Hallo,
Kan iemand mij uitleggen hoe de vlotter unit van de 3l werkt? Je hebt bij die vlotter unit twee vlotter, een aan de zijkant, ik gok dat deze voor het brandstof niveau is, dus voor je meter in de auto en je hebt een aan de onderkant, deze sluit de onderkant af als hij naar beneden gaat en sluit het gaatje boven in af. Ik snap niet helemaal wat die doet.
Ook heb je twee aansluitpunten bovenop de unit waar je de slangen op aan sluit, waar dienen deze twee voor? Ik snap dat een voor de brandstof toevoer is, maar waar is die andere voor?
Ik vraag dit omdat ik waarschijnlijk een probleem heb met de vlotter (valt uit als het brandstof niveau onder driekwart komt) maar wil ook graag weten hoe de vlotter werkt om zo beter te begrijpen waarom de auto daardoor uitvalt.
Ik had de zoekfunctie al gebruikt, en kwam daar veel problemen tegen met de vlotter maar eigenlijk nog geen uitleg met hoe deze werkt.
Alvast bedankt!
Werking vlotter unit lupo 3l
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Werking vlotter unit lupo 3l
Het vlottermechaniek:
Het vlottermechaniek bestaat uit de volgende delen:
• buitenkant
• Grote wartelring ter bevestiging in de brandstoftank
• Tweepolige aansluiting voor de brandstofniveau zender
• Brandstof aanvoerleiding
• Brandstof retourleiding
• binnenkant
• Witte bovenkant
• Witte onderkant
• Wit zeefje in de onderkant
• Vlotterbakje in de onderkant
• Spiraalveer tussen de onder- en bovenkant
• Printplaat met banen icm vlotter om brandstofhoogte aan te geven
Een dieselmotor werkt met een lucht- en brandstofoverschot, de teveel geleverde brandstof gaat daarom weer terug naar de tank. In de vlotter ligt onderin een afsluitklepje
Meer later---in progress
Het vlottermechaniek bestaat uit de volgende delen:
• buitenkant
• Grote wartelring ter bevestiging in de brandstoftank
• Tweepolige aansluiting voor de brandstofniveau zender
• Brandstof aanvoerleiding
• Brandstof retourleiding
• binnenkant
• Witte bovenkant
• Witte onderkant
• Wit zeefje in de onderkant
• Vlotterbakje in de onderkant
• Spiraalveer tussen de onder- en bovenkant
• Printplaat met banen icm vlotter om brandstofhoogte aan te geven
Een dieselmotor werkt met een lucht- en brandstofoverschot, de teveel geleverde brandstof gaat daarom weer terug naar de tank. In de vlotter ligt onderin een afsluitklepje
Meer later---in progress
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
-
- 3L Makker
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 14 feb 2015, 14:19
- Echte naam: Yke
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 238000km
Re: Werking vlotter unit lupo 3l
Oke dit maakt al veel duidelijk. Maar waarom wordt de onderkant van de vlotter afgesloten als de tank leeg is? En wat kan de oorzaak zijn van het lucht aanzuigen dmv de vlotter?
-
- Goede 3L vriend
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 03:08
- Echte naam: Rob
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 feb 2000
- Kilometerstand: 329.035km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: 100% biodiesel
- Locatie: Dodewaard
Re: Werking vlotter unit lupo 3l
Wil dit zeggen dat de hoogte van de vlotter aangepast kan worden?Nietsnut schreef: • Printplaat met banen icm vlotter om brandstofhoogte aan te geven
Een dieselmotor werkt met een lucht- en brandstofoverschot, de teveel geleverde brandstof gaat daarom weer terug naar de tank. In de vlotter ligt onderin een afsluitklepje
Meer later---in progress
Bij mij brand het lampje amper als hij al lucht aan begint te zuigen (rotondes / lange bochten op klaverblad).
Heb op die manier al diverse keren stil gestaan.
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow
Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Werking vlotter unit lupo 3l
Nee, het witte geheel druk je naar beneden en vergrendel je door de wartel aan te draaien, en de vlotter drijft op de brandstof en levert daardoor een andere weerstand aangezien de spanning meer/minder banen op de print doorloopt.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.