Hulp gevraagd van de 3L experts voor 1.4 TDI ombouw
Moderator: reichbus
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
- Echte naam: Nils
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 170.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Hulp gevraagd van de 3L experts voor 1.4 TDI ombouw
Ik wil mijn 3L van 1.4 TDI en handbak voorzien. Ik heb geen haast met het project maar wil mij wel vast oriënteren en eventueel langzaam onderdelen verzamelen.
Ik vind het ook belangrijk dat de Lupo goed gaat sturen. De 1.2 ligt vóór de vooras, wat niet gunstig is voor de wegligging.
Is het mogelijk om zonder al te veel aanpassingen het subframe van een 1.4 TDI te pakken en te monteren op een 3L?
Hoe kom je uit met de bevestiging van je subframe en bak- en motorsteunen?
Of is dit dusdanig verschillend dat ik beter gewoon de 1.4 TDI in de 1.2 TDI steunen kan hangen?
Ik vind het ook belangrijk dat de Lupo goed gaat sturen. De 1.2 ligt vóór de vooras, wat niet gunstig is voor de wegligging.
Is het mogelijk om zonder al te veel aanpassingen het subframe van een 1.4 TDI te pakken en te monteren op een 3L?
Hoe kom je uit met de bevestiging van je subframe en bak- en motorsteunen?
Of is dit dusdanig verschillend dat ik beter gewoon de 1.4 TDI in de 1.2 TDI steunen kan hangen?
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Hulp gevraagd van de 3L experts voor 1.4 TDI ombouw
Ik denk dat dit typisch iets voor Ap is. Geen idee of hij dit leest, maar ik denk dat hij wel interesse heeft in je project.
Re: Hulp gevraagd van de 3L experts voor 1.4 TDI ombouw
Subframe van een normale lupo sluit naadloos aan onder een 3l.
Je hoeft niks aan te passen.
Van die steunen, is een kwestie van uitproberen.
Er is hier iemand die al een 1.4 tdi erin heeft gelepeld. Mss dat die jou van meer info kan voorzien.
Je hoeft niks aan te passen.
Van die steunen, is een kwestie van uitproberen.
Er is hier iemand die al een 1.4 tdi erin heeft gelepeld. Mss dat die jou van meer info kan voorzien.
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
- Echte naam: Nils
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 170.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Re: Hulp gevraagd van de 3L experts voor 1.4 TDI ombouw
Ik heb Bastian al benaderd... binnenkort maar even kijkje nemen in Apeldoorn denk ik
Re: Hulp gevraagd van de 3L experts voor 1.4 TDI ombouw
Das het beste.
Welke specs wil je behalen met de 1.4 tdi?
Welke specs wil je behalen met de 1.4 tdi?
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
- Echte naam: Nils
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 170.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Re: Hulp gevraagd van de 3L experts voor 1.4 TDI ombouw
Ik ben er nog niet over uit welke turbo er op komt.
Ik wil heel graag 160 PK of meer, maar het moet wel driveable blijven.
Ik had op mijn Arosa 1.4 TDI 138 PK en 288 NM met een VNT17 / 1749V turbo.
Het turbogat was daarmee net acceptabel.
Ik kan natuurlijk net zo makkelijk een VNT17 / 1749VB turbo monteren, 170PK is dan goed haalbaar.
Maar ben bang dat het turbo gat dan te groot wordt, alleen ik weet niet wat het verschil in spoolup is.
Een 1,9 TDI heeft natuurlijk veel meer adem om de turbo op gang te brengen als een 1.4 TDI..
Andere optie is een hybride... Voor diegene die dat niet weten... een Hybride is een turbo met een inlaat zijde van den kleinere turbo en een uitlaat zijde van een grotere turbo. Dit zorgt voor een snellere spoolup terwijl de turbo toch langer zijn druk kan vasthouden (is meer vermogen).
Bijvoorbeeld een VNT15 gecombineerd met een compressor van een NVT17 of zelfs VNT20.
Alleen dan zit ik met 2 issue's..
- De eerste is dat de turbo dan heeel erg veel duurder wordt. De 1749VB's zijn heel makkelijk te krijgen namelijk en een hybride wordt waarschijnlijk maatwerk.
