34-PJ-GV everything that has a beginning has an end

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2409
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Echte naam: Emiel
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

34-PJ-GV everything that has a beginning has an end

Bericht door 3L-Emiel » 12 jan 2014, 22:52

Hierbij wil ik mij graag 3 keer voorstellen.

Ik ben Emiel. ik ben verslaafd aan lupo. Werk op Amsterdam airport. en rij ongeveer 35000km per jaar


De oorzaak van mijn Lupo verslaving
Mijn verslaving begon op 23-12-06 met een rode 1.0 ik herinner deze dag als de dag dat de koeling van mijn Berlingo lpg het begaf, en er een fijne mist in de cabine hing, rook raar en zag er niks meer door heen.
Oplossing was of zonder kachel rijden in de winter, of een andere auto
Een andere auto is het geworden. een rode 1.0 lupo

Afbeelding

Na 2 jaar was de liefde door omstandigheden over, zo zag hij er uit toen ik hem de laatste keer zag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Maar de liefde voor deze auto's was niet over. en blijft door kruipen.
Dus de tweede keer dat ik mij kon voorstellen was met een Blau-antrazit pearl lupo FSI uit 2004

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Deze liefde ging niet over. maar door verschillende factoren helaas toch weg gedaan (teveel km per jaar moeten rijden, te snel)
Dit was de laatste keer dat ik hem zag.... gebroederlijk naast mijn de 3de keer dat ik mij ga voorstellen


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Dus hierbij de 3de keer voorstellen.
Nu met een lupo 3l uit 2004

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding










Beste lezers, in dit topic plaats ik alles van mijn auto.
Als ik iets aanpas zal ik daar natuurlijk foto's van maken en uitgebreid behandelen.
Maar om het gemakkelijk te maken zal ik hier in mijn openins topic ook de foto van de aanpassing zetten.
Niks uitgebreid alleen de foto. Voor verdere info kan dan in de rest van mijn topic gekeken worden



TO DO LIST op prio


Gti spoiler monteren
bumpers cleanen en meespuiten in kleur
genieten van de auto

AL gedaan
(gedaan) deksels op veerpoten
(gedaan) creditcard bakje plaatsenAfbeelding
(gedaan) Zonnebrilfach monterenAfbeelding
(gedaan) 80ah accuAfbeelding
(gedaan) cruise control (marja)
(gedaan) Speakers voor vernieuwenAfbeelding
(gedaan) Knipperlicht module [youtube][/youtube]
(gedaan) GTI wisserarmen voorAfbeelding
(gedaan) GTI wisserarmen achterAfbeelding
(gedaan) Dashbordkastje Afbeelding
(gedaan) klapramen monterenAfbeelding
(gedaan) Egr verwijderen Afbeelding
(gedaan) klapramen blinderen
(gedaan) 3L velgen met winterbandenAfbeelding
(gedaan) Fsi velgen gemonteerdAfbeelding
(gedaan) Drl lampen gemonteren[youtube][/youtube]
(gedaan) Cambridge achterlichtenAfbeelding
(gedaan) Standkachel op afstand [youtube][/youtube]
(gedaan) Autolock functie aangezet [youtube][/youtube]
(gedaan) Nieuwe android radio van ParrotAfbeelding
(gedaan) Nieuwe DRLunits ingebouwdAfbeelding
(gedaan) Versterker en subwoofer ingebouwdAfbeelding
(gedaan) Gti xenon koplampenAfbeelding
(gedaan) VerlaagdAfbeelding
(gedaan) Schijfremmen achterAfbeelding
(gedaan) Schijfremmen voor in kleurAfbeelding
(gedaan) Schijfremmen achter in kleurAfbeelding
(gedaan) Freeflow uitlaat gemonteerdAfbeelding
(gedaan) Chip ChipTuningNoordAfbeelding
(gedaan) Zwart interieur ingebouwd Afbeelding
(gedaan) DAB+ Antenne gemonteerdAfbeelding
(gedaan) Armsteun geplaatstAfbeelding
(gedaan) Climatronic+aircosysteem ingebouwdAfbeelding
(gedaan) Fopperader gemonteerd Afbeelding
(gedaan) Nieuwe Bosch 120 Ah dynamoAfbeelding
(gedaan) Nieuwe Bosch startmotor
(gedaan) Zwart hemeltje geplaatst Afbeelding
(gedaan) webasto gelinkt naar climatoric [youtube][/youtube]
(gedaan) Zwarte Scirocco stoelen gemonteerd. (extestauto VW DLD) Afbeelding
(gedaan Varta LFD90 Ah dual purpose accu Afbeelding











