EJR Autotechniek schreef:
Wij rekenen voor de cruise €250,- en voor chippen 200,- samen zou dit dan €450,- zijn voor de combi rekenen wij dan €400,-
Nou ja €150 extra is toch veel geld. En wat zijn daarvan dan de voordelen? Wordt ze zuiniger?
EJR Autotechniek schreef:
Wij rekenen voor de cruise €250,- en voor chippen 200,- samen zou dit dan €450,- zijn voor de combi rekenen wij dan €400,-
Erik schreef:Nou ja €150 extra is toch veel geld. En wat zijn daarvan dan de voordelen? Wordt ze zuiniger?
Ik zei ook niet duur wel veel geld(voor mij dan he!). Maar wat zijn volgens jou de voordelen?EJR Autotechniek schreef:Erik schreef:Nou ja €150 extra is toch veel geld. En wat zijn daarvan dan de voordelen? Wordt ze zuiniger?
€200,- voor chippen is al vrij goedkoop dus vind ik €150,-extra niet duur de apparatuur die hier voor nodig is zeer duur ook de maandelijkse licenties (abonnementen)liegen er niet om vandaar dat het chippen van auto's vrij duur is.en vooral bij de nieuwere auto's zit er ook nog eens een risico aan als men niet weet wat men doet,een beetje ecu (edc 17)kost al gauw €1250,-bij verkeerde handelingen kan zo'n ecu stuk gaan en zijn de kosten voor ons.
Ik zei ook niet duur wel veel geld(voor mij dan he!). Maar wat zijn volgens jou de voordelen?
Ben ik ook wel eens benieuwd naar! Maar ik dacht dat jij 't rap zat vond gaan? ;-)Joch3m schreef:Misschien een rare vraag maar is het slim om een 3L die 400.000 km gereden heeft te chippen? Kan dat geen kwaad bedoel ik.
Bresjee99 schreef:Ben ik ook wel eens benieuwd naar! Maar ik dacht dat jij 't rap zat vond gaan? ;-)Joch3m schreef:Misschien een rare vraag maar is het slim om een 3L die 400.000 km gereden heeft te chippen? Kan dat geen kwaad bedoel ik.
NicoTDI schreef:Lijkt me niet echt een probleem mits je auto in technisch goede staat bevindt natuurlijk.
Denk aan aandrijf assen & juiste voltage/ voldoende voer op je koppelingsplaten.
Moet je eigenlijk nog even wachten tot Melvin klaar is... Dan heb je een mooi stukje software denk ik.Joch3m schreef:Gaat idd rap zat maar mis toch wat koppel 'onderin'Bresjee99 schreef:Ben ik ook wel eens benieuwd naar! Maar ik dacht dat jij 't rap zat vond gaan? ;-)Joch3m schreef:Misschien een rare vraag maar is het slim om een 3L die 400.000 km gereden heeft te chippen? Kan dat geen kwaad bedoel ik.
Bresjee99 schreef:Moet je eigenlijk nog even wachten tot Melvin klaar is... Dan heb je een mooi stukje software denk ik.Joch3m schreef:Gaat idd rap zat maar mis toch wat koppel 'onderin'Bresjee99 schreef:Ben ik ook wel eens benieuwd naar! Maar ik dacht dat jij 't rap zat vond gaan? ;-)Joch3m schreef:Misschien een rare vraag maar is het slim om een 3L die 400.000 km gereden heeft te chippen? Kan dat geen kwaad bedoel ik.
reichbus schreef:
Nietsnut geeft gewoon inzicht in hoe het tuningsproces bij hem verloopt en hij pakt dat zeer grondig aan. Maar misschien wil Jochem wel een caravan gaan trekken met zijn Lupo en gaat Johnny regelen dat dat kan
Hmm... Dus eigenlijk zit ik op iets te wachten dat totaal niet relevant is... Ik dacht dat er een compleet nieuw programma geschreven ging worden met behulp van Nietsnut z'n auto...NicoTDI schreef:reichbus schreef:
Nietsnut geeft gewoon inzicht in hoe het tuningsproces bij hem verloopt en hij pakt dat zeer grondig aan. Maar misschien wil Jochem wel een caravan gaan trekken met zijn Lupo en gaat Johnny regelen dat dat kan
Klopt, opzicht is de software 'standaard' die op de chip komt te staan, ik heb mijn auto 2 weken geleden laten chippen bij Johnny.
Naar een test ritje vond ik het vermogen/koppel niet helemaal lekker vooral in de 3de versnelling. Jonnhy heeft dit naar wens aangepast!
Hij vertelde ook dat de software alleen nog op de automaat wagentjes getest was. Hij heeft dus nu ook een aangepaste voor handschakel ...
Ik ben igg helemaal tevreden over hetgeen. Binnenkort zal ik ook een stukje schrijven in mijn intro topic.
Nee, dan is je veronderstelling van remappen niet helemaal correct, iedere 3L heeft dezelfde map af fabriek zolang ze voorzien zijn van dezelfde bestelcodes, (auto's voor landen met lagere cetaanwaarden of hogere / lagere omgevingstemperaturen passen ze eea bij aan), maar omdat iedere tuner die 'een' standaard remap levert er een claim aanhangt (340pk/600Nm) wilde ik eens kijken hoe de staat van mijn auto is en hoe Johnny's remap is en hoe deze zich verhoudt in relatie tot zijn claim.Bresjee99 schreef:Hmm... Dus eigenlijk zit ik op iets te wachten dat totaal niet relevant is... Ik dacht dat er een compleet nieuw programma geschreven ging worden met behulp van Nietsnut z'n auto...