Re: Hallo mijn beste 3L vrienden, APK
Geplaatst: 13 sep 2018, 21:41
Ik was verdikkie net een paar minuten te laat, voor mijn memorabele 4 ton:
Maar het is nog altijd minder erg dan ik op 396dkm heb meegemaakt. Ik reed op de afsluitdijk en zag ineens dat mijn OBD reader 117 graden aangaf
De normale temperatuurmeter beweegde nauwelijks hè die staat altijd op 90 graden, toen op 92 - 93 graden....
Meteen deed ik de kachel hoog en vol aan, daarmee ging de temperatuur naar 105 graden. Ik kon zo rustig doorrijden en heb mijn bestemming gehaald ik hoefde maar een paar kilometer.
Ach ja, de auto heb ik toen op de ambulance gezet en zo teruggebracht naar Ecomotive.
Het bleek dat de lager van de waterpomp helemaal aan gort was, en zodoende lekte de koelvloeistof hier naar buiten. Zelfs de naaldlagers waren dwars door de distributieriem geslagen.
Erg vreemd dat de WP nu al de geest gaf. Hij had wel 87000km gelopen, maar was maar 2,5 jaar oud. Ik rij bijna altijd constant in zijn 5, geen files en altijd op cruise control, de kilometer/slijtage verhouding zou toch veel gunstiger moeten uitvallen, dan bij eentje met veel stads- of fileverkeer.
David heeft er een nieuwe waterpomp op gezet en de distributieriem vervangen. Ik heb het 4000 km aangekeken en het lijkt erop dat het blokje geen verdere schade heeft.
Hij tuft er weer vrolijk op los, op naar de 5 ton zou ik zeggen.
Maar het is nog altijd minder erg dan ik op 396dkm heb meegemaakt. Ik reed op de afsluitdijk en zag ineens dat mijn OBD reader 117 graden aangaf
De normale temperatuurmeter beweegde nauwelijks hè die staat altijd op 90 graden, toen op 92 - 93 graden....
Meteen deed ik de kachel hoog en vol aan, daarmee ging de temperatuur naar 105 graden. Ik kon zo rustig doorrijden en heb mijn bestemming gehaald ik hoefde maar een paar kilometer.
Ach ja, de auto heb ik toen op de ambulance gezet en zo teruggebracht naar Ecomotive.
Het bleek dat de lager van de waterpomp helemaal aan gort was, en zodoende lekte de koelvloeistof hier naar buiten. Zelfs de naaldlagers waren dwars door de distributieriem geslagen.
Erg vreemd dat de WP nu al de geest gaf. Hij had wel 87000km gelopen, maar was maar 2,5 jaar oud. Ik rij bijna altijd constant in zijn 5, geen files en altijd op cruise control, de kilometer/slijtage verhouding zou toch veel gunstiger moeten uitvallen, dan bij eentje met veel stads- of fileverkeer.
David heeft er een nieuwe waterpomp op gezet en de distributieriem vervangen. Ik heb het 4000 km aangekeken en het lijkt erop dat het blokje geen verdere schade heeft.
Hij tuft er weer vrolijk op los, op naar de 5 ton zou ik zeggen.