Ga binnenkort wel kijken of de bandenspanning misschien iets hoger kan.
Ravenna Blue Lupo bezitter. Ik blijf bezig
- knoof
- 3L Maat

- Echte naam: Ruud
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 26 apr 2002
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
Re: Revenna blauwe lupo bezitter meld zich
Zit helaas nog steeds op 3.7 ...
Ik reset echter niet meer sinds april 2013. En zolang de meter onder de 4 blijft zit ik boven de 1 op 25 
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven

- Echte naam: Call me Issy
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Mn bandenspanning gisteren toevallig nog gecheckt.. Rondom waren ze toch zo een 0.1 bar leeg gelopen .. even weer op 3,3 voor en 3.0 achter gezet 
- Lupo2002

Sjoow, vandaag ff eindelijk de Eagle CC geinstalleerd.. Onder het stuur en nog steeds gemakkelijk te bedienen
Werkt perfect
Hij zit nu vastgeplakt met de meegeleverde dubbelzijdig tape maar die haal ik eraf en schroef hem liever direct vast aan de kap.. dan zie je die lelijke tape niet meer.. komt omdat er een bolling in de kap zit en niet kaarsrecht helaas.

Lekker onopvallend en daar ging het mij om, geen rare blok in mn interieur/gezichtsveld, geen gezaag of wat dan ook. De middelste gat van de stuurkap kon ik mooi gebruiken om daar de kabel en draad doorheen te steken, het was super makkelijk en in een uurtje gepiept

Bij het pedaal heb ik precies DNA's systeem aangehouden want dat is de ideale plek Ik moet alleen nog de 2 draden verbinden met de remschakelaar.. met mn mobiel zat ik te zoeken naar het plaatje in de Eagle CC topic welke draden ik nu precies moest hebben maar kon het niet vinden
Hij zit nu vastgeplakt met de meegeleverde dubbelzijdig tape maar die haal ik eraf en schroef hem liever direct vast aan de kap.. dan zie je die lelijke tape niet meer.. komt omdat er een bolling in de kap zit en niet kaarsrecht helaas.

Lekker onopvallend en daar ging het mij om, geen rare blok in mn interieur/gezichtsveld, geen gezaag of wat dan ook. De middelste gat van de stuurkap kon ik mooi gebruiken om daar de kabel en draad doorheen te steken, het was super makkelijk en in een uurtje gepiept

Bij het pedaal heb ik precies DNA's systeem aangehouden want dat is de ideale plek Ik moet alleen nog de 2 draden verbinden met de remschakelaar.. met mn mobiel zat ik te zoeken naar het plaatje in de Eagle CC topic welke draden ik nu precies moest hebben maar kon het niet vinden
Laatst gewijzigd door Lupo2002 op 21 mar 2014, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
lupocor
- Vriendelijke ebay held

- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
ik rijd gemiddeld nog steeds 1 op 26/27.
tja ik rijd dan ook gemiddeld 125 km per uur op de gps .
ik maak me er niet druk om want welke auto doet dat na bij 125 km per uur op de gps.
tja ik rijd dan ook gemiddeld 125 km per uur op de gps .
ik maak me er niet druk om want welke auto doet dat na bij 125 km per uur op de gps.
- Lupo2002

Ja dat is waar, maar met een trip van 575 Km (eergisteren van Middelburg-Apeldoorn en terug) is dit wel handig hoor
me rechtervoet was kapot.. maar vanaf vandaag niet meer
me rechtervoet was kapot.. maar vanaf vandaag niet meer
- Lupo2002

kreeg vandaag brief binnen van de RDW om te gaan keuren... 1 jaar probleemloos gereden
----------------------------Ben trots op je------------------------------->>>>>>>
Laatst gewijzigd door Lupo2002 op 20 sep 2014, 05:22, 2 keer totaal gewijzigd.
- Lupo2002

