Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Moderator: reichbus
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Was het niet makkelijker geweest om 6 jr garantie te geven of iets in die richting
Waarschijnlijk zijn ze zo zeker van hun zaak dat de Turbo minimaal 300.000 (= +- 12jr) meekan alvorens deze gebreken gaat vertonen.
Waarschijnlijk zijn ze zo zeker van hun zaak dat de Turbo minimaal 300.000 (= +- 12jr) meekan alvorens deze gebreken gaat vertonen.
Laatst gewijzigd door Lupo2002 op 19 mar 2014, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Warmtewisselaar verwijderen
Verstook je niet een behoorlijke hoeveelheid diesel in 30 minuten? Of valt dat wel mee in de praktijk?Nietsnut schreef:Warmtewisselaar verwijderen:
Als de EGR afgedopt is komt er geen uitlaatgas meer door de WW heen maar wel koelvloeistof. Vanuit de koelvloeistof bezien is dit ding dus een obstructie in het systeem.
De WW zorgt ervoor dat de uitlaatgassen de koelvloeistof sneller doet opwarmen, als ik wegrij heeft mijn standkachel al 30 minuten aangestaan en is de koelvloeistof reeds 87 graden. Dat is dus te verkiezen boven een warmtewisselaar.
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
De EGR en het uitlaatspruitstuk afdoppen - 1
De EGR en het uitlaatspruitstuk afdoppen:
Aangezien de warmtewisselaar er nu tussenuit is heeft dit hele traject geen toegevoegde waarde meer en zijn de gaten (bij de EGR en bij het uitlaatspruitstuk) overbodig geworden en zullen ze dus afgedopt moeten worden. Hiervoor kan je bij VW mooie plaatjes bestellen, of via Ebay. Ik had vorig jaar al eens uit een stukje plaatstaal een stel plaatjes gemaakt en deze ga ik hergebruiken. Omdat het vrij dunne plaatjes zijn wil ik ze met de flenzen van de warmtewisselaar op hun plaats fixeren en heb ik de flenzen van de WW afgezaagd, geveild en verduurzaamd.
Dit zijn de plaatjes zelf:
Aangezien de warmtewisselaar er nu tussenuit is heeft dit hele traject geen toegevoegde waarde meer en zijn de gaten (bij de EGR en bij het uitlaatspruitstuk) overbodig geworden en zullen ze dus afgedopt moeten worden. Hiervoor kan je bij VW mooie plaatjes bestellen, of via Ebay. Ik had vorig jaar al eens uit een stukje plaatstaal een stel plaatjes gemaakt en deze ga ik hergebruiken. Omdat het vrij dunne plaatjes zijn wil ik ze met de flenzen van de warmtewisselaar op hun plaats fixeren en heb ik de flenzen van de WW afgezaagd, geveild en verduurzaamd.
Dit zijn de plaatjes zelf:
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Tsja, vraag het de reviseur zou ik zeggen, ik weet het niet maar ik weet wel dat als er iets mis is dat hij zijn best voor me zal doen en een oplossing zal vinden.Lupo2002 schreef:Was het niet makkelijker geweest om 6 jr garantie te geven of iets in die richting
Waarschijnlijk zijn ze zo zeker van hun zaak dat de Turbo minimaal 300.000 (= +- 12jr) meekan alvorens deze gebreken gaat vertonen.
3L-Emiel heeft een meting gedaan over het laatste jaar en hij heeft per 100 km 120cc meer diesel verbruikt door zijn standkachel. Zijn auto is bijna gelijktijdig voorzien van een ander motorprogramma (+- 85pk/180Nm) en welk effect dit heeft gehad is nog niet geheel duidelijk, maar de hoeveelheid extra diesel valt dus erg mee.Niek schreef:Verstook je niet een behoorlijke hoeveelheid diesel in 30 minuten? Of valt dat wel mee in de praktijk?Nietsnut schreef:Warmtewisselaar verwijderen:........... als ik wegrij heeft mijn standkachel al 30 minuten aangestaan ............
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
De EGR en het uitlaatspruitstuk afdoppen - 2
De EGR en het uitlaatspruitstuk afdoppen - 2:
Het uitlaatspruitstuk:
De EGR:
Het uitlaatspruitstuk:
De EGR:
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Golf 2 olienevelscheider
Golf 2 olienevelscheider:
Zoals eerder vermeld heb ik de Golf 2 olienevelscheider toegevoegd aan het traject. Hier kan je lezen waarom ik deze geplaatst heb. De slang die ik hiervoor gebruikt heb is een stuk dat ik overhad van een standkachelinbouw.
