Ik ben Maarten, 24 jaar en sinds 2011 3L-rijder. Hiervoor heb ik een reeks auto's gereden, waaronder een Audi 80 1.6 (op biodiesel), twee Suzuki Alto's,
een Lupo 1.0 benzine en een Lupo 1.7 SDI. Deze laatste reed ik overigens ook naar tevredenheid met een verbruik van gemiddeld een nette 1 op 25.
De planetsilveren originele Nederlandse 3L kocht ik in 2011 met een kilometerstand van 294.000 en inmiddels heb ik er bijna een ton bij op gereden tot momenteel 388.000. De auto heeft een open dakje, heerlijk in de zomer! De auto rijdt nog steeds naar volle tevredenheid en wordt ingezet voor dagelijks woon-werk (150 km) maar is naast praktisch gebruik ook een hobby. Het meeste gewone onderhoud doe ik dan ook zelf.

Tussen de 300.000 en de 350.000 km heb ik relatief veel onderhoud aan de auto gehad, zoals:
- koppeling vervangen (bij 300.000)
- versnellingsbakrevisie (bij 340.000)
- verstuiver vervangen (bij 320.000)
- oliepompketting (bij 320.000)
- veel kleinere dingen, zoals wiellagers, remmen, etc.
Bij 310.000 km leek het einde nabij: een raadselachtige elektronicastoring zorgde ervoor dat de auto spontaan uitviel tijdens het rijden. De monteurs van Jos wisten uiteindelijk een draadbreuk te achterhalen in de computer.

Eenmaal heb ik de auto gered van de sloop, toen de auto economisch totalloss werd gereden door een onoplettende medeweggebruiker. Gelukkig kon de schade met hulp van een welwillend schadebedrijf toch weer helemaal strak gemaakt worden.

In 2012 kochten mijn vriendin en ik er een tweede 3L bij, een jazzblue originele Nederlandse 3L. Deze eveneens 3-tonner staat momenteel op 350.000 kilometer met nog de originele versnellingsbak. Wordt eveneens voor dagelijks woon-werk ingezet.

Ik vind het leuk om de auto's er zo origineel en netjes bij te laten rijden. Volhangen met opties doe ik dan ook doorgaans niet, op een centrale deurvergrendeling en de bekende Eagle-cruisecontrol na. Op onderhoud wordt echter niet bezuinigd. Voor de toekomst ben ik van plan om de (planetsilveren) 3L te rijden tot-ie er mee ophoudt... dwz. als de motor ermee ophoudt. Maar, aangezien er nog 'maar' een kleine 4 ton op de teller staat kan het nog wel even duren...
Overigens: leuk forum, leuk initiatief en hulde aan de oprichters!