Onderhoud&opties
01.07.2004 10....................aankoop nieuw eerste eigenaar
03.09.2004 7868.................relais 197 vervangen+antenne versterker ingebouwd
20.09.2005 30682................interval relais vervangen
28.12.2005 42786................kachelventilator vervangen
27.03.2006 45786................oliewissel
15.06.2006 52786................remklauwen verrvangen
16.10.2006 63885................2 nieuwe banden oliewissel
04.05.2007 82188................oliewissel
12.11.2007 96736................draagarm vervangen, oliewissel, distributieriem vervangen, luchtfilter,
28.11.2007 96736................oliefilter, interieurfilter
20.06.2008 107099...............apk
11.07.2008 107488...............storing startmotor, startmoter defect
30.08.2008 109180...............startmotor vervangen
22.09.2008 110055...............Storing zoeken vw dealer
27.09.2008 110540...............oliewissel nieuwe banden
24.11.2008 113655...............storing schakelaar contactslot, schakelaar vervangen
28.05.2010 142334...............oliewissel
18.02.2011 159030...............apk oliewissel
12.08.2011 168901...............vervangen spiegelglas
31.08.2011 170679...............vervangen spiegelkap
05.11.2011 175072...............relais 109 vervangen+oliewissel
26.01.2012 178.469............. aankoop+apk+riem+waterpomp, basisinstellingen
01.02.2012 180.654............. CruiseControl
01.02.2012 180.654............. Speakers
27.02.2012 180.654............. Klapramen
07.03.2012 182.000............. Gti ruitenwissers
30.03.2012 184.031............. Gti velgen
05.04.2012 184.500............. Banden Gti velgen 175/55r15
02.12.2012 202.249............. Winterbanden Pirelli Winter 190 SnowControl III 155/65 R14 75T
02.12.2012 202.249............. Dagrijverlichting
02.12.2012 202.249............. Bodemplaat, basisinstellingen
02.12.2012 202.249............. Motorolie, filters totaal, remvoering achter, versnellingsbakolie,
07.01.2013 204.137............. Apk, onderhoud, chippen, basisinstellingen
08.03.2013 209.527............. Standkachel, wiatec bediening
17.04.2013 213.060............. Rem voeringen en cilinders vervangen
04.06.2013 217.557............. Koppelingsplaat, druklager, kopelingscilinder, basis instellingen
04.06.2013 217.557............. n255 sensor, basisinstellingen
16.06.2013 219.010............. nieuwe blokken en schijven
22.09.2013 230.000............. basisinstellingen
27.09.2013 231.600............. Aandrijfas links+toplager links+ uitlijnen
03.10.2013 232.401............. Remvoeringen achter+handremkabels+koelvloeistof
17.11.2013 238.000............. Olie/brandstof/lucht en interieur filter vervangen+ motorolie
17.11.2013 238.000............. vervangen+drl ingebouwd
19.11.2013 238.100............. Rechter(lange) aandrijfas vervangen+ nieuwe wiellagers links en rechts
25.11.2013 238.700............. Versnellingsbak revisie(totaal). schakelvork+lager+alle synchromesh 25.11.2013 238.700 vervangen+basis instellingen
30.12.2013 243.000............. Apk+Dynamo en spanner, distributie op spanning gezet+
30.12.2013 243.000............. hydro olie bij gevuld
25.04.2014 253.428 .............vacuumpotjes vervangen, remolie vervangen, basis instellingen
05.08.2014 253.428 .............verlaagd middels FK set+uitlijning+stuurkogels
27.09.2014 266.214 ..........................Lupo fsi velgen gemonteerd
30.09.2014 266.800............. Schrijfremmen achter gemonteerd
16.10.2014 268.316............. oliefilter, brandstoffilter, luchtfilter, distributieriem, spanner,
16.10.2014 268.316............. waterpomp, koelvloeistof,
16.10.2014 268.316............. oliepompkettingspanner, grote beurt, interieurfilter, oliepompketting,
16.10.2014 268.316............. motorolie, versnellingsbakolie, handremkabels, ontluchten,
12.12.2014 274.906............. CTN chip, verstuivers gereinigd+nieuwe rubbers en brandplaatjes
18.01.2015 277.000............. Zwart interieur ingebouwd
28.01.2015 277.800............. Schakelpc vervangen, basisinstellingen gedaan.
07.02.2015 278.800............. Nieuwe bak olie. schakelvork vervangen en verbeterd.
07.07.2015 290.000............. Climatronic+aircosysteem ingebouwd
27.07.2015 293.000............. Nieuwe 120Ah dynamo van Bosch gemonteerd
27.07.2015 293.000............. Relais 109 en 53 vervangen
20.08.2015 294.000............. Foppereader ingebouwd
26.08.2015 295.000............. Nieuwe Bosch startmotor
02.10.2015 298.000............. 3x verstuiver vervangen, nieuw motorolie en filter+ tuimelas vervangen
24.12.2015 305.000 .............4 nieuwe zomer banden. Dunlop SP Streetresponse 2 155/65r14
31.12.2015 305.200 .............nieuwe ballasten gti xenonlampen. aftermarket
05.01.2016 305.700............. apk
07.02.2016 308.000............. Scirocco stoelen gemonteerd. (uit testauto VWDLD)
11.02.2016 308.500............. 5de versnelling afgesteld
17.02.2016 309.000............. Nieuwe Varta LFD90 accu
02.04.2016 313.000............. Nieuwe koppeling, pakking kleppedeksel, druklager, geleidebus
12.01.2017 332.499 .............Wiellager rechts voor, Olie, alle filters. gehele auto even nagelopen
23.02.2017 335.650 .............Wiellagers links en rechts achter vervangen. 4 nieuwe zomerbanden
23.02.2017 335.650 .............continental ecocontact 5 165/65R14
25.11.2017 350.000 .............interieurfilter, Remschijven voorzijde remblokken voorzijde
25.11.2017 350.000............. basis afstellingen en apk
25.11.2017 350.000............. motorolie, oliefilter, brandstoffilter, luchtfilter, waterpomp
25.11.2017 350.000 .............distributieriem, multi-riem,
05.07.2018 368.000 .............basis instellingen
Laatst gewijzigd door 3L-Emiel op 10 aug 2018, 14:36, 4 keer totaal gewijzigd.

