Riggard - doortuffen met die hap!
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Riggard - Aandrijfastebarstuh!
Mooi man, dat scheelt dat je handig bent hoor. Scheelt je flink wat knaken.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Riggard
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
- Echte naam: Richard
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Heemskerk
Re: Riggard - Aandrijfastebarstuh!
Zo, na een wild weekje staat ze weer op de stoep :D
De cruise was al ingebouwd, maar de software moest nog. Hiervoor contact gezocht met Rasselman en zondag zijn kant op gegaan.
Tijdens het installeren van de cruise-software op de ECU trad er een fout op, waarna we de computer niet meer aan konden spreken. Starten ook geen optie meer.
Geprobeerd met de ECU van Wesley z'n eigen lupo met mijn software erop, maar daarvan accepteerde de immo mijn sleutel weer niet.
Na een paar uurtjes en allerlei pogingen toch tot de conclusie gekomen dat rijden er die dag niet meer in zat. Lastig want ik had de auto maandag nodig voor m'n werk. Gelukkig was Wes zo relaxed om z'n eigen blauwe lupo ter beschikking te stellen(!) totdat het probleem kon worden opgelost, met de geruststelling dat mijn auto uiteindelijk weer rijdend weg zou komen.
Maandag met de auto van Wes naar m'n werk, sta ik voor het parkeervak en wil ik 'm in z'n achteruit zetten; knipperende versnelling in het beeld, maar geen ingeschakelde versnelling. Vooruit ging ook niet. Kut! Bleek de gangsteller los te zitten, ANWB gebeld en die hebben de auto opgekrikt en 'm weer vastgezet. Kon ik iig weer naar huis.
'When it rains it pours' zouden de engelsen zeggen
Later de week kwam Wes erachter dat mijn 'EDC15+' ecu eigenlijk een oud type chip heeft, waardoor het flashen mislukte. Hij heeft hiervoor toen speciaal een tooltje besteld om deze toch te kunnen flashen, maar dat liet even op zich wachten, toen dat binnen kwam bleek er een verkeerde chip-klem bij te zitten. (Voor de eeprom ipv het flash geheugen)
In de tussentijd had Wes mijn auto echter al werkend middels een ruil ecu, daarmee staat de auto nu voor de deur en doet alles het prima. Maar Perfectionistisch als Wes is gaat hij nog zorgen dat de ori ECU ook gaat werken.
Leuk detail is wel dat Wes met de geleverde tool wel de eeprom uit kan lezen, en hier de ori kilometerstand op staat. (ondanks dat deze functie niet in vagcom beschikbaar was) Deze blijkt op 246dkm te staan, leuk om te weten en het valt me alles mee. (ca. 75dkm teruggedraaid)
Bij deze wil ik Wes dus nog eens bedanken voor zijn service, een chipje flashen kan iedereen, maar de verantwoordelijkheid nemen wanneer het mis gaat en voor een juiste oplossing zorgen is een ander verhaal. Wes leende mij zijn eigen auto, hield me dagelijks op de hoogte en loste het uiteindelijk ook gewoon op.
De cruise was al ingebouwd, maar de software moest nog. Hiervoor contact gezocht met Rasselman en zondag zijn kant op gegaan.
Tijdens het installeren van de cruise-software op de ECU trad er een fout op, waarna we de computer niet meer aan konden spreken. Starten ook geen optie meer.
Geprobeerd met de ECU van Wesley z'n eigen lupo met mijn software erop, maar daarvan accepteerde de immo mijn sleutel weer niet.
Na een paar uurtjes en allerlei pogingen toch tot de conclusie gekomen dat rijden er die dag niet meer in zat. Lastig want ik had de auto maandag nodig voor m'n werk. Gelukkig was Wes zo relaxed om z'n eigen blauwe lupo ter beschikking te stellen(!) totdat het probleem kon worden opgelost, met de geruststelling dat mijn auto uiteindelijk weer rijdend weg zou komen.
Maandag met de auto van Wes naar m'n werk, sta ik voor het parkeervak en wil ik 'm in z'n achteruit zetten; knipperende versnelling in het beeld, maar geen ingeschakelde versnelling. Vooruit ging ook niet. Kut! Bleek de gangsteller los te zitten, ANWB gebeld en die hebben de auto opgekrikt en 'm weer vastgezet. Kon ik iig weer naar huis.
