Voorstellen: Magyar Willem

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door Willemvee »

Inmiddels rijden ze hier prima auto's hoor, die tijd is voorbij. Je ziet echt heel veel L200 en Hilux, maar ook wel BMW R5 en er staat een dorp verderop een nieuwe familie-Porche. (ik weet niet hoe dat type heet.)
Ik zie regelmatig een Hummer voorbij komen en ga zo maar door.
Hier is na 1989 veel meer veranderd dan bij ons veranderd is. In 1989 opende de eerste MacDonald hier, en stonden ze uren in de rij om voor een Godsvermogen een hamburger te kopen. Inmiddels zit er in elke stad wel eentje.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door Willemvee »

Tja, dan rij je in een L200, je hebt twee huizen, een wijnkelder, een Polski Fiat on the way, wat moet je dan nog?
Nou, een huis waar je alleen maar met de L200 kunt komen, omdat het echt in the middle of nowhere ligt!
Het huis is voor 20 jaar door een vriend van mij gehuurd. In het bos, een modderpad ernaartoe van enkele kilometers, kortom, als je een boek wil schrijven moet je daar gaan zitten. Niemand komt er.
Herten, wilde zwijnen, vossen, verder niks daar.
Vandaag afgesproken dat we de helft van de huur voor onze rekening nemen, in ruil voor het halve eigendomsrecht.
David is er al geweest, dus die weet hoe mooi het daar is.
Foto's volgen als ik er een keer naar toe ga volgende week of zo, als ik mijn eigen sleutels heb.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door 3L-Dnadave »

Nice :) kan ik volgende keer dat huis vanbinnen zien :)
Of die schuurtjes en oude varkensstallen er over 20 jaar nog staan vraag ik me af , maar in de tussentijd is het een heerlijk rustige plek voor een weekeindje now and then
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door Willemvee »

Meer is ook niet de bedoeling. Gewoon picknicken, biertjes mee, even een flesje wijn tappen (is op de route, die wijnkelder) en dan in de zon zitten.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door Willemvee »

Vandaag weer even op bezoek bij onze dierenarts Anita. Vreselijk druk was het weer, dus mocht ik gelijk bijspringen bij een castratie van een hond en een sterilisatie van een teef die vijf pups droeg waar de eigenaar geen zin in had.
Later even bijgekletst met haar vader, die een kop koffie voor me zette die zoooo sterk was, dat ik er vannacht nog van wakker lig vrees ik, maar wat heel grappig was... Ik vertelde hem over de Polski Fiat en hij vraagt
- is het een 126?
- ja dat is het.
- Oh, dan heb ik nog een partijtje nieuwe onderdelen voor je in de garage. Loop maar mee.

Zuigerveren, twee cilinders met kop, zuigers, allemaal nieuw! Kortom, ik kan er nog een paar vastlopers mee krijgen zonder gelijk in de stress te schieten.
:lol:
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door 3L-Dnadave »

Whahaha
Gekocht van de moeder van onze spuit tussenpersoon die ook je huisschilder is
Gespoten door onze spuiter
De vorige eigenaar is ook een kennis van je
En nu reserve onderdelen van de vader van de dierenarts
Stallen in de garage van een vrouw in je straat

Sociaal gebeuren daar !
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
lupocor
Vriendelijke ebay held
Vriendelijke ebay held
Berichten: 1793
Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
Echte naam: cor
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 68.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: emmen

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door lupocor »

das dan mooi meegenomen.
en van dat huisje midden in de Hongaarse rimboe kun je mooi een herberg voor het 3l vrienden forum van maken.
we zetten dan onze lupo,s bij jouw neer en jij brengt ons dan met de terreinwagen ernaar toe.
:whistle: :whistle: :grin: :grin: :grin: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door foppe »

Leuk hoor dat je het zo gekregen hebt. Het zijn echt hartelijke mensen daar.
Maar je hebt zijn dochter ook al heel enorm geholpen natuurlijk.

Het blijft bijzonder dat ie er zomaar ineens mee aankomt.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door Willemvee »

Ik heb niet het gevoel dat ik zijn dochter heb geholpen hoor. Hooguit de mensen om me heen die dat gedaan hebben. En dan is die dierenarts helpen ook nog een heel rekbaar begrip eigenlijk. Want ze wordt er zelf geen cent wijzer van. Het helpt haar alleen de dieren beter te helpen.
Maar het is en blijft een ongelofelijk warme familie. Het is niet ongewoon dat ze zus, broer, moeder en vader uit bed haalt als er een nachtelijke keizersnee is, want dan moeten die pups ' opgewreven' worden met doeken omdat de moeder ze natuurlijk niet kan helpen.
Dus dan zit de hele familie met waterige oogjes van de slaap te wachten met een handdoek in de hand.
Ze heeft geen echo apparaat, dus wekt ze voor voor de zekerheid maar iedereen... lolll
En niemand die klaagt.
Al moet ik zeggen dat vader zich wel zorgen begint te maken over haar. Ze was vanmorgen om vier uur begonnen, en is waarschijnlijk nu nog bezig... Dat gaat ook echt niet goed natuurlijk. Ze werkt namelijk ook nog gewoon 40 uur per week bij een grote veehouder. Die is redelijk flexibel, dus ze mag heel vroeg beginnen als ze bijvoorbeeld 's middags weet dat ze veel afspraken heeft.
Maar dit houdt niemand vol zo...

David heeft haar ontmoet, het is nog geen schaduw meer van het meisje op deze foto inmiddels...

Afbeelding
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
rob.showa
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 578
Lid geworden op: 13 jan 2014, 03:08
Echte naam: Rob
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 feb 2000
Kilometerstand: 329.035km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: 100% biodiesel
Locatie: Dodewaard

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door rob.showa »

Ik wil me bij deze alvast opgeven voor de volgende rit naar Willem.
Heb zelf een bagagewagentje waar een hoop extra aan goederen in kan.
Verder zal ik met David wel overleggen welke artikelen we allemaal nodig hebben.
Ben zelf vrijwilliger en in een koi & vijver speciaalzaak dus misschien dat we op deze manier wat extra in kunnen zamelen.
We hebben voldoende toeleveranciers zitten richting de medische kant dus misschien dat ik op die manier ook nog wat kan betekenen.
Gaan we gewoon in convoy.
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow

Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door Willemvee »

Nou, dat klinkt goed Rob! Misschien het gemakkelijkst als je dat met David overlegt, ook wanneer en of er een Hongarije meeting komt. Want hij weet het nog niet, maar hij is 'hoofd management Hongarije meeting' tegenwoordig.
Dat komt omdat hij hier binnen enkele jaren ook komt wonen. Maar ook dat weet hij zelf nog niet hoor, dus even stilhouden nog, dat laatste...

lolll lolll lolll
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door foppe »

My lips are sealed Willem. Ik zou niet durven om het van het dak af te schreeuwen :lol:
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
rob.showa
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 578
Lid geworden op: 13 jan 2014, 03:08
Echte naam: Rob
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 feb 2000
Kilometerstand: 329.035km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: 100% biodiesel
Locatie: Dodewaard

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door rob.showa »

Willemvee schreef:Nou, dat klinkt goed Rob! Misschien het gemakkelijkst als je dat met David overlegt, ook wanneer en of er een Hongarije meeting komt. Want hij weet het nog niet, maar hij is 'hoofd management Hongarije meeting' tegenwoordig.
Dat komt omdat hij hier binnen enkele jaren ook komt wonen. Maar ook dat weet hij zelf nog niet hoor, dus even stilhouden nog, dat laatste...

lolll lolll lolll
Gaat allemaal goed komen Willem.

Nog een leuk iets .... de eerste auto waar ik in heb leren rijden was de Fiat 126 van mijn opa.
Rijles van mijn pa op een stil weggetje in de polder.
Was volgens mij een jaar op 13/14.
Deze was trouwens groen :mrgreen:
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow

Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

kort verslagje van het bezoek van mijn dochter

Bericht door Willemvee »

Ze was het zonnetje in huis. Zong de hele dag, straalde van geluk. Ik heb het over de laatste gast, Jinnet, mijn Venezuelaanse dochter. Het was de eerste keer dat we elkaar zagen, daar op het vliegveld in Budapest. Na elf jaar intensief contact. Zo intensief, dat ze haar jongste zoon naar mij heeft vernoemd.
En zelfs toen ik haar door de deur zag komen was het nog moeilijk te geloven dat het haar echt gelukt was.
Want Venezuela is een land dat je niet zomaar verlaat. Op het vliegveld in Caracas had iemand haar nog een half uur verhoord en de indrukwekkende stapel papieren doorgewerkt die nodig zijn om toestemming te krijgen voor de reis. Of ze van plan was weg te blijven?
Natuurlijk niet, ze liet haar man twee kinderen achter, Chris van 9 en Jean-Miguel-Willem van 2.
Hmmm... Dat zeggen er wel meer. Ik denk niet dat ik je laat gaan...
De totale reis besloeg 8 maanden voorbereiding, 12 uur in de bus, tien uur in het vliegtuig naar Rome, twee uur door naar Frankfurt, daar een week bij vrienden en dan weer twee uur door naar Budapest.
De verhalen liegen er niet om, Venezuela staat op het punt van instorten. Eenvoudige dingen als een kilo rijst of een pak toiletpapier kost vaak een halve dag in de rij staan. Waarna je er één per persoon kunt kopen.
Beslist niet meer. Want wie ergens twee van in zijn of haar tas heeft en wordt gecontroleerd, is er één kwijt. President Maduro, eigenlijk buschauffeur van beroep, is er niet tegen opgewassen en bij een compleet gebrek aan eigen uitstraling praat hij alleen maar over de grote overleden leider, Hugo Chavéz. Terwijl de prijzen de laatste maanden zijn verdubbeld, misdaad hoogtij viert en goederen schaars zijn.
Maar het volk komt in opstand. Als de oppositie het momentum weet vast te houden, is er een kans dat het goed komt. Ook al zit de oppositieleider Lopéz inmiddels vast, en zijn een week geleden twee van zijn vrienden door het hoofd geschoten.
Het is het zuid-Amerikaanse Roemenië onder Chauchesku. Maar dan met zoveel olie in de grond dat ze allemaal zouden moeten kunnen leven als de mensen in Quatar.
Naar Venezuela gaan was voor mij geen optie. Volgens Jinnet zou ik met mijn blauwe ogen net zo goed gelijk een t-shirt met een schietschijf en de tekst 'kill me, I'm rich' aan kunnen trekken.
Afbeelding
Dus kwam ze hierheen.
En dan is alles een beleving als je in Hongarije bent. Dan wil je op de foto bij een stapel wc papier in de winkel.
Dat ze een onvergetelijke tijd heeft gehad, is niet in de laatste plaats te danken aan onze vrienden. Remko en Tom, die op de eerste dag een heerlijke goulash maakten boven het vuur. Laci en Zsoka, die besloten op de laatste avond een geweldige maaltijd voor haar te bereiden in de kroeg. Bij Magdi en Chris in de tuin over van alles en nog wat praten... Iedereen heeft er voor gezorgd dat ze nooit meer zal vergeten dat ze in Hongarije welkom is.
Afbeelding
Want wat een geweldige groep mensen hebben wij eigenlijk om ons heen hier.

Komt ze terug? We hopen het! Hoewel de toekomst onzeker is in Venezuela, gaat ze alles op alles zetten om volgend jaar weer bij ons te zijn. We kijken er nu al naar uit.

Afbeelding
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door Nietsnut »

Gefeliciteerd!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door foppe »

Een aandoenlijk verhaal Willem, zo zie je maar dat onze problemen (niet meer met de auto in Utrecht kunnen, en wat zijn de bekeuringen hier alller@#$$@! duur) eigenlijk maar peanuts zijn.
Bij ons is alles goed geregeld en de corruptie die er daar is, hebben wij nauwelijks gelukkig.

Ik hoop dat jullie ze snel weer ontmoeten hoor.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door reichbus »

Ik vind het gaaf dat je voor al je kinderen soort van zorgt. Dat doet niet iedere vader die zo'n leven heeft gehad als jij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door 3L-Dnadave »

Aah leuk om te lezen Willem :)
Dit zijn die mooie dingen in t leven!

Krijg alweer zin om weer naar Hongarije te komen :)
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Gebruikersavatar
Andreas
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:32
Autotype: Overige autotypes
Locatie: BMW 130i LSE

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door Andreas »

Precies zoals Foppe al zei: onze problemen zijn niks vergeleken met dat!

Top dat ze naar Hongarije kon komen!
Hopen dat het volgend jaar weer lukt!
Afbeelding

"I am not designed to come second or third. I am designed to win." - Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Voorstellen: Magyar Willem

Bericht door Willemvee »

Hoogtepunt uiteraard weer het rijden op de mini-trekker.
Het gaat niet harder dan 15 kilometer per uur, en vanaf een jaar of zeven kunnen kinderen er al zelfstandig mee rijden. Rijbewijs niet nodig.
Of het echt mag weet ik trouwens niet, maar het wordt gedoogd in ieder geval. Het is het moderne equivalent van paard en wagen hier.
Dat heb jij niet gedaan he David? Toen zat de motor nog vast door de winter. Pakweg een maand later startte hij weer spontaan.

[youtube][/youtube]

Ding trekt trouwens wel geweldig. We gaan er nog wel eens mee naar de kroeg, omdat je dan mag drinken... Drie man achterin de bak en ééntje rijden.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Plaats reactie

Terug naar “Introductie”