3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2409
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Echte naam: Emiel
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Emiel 3l velgen

Bericht door 3L-Emiel » 12 jan 2014, 23:16

Ik heb gti velgen opgehaald.
Vrijdag om ongeveer 03.30 droog vertrokken uit Purmerend richting Hannover.
Had als doel zuinig rijden, maar dan zonder met 90 achter een vrachtwagen hangen,
dus de gps op 100 en de cruisecontrol er op gezet.
Bij de grens begon het te regenen, en met soms een pauze is het dit weer beeld gebleven.
Na 300 km moest ik voor het eerst de cc uitzetten, blijkbaar konden de oosterburen niet kiezen tussen een stad of een snelweg.
Het ene moment mocht je nog wat je kan of wou rijden, het anderen moment stond je voor een stoplicht in de stad.
Aangekomen in Hannover was de ontmoetings plaats goed te vinden, tegenover de VW fabriek waar de vw pickup en t5 chassis worden gemaakt (12000 man aan het werk)
De jongen waarvan ik de velgen heb overgenomen, gaat onder zijn gti 16inch o.z. hangen,
De gti was zijn hobby auto, voor woon werk had hij een fox diesel.
De overdracht duurde 5min,1peuk, 1 redbull en weer naar Nederland.

De terugreis,
Tot mijn verbazing geen boze mensen met groot licht achter mij gehad, wel mensen in snelle auto.
Maar blijkbaar allemaal met diep respect voor het topproduct uit hun land, niemand kon waarschijnlijk grootlicht schijnen op die mooie blauwe 3l die met 100 vrachtwagens inhaalt.
Maar toen de Fiat 500 (800cc twinair) mij inhaalde en een vrachtwagen met 105 had hij er meteen 3 achterop zitten met groot licht.
Dus conclusie, inhalen met 100 kan, zolang je dit maar niet doet in troep uit Frankrijk, talie, Japan of U.S.A


Aandacht punten voor de lupo, mogelijke verbetering en naar 760 km.

