Vermogensanalyse en upgrade rapportage

De voors- en tegens van soft- en hardwarematig tunen van je 3L.

Moderator: reichbus

Gebruikersavatar
Lupo2002
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1081
Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
Echte naam: Call me Issy
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 nov 2002
Kilometerstand: 275000
Transmissie: Automaat
Kleur: Ravenna Blue - LA5W
Brandstof: Normale diesel

Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage

Bericht door Lupo2002 »

Was het niet makkelijker geweest om 6 jr garantie te geven of iets in die richting :?:

Waarschijnlijk zijn ze zo zeker van hun zaak dat de Turbo minimaal 300.000 (= +- 12jr) meekan alvorens deze gebreken gaat vertonen.
Laatst gewijzigd door Lupo2002 op 19 mar 2014, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Niek
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
Echte naam: Nicolaas Simon
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 368000
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Warmtewisselaar verwijderen

Bericht door Niek »

Nietsnut schreef:Warmtewisselaar verwijderen:

Als de EGR afgedopt is komt er geen uitlaatgas meer door de WW heen maar wel koelvloeistof. Vanuit de koelvloeistof bezien is dit ding dus een obstructie in het systeem.
De WW zorgt ervoor dat de uitlaatgassen de koelvloeistof sneller doet opwarmen, als ik wegrij heeft mijn standkachel al 30 minuten aangestaan en is de koelvloeistof reeds 87 graden. Dat is dus te verkiezen boven een warmtewisselaar.
Verstook je niet een behoorlijke hoeveelheid diesel in 30 minuten? Of valt dat wel mee in de praktijk?
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland. :handgestures-thumbup:
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

De EGR en het uitlaatspruitstuk afdoppen - 1

Bericht door Nietsnut »

De EGR en het uitlaatspruitstuk afdoppen:

Aangezien de warmtewisselaar er nu tussenuit is heeft dit hele traject geen toegevoegde waarde meer en zijn de gaten (bij de EGR en bij het uitlaatspruitstuk) overbodig geworden en zullen ze dus afgedopt moeten worden. Hiervoor kan je bij VW mooie plaatjes bestellen, of via Ebay. Ik had vorig jaar al eens uit een stukje plaatstaal een stel plaatjes gemaakt en deze ga ik hergebruiken. Omdat het vrij dunne plaatjes zijn wil ik ze met de flenzen van de warmtewisselaar op hun plaats fixeren en heb ik de flenzen van de WW afgezaagd, geveild en verduurzaamd.
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn de plaatjes zelf:
Afbeelding
Afbeelding
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage

Bericht door Nietsnut »

Lupo2002 schreef:Was het niet makkelijker geweest om 6 jr garantie te geven of iets in die richting :?:

Waarschijnlijk zijn ze zo zeker van hun zaak dat de Turbo minimaal 300.000 (= +- 12jr) meekan alvorens deze gebreken gaat vertonen.
Tsja, vraag het de reviseur zou ik zeggen, ik weet het niet maar ik weet wel dat als er iets mis is dat hij zijn best voor me zal doen en een oplossing zal vinden.
Niek schreef:
Nietsnut schreef:Warmtewisselaar verwijderen:........... als ik wegrij heeft mijn standkachel al 30 minuten aangestaan ............
Verstook je niet een behoorlijke hoeveelheid diesel in 30 minuten? Of valt dat wel mee in de praktijk?
3L-Emiel heeft een meting gedaan over het laatste jaar en hij heeft per 100 km 120cc meer diesel verbruikt door zijn standkachel. Zijn auto is bijna gelijktijdig voorzien van een ander motorprogramma (+- 85pk/180Nm) en welk effect dit heeft gehad is nog niet geheel duidelijk, maar de hoeveelheid extra diesel valt dus erg mee.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

De EGR en het uitlaatspruitstuk afdoppen - 2

Bericht door Nietsnut »

De EGR en het uitlaatspruitstuk afdoppen - 2:

