Gisteren was ik bij onze vriend Steevo langsgeweest om deze prachtige uitvinding op te halen een Kamei Armsteun! deze moest ik hebben alvorens ik op vakantie ging en Here It IZ!
zoals je op de foto kunt zien heb ik de deksel eraf geschroefd want deze wil ik voorzien van een nieuw lapje stof, want wat er nu op zit is errug lachwekkend......
volgens mij is het een stukje stof van een oud bankstel.. het was een heel gedoe om deze eraf te halen want de vorige eigenaar (Niet Steevo want die heeft hem ook zo gekocht) heeft secondelijn gebruikt direct op het piepschuim en het piepschuim moest wel heel blijven. . . uiteindelijk gelukkig helemaal losgekregen en ik ga een oud T-Shirt gebruiken van zeer mooi materiaal met de juiste dikte al 200+ keren als het niet meer is door de wasmachine geweest maar ziet er nog altijd als nieuw uit, stof is elastisch dus is makkelijk en strak om het dekseltje heen te trekken en heeft ook nog eens een passend kleurtje
Foto's van een nieuw lapje stof volgt nog wel.. Wat ik wel weet is dat dit de auto van binnen afmaakt en veel lekkerder rijden is.!!! kan nu al niet meer zonder.
Edit:
Hier het lapje stof wat er op zat .... daar omheen is mijn bankstel
foto's zien er een beetje blauwerig uit omdat mn sony xperia zeer slecht fotos neemt in donker en schemerig weersomstandigheden (of ik moet wat wijzigen in de instellingen maar ben daar niet zo goed in) al met al zeeeeeeer tevreden met het resultaat.
Eindresultaat
Ook mn wisserarmen moesten eraan geloven.... hier liggen ze nog te drogen in een mattzwart jasje
Mn kentekenplaat aan de voorkant kon ik elk moment verliezen en als je deze verliest (ook bij diestal) dan verschijnt er een lelijke 1 voor de rest van de autoleven zoals hieronder op de foto
dus heb ik maar nieuwe laten maken, de dikke/Luxe uitvoering, hij zag er tenslotte ook niet echt fris meer uit Oud
Netjes man! Ook die armsteun trouwens... Mijnes heeft ook de interieur kleur gekregen, zat bii mij nog standaard plakskai op. Ook niet om aan te zien, maar is gelukkig makkelijk aan te passen
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Ja idd, nep/leer op een armsteun is niet aan te raden, gaat ontiegeijk zweten en plakken en heb je kans op serieuze brandwonden als de auto enkele uren in de zon heeft zitten bakken Met stof zoals wat ik er nu in heb gedaan is het instappen en genieten maar, voelt heerlijk aan
Anyway, het houdt idd niet op. . . heb alweer een afspraak gemaakt a.s zaterdag om de raampjes rondom te blinderen.. gewoon beschaaft tinten, niet te donker
dan denk ik aan 35% voor de zijruitjes en achterraam en 50% portieren. Dit stond al heel lang op me verlanglijst en eigenlijk is het geld ook op om dit nog mee te pakken maar op advies van wat vrienden en medereiziger toch maar doen.. niet omdat het chique en mooi staat maar voorral tegen de zon, felle lampen van irri achterliggers en diefstal!
Oja.. ik en de Luup zijn ondertussen heelhuids van vakantie vanuit Marokko terug
Van de week vondt ik het eens tijd om de hydraulische pomp maar eens te vervangen want deze maakte de laatste maanden een wel erg hard geluid als deze druk opbouwde dus was even gaan speuren op marktplaats en kwam een advertentie van onze beste Sam tegen die er eentje had liggen. Dus afgelopen weekend werd bij hem de pomp vervangen en wat een verschil ik hoor nu als ik in de auto zit vergeleken met de oude pomp helemaal niks meer tenzij er geen verkeer is of vogeltjes die fluiten hoor ik hem pas heeeeul zachtjes zoemen, Was dus echt hard aan vervanging toe. Bedankt Sam!
Beter laat dan nooit maar hierbij een klein verslagje.
