Vraagje over HRC 5606G2866
Moderator: reichbus
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
- Echte naam: Erik
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0-12-2001
- Kilometerstand: 203.208km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: 0546
- Contacteer:
Vraagje over HRC 5606G2866
Ik heb mijn achteras omgebouwd naar schijven, maar moet het rempedaal verder intrappen als normaal.
Op zich is dit logisch de zuigers van een remklauw hebben een veel grotere oppervlakte dan de zuigers voor trommels, hierdoor word de HRC voorzien van een grotere diameter 23,81 mm ipv 22,1
Ik heb nog een remcilinder liggen volens mij van een Polo 6N2 met achter schijven maar kan helemaal niets vinden over deze HRC.
Hij is van het merk FTE met nummer 5606G2866.
Ik heb al een mailtje naar FTE gestuurd maar helaas reageren ze niet.
Wie kan me wat meer info geven over deze hoofdremcilinder?
Alvast bedankt!
Op zich is dit logisch de zuigers van een remklauw hebben een veel grotere oppervlakte dan de zuigers voor trommels, hierdoor word de HRC voorzien van een grotere diameter 23,81 mm ipv 22,1
Ik heb nog een remcilinder liggen volens mij van een Polo 6N2 met achter schijven maar kan helemaal niets vinden over deze HRC.
Hij is van het merk FTE met nummer 5606G2866.
Ik heb al een mailtje naar FTE gestuurd maar helaas reageren ze niet.
Wie kan me wat meer info geven over deze hoofdremcilinder?
Alvast bedankt!
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Vraagje over HRC 5606G2866
Kan je deze plaatsen zonder dat er nieuwe remleidingen nodig zijn? In dat geval zou ik hem gewoon plaatsen indien je geen antwoord krijgt. Er gaat toch meer olie per pedaalslag het remsysteem in met deze HRC?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Vraagje over HRC 5606G2866
Volgens mij past hij gewoon .
Een grotere plunjer diameter geeft wel meer volume maar minder kracht bij de zelfde pedaal druk.
Ik meen dat de plunjer maat van de rem tangen achter 34 Mm zijn .
Heb je wel het gevoel dat het rempedaal hard is en niet sponzig ?.
Wat bedoel je met verder intrappen dan normaal grijpen de remmen later aan ? of moet je harder trappen ?
Werkt de handrem naar behoren en welke vertraging kun je halen op de remmen bank zowel met de hand als met de voet ?
Kun je met de motor uit de rem net zo ver intrappen als met draaiende motor ?
Krijg je het systeem goed ontlucht ? .
Een grotere plunjer diameter geeft wel meer volume maar minder kracht bij de zelfde pedaal druk.
Ik meen dat de plunjer maat van de rem tangen achter 34 Mm zijn .
Heb je wel het gevoel dat het rempedaal hard is en niet sponzig ?.
Wat bedoel je met verder intrappen dan normaal grijpen de remmen later aan ? of moet je harder trappen ?
Werkt de handrem naar behoren en welke vertraging kun je halen op de remmen bank zowel met de hand als met de voet ?
Kun je met de motor uit de rem net zo ver intrappen als met draaiende motor ?
Krijg je het systeem goed ontlucht ? .
Wat niet kapot is moet je niet repareren
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
- Echte naam: Erik
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0-12-2001
- Kilometerstand: 203.208km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: 0546
- Contacteer:
Re: Vraagje over HRC 5606G2866
Het pedaal ligt dieper bij het aanremmen maar dat is normaal zoals al gezegd omdat er meer remvloeistof verplaatst moet worden.
Hij past zeker 1 op 1 vervanging maar wilde graag weten of het de juiste diameter van de plunjer is.
Het heeft niets te maken met ontluchten dat was/is geen probleem handrem werkt ook.
De remklauw achter is de standaard 34 mm idd
Bedankt voor het meedenken!
Hij past zeker 1 op 1 vervanging maar wilde graag weten of het de juiste diameter van de plunjer is.
Het heeft niets te maken met ontluchten dat was/is geen probleem handrem werkt ook.
De remklauw achter is de standaard 34 mm idd
Bedankt voor het meedenken!
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Vraagje over HRC 5606G2866
Bij een lupo FSI en GTI is de hoofdremcilinder idd iets groter .
Dus wisselen moet te doen zijn en zou een merkbaar verschil moeten geven in de pedaal diepte .