Het uitlaatspruitstuk:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De EGR:
Afbeelding
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Golf 2 olienevelscheider

Bericht door Nietsnut »

Golf 2 olienevelscheider:

Zoals eerder vermeld heb ik de Golf 2 olienevelscheider toegevoegd aan het traject. Hier kan je lezen waarom ik deze geplaatst heb. De slang die ik hiervoor gebruikt heb is een stuk dat ik overhad van een standkachelinbouw.
Afbeelding
Afbeelding
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Lupo2002
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1081
Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
Echte naam: Call me Issy
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 nov 2002
Kilometerstand: 275000
Transmissie: Automaat
Kleur: Ravenna Blue - LA5W
Brandstof: Normale diesel

Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage

Bericht door Lupo2002 »

Nietsnut schreef: Tsja, vraag het de reviseur zou ik zeggen, ik weet het niet maar ik weet wel dat als er iets mis is dat hij zijn best voor me zal doen en een oplossing zal vinden.
Nou hartstikke mooi, ik wist niet dat je zo goed was met die mensen (lees het nu pas) ik dacht dat je de turbo ergens bij een wikkeleurig bedrijf liet reviseren en die zijn gewoon keihard in afspraken en garanties.. die doen niet aan vriendjes politiek
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

De turbo vullen met olie

Bericht door Nietsnut »

De turbo vullen met olie:

Wanneer je je turbo reviseert en weer terugbouwt wordt je aangeraden om de turbo voor te vullen met motorolie, dit om te voorkomen dat het glijlager droogloopt en je daarmee de turbo naar zijn grootje helpt, er zijn mensen die handige spuiten hebben alleen was ik niet in de gelegenheid om naar de apotheek te gaan en had ik ook geen afspraken in een ziekenhuis, daarom heb ik maar gewerkt met wat ik had: ik heb een dop van een terpentinefles genomen waarin ik al een doseersysteem had gemaakt, oftewel 2 fietsventielverloopstukjes: aan de onderkant een auto ventiel naar NL ventiel en aan de bovenzijde een NL ventiel naar frans ventiel.

Deze kon ik prima op de toevoerleiding van de turbo zetten en de olie in de frisdrankfles in de turbo forceren.
Afbeelding
Afbeelding
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

YouTube filmpje van de gereviseerde turbo

Bericht door Nietsnut »

YouTube filmpje van de gereviseerde turbo:

Wat een verschil met hoe hij eerst was!
Na revisie:
[youtube][/youtube]

Voor revisie:
[youtube][/youtube]

Van de week zal ik de rest van de achterzijde van het blok nog even gaan schoonmaken en dan ben ik voorlopig klaar met de revisie en terugbouw en kan ik gaan beginnen aan deel 2.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage

Bericht door Willemvee »

Prachtig om te zien!
Ja, dat doen ze hier echt heel serieus, die turbo reviseren. Twee volle dagen werk, de garantie dat een nieuwe turbo het qua prestaties niet haalt bij een revisie turbo (de eigenaar van het bedrijf is een oud rally rijder, die eigenlijk vooral nieuwe(!) turbo's reviseert zodat ze beter presteren), en dat voor pakweg 300 euro...
:grin:
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Gebruikersavatar
Niek
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
Echte naam: Nicolaas Simon
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 368000
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage

Bericht door Niek »

Het verschil tussen de oude en nieuwe turbo is meer dan duidelijk! :handgestures-thumbup:
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland. :handgestures-thumbup:
Gebruikersavatar
Bresjee99
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1423
Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
Echte naam: Robbin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 410.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Locatie: Hillegom

Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage

Bericht door Bresjee99 »

Knap werk hoor!

