Audio upgrade plannen

Heb je een vraag over je autoradio, heb je een storing of wil je een upgrade? Hier lees je alles!

Moderators: atg, reichbus

Gebruikersavatar
Niek
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
Echte naam: Nicolaas Simon
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 368000
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Audio upgrade plannen

Bericht door Niek »

Voor dempingsmateriaal bestaan er talloze producten, de een nog duurder dan de ander. Afhankelijk van wat je wilt bereiken (ontdreunen, dempen of absorberen) kun je verrassend goede resultaten behalen met relatief goedkope materialen. Het is alleen zaak dat je weet waar het te koop is. Hieronder een tip van een vriend van het Engelse Nova (Corsa-A) Forum waarbij hij dakdekkerstape gebruikt heeft als dempingsmateriaal. Ik ken hem al circa 20 jaar als redelijke audiofiel, dus vertrouw op zijn advies in deze.

Kijk hier maar voor een tip. Het antwoord van TS staat direct eronder. http://www.pngclub.com/forum/showthread.php?157990-Meriva-Z20LET-project&p=2216804&viewfull=1#post2216804

Dit "dempingsmateriaal" is te koop bij Toolstation in de UK, maar in NL staat het niet in hun assortiment. Lijkt me dat hier vergelijkbare producten te koop zijn? Iemand?
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland. :handgestures-thumbup:
Gebruikersavatar
atg
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 710
Lid geworden op: 25 jan 2014, 20:00
Echte naam: arjan
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 jan 2000
Kilometerstand: 225.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Costa del katwijk

Re: Audio upgrade plannen

Bericht door atg »

Ik gebruik liever spul wat ervoor gemaakt is
Daarom heb ik silent coat (standaard plast) gebruikt

Dakdekkersspul in het verleden ook gebruikt maar dempen doet het wel omdat je massa toevoegt maar somers in de zon stinkt je auto van binnen naar een teerput

Ik neem aan dat je geen gekke bedoelingen hebt qua audio dus ik denk dat 2,5 mm ontdreuningsmat van een willekeurig merk voldoet aan jou verwachtingen
I've found my friends
There in my head
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Audio upgrade plannen

Bericht door reichbus »

Nee hoor geen gekke plannen. Ben alleen aan het broeden of ik (een deel) van de audio-upgrade toch naar voren kan halen.

Wat ik wil doen is: dikkere kabels, dempingsmatten en andere speakers. Als ik het qua geld niet red begin ik met dikkere kabels en dempingsmatten. In dat geval komen de nieuwe speakers later.
Afbeelding
Gebruikersavatar
atg
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 710
Lid geworden op: 25 jan 2014, 20:00
Echte naam: arjan
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 jan 2000
Kilometerstand: 225.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Costa del katwijk

Re: Audio upgrade plannen

Bericht door atg »

Dat is prima te doen
Alleen is het dan wel dat je 2 keer je deurpaneel moet verwijderen
Maar dat is dan niet anders
I've found my friends
There in my head
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Audio upgrade plannen

Bericht door reichbus »

Ja. Een andere optie is gespreid inkopen en dan alles in één keer plaatsen. Masr ik ben bng dat ik daar het geduld niet voor heb. Ik heb nu trouwens een Pioneer DEH 4500BT als headunit. Misschien niet de meest sexy radio, maar als ik de audiosites lees zou het goed genoeg moeten zijn.

Ik zal in mijn eigen draadje nog een keer gedetailleerder uitwerken wat ik in mijn hoofd heb zitten, want ik heb er over na gedacht :character-oldtimer:.
Afbeelding
struikie
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 320
Lid geworden op: 17 feb 2014, 21:16
Echte naam: JW
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 okt 2001
Kilometerstand: 250000
Transmissie: Automaat
Kleur: Reflexsilver - LA7W

Re: Audio upgrade plannen

Bericht door struikie »

het grote voordeel van bijvoorbeeld SilentCoat, is dat het gemaakt is om te dempen voor audio doeleinden, maar vooral dat het heel erg fijn te verwerken is !
het is soepel en plakt erg goed... het traditionele bitumen moet eerst verwarmd worden enz...

JW
David3L
3L Makker
3L Makker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
Echte naam: David
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 103.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: Audio upgrade plannen

Bericht door David3L »

Ik heb een composetje van Hertz ingebouwd, omdat 1 vd originele speakers kapot was. Zat nu even hier te kijken hoe je het beste kunt dempen, maar je moet dat grote gat in de deur, achter dat paneel over de speaker, dus gewoon afplakken? en dan over het originele spul heen, of dat eerst verwijderen? (zit nu een soort schuimrubber over dat gat). Is de verbetering de moeite waard? Ik vind het afplakken van zo'n gat toch een beetje raar. De binnenkant van de deur ga ik niet aan beginnen :roll:
Gebruikersavatar
atg
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 710
Lid geworden op: 25 jan 2014, 20:00
Echte naam: arjan
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 jan 2000
Kilometerstand: 225.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Costa del katwijk

Re: Audio upgrade plannen

Bericht door atg »

De meeste winst zit hem in de buitenste paneel
Je moet het zo zien , het middenpunt tussen de verstevigings balken is het zwakst en heeft dempen (ontdreunen) het meeste zin
Let erop dat je onderin de deur een strook van +\_ 5 cm vrij houd ivm de afwaterings gaatjes en vergeet niet goed te ontvetten

Alles wat je "extra" beplakt is alleen maar beter als je verdere plannen hebt met versterkers
In jou geval nodig nee , de extra moeite en kosten zullen niet opwegen tegen het resultaat

Ook zou ik je adviseren om een multiplex ring achter de speaker te plaatsen
Dit met de orginele radio en dempen gaat het helemaal goed komen :auto-checkeredflag:
I've found my friends
There in my head
Plaats reactie

Terug naar “Audio en Navigatie”