Ik ben Pascal en rijdt al een hele dikke maand in een 3L.
Met sleutelen ben ik handig en doe graag alles zelf. Hier hoop ik veel kennis, maar vooral ook mensen te vinden met dezelfde interesses

Hai Rick,Rick-3L schreef:Ook hier welkom Pascal!
Bevalt het een beetje de 3L?
-Rick

Haha top, Kijk maar uit.bugdaddy schreef:Hai Rick,Rick-3L schreef:Ook hier welkom Pascal!
Bevalt het een beetje de 3L?
-Rick
Dankjewel, jazeker. Misschien zelfs niet alleen door hoe de wagen ontworpen is, maar zeker door de hele leuke sfeer eromheen.
Ik vindt het super om niet alleen leuk te rijden, maar er dingen aan te kunnen onderhouden en verbeteren 8-)

Ik durf het je niet te zeggen.Nietsnut schreef:Hoeveel was je aan brandstofkosten kwijt per maand met de Kever en hoeveel met de 3L?

((33.400 {cataloguswaarde} * 25% {bijtellingstarief} * 42% {IB} / 12 {maanden}) + 90 {maandelijkse eigen bijdrage}) = 382 NETTO van mijn loon afgehaald. Nu krijg ik per maand 200 euro netto om te rijden in mijn 3L terwijl het me inclusief verzekering, diesel en MRB 130 per maand kost. Okee, er zit nog geen onderhoud bij maar je ziet dat ik er financieel niet slechter van wordt...nettoloon - 382 is het nu nettoloon + 70, oftewel een maandelijks verschil van 450. Kein Katzenpiss... (excl. onderhoud)

Een wiellager kan je testen dmv de auto op te krikken en aan het wiel voelen of er speling op zit.bugdaddy schreef:Ik heb een licht "rommelend" geluid in de Luup.
Weet iemand te vertellen hoe ik een lager en/of homokineet kan testen?