- Het tweede probleem is dat ik dan heel veel geld ga uitgeven terwijl ik absoluut niet weet of het mij het gewenste resultaat gaat geven.
Ik wil heel graag 160 PK of meer, maar het moet wel driveable blijven.
Ik had op mijn Arosa 1.4 TDI 138 PK en 288 NM met een VNT17 / 1749V turbo.
Het turbogat was daarmee net acceptabel.
Ik kan natuurlijk net zo makkelijk een VNT17 / 1749VB turbo monteren, 170PK is dan goed haalbaar.
Maar ben bang dat het turbo gat dan te groot wordt, alleen ik weet niet wat het verschil in spoolup is.
Een 1,9 TDI heeft natuurlijk veel meer adem om de turbo op gang te brengen als een 1.4 TDI..
Andere optie is een hybride... Voor diegene die dat niet weten... een Hybride is een turbo met een inlaat zijde van den kleinere turbo en een uitlaat zijde van een grotere turbo. Dit zorgt voor een snellere spoolup terwijl de turbo toch langer zijn druk kan vasthouden (is meer vermogen).
Bijvoorbeeld een VNT15 gecombineerd met een compressor van een NVT17 of zelfs VNT20.
Alleen dan zit ik met 2 issue's..
- De eerste is dat de turbo dan heeel erg veel duurder wordt. De 1749VB's zijn heel makkelijk te krijgen namelijk en een hybride wordt waarschijnlijk maatwerk.
- Het tweede probleem is dat ik dan heel veel geld ga uitgeven terwijl ik absoluut niet weet of het mij het gewenste resultaat gaat geven.
- Rasselman
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:41
- Echte naam: Wesley
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 15 okt 2001
- Kilometerstand: 260.604
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: 100% biodiesel
Re: Hulp gevraagd van de 3L experts voor 1.4 TDI ombouw
Ikzelf ben hier ook mee aan het experimenteren.
Uit betrouwbare bron weet ik dat een GT1749VB (ARL) een redelijke tijd nodig heeft om op te spoelen, echter kan deze circa 200pk produceren (in het meest gunstige geval) Ikzelf heb een GT1749VA (ASZ) daarmee moet circa 160/165pk haalbaar zijn incl ASZ/ARL verstuivers.
Ik ga voor de gehele ombouw incl draagarmen ed (met powerflexen) dit omdat ik de Alu draagarmen niet sterk genoeg vind te lijken. gelukkig heb ik een donor 1.4 op de kop weten te tikken met een kapotte motor dus perfect om die in de 3L te hangen met de nodige mods
Ben alleen nog opzoek naar de juiste koppeling.
ik ben nu met een bedrijf aan het mailen die beloofd een 340nm te kunnen behalen maar geen sinterplaat koppeling is want die is natuurlijk digitaal en dat rijdt voor geen meter.
Zelf zal je ook wel op de hoogte zijn maar ter info
KKK BV39 Borgwanner +- 120/130pk
GT1749V is goed voor +- 140/145pk
GT1749VA is goed voor +- 160/165pk
GT1749VB is goed voor +- 180/200pk echter heeft deze wel een behoorlijke spoolup, Driveability gaat dus achteruit.
Uit betrouwbare bron weet ik dat een GT1749VB (ARL) een redelijke tijd nodig heeft om op te spoelen, echter kan deze circa 200pk produceren (in het meest gunstige geval) Ikzelf heb een GT1749VA (ASZ) daarmee moet circa 160/165pk haalbaar zijn incl ASZ/ARL verstuivers.
Ik ga voor de gehele ombouw incl draagarmen ed (met powerflexen) dit omdat ik de Alu draagarmen niet sterk genoeg vind te lijken. gelukkig heb ik een donor 1.4 op de kop weten te tikken met een kapotte motor dus perfect om die in de 3L te hangen met de nodige mods
Ben alleen nog opzoek naar de juiste koppeling.
ik ben nu met een bedrijf aan het mailen die beloofd een 340nm te kunnen behalen maar geen sinterplaat koppeling is want die is natuurlijk digitaal en dat rijdt voor geen meter.
Zelf zal je ook wel op de hoogte zijn maar ter info
KKK BV39 Borgwanner +- 120/130pk
GT1749V is goed voor +- 140/145pk
GT1749VA is goed voor +- 160/165pk
GT1749VB is goed voor +- 180/200pk echter heeft deze wel een behoorlijke spoolup, Driveability gaat dus achteruit.