Ik en me maatje waren klokslag rond 21:00 s'avonds vertrokken vanuit Nederland om de spits en drukke snelwegen in Parijs te ontlopen, had ik eigenlijk niet moeten doen want ik slaap heeeel slecht in een auto! dus geprobeerd ergens later in de avond als we eenmaal Parijs voorbij waren een uurtje of 3 te slapen maar dit lukte me maar niet, spanning? maargoed dan maar doorijden, ben zo dus blijven rijden en rijden en rijden.. er kwam geen einde aan en slapen kon ik niet. Motel/Hotel in onze plan van aanpak hadden we niet berekend. Volgens velen familieleden en kennissen is dat niet nodig, gewoon een krat RedBull en Veel koffie zuipen dan moet het allemaal in orde komen. . . (ja ternauwerdood)
Dit was ergens in Lyon voorbij parijs, van alle pompstations en restaureants verkochten ze hier de allerlekkerste koffie die ik ooit had geproeft vandaar ook even rustig de tijd genomen om foto;s te maken
Inmiddels in Spanje beland zoals je kan zien aan de verkeersborden en slapen had ik nog steeds niet geen gedaan.. en kon natuurlijk ook niet met al de redbull en koffie in me lichaam
Ik was zo blij toen we eenmaal laat in de avond in Algeciras aangekomen waren (exact 48uur later) om daar de boot te pakken naar Tanger -Marokko
Luup op de boot richting Marokko, das me maatje (heeft de gehele reis niks anders gedaan dan slapen en slapen en slapen) ikzelf was echt fucked-up als de sodemieter maar was dolblij dat ik op de boot zat.. want aan het rijden leek er geen einde aan de komen
Bye Bye Spain. Here I come MOROCCO
[youtube][/youtube]
Na de Boot is er nog een lange weg te gaan op de "Weg des doods" een reis van a 7 uur door een van de gevaarlijkste wegen van marokko.. via een ander route naar mijn Eindbestemming was er niet. . ja die is er wel maar dat is de oude weg en die is nog gevaarlijker
Hier dus de weg des doods, op deze weg zijn velen ongeluken gebeurd, levensgevaarlijk, als je even niet oplet lig je zo een kilometer beneden.
Ook zit deze weg vol met hellingen van maarliefst 45% als het niet meer is.. en soms duurt het een goede kwartier voordat je zon helling even voorbij bent.
Op de video zie je het mischien niet goed maar de weg gaat echt stijl naar boven.. op een geveven moment rij je zo een wolk in.. je begeeft je gewoon in de wolken, je bent dan in een mum van tijd van zeeniveu naar 3KM hoogte!
Op een gegeven moment moet je zelfs terugschakelen naar de 2e versnelling, harder wou ie niet. . . me voet lag helemaal plat op het gaspedaal.. kun je nagaan
[youtube][/youtube]
Terugreis was saai en wilde snel naar huis, op momenten 160km/h door spanje geraasd. (boetes zijn inmiddels betaald en afgehandeld)
Ik vindt dat de Luup het geweldig heeft gedaan, geen schrammetje of deukje opgelopen gelukkig, niet eens een lekke band want waar ik overheen heb moeten rijden zou eigenlijk elke normale band keihard moeten klappen, ik ben er dus heilig van overtuigd dat het lichte gewicht van onze auto ik geen lekke band heb gekregen
Ook de normale dempers incombinatie met mijn custom verlagings veren hebben mij in bepaalde situaties gered.. Met een FK schroefset zou ik allang 100% ergens vast hebben gezeten, dus de onderkant heeft geen schade opgelopen gelukkig met de FK set was dit 100% gebeurd. Daar heb ik de luup op momenten letterlijk gebruikt als een Amerikaans SUV 4X4 terreinwagen.. letterlijk over scherpe keien/rotsen/kuilen nom maar op, . Kortom eind Goed al Goed. Sorry voor het laat reageren maar na Terugkomst in Nederland had ik de Luup-Moeheid opgelopen
Laatst gewijzigd door Lupo2002 op 10 feb 2017, 15:52, 3 keer totaal gewijzigd.
Lekker hoor, dat Luupje het gewoon volhoudt
Ik ken het gevoel van 2014 toen we rondje Europa hebben gedaan, werelds
Niet te vergelijken met wat jij hebt gedaan denk ik, maar het gevoel telt .
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Zowhee, dat is een flinke reis! Hoeveel kilometer heb je gereden eigenlijk? Beetje zoals Bresjee99 met zijn tocht naar de noordkaap dit alleen exact de andere kant op. Of Dnadave die expres omrijdt naar Hongarije om extra landen door te kunnen rijden.
Hoe lang ben je daar geweest trouwens? EN heb je meer foto's van daarzo?
Ja dat was het zeker ! ik heb om de nabij heen en terug + daarzo -+8000KM afgelegd.
