Pagina 2 van 2

Re: Ik mag er wel in / niet in Meeting

Geplaatst: 21 mei 2015, 07:43
door frank
misschien een idee om onze lupo (2006) samen met eentje van 2000 laten flitsen, leuk voor een proefproces, twee indentieke auto's waarvan er een wordt bekeurd omdat deze wat ouder is.

Re: Ik mag er wel in / niet in Meeting

Geplaatst: 21 mei 2015, 08:35
door foppe
Dat was wel het idee ongeveer.
Maak van elke Lupo een foto met dat bewuste bord of je er wel of niet in mag.
Voeg de uitstoot en euronorm toe. En stop er ook nog wat rokende diesel verslindende auto's tussen die er wel in mogen voor de FUN :twisted:

Re: Ik mag er wel in / niet in Meeting

Geplaatst: 22 mei 2015, 20:30
door Buzz_4stroke
Volgende week dinsdag eens kijken in het hol van de leeuw, ik moet er voor het werk zijn. Mijn Luup mag er wel in, dus voor mij geen probleem, al ben ik het uiteraard niet eens met de uitgevoerde regels.....

Re: Ik mag er wel in / niet in Meeting

Geplaatst: 03 jun 2015, 20:09
door foppe
Hey mannen,

Is er iemand die de organisatie van deze meeting over wil nemen?
Ik had het al in de meeting bij EJR aangegeven, dat ik heb momenteel geen tijd meer heb, totdat moekes verhuist is.


Op zich kan het ook vroeg in een avondje geregeld worden trouwens, lekker veel 3L'tjes op een rij voor dat bewuste bord :twisted:
En daarna een glaasje drinken met zijn allen aan een terrasje o.i.d.

Lekker zo veel mogelijk mensen bijelkaar :duhpompom:

Re: Ik mag er wel in / niet in Meeting

Geplaatst: 04 jun 2015, 09:39
door Homer
Zou het graag doen maar zit helaas ook te beperkt in de tijd door organisatie van andere evenementen....

Re: Ik mag er wel in / niet in Meeting

Geplaatst: 17 jun 2015, 08:42
door frank
wij hebben al een bekeuring binnen milleuzone utrecht voor de lupo 3l 1999

Re: Ik mag er wel in / niet in Meeting

Geplaatst: 17 jun 2015, 09:52
door foppe
Kijk, dan kan je bezwaar indienen. Kent iemand hier de procedure?

Re: Ik mag er wel in / niet in Meeting

Geplaatst: 17 jun 2015, 11:07
door Buzz_4stroke
Betalen en bezwaar maken, wordt uitgevoerd door CJIB. Vooral betalen dan voorkom je nog meer problemen.
Spul aangetekend versturen, anders ga je alsnog nat....

Re: Ik mag er wel in / niet in Meeting

Geplaatst: 18 jun 2015, 21:56
door frank
Buzz_4stroke schreef:Betalen en bezwaar maken, wordt uitgevoerd door CJIB. Vooral betalen dan voorkom je nog meer problemen.
Spul aangetekend versturen, anders ga je alsnog nat....

bezwaar maken heeft toch geen zin, beter is om Utrecht gewoon "links" te laten liggen en niet meer er heen gaan

Re: Ik mag er wel in / niet in Meeting

Geplaatst: 25 jun 2015, 22:02
door Harry00
Bezwaar maken heeft wel degelijk zin, alleen is het resultaat nooit gegarandeerd. Ik heb door het maken van bezwaar al meerdere zaken gewonnen en de beschikking werd teniet verklaard. Als je met bv. de uitslag van de roetmeting aankomt, maak je waarschijnlijk al een heel aardige kans.

De procedure van bezwaar maken is doodsimpel en staat op de achterzijde van je beschikking stap voor stap beschreven. Eerst bezwaarschrift naar de officier van justitie. Daarop krijg je antwoord en moet je standaard alsnog betalen. Dan nogmaals bezwaar maken (let op, hier moet je eerst de beschikking betalen, anders wordt je zaak niet in behandeling genomen), waarna je voor de rechtbank je verhaal mag doen. Is je verhaal goed genoeg, dan krijg je je geld terug.

Re: Ik mag er wel in / niet in Meeting

Geplaatst: 26 jun 2015, 00:07
door Buzz_4stroke
Blijft natuurlijk de discussie of je boete terecht is. Als je een zwart/wit OvJ, Rechter of wie dan ook hebt dan wordt er gewoon gesteld: regels gevolgd, volgens APV (algemeen plaatselijke verordening) bekeuring terecht op basis van bouwjaar. Heb je een OvJ / rechter die tussen de regels door leest en jou in het gelijk stelt dan is er sprake van een precedentwerking en kan de hele regelgeving in Utrecht weer op de schop. Uiteraard hopen we het laatste te bereiken.

