Beste lezer, hier de situatie;
Ik heb een lupo 3L met de originele 1.2tdi ANY er in.
Deze is aangepast met ARL verstuivers, front mount intercooler, open filter, egr-delete, freeflow uitlaat en een oude chip.
Turbodruk had ik opgeschroefd naar tussen de 2 en 2.5 bar (drukmeter gaat tot 2, die liep ie uit).
Nu is van de week (ook lang niet gek) de originele turbo opgeblazen, as door midden gebroken. Hierdoor zijn er metaalschilfers de motor in gekomen, met als gevolg dat er een hoop blauwe rook uit komt.
Nu is de vraag waar ik op moet letten bij het ombouwen van een jonger 1.2tdi ANY blok?
Groetjes, Senna
De 1.2tdi ANY kietelen
Moderator: reichbus
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 10 jul 2023, 13:36
- Echte naam: Senna Blok
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 416.246km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Softblue - LR5A
- Brandstof: Premium diesel
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: De 1.2tdi ANY kietelen
Een jonger blok is de AZY en de onderhoudsinterval is 90dkm ipv 60dkm voor de multiriem en de oliekoeler is er niet meer, verder zijn er geen of zeer weinig zaken anders en kan je gewoon een blok wisselen.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.