Veel fotos hoor maar niet intressant om te posten voor hier (familie stuff)
waar het allemaal op draaide was dit: lekker genieten van het leven
De hitte en de Stof.. ik heb eind september geboekt dus ik dacht dan zal de ergste hitte wel voorbij zijn en had dus een appartement zonder airco gehuurd was een stuk goedkoper.. had ik beter idd niet kunnen doen.. 30+ graden de gehele vakantie
ik vond het eens tijd om mn wagen eens goed te inspecteren.. zo had ik bijvoorbeeld een Klak/Bonk geluid wat maar niet weg wilde ondanks een nieuwe SKF aandrijfas en tripode bakflens.. 400E weggegooid geld (zie http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=358&start=260#p50228 )
Ik had dus ruim een jaar last van een klak/bonk geluid voorral bij terugschakelen, aangezien ik het al ruim een jaar had en het geluid ook niet erger werd kon het ook geen kwaad dacht ik dus ben er dus zo mee op vakantie geweest, ik fix het wel bij terugkomst dacht ik bijmezelf
Ik ben de laatste tijd druk en heb ook niet meer de middelen en de tijd om alles eens rustig te checken, heb maar eens een afspraak gemaakt met Jack (mstonia) die woont dicht in de buurt bij mij in zeeland en vandaag even langs geweest voor een controle en goed dat ik dit heb gedaan.
Toen ik daar was hebben we allereerst saampjes de Bakolie eruit gehaald en deze was prima in orde gelukkig geen schilfertjes of lagerschade en de kleur was normaal dus dat zat gelukkig goed!! . Terwijl ik er verse VW bakolie erin deed ging Jack alvast de aandrijfas loshalen en daar kwam hij snel genoeg achter dat die blikkenmoer niet goed zat en er wel erg veel speling op de as zat
en toen kwamen we erachter dat de onderste Baksteun erg veel speling had, blokje kon je zo met 1 hand heen en weer duwen en de aandrijfashoes ook nog eens loszat, kortom 1 grote teringzooi onder de auto, bij nadere inspectie van de as en tripode rollen bleek er niet veel aan de hand. de aandrijsas en mn nieuwe bakflens waren gelukkig nog in orde! Nieuw origineel ashoesje en nieuw VW Vet incl een VW Klem en een nieuw VW blikken moer voor de aandrijfas (het leek bij hem wel een VW Dealer want die vent heeft alles op voorraad). Kortom we waren een uurtje of 2 bezig geweest en rijdt nu perfect en weer geruisloos! De blikken moer was de boosdoener
idd een echte perfectionist, heeft me wel een Rib(je) uit me lijf gekost niet omdat Jack zo duur was maar omdat VW hoofdprijzen vraagt voor onderdelen. Die ashoesklem bijvoorbeeld kost 9,75! (een metalen ring van 4mm breed) origineel vw ashoes 34 euro..ik kon ook de "oude" olie erin terug gieten want die is vrij vers maar koos er zelf voor om nieuwe erin te toen.. en ga zo maar door, nu ik weet dat alles perfect zit heb ik er de komende 10jr geen omkijken naar. onderkant heb ik daarna flink met hete wax hogedrukreiniger schoongemaakt want door die losgeschoten ashoes lag flink wat vet all over the place
Alleen nog in de nabije toekomst even zelf de versleten baksteun vervangen want die had hij toevallig niet liggen.
Ik heb nog gekeken op Winparts/MrAuto maar die hebben m niet ?
edit:
heb eens zitten nadenken waardoor de versnellingsbaksteun zo snel versleten is geraakt want die dingen horen althans bij de 3L minimaal 6 ton mee te gaan.
Ik heb in het verleden eens zelf en in me eentje de distributieriem vervangen en dan moet natuurlijk de motorsteun los en kan me nog goed herinneren dat op een gegeven moment het blokje van de krik afgleed en "viel" naar beneden tot bijna aan de vloer!. denk dat het gewicht van het blokje naar beneden toe de rubber in de baksteun heeft afgescheurd/gelubbert
Gisteravond eens bezig geweest met mijn FK dempers en voorzien van custum veren!
die standaard gele stugge die eigenlijk bestemd zijn voor een golf4 ofzo heb ik de prullemand ingegooid (gratis af te halen in zeeland/Middelburg)
de originele gele is 18cm lang en mijn veer (links ) is 25cm lang
de gele heeft een kracht 50Kg per cm (dus als je er een gewicht op zet van 50KG zakt de veer 1cm in)
mijne heeft 30Kg per cm en is een stukje langer.
Voorzien van goede coating die ook in de scheepvaart/boten enzo word gebruikt. Dus als het goed is zal deze het langer volhouden kwa roesten dan de gele want die waren al roestig na amper 3 maanden, serieus mijn veren zijn echte kwaliteitsveren vergeleken met de gele troep
Om mijn nieuwe veer te beschermen tegen allerlei weersomstandigheden, modder & zand heb ik hem voorzien van een proffessionele beschermhoes!
Hiero te verkrijgen trouwens: http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... 824#p54824
Hellaas net wat te kort om ook het volledige schroefdraad te beschermen en oplossing hiervoor is in aantocht! (leuk karweitje voor moedertje Lief )
Kleurverschil is bijna niet te zien
Laatst gewijzigd door Lupo2002 op 21 feb 2017, 12:26, 2 keer totaal gewijzigd.