kunststof ramen.

Alle Modificaties, tweaks & verbeteringen die je maar kan verzinnen om je verbruik te verlagen aan je 3L!

Moderator: reichbus

Plaats reactie
lupocor
Vriendelijke ebay held
Vriendelijke ebay held
Berichten: 1793
Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
Echte naam: cor
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 68.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: emmen

kunststof ramen.

Bericht door lupocor »

wie vind dat wat.
je maakt de lupo er nog lichter mee want lexan is natuurlijk lichter dan glas.
http://www.acwmotorsportplastics.co.uk/ ... w-kit.html
Gebruikersavatar
-Ap-
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 874
Lid geworden op: 13 jan 2014, 00:03

Re: kunststof ramen.

Bericht door -Ap- »

lijkt me wel wat :mrgreen:
maar hoe moet ik het me voorstellen.... gewoon net als glas, dat je het er zo in kan schuiven of......
Gebruikersavatar
Lupo2002
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1081
Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
Echte naam: Call me Issy
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 nov 2002
Kilometerstand: 275000
Transmissie: Automaat
Kleur: Ravenna Blue - LA5W
Brandstof: Normale diesel

Re: kunststof ramen.

Bericht door Lupo2002 »

lupocor schreef:wie vind dat wat.
je maakt de lupo er nog lichter mee want lexan is natuurlijk lichter dan glas.
http://www.acwmotorsportplastics.co.uk/ ... w-kit.html
Hoeveel Kg's besbaar je als je als het ware alle ramen zou doen?
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: kunststof ramen.

Bericht door 3L-Emiel »

vind het een mooie optie, alleen heb ik mijn bedenkingen.


Lexaan is het materiaal dat ook gebruikt wordt voor kogel werende schilden.
we hebben op de baan een paar platen staan, en het werkt prima.


Hier dus ook meteen het probleem, wanneer je dit toepast op een straatauto.
normaal zou je dit in een race auto gebruiken, veiliger, sterker, en er is altijd hulp om jou uit je auto te krijgen.

dat voordeel heb je dus niet op de straat. als jij met deze ramen gemonteerd jou deuren niet meer open kan krijgen (botsing, op ze kop is de blubbersloot).
en niemand ziet of merkt dat, dan is er in geval van brand maar een uitkomst, en in geval van op ze kop in de sloot ook.

nu begrijpt iedereen wel wat de uitkomst is, dus denk er goed over na
Gebruikersavatar
atg
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 710
Lid geworden op: 25 jan 2014, 20:00
Echte naam: arjan
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 jan 2000
Kilometerstand: 225.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Costa del katwijk

Re: kunststof ramen.

Bericht door atg »

Het glas van een lupo 3L zijn al 1 mm dunner dan de normale ramen
Ik denk dat het gewichts verschil dus niet of minimaal zal zijn
Plus lexaan is erg kras gevoelig dus in de voordeuren zou het al geen aanrader zijn
I've found my friends
There in my head
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: kunststof ramen.

Bericht door Willemvee »

Je ramen kunnen ook niet meer open begrijp ik. Maar gelukkig kun je er een slider in bestellen voor de mcDrive.
Is dit materiaal gemakkelijk aan te passen?
Want na een roofchop moet je toch wat natuurlijk. De voorruit zou je nog kunnen behouden door hem te kantelen, zodat het dak lager wordt en de luchtweerstand gelijk ook, maar ergens hou je dan aan de zijkant en het achterraam glas over.
Dan zou dit wel een alternatief zijn, mits gemakkelijk te bewerken...
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Ton
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2014, 11:53

Re: kunststof ramen.

Bericht door Ton »

Want na een roofchop moet je toch wat natuurlijk. De voorruit zou je nog kunnen behouden door hem te kantelen, zodat het dak lager wordt en de luchtweerstand gelijk ook, maar ergens hou je dan aan de zijkant en het achterraam glas over.
Dan zou dit wel een alternatief zijn, mits gemakkelijk te bewerken...

glas kun je ook gewoon bewerken hoor, :grin:
zagen ,slijpen, buigen
dus na een roofchop hoef je perse niet over naar kunststof ramen

gr. Ton
Plaats reactie

Terug naar “Eco modding”