De achter speakers geven en klote geluid, naar 700 km denken weet ik waarom.
Ik heb de speaker rechtstreeks op de radio aangesloten, maar normaal zitten en tweeters en filter bij, omdat de tweeters stuk zijn dacht ik dat het zonder filters kan. (niet duss)

Linker deur zit een beetje trim los, dit zorg voor geruis.


Foto''s velgen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



De cijfers qwa verbruik.

De ochtend volgegooid kmstand 183.259
De middag thuis volgegooid kmstand 184.031
772 km op 25.5 liter brandstof = 1 op 30.274 (100 op de gps, soms tot 120 op de teller ivm inhalen)[/quote]

Na het halen van de velgen in Hannover vond ik toch teveel schade's om er meteen op te rijden.
En ik dacht laat het een leuk projectje zijn om dit zelf de fixen.

Dus gewapend met een dremel, schuurmachine, schuurpapier, en vloeibaar aluminum aan de slag gegaan.
Helaas niet op de foto's gelet, dus alleen maar het eind resultaat met plasti dip. (anders had ik alle velgen mogen poedercoaten




Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na het verven lekker drogen, had toen nog het idee het hart niet de spuiten.
Maar nadat ik er een kapje op had gezet vond ik toch dat het moest
Ook deze mochten even lekker drogen in mijn verf kamer (aka computer, fotografie, wapenopslag, logeerkamer)

Afbeelding
Afbeelding
Conclusie, velgen kan je tot zeker hoogt zelf maken, en plastidip is leuk spul.
Volgende keer plak ik niks meer af in de kamer, want een plaat hout werkt net zo goed.
In de komende weken de velgen nog even bij werken, heb een paar lichte plekjes ondekt.


en omdat ik wel van wat kleur hou.
hebben mijn velgen vorige jaar een mooi koningsgezind kleurtje gekregen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2409
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Echte naam: Emiel
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Emiel 3l

Bericht door 3L-Emiel » 12 jan 2014, 23:18

Al een poos op zoek naar een buis om mijn egr weg te kunnen halen.
Nu bij een engels bedrijf eindelijk gevonden.

Deze buis wordt normaal gebruikt voor de 1.9/2.0 tdi 140/170pk.
Normaal 10cm lang totaal, nu ingekort naar 7cm totaal.





De buis
Afbeelding



Bijgeleverde onderdelen
Afbeelding



Gebruiksaanwijzing
Afbeelding
Afbeelding



situatie voor montage


situatie tijdens montage
Afbeelding


situatie na montage
Afbeelding

3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2409
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Echte naam: Emiel
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Emiel 3l

Bericht door 3L-Emiel » 13 jan 2014, 00:01

Nou eergisteren en gisteren de hele dag met Nietsnut (na al het werk het weekend is het een gekke naam) en Joram de standkachels ingebouwd.


Aangezien ik het zelf niet alleen had gedaan, gaat mijn dank uit naar melvin voor het maken van de oem+look beugel, en voor Joram voor het nette soldeer werk in de auto en in de motorruimte. Mijn drl hangen weer netjes aan de goede massa


Als je door hebt, hoe het moet dan is het geen lastige klus, het maken van de beugel voor de kachel en het aanpassen van de ruimte er om heen zijn dan het meeste werk.
Melvin en ik hebben gekozen voor de inbouw achter de bumper, hier is er ruimte voor en zo wordt hij in de officieel inbouw handleiding ook ingebouwd in de 3l

3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2409
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Echte naam: Emiel
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Emiel 3l

Bericht door 3L-Emiel » 13 jan 2014, 01:20

Mijn nieuwe radio
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2409
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Echte naam: Emiel
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Emiel 3l

Bericht door 3L-Emiel » 13 jan 2014, 10:50

oude DRL verlichting
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nieuwe DRL units 9 leds per unti
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er zijn 2 types relais te krijgen, een verbreek relais of een dim relais.
De eerste verbreekt het contact met de drl units wanneer je de normale verlichting aanzet. de 2de dimd de lampen met een aantal procenten.


[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
2x dimrelais. dimt naar 70%toe
[youtube][/youtube]
1xverbreekrelais
[youtube][/youtube]
knipperlichtfunctie. mag niet in nld gebruikt worden. deze blijft namelijk niet zoals bij moderne autos aan. deze knippert mee met de knipperlichten






Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Emiel 3l

Bericht door 3L-Dnadave » 19 jan 2014, 00:56

Paniek in huize van Putten afgelopen zondagavond en maandag ochtend

Waarom dat dan, voor iedereen die het gemist heeft.

Zondag nog al een rijdag gehad.
Purmerend-Wassenaar-Naaldwijk-Wassenaar-Purmerend.

Op de laatste etappe van mijn ouderlijk huis naar mijn ''Jongerlijk'' huis begon de 3l kuren te vertonen.
Tijdens het rijden ontkoppelen en niet meer in de versnelling willen komen. Nadat dit me 3 keer was gebeurd begon het licht te branden, en begon ik het opschakelen naar de 3de versnelling als veroorzaker te gaan zien.
Terug schakelen naar de 3de ging nog wel prima, auto bleef het dan gewoon doen. Alleen van de 2de versnelling naar de 3de was erg luidruchtig als ik hem dwong

En ja hoor het ergste vermoeden werd bevestigd toen ik met de tiptronic de 3de versnelling oversloeg en gewoon verder kom.
Waar ik vroeger erg pissig zou zijn op de auto en deze meteen de deur uit zou zetten, is dat met de 3l toch wel anders.
Mijn autootje, en dat blijft hij. dus actie uitgezet om het probleem te bekijken en op te lossen.

David van Ecomotive lag omstreeks 2300 uur zondag al op een oor, dus die wou ik nog niet lastig gaan vallen. maar al gouw kwam via de admin whatsappgroep te eerste mogelijk heden
zelf dacht ik aan de bak+vork. maar vanuit de admin groep kwam al gouw synchromesh en schakelvork.
Doorrijden was mogelijk, had officieel pas vrijdag een vrije dag. maar met een mogelijke kans op meer schade en kosten.
Daarom mijn baas gebeld, aangegeven wat er aan de hand was, en dat ik niet de plannen had vandaag richting schiphol te gaan als ik het probleem ook vandaag zou kunnen maken.

Hierop contact gezocht met david met de vraag of hij het druk had. als antwoordt kreeg ik stervend druk. maar kom maar gewoon. de brug is vrij. en al moeten we door tot 12 uur snachts, rijdend ga je weg.
Tim is met prio 1 richt Heerhugowaard gekomen. zodat wanneer mijn bak los kwam deze meteen onderhanden genomen kon worden.
dus omstreeks 9 uur naar david toe gereden, de 3de versnelling maar overgeslagen.

Lang verhaal iets korter omschreven.

Na een uur of 2/3 met andere dingen tussen door was de bak er uit


Hier begon de missie wat is er stuk in de bak. volgens mij mag deze niet zo ver naar buiten komen (schakelvork)

synchromesh gruis weinig tot geen lager en tand wielgruis

bovenste lager had wat sporen, is dus vervangen

schade aan de synchromesh dingens allemaal vervangen







Tim. Mijn persoonlijke held van de dag, heeft er voor gezorgd dat mijn eigen versnellingsbak weer onder de auto gemonteerd kon worden.
Tevens heeft ook David deze titel meer dan verdiend. zo zonder afspraak meteen terecht kunnen. bak meteen gemaakt. David mijn aller grootste dank hier voor.
En mijn dank voor de moderator en admin hulplijn. Jullie bevestiging Qwa probleem was erg welkom.

Toen was het 6 uur en kon de auto bijna naar beneden.
Waar het niet dat er een klant met een polo 1.6 tdi naar binnen kwam.
Hoorde een tak bij het gasgeven en opschakelen.
mm idd bij bewegen van de as geeft het een tik, toch maar even olie er uit en controleren.
Ik zeg nog tegen David, graag niet in mijn gezicht...... helaas geraakt. leek net een donkere piet.
Maar goed, er komt een hoeveelheid olie uit die niet zou misstaan in mijn oliefilter. pikzwart.
max 1 liter. tijdens het verder kijken blijkt ook nog dat de motorsteunbout is afgebroken, en dat het blok op 3 mm hangt op de steun.
1.5 uur bezig geweest met uitboren, maar was geen doen zonder de draad te beschadigen.
Klant wou weer weg rijden, auto start niet meer. kosten ook weer 60 min om achter het massa probleem te komen.
Startmotor had niet genoeg massa, en de dynamo ook niet aangezien de laadspanning niet boven de 12.60volt uit kwam.
dit gecombineerd met een 54 ah accu gaf een hoop ellende..

