3L driver Macowi

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Plaats reactie
macowi
3L Makker
3L Makker
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 421.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Planetsilver - LR7V

3L driver Macowi

Bericht door macowi »

Hallo allemaal,

Ik ben Maarten, 24 jaar en sinds 2011 3L-rijder. Hiervoor heb ik een reeks auto's gereden, waaronder een Audi 80 1.6 (op biodiesel), twee Suzuki Alto's,
een Lupo 1.0 benzine en een Lupo 1.7 SDI. Deze laatste reed ik overigens ook naar tevredenheid met een verbruik van gemiddeld een nette 1 op 25.

De planetsilveren originele Nederlandse 3L kocht ik in 2011 met een kilometerstand van 294.000 en inmiddels heb ik er bijna een ton bij op gereden tot momenteel 388.000. De auto heeft een open dakje, heerlijk in de zomer! De auto rijdt nog steeds naar volle tevredenheid en wordt ingezet voor dagelijks woon-werk (150 km) maar is naast praktisch gebruik ook een hobby. Het meeste gewone onderhoud doe ik dan ook zelf.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tussen de 300.000 en de 350.000 km heb ik relatief veel onderhoud aan de auto gehad, zoals:
- koppeling vervangen (bij 300.000)
- versnellingsbakrevisie (bij 340.000)
- verstuiver vervangen (bij 320.000)
- oliepompketting (bij 320.000)
- veel kleinere dingen, zoals wiellagers, remmen, etc.
Bij 310.000 km leek het einde nabij: een raadselachtige elektronicastoring zorgde ervoor dat de auto spontaan uitviel tijdens het rijden. De monteurs van Jos wisten uiteindelijk een draadbreuk te achterhalen in de computer.
Afbeelding

Eenmaal heb ik de auto gered van de sloop, toen de auto economisch totalloss werd gereden door een onoplettende medeweggebruiker. Gelukkig kon de schade met hulp van een welwillend schadebedrijf toch weer helemaal strak gemaakt worden.
Afbeelding
Afbeelding

In 2012 kochten mijn vriendin en ik er een tweede 3L bij, een jazzblue originele Nederlandse 3L. Deze eveneens 3-tonner staat momenteel op 350.000 kilometer met nog de originele versnellingsbak. Wordt eveneens voor dagelijks woon-werk ingezet.
Afbeelding

Ik vind het leuk om de auto's er zo origineel en netjes bij te laten rijden. Volhangen met opties doe ik dan ook doorgaans niet, op een centrale deurvergrendeling en de bekende Eagle-cruisecontrol na. Op onderhoud wordt echter niet bezuinigd. Voor de toekomst ben ik van plan om de (planetsilveren) 3L te rijden tot-ie er mee ophoudt... dwz. als de motor ermee ophoudt. Maar, aangezien er nog 'maar' een kleine 4 ton op de teller staat kan het nog wel even duren...

Overigens: leuk forum, leuk initiatief en hulde aan de oprichters!
ex-eigenaar VW Lupo 1998 1.0 - blauw
ex-eigenaar VW Lupo 2000 1.7 SDI - zwart
ex-eigenaar VW Lupo 1.2. TDI 3L 2000 - jazzblue
VW Lupo 1.2. TDI 3L 2000 - planetsilver 422.000 km
Rick-3L
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Echte naam: Rick
Autotype: non-3L Lupo TDi
Productiedatum: 07 nov 2000
Kilometerstand: 325.200km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Planetsilver - LR7V
Brandstof: Normale diesel

Re: 3L driver Macowi

Bericht door Rick-3L »

Welkom Maarten!

Mooie wagens!
Ik ben wel jaloers op je km-stand! Erg mooi!

-Rick
-Ap-
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend

Bericht door -Ap- »

Welkom maarten! Leuk dat je ons vergezeld!
Andreas
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Autotype: Overige autotypes

Bericht door Andreas »

Welkom Maarten!
Afbeelding

"I am not designed to come second or third. I am designed to win." - Ayrton Senna
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel

Bericht door foppe »

Welkom Maarten, Dit is weer een prachtig verslag :D
Ik hoop dat je motor het nog maar lang mag uithouden, dan blijven we nog lang van je genieten.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Plaats reactie

Terug naar “Introductie”