3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

De Lupo 3L in de media, publicaties in print / op TV / YouTube, you name it!
Plaats reactie
christjeeh
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jun 2015, 11:04
Echte naam: Chris
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 22 sep 2000
Kilometerstand: 240.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Softblue - LR5A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door christjeeh »

Hey Hey,

Ik heb een drietal vragen. Deze drie dingen zijn geen problemen, maar zouden naar mijn mening de auto nog comfortabeler maken.

1e vraag:
Kan ik de eco stand kan aanpassen? Dat ik bv. wel eco rij qua schakelen, maar de auto niet afslaat als ik rem in duw en vice versa. Dus wel afslaan als ik de rem induw, maar niet eco schakelen?
2e vraag:
Is het mogelijk om de auto niet te laten afslaan in z'n N. Nu als ik de auto opwarm i.v.m. bevroren ramen dan gaat dat niet + de auto wordt al enigszins warm. Dit komt doordat de auto afslaat in de N stand na een bepaalde tijd. De auto in zijn E laten staan, met de handrem lijkt me nou niet de beste oplossing... Hoe doen jullie dit?
3e vraag:
Is het mogelijk om het geluid te veranderen dat aangeeft dat de auto niet direct wegrijdt als je de rem loslaat?Als je de rem een tijdje inhoudt, dan gaat de auto niet automatisch in zijn E, maar moet je eerst gas geven. Dit is ideaal natuurlijk! Echter lijkt het piepje dat van de auto afkomt alsof er iet ernstig aan de hand is. Ik kan mezelf er niet aan laten wennen en schrik elke keer weer opnieuw van deze geluiden.

Hebben jullie ideeën of antwoorden, dan hoor ik het graag!
Laatst gewijzigd door christjeeh op 17 nov 2016, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
3L het blijft toch speciaal.
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: 3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door 3L-Emiel »

christjeeh schreef:1e vraag:
Kan ik de eco stand kan aanpassen? Dat ik bv. wel eco rij qua schakelen, maar de auto niet afslaat als ik rem in duw en vice versa. Dus wel afslaan als ik de rem induw, maar niet eco schakelen?
ja dat kan, niet door het aanpassen van de software, maar door de auto gewoon voor de gek te houden. http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=36&t=3081&hilit=eco+knop
gelukkig heb ik sb, dus de motor gaat niet uit.

christjeeh schreef:2e vraag:
Is het mogelijk om de auto niet te laten afslaan in z'n N. Nu als ik de auto opwarm i.v.m. bevroren ramen dan gaat dat niet + de auto wordt al enigszins warm. Dit komt doordat de auto afslaat in de N stand na een bepaalde tijd. De auto in zijn E laten staan, met de handrem lijkt me nou niet de beste oplossing... Hoe doen jullie dit?
auto moet in de Neutraal niet uitvallen, aka schakelsysteem laten afstellen/nakijken
christjeeh schreef:3e vraag:
Is het mogelijk om het geluid te veranderen dat aangeeft dat de auto niet direct wegrijdt als je de rem loslaat?Als je de rem een tijdje inhoudt, dan gaat de auto niet automatisch in zijn E, maar moet je eerst gas geven. Dit is ideaal natuurlijk! Echter lijkt het piepje dat van de auto afkomt alsof er iet ernstig aan de hand is. Ik kan mezelf er niet aan laten wennen en schrikken elke keer weer opnieuw van deze geluiden.
nee, of je moet de speaker uit de tellerunit halen
christjeeh
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jun 2015, 11:04
Echte naam: Chris
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 22 sep 2000
Kilometerstand: 240.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Softblue - LR5A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: 3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door christjeeh »

Bedankt voor de snelle reactie!
christjeeh schreef:2e vraag:
Is het mogelijk om de auto niet te laten afslaan in z'n N. Nu als ik de auto opwarm i.v.m. bevroren ramen dan gaat dat niet + de auto wordt al enigszins warm. Dit komt doordat de auto afslaat in de N stand na een bepaalde tijd. De auto in zijn E laten staan, met de handrem lijkt me nou niet de beste oplossing... Hoe doen jullie dit?
auto moet in de Neutraal niet uitvallen, aka schakelsysteem laten afstellen/nakijken
Oke ik dacht dat bij de Lupo het afslaan van de moter normaal was in de N na (Ik denk) 30 seconden.
Het is zo dat de auto mits er foutcodes instaan juist niet afslaat na 30 seconden in de N.
En als er geen foutcodes instaan, dan slaan hij wel af in z'n N na 30 seconden.
3L het blijft toch speciaal.
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: 3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door 3L-Emiel »