Zoals eerder vermeld heb ik de Golf 2 olienevelscheider toegevoegd aan het traject. Hier kan je lezen waarom ik deze geplaatst heb. De slang die ik hiervoor gebruikt heb is een stuk dat ik overhad van een standkachelinbouw.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Nou hartstikke mooi, ik wist niet dat je zo goed was met die mensen (lees het nu pas) ik dacht dat je de turbo ergens bij een wikkeleurig bedrijf liet reviseren en die zijn gewoon keihard in afspraken en garanties.. die doen niet aan vriendjes politiekNietsnut schreef: Tsja, vraag het de reviseur zou ik zeggen, ik weet het niet maar ik weet wel dat als er iets mis is dat hij zijn best voor me zal doen en een oplossing zal vinden.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
De turbo vullen met olie
De turbo vullen met olie:
Wanneer je je turbo reviseert en weer terugbouwt wordt je aangeraden om de turbo voor te vullen met motorolie, dit om te voorkomen dat het glijlager droogloopt en je daarmee de turbo naar zijn grootje helpt, er zijn mensen die handige spuiten hebben alleen was ik niet in de gelegenheid om naar de apotheek te gaan en had ik ook geen afspraken in een ziekenhuis, daarom heb ik maar gewerkt met wat ik had: ik heb een dop van een terpentinefles genomen waarin ik al een doseersysteem had gemaakt, oftewel 2 fietsventielverloopstukjes: aan de onderkant een auto ventiel naar NL ventiel en aan de bovenzijde een NL ventiel naar frans ventiel.
Deze kon ik prima op de toevoerleiding van de turbo zetten en de olie in de frisdrankfles in de turbo forceren.
Wanneer je je turbo reviseert en weer terugbouwt wordt je aangeraden om de turbo voor te vullen met motorolie, dit om te voorkomen dat het glijlager droogloopt en je daarmee de turbo naar zijn grootje helpt, er zijn mensen die handige spuiten hebben alleen was ik niet in de gelegenheid om naar de apotheek te gaan en had ik ook geen afspraken in een ziekenhuis, daarom heb ik maar gewerkt met wat ik had: ik heb een dop van een terpentinefles genomen waarin ik al een doseersysteem had gemaakt, oftewel 2 fietsventielverloopstukjes: aan de onderkant een auto ventiel naar NL ventiel en aan de bovenzijde een NL ventiel naar frans ventiel.
Deze kon ik prima op de toevoerleiding van de turbo zetten en de olie in de frisdrankfles in de turbo forceren.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
YouTube filmpje van de gereviseerde turbo
YouTube filmpje van de gereviseerde turbo:
Wat een verschil met hoe hij eerst was!
Na revisie:
[youtube][/youtube]
Voor revisie:
[youtube][/youtube]
Van de week zal ik de rest van de achterzijde van het blok nog even gaan schoonmaken en dan ben ik voorlopig klaar met de revisie en terugbouw en kan ik gaan beginnen aan deel 2.
Wat een verschil met hoe hij eerst was!
Na revisie:
[youtube][/youtube]
Voor revisie:
[youtube][/youtube]
Van de week zal ik de rest van de achterzijde van het blok nog even gaan schoonmaken en dan ben ik voorlopig klaar met de revisie en terugbouw en kan ik gaan beginnen aan deel 2.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Willemvee
- Hemelse Vriend
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Echte naam: Willem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: Váraszó
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Prachtig om te zien!
Ja, dat doen ze hier echt heel serieus, die turbo reviseren. Twee volle dagen werk, de garantie dat een nieuwe turbo het qua prestaties niet haalt bij een revisie turbo (de eigenaar van het bedrijf is een oud rally rijder, die eigenlijk vooral nieuwe(!) turbo's reviseert zodat ze beter presteren), en dat voor pakweg 300 euro...
Ja, dat doen ze hier echt heel serieus, die turbo reviseren. Twee volle dagen werk, de garantie dat een nieuwe turbo het qua prestaties niet haalt bij een revisie turbo (de eigenaar van het bedrijf is een oud rally rijder, die eigenlijk vooral nieuwe(!) turbo's reviseert zodat ze beter presteren), en dat voor pakweg 300 euro...
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Het verschil tussen de oude en nieuwe turbo is meer dan duidelijk!
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Knap werk hoor!
Melvin, meen ik nou ergens gelezen te hebben dat je een vermogenstest wil doen op biodiesel om het verschil te meten tov normale diesel? Ik (en Nico vond het ook wel grappig om te weten) ben erg benieuwd naar de absolute verschillen.