Re: Ik mag er wel in / niet in Meeting

Geplaatst: 22 sep 2015, 21:13
door A2rijder
Mijn vraag;

Waarom is een in Jan 2001 afgeleverde A2 1.4 Tdi wel welkom maar de in December 2000 afgeleverde 1.2 Tdi niet meer....
Ja, in Utrecht woont iemand die op het rand van het centrum woont.
Deze persoon is dus met zijn 1.4 Td1met meer dan 400.000 Km op teller gewoon welkom maar zijn vrouw in de 1.2 Tdi met nog geen 170.000 km niet meer!
Hoe krom kun je het maken en het is dus een foute maatregel.

Het word nog erger maar hoe controleer je buitenlanders?
Als je een Pools kenteken op Audi 100 diesel ziet, dan weet die van 1980 tot 1994 geleverd is.....
Gewoon dagelijks komt hij langs en die kreeg nog nooit een boete van de beloofde E180,-

:banana-dreads:

Re: Ik mag er wel in / niet in Meeting

Geplaatst: 23 sep 2015, 21:43
door Gargamel
Vragen of Radar wil filmen? en als het echt iets wordt of ze er dan aandacht aan willen besteden, dat kan dan later nog.
Ook al heb ik geen 3L meer, ik wil wel mee doen in de kosten hoor.

Re: Ik mag er wel in / niet in Meeting

Geplaatst: 29 sep 2015, 12:37
door rob.showa
Ik zou maar oppassen, de dieseltjes van VW staan momenteel niet echt lekker in de schijnwerpers lolll

Re: Ik mag er wel in / niet in Meeting

Geplaatst: 29 sep 2015, 15:05
door lupocor
nee jo.
in de 3l is zit geen verborgen software.
is ook euro 4 en niet 5 of 6.
in 1998 hadden ze deze software nog niet.
in parijs zijn plannen om alle diesels van voor 2011 te gaan verbieden in de stad.
dus hier in nederland valt het dan nog mee.

Re: Ik mag er wel in / niet in Meeting

Geplaatst: 30 sep 2015, 16:14
door A2rijder
Paris 2011....
Antwerp en 2006
Utrecht 2000

Hoe moet ik dat bijhouden?
Ik rij nu tevens een Opel Movano, het Nissan & Renault Master broertje en sinds facelift 2010 nog vrijwel hetzelfde....
De in 2010 en 2011 gemaakte kunnen ook in 2012 verkocht worden dus niet te zien en kenteken, ja de RDW toegang kost geld,
Nederlandse gemeentes hebben voordeel maar Vlaamse Politie klaagde dat ze in Baarle Nassau minder betalen dan Baarle Hertog.

Ik ben voor het Duitse systeem.
In geheel €uropa 1 systeem.
Een overjarige Euro 3 uit 2006 verbieden en de Lupo 3L met Euro 4 uit 1999 toelaten!
Ook vuile auto aanpassen met roetfilter of nieuwere schone motor is dan rendabel.

Re: Ik mag er wel in / niet in Meeting

Geplaatst: 03 okt 2015, 23:36
door 3L-Dnadave
Tsja
Maar ook bij dat duitse systeem is gebleken dat het geen milieuwinsten heeft
En daarbij kost een kantoor met personeel dat stickers bijhoudt met euronormen en roetfilters veelsteveel geld en gedoe. Daarom hebben ze die bouwjaar grens bedacht : lekker makkelijk! Voor de gemeentes dan he...:

Voor het milieu zou het meer nut hebben om te investeren in elektrische stadsbussen en witte fietsen / scooters / smarts.
Evt wat subsidie op ECHT schone autos (en dan maar hooen dat ze niet na 4 jaar worden geexporteerd naar het buitenland na al die subsidie)

Re: Ik mag er wel in / niet in Meeting

Geplaatst: 04 okt 2015, 22:52
door A2rijder
Welke auto is schoner?

Ik heb de oude A2 1.2 Tdi die na 402 Km 14,2 liter kon tanken..... en deze is ruim 13 jaren oud.

De Opel Movano 2.3 is maar 4 jaren oud, en gebruikte over 707 Km 61,7 Liters.

In theorie is de Movano met Euro 5 schoner maar als ik de verbrande diesel per Km reken.....
Waar mijn Movano dit in 707 Km gebruikte kan de A2 hoewel 9 jaren ouder er moeiteloos op dezelfde hoeveelheid van 61,7 Liters er tenminste meer dan 1700 km op rijden!

Beide voertuigen reden op buitenwegen vrijwel 95% op Cruise Controle en met 85 Km/h tussen de vrachtwagens dus extra zuinig.

Wel past er een vuile A2 achterin en nog 1 op aanhanger achter en als ze die flitsen is het met de bewijsfoto wel vrijspraak!
:banana-dreads: