Cor, hoe bedoel je dat de turbo meer moet werken? Lijkt me dat een turbo bij lage toerentallen minder doet, omdat deze niet genoeg uitlaatgasdruk krijgt om fatsoenlijk op te kunnen spoelen. Daarvan zal hij nauwelijks harder slijten. Wat wel kan, is dat er meer vervuiling optreedt in de turbo door lagere temperaturen, met als gevolg dat de variabele schoepen gaan vastzitten. Bedoelde je dat laatste misschien?lupocor schreef:wat mij is opgevallen tijdens het rijden is dat de turbo meer moet werken als je in een hoge versnelling met een lage snelheid rijd.
schakel je een versnelling terug en je houd dan dezelfde snelheid aan dan heeft de turbo het gemakkelijker.
dus eco rijden is slecht voor de turbo.
Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Moderator: reichbus
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
ik denk dat ik een foutje heb gemaakt.
zal nog even kijken wat de reden is.
zal nog even kijken wat de reden is.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Bij het demonteren van de turbo kwam de uitgaande olieleiding niet goed los, de leiding zit op een verloopstuk dat in het onderblok van de motor gedraaid wordt en deze kwam in zijn geheel los. Hierdoor draaide niet de losse moer maar de hele leiding en is hij kapot gedraaid door mij (die turbo moest eruit!).
De reden dat ik hem niet loskreeg is dat het koppelstuk met een hele dunne steeksleutel 23 geborgd moest worden en de olieleidingmoer losgehaald moet worden met een normale steeksleutel 23. Die normale 23 heb ik wel maar die dunne variant weer niet. Dun is in dit geval +- 2 mm. Door het koppelstuk tegen te houden kan je de moer van de olieleiding losdraaien al verwacht ik dat het koppelstuk zodanig vast hoort te zitten dat deze in het onderblok blijft zitten wanneer je de olieleiding moer losdraait.
Zijn er aftermarket oplossingen die een hogere kwaliteit hebben dan OEM? Anders bestel ik een OEM onderdeel bij Pouw in Zwolle. Vanavond zal ik een foto plaatsen van het koppelstuk.
De reden dat ik hem niet loskreeg is dat het koppelstuk met een hele dunne steeksleutel 23 geborgd moest worden en de olieleidingmoer losgehaald moet worden met een normale steeksleutel 23. Die normale 23 heb ik wel maar die dunne variant weer niet. Dun is in dit geval +- 2 mm. Door het koppelstuk tegen te houden kan je de moer van de olieleiding losdraaien al verwacht ik dat het koppelstuk zodanig vast hoort te zitten dat deze in het onderblok blijft zitten wanneer je de olieleiding moer losdraait.
Zijn er aftermarket oplossingen die een hogere kwaliteit hebben dan OEM? Anders bestel ik een OEM onderdeel bij Pouw in Zwolle. Vanavond zal ik een foto plaatsen van het koppelstuk.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
die dunne steeksleutel had ik ook ergens voor nodig(niet die 23).
aangezien ik meerdere sleutels heb is er door mij eentje dunner gemaakt (afgeslepen).
werkte perfect.
vroeger had ik het geduld ook niet, tegenwoordig neem ik alle tijd en zoek tot ik een oplossing heb.
dan maar een paar dagen wachten want haastige spoed is zelden goed.
aangezien ik meerdere sleutels heb is er door mij eentje dunner gemaakt (afgeslepen).
werkte perfect.
vroeger had ik het geduld ook niet, tegenwoordig neem ik alle tijd en zoek tot ik een oplossing heb.
dan maar een paar dagen wachten want haastige spoed is zelden goed.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Ik had geen tijd om tooling te maken of aan te passen omdat de turbo vandaag op de post moest naar David en mijn tijdsvenster was van 20:00 uur in de avond (kinderen op bed gebracht) tot klaar. En ik was om 22:00 uur klaar.lupocor schreef:vroeger had ik het geduld ook niet, tegenwoordig neem ik alle tijd en zoek tot ik een oplossing heb.
dan maar een paar dagen wachten want haastige spoed is zelden goed.
Hier dus nog een foto van het busje die zo lastig was: het is 2 maal 18mm buitendraad (tpi niet gemeten)
En gelukkig vond ik nog een reserve turbo in de garage dus het probleem van een defecte olieretour is ook opgelost. Met dank aan msstona oftewel Jack uit Zeeland.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
the bread is baked.
Je doos is binnen en de turbo is meteen goed geinspecteerd
Je doos is binnen en de turbo is meteen goed geinspecteerd
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Beter!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Is dit nou de originele kat of de katvervanger?3L-Dnadave schreef:the bread is baked.