Melvin, meen ik nou ergens gelezen te hebben dat je een vermogenstest wil doen op biodiesel om het verschil te meten tov normale diesel? Ik (en Nico vond het ook wel grappig om te weten) ben erg benieuwd naar de absolute verschillen.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Dat klopt, ik wil weten wat biodiesel doet met het vermogen.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Ik denk dat er een flink verschil inzit. Ik merk dat mijn auto minder vlot optrekt maar ook moeite heeft om boven de 145 te komen. Terwijl hij op dino zo naar de 160-165 loopt.Nietsnut schreef:Dat klopt, ik wil weten wat biodiesel doet met het vermogen.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Vandaag is de grote dag toch?!
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Gargamel
- Goede 3L vriend
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 20 feb 2014, 20:23
- Echte naam: Nico
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 15 jul 2002
- Kilometerstand: 202000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Cedergroen - LK6Y
- Brandstof: 100% biodiesel
- Locatie: Breezand
- Contacteer:
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Bresjee, Wesly heeft al een vermogenstest gedaan tussen dino en biodiesel, hij meet meer pk's en een hoger koppel, het zal toch nie waar zijn!
http://www.2N-biofuels.nl voor zuinig en Co2 neutraal rijden. En ook voor goede koffie!
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage
Opmerkelijk. Ik merk al sinds de peugeot 106 dat ze op biodiesel trager rijden... Zou het koppel/vermogen wellicht op een ander toerental zitten?
Maar los daarvan ben ik ook benieuwd naar de resultaten die Melvin en Johnny gaan boeken met de remap van de lupo... Ik heb daar namelijk ook wel interesse in.
Maar los daarvan ben ik ook benieuwd naar de resultaten die Melvin en Johnny gaan boeken met de remap van de lupo... Ik heb daar namelijk ook wel interesse in.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Meten is weten 1: revisieturbo
Meten is weten 1: revisieturbo
Vandaag ben ik weer bij EJR en Chiptuningnoord om deel 2 uit te voeren, te weten
Hier wordt de testbank gecalibreerd, de auto staat in de derde versnelling en op 2000 rpm heeft Johnny de cruisecontrol ingeschakeld.
[youtube][/youtube]
De eerste run waarin een vreemd hikje aan het eind van het toerengebied te zien is.
[youtube][/youtube]
Resultaten met het vreemde hikje
[youtube][/youtube]
En de tweede run die wel helemaal goed ging.
[youtube][/youtube]
De blauwe lijn is de meting met de revisieturbo, rood is de oude meting. Blauw begint ongeveer 200 rpm lager al op te spoelen en loopt daarna vrijwel gelijk als in ongereviseerde staat.
Conclusie is dat hij iets eerder opspoelt en ongeveer hetzelfde vermogen levert.
Vandaag ben ik weer bij EJR en Chiptuningnoord om deel 2 uit te voeren, te weten
- vermogensmeting na revisie (resultaat in deze post)
- vermogensmeting na monteren freeflow uitlaat
- vermogensmeting na monteren freeflow uitlaat en tuning
Hier wordt de testbank gecalibreerd, de auto staat in de derde versnelling en op 2000 rpm heeft Johnny de cruisecontrol ingeschakeld.
[youtube][/youtube]
De eerste run waarin een vreemd hikje aan het eind van het toerengebied te zien is.
[youtube][/youtube]
Resultaten met het vreemde hikje
[youtube][/youtube]
En de tweede run die wel helemaal goed ging.
[youtube][/youtube]
De blauwe lijn is de meting met de revisieturbo, rood is de oude meting. Blauw begint ongeveer 200 rpm lager al op te spoelen en loopt daarna vrijwel gelijk als in ongereviseerde staat.
Conclusie is dat hij iets eerder opspoelt en ongeveer hetzelfde vermogen levert.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Uitlaat vervangen - 1
Uitlaat vervangen - 1
Hier draait het om, deze gaat er onder uit:
En zal door deze vervangen worden
Huub huub barbatruuk!
En naast elkaar ter vergelijking:
Hier draait het om, deze gaat er onder uit:
En zal door deze vervangen worden
Huub huub barbatruuk!
En naast elkaar ter vergelijking:
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Uitlaat vervangen - 2
Uitlaat vervangen - 2
Meten is weten zegt men, daarom slijpt EJ de oude uitlaat open om te kunnen zien hoeveel vervuiling er in zit:
en dat is niet veel,
En zo ziet het er uit met de nieuwe uitlaat ME HAPPY!
Kijk dan naar dat prachtige roestvaststaal! NICE!!
Meten is weten zegt men, daarom slijpt EJ de oude uitlaat open om te kunnen zien hoeveel vervuiling er in zit:
en dat is niet veel,
En zo ziet het er uit met de nieuwe uitlaat ME HAPPY!
Kijk dan naar dat prachtige roestvaststaal! NICE!!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.