'When it rains it pours' zouden de engelsen zeggen
Later de week kwam Wes erachter dat mijn 'EDC15+' ecu eigenlijk een oud type chip heeft, waardoor het flashen mislukte. Hij heeft hiervoor toen speciaal een tooltje besteld om deze toch te kunnen flashen, maar dat liet even op zich wachten, toen dat binnen kwam bleek er een verkeerde chip-klem bij te zitten. (Voor de eeprom ipv het flash geheugen)
In de tussentijd had Wes mijn auto echter al werkend middels een ruil ecu, daarmee staat de auto nu voor de deur en doet alles het prima. Maar Perfectionistisch als Wes is gaat hij nog zorgen dat de ori ECU ook gaat werken.
Leuk detail is wel dat Wes met de geleverde tool wel de eeprom uit kan lezen, en hier de ori kilometerstand op staat. (ondanks dat deze functie niet in vagcom beschikbaar was) Deze blijkt op 246dkm te staan, leuk om te weten en het valt me alles mee. (ca. 75dkm teruggedraaid)
Bij deze wil ik Wes dus nog eens bedanken voor zijn service, een chipje flashen kan iedereen, maar de verantwoordelijkheid nemen wanneer het mis gaat en voor een juiste oplossing zorgen is een ander verhaal. Wes leende mij zijn eigen auto, hield me dagelijks op de hoogte en loste het uiteindelijk ook gewoon op.
- Riggard
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
- Echte naam: Richard
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Heemskerk
Re: Riggard - Aandrijfastebarstuh!
Ik kon via marktplaats een gangsteller kopen voor 40 euro. Deze scheen lek te zijn, de verkoper wist alleen niet precies waar.
Opzich zou mijne nog goed moeten zijn (2009 vervangen) maar het leek me een leuk projectje om eens te kijken hoe zoiets in elkaar zit.
Via Sheriff Topal een pakkingssetje gekocht en vanavond de tijd kunnen vinden om alles eens rustig uit elkaar te halen. Het werk viel me reuze mee, je moet alleen even secuur te werk gaan en goed opletten wat je doet. Vooral de heveltjes in de gangsteller vallen er snel uit, het schijnt dat de positionering hiervan lastig is, volgens mij kan het maar op één manier. Na montage zullen we zien of ik gelijk heb
Hieronder wat foto's:
Opzich zou mijne nog goed moeten zijn (2009 vervangen) maar het leek me een leuk projectje om eens te kijken hoe zoiets in elkaar zit.
Via Sheriff Topal een pakkingssetje gekocht en vanavond de tijd kunnen vinden om alles eens rustig uit elkaar te halen. Het werk viel me reuze mee, je moet alleen even secuur te werk gaan en goed opletten wat je doet. Vooral de heveltjes in de gangsteller vallen er snel uit, het schijnt dat de positionering hiervan lastig is, volgens mij kan het maar op één manier. Na montage zullen we zien of ik gelijk heb
Hieronder wat foto's:
- Jeroen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 22:34
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 260.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Kobaltblau Metallic, 5F - LZ5Q
- Locatie: Haarlem
Re: Riggard - Gangsteller & Cruise
Wat een top idee!
Je weet nu hoe een gangsteller er van binnen uitziet.
Spannend of het deksel bijvoorbeeld lekt.
Voor 80Euro geen risico, ik zou niet kunnen wachten om het ding te testen.
Hoe moeilijk is het monteren? Olie weer op druk brengen, resetten van de computer neem ik aan, afstellen?
Je weet nu hoe een gangsteller er van binnen uitziet.
Spannend of het deksel bijvoorbeeld lekt.
Voor 80Euro geen risico, ik zou niet kunnen wachten om het ding te testen.
Hoe moeilijk is het monteren? Olie weer op druk brengen, resetten van de computer neem ik aan, afstellen?
- Riggard
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
- Echte naam: Richard
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Heemskerk
Re: Riggard - Gangsteller & Cruise
Schijnt inderdaad triviaal te zijn om te (de)monteren, maar met dit soort dingen neem ik nooit teveel risico, mocht het mis gaan op een zondag dan kom ik de dag erna nogal lastig op werkJeroen schreef:Wat een top idee!
Je weet nu hoe een gangsteller er van binnen uitziet.
Spannend of het deksel bijvoorbeeld lekt.
Voor 80Euro geen risico, ik zou niet kunnen wachten om het ding te testen.
Hoe moeilijk is het monteren? Olie weer op druk brengen, resetten van de computer neem ik aan, afstellen?
Doe ik het op een vrijdagavond heb ik de zaterdag nog om onderdelen oid. te kopen.
Hij gaat er dus gerust onder, maar alles op z'n tijd.
Staat ook een koppelingswissel ergens op de agenda; misschien dat sneller doen en de gangsteller meteen meenemen.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Riggard - Gangsteller & Cruise
In dat geval zou ik gelijk de lagers en keerringen van de versnellingsbak mee (laten) nemen.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Rasselman
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:41
- Echte naam: Wesley
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 15 okt 2001
- Kilometerstand: 260.604
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: 100% biodiesel
Re: Riggard - Gangsteller & Cruise
Thanks voor je reply man
Ik baalde er behoorlijk van maar ben blij dat we het uiteindelijk zo hebben kunnen regelen.
Ik wacht nog op de juiste stekker/klem en dan gaan we kijken of je orginele ecu er weer in kan.
Btw ziet er weer top uit die gangsteller!!
Koppelingetje voel je wel he ?
ik zou eerst ff bakolie aftappen om te kijken hoe je olie eruit komt (desnoods even de olie door een zeef laten lopen) weet je direct in welke staat die verkeerd.
Gr Wesley
Ik baalde er behoorlijk van maar ben blij dat we het uiteindelijk zo hebben kunnen regelen.
Ik wacht nog op de juiste stekker/klem en dan gaan we kijken of je orginele ecu er weer in kan.
Btw ziet er weer top uit die gangsteller!!
Koppelingetje voel je wel he ?
ik zou eerst ff bakolie aftappen om te kijken hoe je olie eruit komt (desnoods even de olie door een zeef laten lopen) weet je direct in welke staat die verkeerd.
Gr Wesley
Lupo 1.2TDI Reflex Zilver =Airco, Stuurbekrachtiging, Centrale vergrendeling, CC + 87pk 180NM
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
- Riggard
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
- Echte naam: Richard
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Heemskerk
Re: Riggard - Gangsteller & Cruise
vooral bij accelereren op 120 km/h lijkt het heel soms wat te slippen en vergeleken met jouw lupo is het gewoon een wereld van verschil. Jouwe pakt echt goed door, deze hikt soms en pakt iets minder strak op.Rasselman schreef:Thanks voor je reply man
Ik baalde er behoorlijk van maar ben blij dat we het uiteindelijk zo hebben kunnen regelen.
Ik wacht nog op de juiste stekker/klem en dan gaan we kijken of je orginele ecu er weer in kan.
Btw ziet er weer top uit die gangsteller!!
Koppelingetje voel je wel he ?
ik zou eerst ff bakolie aftappen om te kijken hoe je olie eruit komt (desnoods even de olie door een zeef laten lopen) weet je direct in welke staat die verkeerd.
Gr Wesley
Daarnaast is de koppeling + bus toch iets wat vroeg of laat komt. Er staat nu 246dkm op en de koppeling is hoogstwaarschijnlijk nooit gedaan. Dus of ik het nu doe of later maakt ook weinig uit.
@nietsnut, bedankt voor de tip, zoals Wes echter al aanraadde heb ik de bakolie recent ververst; precies dezelfde kleur als de olie die erin ging, geen slijpsel of andere gekkigheid.
Daarnaast is zo'n bak (m.i.) ook niet per se een slijtagedeel dat altijd staat, maar een onderdeel dat stuk gaat als de rest van het schakelsysteem slecht is en het sloopt.
Om bovenstaande reden laat ik de lagers dus maar even voor wat het is.
- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: Riggard - Gangsteller & Cruise
Als je hulp nodig hebt bij de bak ... hoor ik het wel.
Niet dat ik het ooit eerder heb gedaan, maar wil dat graag leren
Niet dat ik het ooit eerder heb gedaan, maar wil dat graag leren
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
- Riggard
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
- Echte naam: Richard
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Heemskerk
Re: Riggard - Gangsteller & Cruise
@BYM, thanks voor het aanbod, ik moet het even aanzien, het meeste red ik zelf wel, maar de bak opnieuw vastmaken zal wel een rotklus worden.
- Riggard
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
- Echte naam: Richard
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Heemskerk
Re: Riggard - Gangsteller & Cruise
Vandaag ook weer wat TLC aan de lupo besteed;
- Nieuwe remvloeistof, dat was ook wel nodig. De oude vloeistof was bijna fluo-oranje en de ontluchtingsnippels hadden ook wat overtuiging nodig om los te komen. (gelukkig niet gebroken ). Nu elke 2j vervangen
- De achter-as was redelijk verroest; (voorbeeld van tdiclub.nl):
Deze heb ik zo goed als het kon roestvrij gemaakt, met anti-roest behandeld en daarna overspoten met tectyl.
- De airbag gaf steeds een waarschuwingslampje, teveel weerstand. Heb de ring nog eens nagekeken en opnieuw aangesloten, maar weinig kunnen vinden. Binnenkort maar eens naar de sloop voor een nieuw ringetje.
- Boven m'n voorraam en op de motorkap waren redelijk wat kleine lakbeschadigingen te vinden, sommigen waren al wat gaan corroderen. Dit heb ik afgeplakt, met de dremel schoongeslepen en met een lakstift bijgewerkt. Binnenkort nog even polijsten en dan de blanke laklaag over de plekjes.
- Nieuwe remvloeistof, dat was ook wel nodig. De oude vloeistof was bijna fluo-oranje en de ontluchtingsnippels hadden ook wat overtuiging nodig om los te komen. (gelukkig niet gebroken ). Nu elke 2j vervangen
- De achter-as was redelijk verroest; (voorbeeld van tdiclub.nl):
Deze heb ik zo goed als het kon roestvrij gemaakt, met anti-roest behandeld en daarna overspoten met tectyl.
- De airbag gaf steeds een waarschuwingslampje, teveel weerstand. Heb de ring nog eens nagekeken en opnieuw aangesloten, maar weinig kunnen vinden. Binnenkort maar eens naar de sloop voor een nieuw ringetje.
- Boven m'n voorraam en op de motorkap waren redelijk wat kleine lakbeschadigingen te vinden, sommigen waren al wat gaan corroderen. Dit heb ik afgeplakt, met de dremel schoongeslepen en met een lakstift bijgewerkt. Binnenkort nog even polijsten en dan de blanke laklaag over de plekjes.
- Rick-3L
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:20
- Echte naam: Rick
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 07 nov 2000
- Kilometerstand: 325.200km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Planetsilver - LR7V
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Alkmaar
Re: Riggard - Gangsteller & Cruise
Jij bent wel echt goed bezig Richard! Dat met die gangsteller is wel slim inderdaad!
Klein risico (40,-) maar als het lukt echt een aanwinst!
Misschien hierna een kapotte bak kopen en zelf reviseren?
-Rick
Klein risico (40,-) maar als het lukt echt een aanwinst!
Misschien hierna een kapotte bak kopen en zelf reviseren?
-Rick
- Riggard
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
- Echte naam: Richard
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Heemskerk
Re: Riggard - Zoemm.... wiellager!
Er ligt hier nog een turbo in stukken (maar die komt wrsch. niet meer in elkaar ivm. dolgedraaide bout van schoepenverstelling)Rick-3L schreef:Jij bent wel echt goed bezig Richard! Dat met die gangsteller is wel slim inderdaad!
Klein risico (40,-) maar als het lukt echt een aanwinst!
Misschien hierna een kapotte bak kopen en zelf reviseren?
-Rick
Ik had al een tijdje last van een zoemend achterwiel, vorig weekend bleek het nogal korrelig te lopen. Lagertje besteld dus en vandaag gewisseld. Volgens mij echt het makkelijkste klusje dat je kunt doen aan zo'n lupo. Was binnen 30 min klaar en het rijdt weer heerlijk:
Bij Wesley vanavond een motorsteun gehaald. Ga morgen beginnen met de koppeling en geleidebus. Eens kijken of dat ook zo snel gaat
- Riggard
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
- Echte naam: Richard
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Heemskerk
Re: Riggard - Gangsteller & Cruise
Nieuwe koppeling hangt er weer onder. Zal nooit m'n favoriete klusje worden denk ik. Vooral niet met 30 graden hitte... ben maar in m'n zwembroek gaan werken en zag er aan het eind van de dag uit als een surinamer, maar de koppeling zat er weer onder. De motorsteun die ik van wes geleend had kwam hierbij wel echt goed van pas, superhandig!
Basisinstellingen nu weer gedaan en het rijdt als een zonnetje.
Oude koppeling bleek achteraf nog in redelijke staat, geleidebus zag er ondanks een beetje slijtage ook goed uit.
Alleen het druklager was stuk; 1 van de klemveertjes waarmee deze aan de koppelingshevel-stift-pootjes zit was afgebroken, daardoor kwam het lager waarschijnlijk niet altijd goed terug, wat verklaarde dat de auto soms een beetje hikte bij het schakelen. Drukgroep had ook wat slijtage van het lager.
al met al niet echt schokkende dingen tegengekomen, waarschijnlijk had ik er nog wel 100.000 mee kunnen doen, maar het gevoel dat alles nu weer tiptop is is ook wat waard.