Uiteindelijk aangeduwd, maar al naar 100 meter was de stroom op, en was het terug duwen naar de garage.
Daar weer binnen aan de lader, ook maar de conclusie moeten trekken dat het blok idd niet vast zat. en 10 cm naar voor en beneden was de vallen.


Al met al heb ik een prima dag gehad, ondanks de bak problemen.
uiteindelijk om 2330 thuis aangekomen, met een heerlijk rijdend autotje benieuwd wat het volgende is. misschien binnenkort een topic en poll voor maken

1 hydropomp
2 gangsteller
3 turbo
4 motor

Inmiddels heb ik de auto bijna 2 jaar, waarvan het eerste jaar zonder onderhouds kosten. het 2de jaar (dit jaar dus) inmiddels 3500 euro uitgegeven alleen aan onderhoud,
opties komen hier nog bij. maar weg doen is geen optie, zou ik ook echt niet willen. vind het een eigenwijz lekker bakkie. dus hoop hem nog 250dkm in mijn bezit te mogen houden
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic

Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 5629
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Emiel 3l

Bericht door Nietsnut » 19 jan 2014, 19:52

Het was weer gezellig om met Emiel te klussen en het was zeker fijn om de audio functioneel nu af te hebben, de bassen klinken prima en je hoort de bas ook helemaal vooraan in de auto spelen zoals het hoort.
Voor mijn persoonlijke smaak spelen de tweeters wat fel en mis ik wat mid maar je hebt altijd wanneer je iets net in elkaar gezet hebt nog geen fijnafstellingen gedaan, daar zal Emiel nog wat aan kunnen tweaken. Wat ook behoorlijk tegen zat in de geluidsbeleving is dat zijn interieur uitgebouwd is en de auto min of meer als echoput klinkt. Ik verwacht een enorme verbetering van het geluid als hij het interieur er weer in heeft zitten. Ook zal hij de deurpanelen aan de achterzijde moeten aanpassen om de grotere ringen te kunnen huisvesten.

Het gaat niet echt boemboemboem maar het klinkt meer zoals het hoort.

Maar, begrijp me niet verkeerd, ik vind het zeker niet slecht klinken, integendeel, maar het systeem gaat nog beter klinken met interieur en door daarna nog af te stellen.

De matten zijn deze: http://stp-distribution.com/en/products ... tp-silver/ en kost 33 euro per pak van 8 vellen. 1 vel is ongeveer een A4 papier qua grootte.
Huidig: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.

3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2409
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Echte naam: Emiel
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Emiel 3l

Bericht door 3L-Emiel » 21 mei 2014, 23:47

na een nieuwe radio. waren de speakers aan de beurt.


Afbeelding
deze gaf een beetje water overlast in de auto.

Afbeelding
Afbeelding
en is vervangen door deze

Afbeelding
hele auto is voorzien van dempingsmatten. zowel de vloer als dak, als deuren en zijpanelen


Afbeelding
Afbeelding
omdat melvin een kleine verrassing had voor me. moesten er wat kabels bij getrokken worden


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2409
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Echte naam: Emiel
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Emiel 3l

Bericht door 3L-Emiel » 21 mei 2014, 23:48

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3904
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 392.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Emiel 3l

Bericht door foppe » 21 mei 2014, 23:48

foppe schreef:Die oranje velgen hè das war so Geil :!: :mrgreen:
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers

Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1504
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Emiel 3l

Bericht door Willemvee » 21 mei 2014, 23:53

Ja, die waren echt top!
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.

Gebruikersavatar
Rick-3L
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 1149
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:20
Echte naam: Rick
Autotype: non-3L Lupo TDi
Productiedatum: 07 nov 2000
Kilometerstand: 325.200km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Planetsilver - LR7V
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Alkmaar

Re: Emiel 3l

Bericht door Rick-3L » 21 mei 2014, 23:55

Welkom hé Emiel! :D

Keurig, duidelijk en lang intro topic, leuk om door te lezen.
En misschien een rare vraag.
Maar het viel me op dat je op geen enkele foto de naafkappen op je bathurst velgen had zitten, why is that?