Lupo 1.2TDI Reflex Zilver =Airco, Stuurbekrachtiging, Centrale vergrendeling, CC + 87pk 180NM
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
- Echte naam: Nils
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 170.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Re: Hulp gevraagd van de 3L experts voor 1.4 TDI ombouw
Ik zag dat de Lupo GTI ook de aluminium draagarmen heeft. Je wil een zo laag mogelijk onafgeveerd gewicht, dus ik begin met de aluminium en als ze rot worden ga ik naar staal.
Ik zoek ook een complete 1.4 tdi, liefst een schade auto. Je vindt ze ook zonder schade wel voor 1500 euro maar dan heeft ie 350.000 km gelopen.
En die turbo's, zoiets dacht ik al. Daarom ben ik vooral erg nieuwsgierig naar de hybrides.
Ik zoek ook een complete 1.4 tdi, liefst een schade auto. Je vindt ze ook zonder schade wel voor 1500 euro maar dan heeft ie 350.000 km gelopen.
En die turbo's, zoiets dacht ik al. Daarom ben ik vooral erg nieuwsgierig naar de hybrides.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Hulp gevraagd van de 3L experts voor 1.4 TDI ombouw
Deze vraagt 800 piek voor een rijdende met 200dkm: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-lupo-ascheffel/194909666.html?&lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=21&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&transmissions=MANUAL_GEAR&damageUnrepaired=ONLY_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&ticket=ST-1780563-BdvHB7arCjhuR4AWBVlv-mycas46-1_c01_4201
Wordt als schadeauto aangeboden maar ligt aan dat hij slecht aanslaat en wat roest op de vleugel heeft. Hierdoor heb je dus een motor/v-bak en onderstel dat nog prima is, alleen ff andere tandempomp op, of whatever het probleem is. Misschien is het een duurder probleem maar goed, dat is slecht te zien van uit hier.
Wordt als schadeauto aangeboden maar ligt aan dat hij slecht aanslaat en wat roest op de vleugel heeft. Hierdoor heb je dus een motor/v-bak en onderstel dat nog prima is, alleen ff andere tandempomp op, of whatever het probleem is. Misschien is het een duurder probleem maar goed, dat is slecht te zien van uit hier.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Rasselman
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:41
- Echte naam: Wesley
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 15 okt 2001
- Kilometerstand: 260.604
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: 100% biodiesel
Re: Hulp gevraagd van de 3L experts voor 1.4 TDI ombouw
Klopt echter moet je er wel rekening mee houden dat een GTI 154nm maximum koppel heeft,
en een 1.4 met de nodige Mods +300NM gaat produceren.
Ikzelf heb voor een full option Lupo 1.4tdi gekozen (alleen heeft deze geen compressie op cilinder 2) dus kan ik mooi het blokje opfrissen ;-)
@ Nietsnut,
Je link werkt niet man (moet inloggen ofzo)
en een 1.4 met de nodige Mods +300NM gaat produceren.
Ikzelf heb voor een full option Lupo 1.4tdi gekozen (alleen heeft deze geen compressie op cilinder 2) dus kan ik mooi het blokje opfrissen ;-)
@ Nietsnut,
Je link werkt niet man (moet inloggen ofzo)
Lupo 1.2TDI Reflex Zilver =Airco, Stuurbekrachtiging, Centrale vergrendeling, CC + 87pk 180NM
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Hulp gevraagd van de 3L experts voor 1.4 TDI ombouw
Ach so....
Guten Tag,
Ich habe bei mobile.de ein Fahrzeug gesehen, das Ihnen gefallen könnte.
Fahrzeugdaten:
Volkswagen Lupo
Preis: 800 EUR
Erstzulassung: 10/1999
Kilometerstand: 200.000 km
Leistung: 55 kW (75 PS)
Farbe: Schwarz
Durch Klick auf den Link gelangen Sie direkt zum Inserat:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-lupo-ascheffel/194909666.html?lang=de&utm_source=DirectMail&utm_medium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES
Weitere interessante Fahrzeuge finden Sie bei mobile.de.
Viele Grüße und viel Spaß beim Stöbern!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.