Basisinstellingen nu weer gedaan en het rijdt als een zonnetje.
Oude koppeling bleek achteraf nog in redelijke staat, geleidebus zag er ondanks een beetje slijtage ook goed uit.
Alleen het druklager was stuk; 1 van de klemveertjes waarmee deze aan de koppelingshevel-stift-pootjes zit was afgebroken, daardoor kwam het lager waarschijnlijk niet altijd goed terug, wat verklaarde dat de auto soms een beetje hikte bij het schakelen. Drukgroep had ook wat slijtage van het lager.
al met al niet echt schokkende dingen tegengekomen, waarschijnlijk had ik er nog wel 100.000 mee kunnen doen, maar het gevoel dat alles nu weer tiptop is is ook wat waard.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Riggard - Gangsteller & Cruise
Ik wou net zeggen, ik heb de hele dag in de schaduw van de parasol in de tuin op de bank gezeten en dat vond ik al zwaar, laat staan dat ik aan de auto moest werken.
Restecp!
Restecp!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Riggard
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
- Echte naam: Richard
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Heemskerk
Re: Riggard - Gangsteller & Cruise
Hier nog wat plaatjes van gister:
Bijna alle hydraulika e.d. eraf:
Startmotortje los en de rest van de bak vrij:
Geleidebus in goede staat:
Koppeling (oude dus)
Drukgroep (aardig onregelmatig versleten)
Druklager (veertje rechts ontbreekt dus, dat verklaart mogelijk het soms hikkerige schakelen)
Overigens kwam ik bij m'n 'research' ook het volgende artikel tegen:
http://www.lupo3lklub.dk/pdf/guide_til_ ... sskift.pdf
Wel in het deens, maar een uitstekende uitleg over hoe je de bak eraf haalt. (google translate is your friend )
Bijna alle hydraulika e.d. eraf:
Startmotortje los en de rest van de bak vrij:
Geleidebus in goede staat:
Koppeling (oude dus)
Drukgroep (aardig onregelmatig versleten)
Druklager (veertje rechts ontbreekt dus, dat verklaart mogelijk het soms hikkerige schakelen)
Overigens kwam ik bij m'n 'research' ook het volgende artikel tegen:
http://www.lupo3lklub.dk/pdf/guide_til_ ... sskift.pdf
Wel in het deens, maar een uitstekende uitleg over hoe je de bak eraf haalt. (google translate is your friend )
- Rasselman
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:41
- Echte naam: Wesley
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 15 okt 2001
- Kilometerstand: 260.604
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: 100% biodiesel
Re: Riggard - Gangsteller & Cruise
Toppie man!
Je kon na het vervangen van je koppeling wel kunnen zwemmen in je put
Wat een temperaturen om zo te klussen man.. Respect hoor
Steuntje is echt een uitkomst hea ?
Je kon na het vervangen van je koppeling wel kunnen zwemmen in je put
Wat een temperaturen om zo te klussen man.. Respect hoor
Steuntje is echt een uitkomst hea ?
Lupo 1.2TDI Reflex Zilver =Airco, Stuurbekrachtiging, Centrale vergrendeling, CC + 87pk 180NM
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: Riggard - Koppelingetje, begint wat te worden!
Respect Riggard hahaha .. ik had het al moelijk afgelopen vrijdag en zaterdag bij vervangen van mn downpijp op mn andere auto ... jij knutselt er gewoon zelf ff een andere koppeling in
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
- Riggard
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
- Echte naam: Richard
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Heemskerk
Re: Riggard - Koppelingetje, begint wat te worden!
Ach, laten we zeggen dat ik blij ben dat het achter de rug is Heb de nodige litertjes water gedronken en had een badlaken hangen om af en toe het zweet van m'n hoofd te vegen
Nu nog steeds één probleempje, het getril linksvoor is niet weg, ik gok erop dat de flens van de aandrijfas aan de bakzijde ook versleten is. Had gegokt dat dat niet zo zou zijn. Zijn er mensen die dit al eens vervangen hebben? Watvoor gereedschap is daarvoor nodig?
gr Rich
Nu nog steeds één probleempje, het getril linksvoor is niet weg, ik gok erop dat de flens van de aandrijfas aan de bakzijde ook versleten is. Had gegokt dat dat niet zo zou zijn. Zijn er mensen die dit al eens vervangen hebben? Watvoor gereedschap is daarvoor nodig?
gr Rich
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Riggard - Koppelingetje, begint wat te worden!
Een waterpomp en een imbus.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.