christjeeh schreef:Bedankt voor de snelle reactie!
christjeeh schreef:2e vraag:
Is het mogelijk om de auto niet te laten afslaan in z'n N. Nu als ik de auto opwarm i.v.m. bevroren ramen dan gaat dat niet + de auto wordt al enigszins warm. Dit komt doordat de auto afslaat in de N stand na een bepaalde tijd. De auto in zijn E laten staan, met de handrem lijkt me nou niet de beste oplossing... Hoe doen jullie dit?
auto moet in de Neutraal niet uitvallen, aka schakelsysteem laten afstellen/nakijken
Oke ik dacht dat bij de Lupo het afslaan van de moter normaal was in de N na (Ik denk) 30 seconden.
Het is zo dat de auto mits er foutcodes instaan juist niet afslaat na 30 seconden in de N.
En als er geen foutcodes instaan, dan slaan hij wel af in z'n N na 30 seconden.

nope. kom maar langs ik zet de auto nu in de neutraal en aan. dus als je morgen avond komt loopt hij bij geen gebrek aan diesel nog...
nog nooit meegemaakt in 5 jaar en in de honderden verschillende lupos waar ik aan het geklust of in heb gereden.
is ook helemaal niet logische, neem noorwegen met -25, dan wil je echt niet dat in de neutraal de motor uitgaat.
christjeeh
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jun 2015, 11:04
Echte naam: Chris
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 22 sep 2000
Kilometerstand: 240.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Softblue - LR5A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: 3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door christjeeh »

Toch heel gek dat ik dat al die tijd heb gedacht!

Dan wordt het toch even alles nakijken! Dit weekend ga ik direct aan de slag.
3L het blijft toch speciaal.
christjeeh
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jun 2015, 11:04
Echte naam: Chris
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 22 sep 2000
Kilometerstand: 240.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Softblue - LR5A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: 3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door christjeeh »

3L-Emiel schreef:
christjeeh schreef:1e vraag:
Kan ik de eco stand kan aanpassen? Dat ik bv. wel eco rij qua schakelen, maar de auto niet afslaat als ik rem in duw en vice versa. Dus wel afslaan als ik de rem induw, maar niet eco schakelen?
ja dat kan, niet door het aanpassen van de software, maar door de auto gewoon voor de gek te houden. http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=36&t=3081&hilit=eco+knop
gelukkig heb ik sb, dus de motor gaat niet uit.
Bedankt voor de handige link!
3L-Emiel schreef:
christjeeh schreef:3e vraag:
Is het mogelijk om het geluid te veranderen dat aangeeft dat de auto niet direct wegrijdt als je de rem loslaat?Als je de rem een tijdje inhoudt, dan gaat de auto niet automatisch in zijn E, maar moet je eerst gas geven. Dit is ideaal natuurlijk! Echter lijkt het piepje dat van de auto afkomt alsof er iet ernstig aan de hand is. Ik kan mezelf er niet aan laten wennen en schrikken elke keer weer opnieuw van deze geluiden.
nee, of je moet de speaker uit de tellerunit halen
Dit is inderdaad een hele goede optie, en het ergste is dat ik het zeker ga overwegen! :doh:
3L het blijft toch speciaal.
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: 3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door 3L-Emiel »

christjeeh schreef: Dit is inderdaad een hele goede optie, en het ergste is dat ik het zeker ga overwegen! :doh:
dan is de volgende vraag: hoe krijg ik weer geluid als ik mijn lampen aan laat staan zonder contact.
je hebt van die lichtverklikkers die je tussen de zekeringen kan zetten, is het antwoord.
christjeeh
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jun 2015, 11:04
Echte naam: Chris
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 22 sep 2000
Kilometerstand: 240.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Softblue - LR5A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: 3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door christjeeh »

3L-Emiel schreef:
christjeeh schreef: Dit is inderdaad een hele goede optie, en het ergste is dat ik het zeker ga overwegen! :doh:
dan is de volgende vraag: hoe krijg ik weer geluid als ik mijn lampen aan laat staan zonder contact.
je hebt van die lichtverklikkers die je tussen de zekeringen kan zetten, is het antwoord.
Is het niet mogelijk om op een of andere manier het seintje naar de speaker weg te halen specifiek voor dit geluid?
Ik heb zelf eigenlijk geen idee op welke manier hij dit door krijgt. Of dit rechtstreeks kabeltje is, of vanuit de software.
3L het blijft toch speciaal.
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: 3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door Johan »

Leuk om te zien dat iedereen vol overgave tips geeft.

Ik vraag me als eerste af: waarom wil je dit eigenlijk?
christjeeh
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jun 2015, 11:04
Echte naam: Chris
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 22 sep 2000
Kilometerstand: 240.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Softblue - LR5A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: 3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door christjeeh »

Johan schreef:Leuk om te zien dat iedereen vol overgave tips geeft.

