waarschuwing: De volgende update is niet geschikt voor jeugdige kijkers.....en bevat licht erotische content.
de velgen had ik gister nog even gepoetst en klaargelegd...
De bandjes had ik besteld bij bandengids.nl (de goedkoopste bij deze specifieke band) , en laten afleveren bij Superservice in Den Haag omdat ik daar altijd goed geholpen wordt. (sluikreclame...).
Velgjes achterin....

Luup op de brug

bandendude aan het werk

alvast 1 velg zonder kapje erop...

en tadaa!
Ik vind het zelf echt supervet! deze velgen maken de auto een stukje jonger qua uiterlijk, en de velgen zijn een upgrade, maar wel een beetje alsof VW het zo bedoeld had kunnen hebben....het is niet meteen een enorme race- of aftermarket look ofzo. I like!
Hoe rijdt het ? Prima! ik moet natuurlijk nog rijden met nat wegdek om het goed te testen, want dat was de hele reden dat ik geen nankang maar Kumho nam, maar ik ben vooralsnog wel positief! het is ietsje strakker in de bochten, en wel ietsje harder. Het verbruik kan ik nog niet goed beoordelen....maar theoretisch is dit rubber van een zuinigere klasse (E) dan de eco contacts 3 die ik had (F) , maar dat is denkik niet reeel, ik denk dat die conti's gewoon F kregen omdat ze geproduceerd waren voordat dat classificatiesysteem er kwam....en dat ze daarom nooit goed getest zijn en een F hebben gekregen, maar dat terzijde....
Verder zijn deze bandjes wel breder (165 tov 155) , maar ze zijn ook lichtjes "getrokken" dus dat maakt ze dan weer wat smaller....plus, dat zoals je kan zien, deze kumho's best brede profiellijnen hebben, dus ik denk dat er relatief minder contactoppervlak is. Daarentegen zijn de velgen wel wat zwaarder (8.7 kilo) , maar de bandjes weer lichter ...dus ik denk dat ik theoretisch iets meer ga verbruiken, maar het zal in de marges zijn.
Me=happy!
meteen 8 slotbouten erop