Je doos is binnen en de turbo is meteen goed geinspecteerd
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
deze is leeggeklopt
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Het luchttraject schoonmaken
Het luchttraject schoonmaken:
De turbo is deels vervuild door roet maar naar mijn idee vooral door olie dat in de ingaande kant terechtgekomen is, ik wil het luchttraject volledig gereinigd hebben voordat de gereviseerde turbo teruggeplaatst wordt en daarnaast wil ik voorkomen dat er nieuwe olie in het traject terecht komt.
De 3L heeft zoals eerde genoemd in dit topic een olienevelscheider in het kleppendeksel maar helaas is die niet zo goed in olie tegenhouden, daarom komt de Golf 2 olienevelscheider er straks op.
Laat ik beginnen met het schoonmaken:
Eerst heb ik de bumper en stootbalk uitgebouwd zodat ik de luchtkoeler kon uitbouwen
en alle slangen en buisjes (niet alles staat op de foto hier) gereinigd en daarna getest op luchtdichtheid. Alle slangen zijn nog prima, dat valt me niet tegen.
Omdat sommige slangenklemmen wat roestig waren heb ik ze ontvet, met de staalborstel ontroest en in de zincspray gezet
En de luchtkoeler/intercooler heb ik zo schoon als mogelijk gekregen, ik heb de slangen met Dasty schoongemaakt, een pijpenragger en heet water, de intercooler met alleen Dasty en heet water; er kwam best wat olie uit, schoonmaken was geen overbodige luxe...
De turbo is deels vervuild door roet maar naar mijn idee vooral door olie dat in de ingaande kant terechtgekomen is, ik wil het luchttraject volledig gereinigd hebben voordat de gereviseerde turbo teruggeplaatst wordt en daarnaast wil ik voorkomen dat er nieuwe olie in het traject terecht komt.
De 3L heeft zoals eerde genoemd in dit topic een olienevelscheider in het kleppendeksel maar helaas is die niet zo goed in olie tegenhouden, daarom komt de Golf 2 olienevelscheider er straks op.
Laat ik beginnen met het schoonmaken:
Eerst heb ik de bumper en stootbalk uitgebouwd zodat ik de luchtkoeler kon uitbouwen
en alle slangen en buisjes (niet alles staat op de foto hier) gereinigd en daarna getest op luchtdichtheid. Alle slangen zijn nog prima, dat valt me niet tegen.
Omdat sommige slangenklemmen wat roestig waren heb ik ze ontvet, met de staalborstel ontroest en in de zincspray gezet
En de luchtkoeler/intercooler heb ik zo schoon als mogelijk gekregen, ik heb de slangen met Dasty schoongemaakt, een pijpenragger en heet water, de intercooler met alleen Dasty en heet water; er kwam best wat olie uit, schoonmaken was geen overbodige luxe...
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Olie verwijderen
Olie verwijderen:
Wanneer je een gereviseerde/nieuwe turbo monteert moet je nieuwe olie in de motor plaatsen ter voorkoming van het versneld slijten van de as wegens een overschot van roetdeeltjes in de motorolie. Hier heb ik niet alleen de olie afgetapt maar ook de oliewarmtewisselaar losgemaakt aangezien daar ook nog wat olie inzit. Omdat de aluminium delen een klein beetje geoxideerd waren heb ik alle contactvlakken met een schuurpad ontdaan van oxidatie. Ik heb ter bescherming van toelaten van verontreiniging de oliewarmtewisselaar afgedekt met een doekje.
Bovenkant oliefilterhuis
Onderkant oliefilterhuis
Warmtewisselaar: officieel koelt deze de motorolie maar omdat mijn standkachel bij koud weer de koelvloeistof voorverwarmt is de koelvloeistof bij het wegrijden al warm en zal deze de motorolie helpen op te warmen, totdat de motorolie warmer is dan de koelvloeistof, dan wordt het proces omgedraaid.
En de bout die de oliewarmtewisselaar aan het oliefilterhuis vastzet.
Wanneer je een gereviseerde/nieuwe turbo monteert moet je nieuwe olie in de motor plaatsen ter voorkoming van het versneld slijten van de as wegens een overschot van roetdeeltjes in de motorolie. Hier heb ik niet alleen de olie afgetapt maar ook de oliewarmtewisselaar losgemaakt aangezien daar ook nog wat olie inzit. Omdat de aluminium delen een klein beetje geoxideerd waren heb ik alle contactvlakken met een schuurpad ontdaan van oxidatie. Ik heb ter bescherming van toelaten van verontreiniging de oliewarmtewisselaar afgedekt met een doekje.
Bovenkant oliefilterhuis
Onderkant oliefilterhuis
Warmtewisselaar: officieel koelt deze de motorolie maar omdat mijn standkachel bij koud weer de koelvloeistof voorverwarmt is de koelvloeistof bij het wegrijden al warm en zal deze de motorolie helpen op te warmen, totdat de motorolie warmer is dan de koelvloeistof, dan wordt het proces omgedraaid.