Ik vraag me als eerste af: waarom wil je dit eigenlijk?
Over de eco knop vraag: Ik vroeg me of dit mogelijk was, en zou het eventueel in de toekomst willen veranderen. I.v.m. mijn xenon verlichting, deze gaat uit voor een te lange tijd bij het startstoppen systeem.

Over de vraag met het geluid:
Ik erger me rot aan dit geluid, en heb er veel voor over om dit te veranderen. Ik, en vele met mij die in mijn auto zitten schrikken hiervan. :duhpompom:
3L het blijft toch speciaal.
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: 3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door foppe »

christjeeh schreef:Hey Hey,
Hoi
christjeeh schreef:Ik heb een drietal vragen. Deze drie dingen zijn geen problemen, maar zouden naar mijn mening de auto nog comfortabeler maken.

1e vraag:
Kan ik de eco stand kan aanpassen? Dat ik bv. wel eco rij qua schakelen, maar de auto niet afslaat als ik rem in duw en vice versa. Dus wel afslaan als ik de rem induw, maar niet eco schakelen?
Ik denk dat dit allemaal geregeld wordt in de ECU, waarschijnlijk van de bak. Tenzij je connecties hebt met de VW ontwikkelaars en aan de source code kan komen, lijkt me dit lastig.
christjeeh schreef:2e vraag:
Is het mogelijk om de auto niet te laten afslaan in z'n N. Nu als ik de auto opwarm i.v.m. bevroren ramen dan gaat dat niet + de auto wordt al enigszins warm. Dit komt doordat de auto afslaat in de N stand na een bepaalde tijd. De auto in zijn E laten staan, met de handrem lijkt me nou niet de beste oplossing... Hoe doen jullie dit?
Volgens mij slaat de auto niet af in de N stand, alleen in de E (of D) stand, als je stilstaat en de rem ingedrukt hebt. Hoe ik het doe? niet opwarmen, maar krabben met motor uit en meteen wegrijden. De auto een paar minuten stationair laten draaien is ontzettend slecht voor je motor ! De ultieme oplossing is een webasto inbouwen.
christjeeh schreef:3e vraag:
Is het mogelijk om het geluid te veranderen dat aangeeft dat de auto niet direct wegrijdt als je de rem loslaat?Als je de rem een tijdje inhoudt, dan gaat de auto niet automatisch in zijn E, maar moet je eerst gas geven. Dit is ideaal natuurlijk! Echter lijkt het piepje dat van de auto afkomt alsof er iet ernstig aan de hand is. Ik kan mezelf er niet aan laten wennen en schrik elke keer weer opnieuw van deze geluiden.
deze ken ik nog niet. Hoe lang hou je de rem dan in? en heb je de pook dan al die hele tijd in de E stand? Het lijkt mij een waarschuwing die zegt, zet hem in de neutraal, want zo lang de koppeling inhouden is niet goed.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
christjeeh
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jun 2015, 11:04
Echte naam: Chris
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 22 sep 2000
Kilometerstand: 240.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Softblue - LR5A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: 3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door christjeeh »

christjeeh schreef:2e vraag:
Is het mogelijk om de auto niet te laten afslaan in z'n N. Nu als ik de auto opwarm i.v.m. bevroren ramen dan gaat dat niet + de auto wordt al enigszins warm. Dit komt doordat de auto afslaat in de N stand na een bepaalde tijd. De auto in zijn E laten staan, met de handrem lijkt me nou niet de beste oplossing... Hoe doen jullie dit?
Vandaag weer de basisafstellingen gedaan ter controle.
Echter valt de auto weer nog steeds uit na 30 seconden met de pook in de N stand.
Ook heb ik de foutcodes uitgelezen, en er zijn geen foutcodes bekend.
Ik heb dit probleem opgezocht op internet (Aangezien ik niet wist dat dit een probleem was, nu pas dit feit weet...)
Hier kom (Denk ik) ik tot de volgende conclusie: Koppelingscilinder is versleten.
- De auto "hikkend" schakelt.
- De auto slaat af in de N (Blijkt bij andere de koppelingscilinder te zijn)
- De basisafstellingen goed doorlopen, op de koppelingskruippunt na. Deze blijft op 5 staan.

Goed om te weten:
Er zit een nieuwe koppeling, druklager en geleidebus op.
De koppelingscilinder lekt niet.
De auto start in z'n P stand.

Een andere mogelijk probleem is dat de versnellingsbak versleten is en dat deze gereviseerd moet worden. Of misschien zelfs beiden.