Melvin, meen ik nou ergens gelezen te hebben dat je een vermogenstest wil doen op biodiesel om het verschil te meten tov normale diesel? Ik (en Nico vond het ook wel grappig om te weten) ben erg benieuwd naar de absolute verschillen.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage

Bericht door Nietsnut »

Dat klopt, ik wil weten wat biodiesel doet met het vermogen.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Bresjee99
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1423
Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
Echte naam: Robbin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 410.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Locatie: Hillegom

Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage

Bericht door Bresjee99 »

Nietsnut schreef:Dat klopt, ik wil weten wat biodiesel doet met het vermogen.
Ik denk dat er een flink verschil inzit. Ik merk dat mijn auto minder vlot optrekt maar ook moeite heeft om boven de 145 te komen. Terwijl hij op dino zo naar de 160-165 loopt.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
Gebruikersavatar
Bresjee99
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1423
Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
Echte naam: Robbin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 410.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Locatie: Hillegom

Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage

Bericht door Bresjee99 »

Vandaag is de grote dag toch?! :grin: :grin:
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
Gebruikersavatar
Gargamel
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 521
Lid geworden op: 20 feb 2014, 20:23
Echte naam: Nico
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 15 jul 2002
Kilometerstand: 202000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Cedergroen - LK6Y
Brandstof: 100% biodiesel
Locatie: Breezand
Contacteer:

Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage

Bericht door Gargamel »

Bresjee, Wesly heeft al een vermogenstest gedaan tussen dino en biodiesel, hij meet meer pk's en een hoger koppel, het zal toch nie waar zijn! lolll
http://www.2N-biofuels.nl voor zuinig en Co2 neutraal rijden. En ook voor goede koffie!
Gebruikersavatar
Bresjee99
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1423
Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
Echte naam: Robbin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 410.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Locatie: Hillegom

Re: Vermogensanalyse en upgrade rapportage

Bericht door Bresjee99 »

Opmerkelijk. Ik merk al sinds de peugeot 106 dat ze op biodiesel trager rijden... Zou het koppel/vermogen wellicht op een ander toerental zitten?

Maar los daarvan ben ik ook benieuwd naar de resultaten die Melvin en Johnny gaan boeken met de remap van de lupo... Ik heb daar namelijk ook wel interesse in.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Meten is weten 1: revisieturbo

Bericht door Nietsnut »

Meten is weten 1: revisieturbo

Vandaag ben ik weer bij EJR en Chiptuningnoord om deel 2 uit te voeren, te weten
  1. vermogensmeting na revisie (resultaat in deze post)
  2. vermogensmeting na monteren freeflow uitlaat
  3. vermogensmeting na monteren freeflow uitlaat en tuning
Kilometerstand: 270.727

Hier wordt de testbank gecalibreerd, de auto staat in de derde versnelling en op 2000 rpm heeft Johnny de cruisecontrol ingeschakeld.
[youtube][/youtube]

De eerste run waarin een vreemd hikje aan het eind van het toerengebied te zien is.
[youtube][/youtube]

Resultaten met het vreemde hikje
[youtube][/youtube]

En de tweede run die wel helemaal goed ging.
[youtube][/youtube]

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De blauwe lijn is de meting met de revisieturbo, rood is de oude meting. Blauw begint ongeveer 200 rpm lager al op te spoelen en loopt daarna vrijwel gelijk als in ongereviseerde staat.
Afbeelding

Conclusie is dat hij iets eerder opspoelt en ongeveer hetzelfde vermogen levert.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Uitlaat vervangen - 1

Bericht door Nietsnut »

Uitlaat vervangen - 1

Hier draait het om, deze gaat er onder uit:
Afbeelding

En zal door deze vervangen worden :)
Afbeelding

Huub huub barbatruuk!
Afbeelding

En naast elkaar ter vergelijking:
Afbeelding
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Uitlaat vervangen - 2

Bericht door Nietsnut »

Uitlaat vervangen - 2

Meten is weten zegt men, daarom slijpt EJ de oude uitlaat open om te kunnen zien hoeveel vervuiling er in zit:
Afbeelding

en dat is niet veel,
Afbeelding

En zo ziet het er uit met de nieuwe uitlaat :) ME HAPPY!
Afbeelding
Afbeelding

Kijk dan naar dat prachtige roestvaststaal! NICE!!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Plaats reactie

Terug naar “Tuning”