Yep het wordt tijd dat ik hem nu aan ga pakken, de koppelingsset ligt al een half jaar in de schuur.. koppeling is 4v gezakt inmiddels .. was 1,17v en nu 1,13v.. Las ergens dat je tot 0.8v kunt gaan maar zolang wil ik niet wachten, voel nu soms een 'hikje' bij het schakelen dus beter voorkomen dan genezenLupo2002 schreef:Vandaag eindelijk de distributieriem gedaan.................................... 25 duizend km later dan gepland maar hij zit erop
Nu zijn alle denkbare riemen, filters en vloeistoffen gedaan (behalve hydroliek en rem)
Alleen de koppelings plaat moet ik een keer doenen is hij zo fris als een hoentje
Ik wil dit zelf gaan doen met iemand maar moet het een ander weten alvorens ik hieraan begin..
Heb vaker een bak onder een auto vandaan gehaald maar nog nooit een 3L
(Klote freebits.nl, al me fotos zijn verdwenen
- Riggard
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Richard
- Kilometerstand: 000.000km
Is goed zelf te doen, maar trek er wel wat tijd voor uit. Vooral het gebrek aan ruimte is wat irritant. (vergeleken met een pug205Lupo2002 schreef:Yep het wordt tijd dat ik hem nu aan ga pakken, de koppelingsset ligt al een half jaar in de schuur.. koppeling is 4v gezakt inmiddels .. was 1,17v en nu 1,13v.. Las ergens dat je tot 0.8v kunt gaan maar zolang wil ik niet wachten, voel nu soms een 'hikje' bij het schakelen dus beter voorkomen dan genezenLupo2002 schreef:Vandaag eindelijk de distributieriem gedaan.................................... 25 duizend km later dan gepland maar hij zit erop
Nu zijn alle denkbare riemen, filters en vloeistoffen gedaan (behalve hydroliek en rem)
Alleen de koppelings plaat moet ik een keer doenen is hij zo fris als een hoentje
Ik wil dit zelf gaan doen met iemand maar moet het een ander weten alvorens ik hieraan begin..
Heb vaker een bak onder een auto vandaan gehaald maar nog nooit een 3L
(Klote freebits.nl, al me fotos zijn verdwenen![]()
.. ik ga kijken of ik me fotos kan repareren, heel mischien staan ze nog op me oude hdd ivm een recente laptop wissel)
Wat wil je precies weten?
- Lupo2002

Hey Riggard, wat ik wil weten is hoe te beginnen
Nee zonder gekkigheid, de bedoeling is..gangsteller compleet met de hydroliek unit loshalen zonder de leidingen los te schroeven en dan de bak eronderuit halen zoals elke ander auto.. dan alles weer in omgekeerde volgorde er terug in?
dit lijkt me het makkelijkste
het zijn meer de kleine details die ik graag zou willen weten, waar moet ik opletten tijdens demonteren/monteren.. moet de bak eerst in zn neutraal worden gezet alvorens te beginnen met demonteren of maakt dat niks uit,.. Laptop + Vag-Com heb ik maar daarover heb ik ook bv een aantal vragen over .. dit lees ik bij basisinstellingen;
"1 De koppelingscilinder instellen
[Select]
[02 - transmission]
[Measuring Blocks 08]
block 002
[GO!]"
enzovoorts weetjewel.. Maar wat moet ik doen Vóór "[Select]", hiermee bedoel ik dus in welke stand moet de pook staan.. triptronic of neutraal, of maakt dat niks uit.. (ook bij stap 2 (gangsteller afstellen)
Nee zonder gekkigheid, de bedoeling is..gangsteller compleet met de hydroliek unit loshalen zonder de leidingen los te schroeven en dan de bak eronderuit halen zoals elke ander auto.. dan alles weer in omgekeerde volgorde er terug in?
dit lijkt me het makkelijkste
het zijn meer de kleine details die ik graag zou willen weten, waar moet ik opletten tijdens demonteren/monteren.. moet de bak eerst in zn neutraal worden gezet alvorens te beginnen met demonteren of maakt dat niks uit,.. Laptop + Vag-Com heb ik maar daarover heb ik ook bv een aantal vragen over .. dit lees ik bij basisinstellingen;
"1 De koppelingscilinder instellen
[Select]
[02 - transmission]
[Measuring Blocks 08]
block 002
[GO!]"
enzovoorts weetjewel.. Maar wat moet ik doen Vóór "[Select]", hiermee bedoel ik dus in welke stand moet de pook staan.. triptronic of neutraal, of maakt dat niks uit.. (ook bij stap 2 (gangsteller afstellen)
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend

- Echte naam: mario
- Kilometerstand: 270.000km
Voor (Select) pak ik een verlengsnoer (accu van de laptop is gaar)
Geintje
Alvorens te beginnen met de basisinstellingen is het belangrijk om een aantal zaken te controleren:
Controleer de gangsteller op externe olie lekkage Controleer de gangsteller op speling. Het bovenste heveltje wil nog wel eens speling hebben deze kan je vaak weer spelingsvrij maken met een torxschroeven draaier Controleer het oliepeil van de hydrolische pomp Controleer accu deze moet 12v spanning kunnen geven anders even een booster aansluiten of met startkabels op een andere auto tijdens het uitvoeren van de bassisinstellinggen Er mogen geen foutcodes in het geheugen staan De pook moet in de tiptronic stand staan.
Kun je hier wat mee ?
Geintje
Alvorens te beginnen met de basisinstellingen is het belangrijk om een aantal zaken te controleren:
Controleer de gangsteller op externe olie lekkage Controleer de gangsteller op speling. Het bovenste heveltje wil nog wel eens speling hebben deze kan je vaak weer spelingsvrij maken met een torxschroeven draaier Controleer het oliepeil van de hydrolische pomp Controleer accu deze moet 12v spanning kunnen geven anders even een booster aansluiten of met startkabels op een andere auto tijdens het uitvoeren van de bassisinstellinggen Er mogen geen foutcodes in het geheugen staan De pook moet in de tiptronic stand staan.
Kun je hier wat mee ?
Wat niet kapot is moet je niet repareren 
- Lupo2002

Jazeker Komt helemaal goed
Anything else
Anything else
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend

Je kunt de complete gangsteller met alles er op en er aan uit de auto halen de stekker van de snelheidssensor los maken en te stekker van de G38 sensor onder de koppelingcilinder los maken.Lupo2002 schreef:Jazeker Komt helemaal goed
Anything else
De kabelboom kun je delen bij de koppelinghevel stekker van de pomp los halen en de koppelingcilinder los halen van de hevel de koppelingcilinder hangt achter in een beugeltje kun je omhoog los trekken.
Dan het hele zooitje er uit halen en weg zetten pomp rechtop anders loopt de olie er uit .
Schroef links om de snelheids sensor van de bak af anders kan hij afbreken bij het in en uit bouwen van de bak
- Lupo2002

Kijk daar heb ik wat aan . Kan haast niet wachten om eraan te beginnen ! 
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend

Heb je ook de geleidebus gekocht ?Lupo2002 schreef:Kijk daar heb ik wat aan . Kan haast niet wachten om eraan te beginnen !
- Lupo2002

Yep alles is compleet.. garage van een kennis (schuur die bij hevig regen onder water staat
) met een brug die kraakt bij het liften (van de jaren 80.. te gebruiken op eigen risico
) maar mag alles gebruiken en heeft bijna alles wat een moderne garage ook heeft.
maar voor ik echt ermee ga beginnen doe ik de gangsteller stellen en kijken of hij erdoor komt anders sta ik strakjes voor schut .. heb dat namelijk nog nooit gedaan
maar voor ik echt ermee ga beginnen doe ik de gangsteller stellen en kijken of hij erdoor komt anders sta ik strakjes voor schut .. heb dat namelijk nog nooit gedaan
Laatst gewijzigd door Lupo2002 op 22 sep 2014, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend

Reserveer de brug maar voor een paar dagenLupo2002 schreef:Yep alles is compleet.. garage van een kennis (schuur die bij hevig regen onder water staat) met een brug die kraakt bij het liften (van de jaren 80.. te gebruiken op eigen risico
) maar mag alles gebruiken en heeft bijna alles wat een moderne garage ook heeft.. Laptopje + VagCom
- Willemvee
- Hemelse Vriend

- Echte naam: Willem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
- Transmissie: Handgeschakeld
Het kan aan mij liggen, maar het lijkt er op dat alle foto's uit je introductie zijn verdwenen. Dat is toch wel erg jammer...
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
- Lupo2002

Hoezo?pinkpanter schreef: Reserveer de brug maar voor een paar dagen
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend

Ik was een beetje meelig vaak als je denkt dat doe ik ff dan ben je een week bezigLupo2002 schreef:Hoezo?pinkpanter schreef: Reserveer de brug maar voor een paar dagen