Dat je iets harder moet trappen zal je niet heel veel van merken verwacht ik .
Omdat de Lupo ABS heeft is de kans op over beremmen van de achter as niet al te groot .
Dus wisselen moet te doen zijn en zou een merkbaar verschil moeten geven in de pedaal diepte .
Dat je iets harder moet trappen zal je niet heel veel van merken verwacht ik .
Omdat de Lupo ABS heeft is de kans op over beremmen van de achter as niet al te groot .
Wat niet kapot is moet je niet repareren
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Vraagje over HRC 5606G2866
Mijn Lupo heeft hetzelfde gehad, eerst was het 'remgevoel' helemaal bovenin en na montage van de schijven op de achteras moest je het pedaal dieper intrappen. Activate en ondergetekende hebben het er al eens over gehad overigens. Ik denk dat een HRC van een FSI of GTI het probleem oplost.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
- Echte naam: Erik
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0-12-2001
- Kilometerstand: 203.208km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: 0546
- Contacteer:
Re: Vraagje over HRC 5606G2866
Een HRC van een FSI of GTI zal dit probleem idd oplossen.
Als de HRC van de Polo (5606G2866) nu ook een plunjerdiameter heeft van 23,81 mm (gelijk aan de diameter van de FSI en GTI) dan ben ik helemaal blij...
En die info kan ik dus helaas niet vinden.
Groeten,
Erik.
Als de HRC van de Polo (5606G2866) nu ook een plunjerdiameter heeft van 23,81 mm (gelijk aan de diameter van de FSI en GTI) dan ben ik helemaal blij...
En die info kan ik dus helaas niet vinden.
Groeten,
Erik.
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Vraagje over HRC 5606G2866
Als het een gebruikte hrc is dan kun je hem natuurlijk even open maken en de plunjer opmeten.
Naar mijn idee moet hij de goede maat zijn.
Schoonmaken en weer met een likje Ate vet inelkaar zetten en monteren .
Mocht het de goede maat zijn willen we natuurlijk wel graag weten of het ook de oplossing is .
De plunjers van de voor remtangen van een 3L zijn denk ik iets kleiner maar in dot geval zou het in je voordeel moeten zijn.
Naar mijn idee moet hij de goede maat zijn.
Schoonmaken en weer met een likje Ate vet inelkaar zetten en monteren .
Mocht het de goede maat zijn willen we natuurlijk wel graag weten of het ook de oplossing is .
De plunjers van de voor remtangen van een 3L zijn denk ik iets kleiner maar in dot geval zou het in je voordeel moeten zijn.
Wat niet kapot is moet je niet repareren
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
- Echte naam: Erik
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0-12-2001
- Kilometerstand: 203.208km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: 0546
- Contacteer:
Re: Vraagje over HRC 5606G2866
Ik heb hem losgehald en het is de juiste, 23,81 mm.
Scheelt weer, het zou jammer zijn als ik hem gemonteerd had en hij bleek toch te klein te zijn en hetzelfde probleem te houden.
Moet goed komen nu!
Scheelt weer, het zou jammer zijn als ik hem gemonteerd had en hij bleek toch te klein te zijn en hetzelfde probleem te houden.
Moet goed komen nu!
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Vraagje over HRC 5606G2866
Gelijk heb je een hrc verwissel je niet voor je plezier .
Je hebt meteen de kans gehad om de hrc en de cubs op slijtage te controleren .
Je hebt meteen de kans gehad om de hrc en de cubs op slijtage te controleren .
Wat niet kapot is moet je niet repareren
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
- Echte naam: Erik
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0-12-2001
- Kilometerstand: 203.208km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: 0546
- Contacteer:
Re: Vraagje over HRC 5606G2866
Idd de cups en de boring zagen er nog erg goed uit, dus beetje vet erin in en klaar!
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Vraagje over HRC 5606G2866
Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat de hrc te installeren .
Op je gemak ontluchten heeft als voordeel overal nieuwe rem olie dan kan het systeem weer een paar jaartjes mee .
Op je gemak ontluchten heeft als voordeel overal nieuwe rem olie dan kan het systeem weer een paar jaartjes mee .
Wat niet kapot is moet je niet repareren
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Vraagje over HRC 5606G2866
Was iedereen maar zo handig Erik, jij sleutelt alles zo makkelijk in elkaar
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.