-Rick
Lupo 3l
165 PK
350 NM

Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Emiel 3l

Bericht door 3L-Dnadave » 21 mei 2014, 23:56

En dan zeggen ze dat ik lange postings doe!
Die van Miel zijn crimineel lang!

(Wel een paar linkjes editen in je post nog...)
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic

3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2409
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Echte naam: Emiel
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Emiel 3l

Bericht door 3L-Emiel » 21 mei 2014, 23:56

@rick. meestal maak ik de foto als ik de velgen net onder de auto heb, omdat ik ze na 1000km nog eens natrek hou ik dan de covers eraf. de week ernaa zitten ze er weer op

@dna ja zag dat sommige links niet helemaal goed waren

Gebruikersavatar
Andreas
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 420
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:32
Autotype: Overige autotypes
Locatie: BMW 130i LSE

Re: Emiel 3l

Bericht door Andreas » 22 mei 2014, 00:05

Welkom Emiel!

Ook al lekker wat aan je topic gedaan! :)

Blijf dit de mooiste kleur 3l vinden!
Afbeelding

"I am not designed to come second or third. I am designed to win." - Ayrton Senna

Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Emiel 3l

Bericht door 3L-Dnadave » 22 mei 2014, 00:09

supervet! echt mooi audio systeem zo!
de technische / electrische snufjes in je auto zijn wel een flinke lijst inmiddels! met je hele headunit met camera, comfort knipper, drl etc etc etc erbij. tof!
Lupo 3L 2.0
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic

Gebruikersavatar
Rick-3L
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 1149
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:20
Echte naam: Rick
Autotype: non-3L Lupo TDi
Productiedatum: 07 nov 2000
Kilometerstand: 325.200km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Planetsilver - LR7V
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Alkmaar

Re: Emiel 3l

Bericht door Rick-3L » 22 mei 2014, 00:12

Nice man!
3L á la Emiel edition!
Doe dat oranje weer terug! Is echt mooi!

Leuk om te zien wat hier allemaal aan gedaan is!

Goodluck verder, en mocht je een keer een extra zet handen kunnen gebruiken zeg je t maar.

-Rick
Lupo 3l
165 PK
350 NM

Gebruikersavatar
EJR Autotechniek
Bevriend 3L garagebedrijf
Bevriend 3L garagebedrijf
Berichten: 348
Lid geworden op: 12 jan 2014, 19:41
Echte naam: Eldert-Jan
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 26 feb 2002
Kilometerstand: 231545
Transmissie: Automaat
Kleur: Candy Wit - LB9A
Locatie: Drogeham (Friesland)
Contacteer:

Re: Emiel 3l

Bericht door EJR Autotechniek » 22 mei 2014, 00:17

Geen dank hoor fijn dat hij het weer deed nu maar gauw het vlotter vervangen ;)
Mvrgr Eldert-Jan

Afbeelding

Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 5629
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Emiel 3l

Bericht door Nietsnut » 22 mei 2014, 00:18

Het was weer gezellig om met Emiel te klussen en het was zeker fijn om de audio functioneel nu af te hebben, de bassen klinken prima en je hoort de bas ook helemaal vooraan in de auto spelen zoals het hoort.
Voor mijn persoonlijke smaak spelen de tweeters wat fel en mis ik wat mid maar je hebt altijd wanneer je iets net in elkaar gezet hebt nog geen fijnafstellingen gedaan, daar zal Emiel nog wat aan kunnen tweaken. Wat ook behoorlijk tegen zat in de geluidsbeleving is dat zijn interieur uitgebouwd is en de auto min of meer als echoput klinkt. Ik verwacht een enorme verbetering van het geluid als hij het interieur er weer in heeft zitten. Ook zal hij de deurpanelen aan de achterzijde moeten aanpassen om de grotere ringen te kunnen huisvesten.

Het gaat niet echt boemboemboem maar het klinkt meer zoals het hoort.

Maar, begrijp me niet verkeerd, ik vind het zeker niet slecht klinken, integendeel, maar het systeem gaat nog beter klinken met interieur en door daarna nog af te stellen.

De matten zijn deze: http://stp-distribution.com/en/products ... tp-silver/ en kost 33 euro per pak van 8 vellen. 1 vel is ongeveer een A4 papier qua grootte.
Huidig: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.

Gesloten

Terug naar “Introductie”