En de bout die de oliewarmtewisselaar aan het oliefilterhuis vastzet.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- atg
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 25 jan 2014, 20:00
- Echte naam: arjan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 jan 2000
- Kilometerstand: 225.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Costa del katwijk
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
hoe bedoel je , grondig te werk !
keep up the good work
keep up the good work
I've found my friends
There in my head
There in my head
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Goed hoor! Echt geen halve maatregelen. Deze week je turbo weer terug zeker?
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Goed bezig hoor, ook die contactvlakken glimt weer als een ........
NIet vergeten om een oliewissel te doen, maar iets vertelt me dat ik dit niet hoef te zeggen
NIet vergeten om een oliewissel te doen, maar iets vertelt me dat ik dit niet hoef te zeggen
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Alles weer mooi schoon, me slang klemmen heb ik ooit ooit gespoten, me moeder verklaarde me alleen voor gek .
Handschakel = Probleemloos!
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Mooie upgrades en foto's
Ik zat zo te zoeken op google naar een golf 2 olienevelscheider maar zie nergens hoe dat ding eruitziet.. Heb je mischien een fotootje ervan of de exacte benaming/artikelnr?
Ik zat zo te zoeken op google naar een golf 2 olienevelscheider maar zie nergens hoe dat ding eruitziet.. Heb je mischien een fotootje ervan of de exacte benaming/artikelnr?
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Ik ben nog niet klaar hooratg schreef:hoe bedoel je , grondig te werk !
keep up the good work
Hij zou vandaag klaar zjin maar dat wordt 1 dagje later, of misschien wel 2. Ik heb toch nog genoeg te doen aan de auto dus hij zou hier toch maar aan de kant gelegd worden dus een klein beetje vertraging maakt niet uit.Bresjee99 schreef:Goed hoor! Echt geen halve maatregelen. Deze week je turbo weer terug zeker?
Nee hoor, dat ga ik niet vergeten maar eerst het kleppendeksel (+ ingebouwde olienevelscheider) en carter even reinigen.foppe schreef:Goed bezig hoor, ook die contactvlakken glimt weer als een ........
NIet vergeten om een oliewissel te doen, maar iets vertelt me dat ik dit niet hoef te zeggen
Tsja, ik heb zelfs de bouten van de intercooler in de zincspray gezetNicoTDI schreef:Alles weer mooi schoon, me slang klemmen heb ik ooit ooit gespoten, me moeder verklaarde me alleen voor gek .
bij deze: onderstaande text/foto komt uit het turbo revisie topicLupo2002 schreef:Mooie upgrades en foto's
Ik zat zo te zoeken op google naar een golf 2 olienevelscheider maar zie nergens hoe dat ding eruitziet.. Heb je mischien een fotootje ervan of de exacte benaming/artikelnr?
* plaats een nevelafscheider. VAG art # 052103495. Dit is een labyrinthsysteem dat de olienevel uit de dampen haalt waardoor er alleen lucht en geen olie naar de rotor gaat. Wel af en toe de afscheider demonteren en schoonmaken met remmenreinger.
Onderdeelnummer: 052103495
Omschrijving: Losse motoronderdelen, Afscheider
Type: Originele onderdelen
Prijs incl. BTW: € 32,55 +- 37,00
Afmeting: LxBxH :131x73x73
Gewicht: 0.085 kg.
Montagevoorbeeld:
En de afscheider zelf:
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Danku, ik ga deze zsm aanschaffen en installeren
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Demonteren en schoonmaken achterkant motor
Demonteren en schoonmaken achterkant motor:
Mijn motor is dus momenteel nog op een afgedopte EGR en warmtewisselaar na geheel standaard. Ook is er niks losgeweest in al die jaren dus een klein beetje vies is het daar wel en de turbo had een klein beetje moeite om van het uitlaatspruitstuk los te komen.
Het inlaatspruitstuk had ik vorige zomer al eens losgehaald en was toen bijna als nieuw van binnen nadat ik mijn best gedaan had met Dasty en een afwasborstel, ik had toen wel de EGR afgesloten maar had niks gedaan aan de standaard carterontluchting waardoor de oliedampen nog steeds door mijn inlaattraject komen en dat is te zien ook, al is het enorm minder geworden ten opzichte van de situatie met een functionerende EGR!
Mijn motor is dus momenteel nog op een afgedopte EGR en warmtewisselaar na geheel standaard. Ook is er niks losgeweest in al die jaren dus een klein beetje vies is het daar wel en de turbo had een klein beetje moeite om van het uitlaatspruitstuk los te komen.
Het inlaatspruitstuk had ik vorige zomer al eens losgehaald en was toen bijna als nieuw van binnen nadat ik mijn best gedaan had met Dasty en een afwasborstel, ik had toen wel de EGR afgesloten maar had niks gedaan aan de standaard carterontluchting waardoor de oliedampen nog steeds door mijn inlaattraject komen en dat is te zien ook, al is het enorm minder geworden ten opzichte van de situatie met een functionerende EGR!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.