Valt de Lupo 3L/Audi A2 onder een eventuele sloopregeling ivm stikstofuitstoot?

De Lupo 3L in de media, publicaties in print / op TV / YouTube, you name it!
Plaats reactie
Remymans
3L Makker
3L Makker
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:43
Echte naam: Rogier Kloppenburg
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 01 jul 2002
Kilometerstand: 260.000
Kleur: Ravenna Blue - LA5W
Brandstof: Normale diesel

Valt de Lupo 3L/Audi A2 onder een eventuele sloopregeling ivm stikstofuitstoot?

Bericht door Remymans »

Vandaag 12 november 2019 debatteert het kabinet over maatregelen om de stikstofuitstoot naar een lager nivo te krijgen zodat oa bouwprojecten door kunnen gaan. Het is een feit dat oude diesels, auto's van 15 jaar en ouder de grootste vervuilers zijn. Een maatregel van het kabinet is om een sloopregeling te treffen voor deze oude diesels. Al onze lupootjes zijn ouder dan 15 jaar dus die zouden dan in principe in die regeling vallen. De vraag is dan of dat verplicht gaat worden en of het gewoon botweg alle diesels van 15 jaar en ouder betreft.

Kan iemand iets zeggen over de stikstofuitstoot van onze karretjes? En zijn we dan dus gewoon de pineut?
Rogerwilco3
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jul 2019, 17:51
Echte naam: Wilco
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 239.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Tornado Rood - LY3D

Re: Valt de Lupo 3L/Audi A2 onder een eventuele sloopregeling ivm stikstofuitstoot?

Bericht door Rogerwilco3 »

Als een Lupo ook onder de sloopregeling valt dan zijn die politici helemaal gek geworden. Ik kan op 1 tank bijna 1000 km rijden hoe minder het verbruik hoe minder de uitstoot lijkt me. Maar goed ze nemen in Den Haag wel meer besluiten die kant nog wal raken

Greetz wilco
ralph
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 jan 2015, 12:25
Echte naam: ralph
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km

Re: Valt de Lupo 3L/Audi A2 onder een eventuele sloopregeling ivm stikstofuitstoot?

Bericht door ralph »

Inmiddels is het wel duidelijk .... Ook wij krijgen een mooie print op de mat .... Ik heb de eerste boete ook ontvangen voor het inrijden van milieu zone :-(
Zit er niemand op het forum die advocaat is of zo ?
Of gaan alle 3L rijders de handen in 1 slaan en een rechtzaak beginnen ?
Het is toch van de zotte dat je gewoon een groene sticker krijgt in Duitsland en overal in mag met je 3L omdat die zo schoon is .... En dat die hier te vies is ....
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Valt de Lupo 3L/Audi A2 onder een eventuele sloopregeling ivm stikstofuitstoot?

Bericht door Johan »

Ik wil je niet ontmoedigen, maar in het verleden hebben vertegenwoordigers van de Lupo 3L zich al hard gemaakt, maar niets bereikt.
Ik denk dan ook niet dat men nu ineens wel begrip heeft voor een auto van (bijna) 20 jaar oud.
ralph
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 jan 2015, 12:25
Echte naam: ralph
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km

Re: Valt de Lupo 3L/Audi A2 onder een eventuele sloopregeling ivm stikstofuitstoot?

Bericht door ralph »

Puff Johan droevig verhaal dus einde 3L .... :cry: of accu in de kofferbak?
Maja wat kost zo grapje .... Ik vind het echt belachelijk in Duitsland krijg je gewoon een groene sticker voor de 3L ....
Of is er een mogelijkheid om er een cat onder te bouwen en de 3L te upgraden naar euro 4...
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Valt de Lupo 3L/Audi A2 onder een eventuele sloopregeling ivm stikstofuitstoot?

Bericht door Johan »

Ik snap je "accu in de kofferbak" en "wat kost zo'n grapje" niet.
ralph
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 jan 2015, 12:25
Echte naam: ralph
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km

Re: Valt de Lupo 3L/Audi A2 onder een eventuele sloopregeling ivm stikstofuitstoot?

Bericht door ralph »

Ik heb nog geen idee wat dit kost Johan....
Het mooie van de A2 is wel de diepe kofferbak :think: daar zou eventueel een dikke accu in kunnen en als de tank weg is zou je daar ook nog een accu kunnen plaatsen ... :think: dikkere kabels zijn al aanwezig omdat het een diesel is :think:
Maar krijg je een passende electro motor die past in de 3L en mocht je voor ook nog plaats over houden dan zou je daar eventueel ook een accu kunnen plaatsen ...

Maar dan komt het volgende probleem ... De leeftijd waar ze in Nederland van uit gaan ...
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Valt de Lupo 3L/Audi A2 onder een eventuele sloopregeling ivm stikstofuitstoot?

Bericht door Johan »

Bedoel je dat je je A2 wil ombouwen naar Elektrisch?

Want dat begrijp ik er nu uit. Want je hebt het over de kosten...
Maar waarvan dan?
ralph
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 jan 2015, 12:25
Echte naam: ralph
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km

Re: Valt de Lupo 3L/Audi A2 onder een eventuele sloopregeling ivm stikstofuitstoot?

Bericht door ralph »

Jah Johan dat was 1 van de ideeën
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: Valt de Lupo 3L/Audi A2 onder een eventuele sloopregeling ivm stikstofuitstoot?

Bericht door Johan »

Ben je bekend met het Audi A2 forum?
Daar is men ook bezig met ombouw naar elektrisch.
ralph
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 jan 2015, 12:25
Echte naam: ralph
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km

Re: Valt de Lupo 3L/Audi A2 onder een eventuele sloopregeling ivm stikstofuitstoot?

Bericht door ralph »

Ik heb wel is gekeken op het A2 forum maar niet erg in verdiept ben de laatste tijd ook zeer weinig actief geweest hier maar ik heb wel ideeën ik ga is even spieken daar :grin: :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Lupo 3L algemeen / nieuws / weetjes / polls”