Ik ben van plan om als dit het probleem is, de versnellingsbak te laten reviseren en een nieuwe koppelingscilinder te halen.

foppe schreef: deze ken ik nog niet. Hoe lang hou je de rem dan in? en heb je de pook dan al die hele tijd in de E stand? Het lijkt mij een waarschuwing die zegt, zet hem in de neutraal, want zo lang de koppeling inhouden is niet goed.
Dit is +- na 30 seconden en de pook staat in z'n E stand (De hele tijd, voor 30 seconden)
Ik kan hem niet in N zetten want dat valt de auto uit na 30 seconden .. :(
Laatst gewijzigd door christjeeh op 19 nov 2016, 21:54, 3 keer totaal gewijzigd.
3L het blijft toch speciaal.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: 3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door Nietsnut »

Beste Chris,

even een verzoek mijnerzijds; wil je alleen quoten waar je antwoord op geeft en dan duidelijk zijn met je antwoord? Het is hierboven een brij aan het worden voor mij.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
christjeeh
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jun 2015, 11:04
Echte naam: Chris
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 22 sep 2000
Kilometerstand: 240.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Softblue - LR5A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: 3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door christjeeh »

Nietsnut schreef:Beste Chris,

even een verzoek mijnerzijds; wil je alleen quoten waar je antwoord op geeft en dan duidelijk zijn met je antwoord? Het is hierboven een brij aan het worden voor mij.
Sorry voor het brijwerk en meerdere keren dezelfde post sturen. Ik heb het nu gewijzigd.
3L het blijft toch speciaal.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: 3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door Nietsnut »

Bedankt, ik heb de twee berichten die je nodeloos achtte weggegooid.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: 3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door foppe »

Goed dat je er verder ingedoken bent hoor. Je bent een ander probleem op het spoor.
Zo zie je maar, dat een klein kut irritant piepje leidt tot een heel andere oorzaak. Niemand heeft last van een irritante piep na 30 seconden, zoals jij dat beschrijft.

Je luup hoort alleen te piepen als de versnellingsbak of koppeling teveel belast wordt.
Ik ben de details kwijt hoe dat precies zit, maar het lijkt erop dat dit bij jou aangesproken werd.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
christjeeh
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jun 2015, 11:04
Echte naam: Chris
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 22 sep 2000
Kilometerstand: 240.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Softblue - LR5A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: 3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door christjeeh »

foppe schreef:Goed dat je er verder ingedoken bent hoor. Je bent een ander probleem op het spoor.
Zo zie je maar, dat een klein kut irritant piepje leidt tot een heel andere oorzaak. Niemand heeft last van een irritante piep na 30 seconden, zoals jij dat beschrijft.

Je luup hoort alleen te piepen als de versnellingsbak of koppeling teveel belast wordt.
Ik ben de details kwijt hoe dat precies zit, maar het lijkt erop dat dit bij jou aangesproken werd.
En ik maar denken dat dit allemaal normaal is..
Ik snap niet goed waarom ik dit dacht, ik zal wel te goed gelovig geweest zijn in mijn autootje :oops:
3L het blijft toch speciaal.
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: 3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door 3L-Emiel »

mijne piept soms ook, maar dan sta ik al echt 5 min te wachten op een stoplicht dat niet groen wil zijn.
Geen 30 seconden.
christjeeh
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jun 2015, 11:04
Echte naam: Chris
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 22 sep 2000
Kilometerstand: 240.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Softblue - LR5A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: 3 vragen: specifiek voor Lupo 3L natuurlijk

Bericht door christjeeh »

Ik heb weer wat informatie, wat mijn vermoeden bevestigt over de "kapotte" koppelingscilinder.

Ik heb opnieuw de basisinstellingen doorlopen. Deze afstelling is volledig en juist verlopen, alle waardes kloppen nu.
Alle foutcodes zijn gewist, en er zijn geen foutcodes geweest na een een groot stuk rijden.

Dus ik heb de auto expres, in z'n Neutraal gezet en gewacht.
Hij sloeg weer af, en vervolgens ben ik weer foutcodes gaan uitlezen. Kom ik tot deze twee foutcodes.
00263 transmission 27 10 implausible signal intermittent lupo 3l
01155 - clutch 17-10 - control difference - intermittent

Deze twee foutcodes kunnen meer zijn als alleen de koppelingscilinder, maar er is ook een grote kans dat alleen de koppelingscilinder de boosdoener is.
Dus ik ga binnen kort langs Jack en hopen dat het dan een stuk beter is!
3L het blijft toch speciaal.
Plaats reactie

Terug naar “Lupo 3L algemeen / nieuws / weetjes / polls”