Nu heb ik er ook eentje op het oog maar ik durf hem gewoonweg niet te kopen omdat de advertentie zegt dat het een perfecte auto was en bij aankomst werdt er opeens verteld dat er gebreken waren.
De auto heeft net iets meer dan 455dkm op de teller staan. En het is volgens mij een alu blokje toch? Hoelang zou deze nog mee kunnen of is deze gewoon OP?
Ik krijg een andere motor erbij met 180dkm op de teller, hydraulische pomp en ect.
Nu is het grootste probleem dat na het starten de motor meteen weer uitvalt.
Als je na het starten direct wegrijdt is er niks aan de hand, maar kom je tot stilstand met koude motor valt hij gewoon weer uit.
En met een koude turbo direct wegrijden doe ik eigenlijk nooit.
Hoe warmer de motor des te minder hij uitvalt. Eenmaal op temperatuur valt de motor niet meer uit.
( moet ik nu denken aan de seals van de verstuivers? Versnellingsbak? Dieselfilter? Roetfilter? EGR? ) Kan niet veel zijn toch... of juist wel natuurlijk
Het terugschakelen van de automaat gaat met een tsja hoe moet ik het zeggen.... geluid alsof er een motorsteun kapot is. Dan hoor je ook zo'n klop.
De knop om de ruitenwissers te bedienen had de hond ervanaf gegeten maargoed dat is zo vervangen.
Verder heb ik de auto even op de brug gehad en zag wel wat olie, al kon ik niet echt determineren waar de olie vandaan komt.
Verder rijd en schakeld de lupo heerlijk, en rookt niet zoals vele diesels met bv een defecte turboseal. het is alleen dat uitvallen, de olie, en die klop als de auto moet terugschakelen. Dit heeft mij weerhouden de auto te kopen.
Wie zou mij een advies willen geven? Ik weet natuurlijk dat ik geen nieuwe auto koop, maar wil ook niet direct direct weer een probleembak kopen zoals ik nu heb.
Een link naar de adv zal ik maar niet posten want ik weet ff niet of dat mag. Hij staat iig op facebook. Een groene 3L uit panningen, limburg.
Ik kijk iig bijna elke dag of er weer nieuwe tekoop zijn
En ik ben een beetje handig dus ik zou veel zelf kunnen. Al is de versnellingsbak van deze lupo's een geheel nieuw iets voor mij.