Cuprani's 3L | VB39 | 107 PK 245 NM by VVT | Nu handschakel!
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 21 mar 2014, 18:56
- Echte naam: Peter
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 211.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Brandstof: Normale diesel
Re: Cuprani's 3L | KKK VB39 | 107 PK 245 NM by VVT
Hoe is het met de verlaging, nog steeds tevreden of ben je toch aan een complete set aan het denken?
Gr,
Peter
Peter
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 06 feb 2014, 22:37
- Echte naam: Marcel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 430.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Planetsilver - LR7V
- Brandstof: Normale diesel
Re: Cuprani's 3L | KKK VB39 | 107 PK 245 NM by VVT
Hallo Niels,
ik heb met veel belangstelling de upgrade van de motor van jouw 3L gevolgd.
Heb je ondertussen al inzicht gekregen in het gebruik.
Ben heel benieuwd.
Groet,
Marcel
ik heb met veel belangstelling de upgrade van de motor van jouw 3L gevolgd.
Heb je ondertussen al inzicht gekregen in het gebruik.
Ben heel benieuwd.
Groet,
Marcel
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
- Echte naam: Nils
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 170.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Re: Cuprani's 3L | KKK VB39 | 107 PK 245 NM by VVT
Onderstel bevalt nog prima. Ben blij dat ik voor deze setup heb gekozen. Minimale investering en maximaal resultaat.
Het enige waar ik vooraf bang voor was is dat ik niet zelf de hoogte kan afstellen, maar achteraf vind ik hem eigenlijk wel perfect zoals hij is.
Ja hij is stugger, maar ik vind het meevallen. Als ik het zo van iedereen lees is een FK AK Street schroefset die veel duurder is nog veel stugger.
@Marcel
Van de turbo conversie heb ik ook nog geen dag spijt.
Ik merk dat hij onderin iets meer moeite heeft met op gang komen, maar dat kan ook tussen de oren zitten omdat hij boven de 2.000 toeren nu zo hard er aan trekt. Op de snelweg rijdt het gewoon heerlijk.
Ik heb 2 weken terug nog van mijn werk naar huis gereden, 80 km in de spits, 5% binnen bebouwde kom, 30% N-weg en 65% snelweg met een gemiddeld verbruik van 2,7L op 100 km.
Uiteraard deed ik toen mijn best. Ik ben normaal niet zo'n zuinige rijder.
Vóór de setup zat ik vaak op ongeveer 4,0L op 100 km, nu op 4,2L op 100 KM. Ik trap dan wel vaak even vol het gas in bij inhaal acties op de snelweg en ik rij veel 140 km/h op de teller.
Het enige waar ik vooraf bang voor was is dat ik niet zelf de hoogte kan afstellen, maar achteraf vind ik hem eigenlijk wel perfect zoals hij is.
Ja hij is stugger, maar ik vind het meevallen. Als ik het zo van iedereen lees is een FK AK Street schroefset die veel duurder is nog veel stugger.
@Marcel
Van de turbo conversie heb ik ook nog geen dag spijt.
Ik merk dat hij onderin iets meer moeite heeft met op gang komen, maar dat kan ook tussen de oren zitten omdat hij boven de 2.000 toeren nu zo hard er aan trekt. Op de snelweg rijdt het gewoon heerlijk.
Ik heb 2 weken terug nog van mijn werk naar huis gereden, 80 km in de spits, 5% binnen bebouwde kom, 30% N-weg en 65% snelweg met een gemiddeld verbruik van 2,7L op 100 km.
Uiteraard deed ik toen mijn best. Ik ben normaal niet zo'n zuinige rijder.
Vóór de setup zat ik vaak op ongeveer 4,0L op 100 km, nu op 4,2L op 100 KM. Ik trap dan wel vaak even vol het gas in bij inhaal acties op de snelweg en ik rij veel 140 km/h op de teller.
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
- Echte naam: Nils
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 170.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Re: Cuprani's 3L | KKK VB39 | 107 PK 245 NM by VVT
Nieuwe update hier
@185.000 km m'n bak laten reviseren.
Heb geen ruilbak gekozen maar gekozen om m'n eigen bak te laten reviseren.
Baklagers waren defect. Rijdt nu weer perfect. Direct geleidebus van m'n koppeling vervangen. Koppeling zelf was nog heel erg goed dus die is blijven zitten.
@185.000 km m'n bak laten reviseren.
Heb geen ruilbak gekozen maar gekozen om m'n eigen bak te laten reviseren.
Baklagers waren defect. Rijdt nu weer perfect. Direct geleidebus van m'n koppeling vervangen. Koppeling zelf was nog heel erg goed dus die is blijven zitten.
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
- Echte naam: Nils
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 170.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Re: Cuprani's 3L | KKK VB39 | 107 PK 245 NM by VVT
Normaal doe ik dat niet, planken vanuit stilstand, maar om het verschil meetbaar te kunnen maken even filmpje geschoten van 0-100.
Automaat in D en ECO mode uit.
Omdat ik op 185/60R14 banden rij is mijn tellerafwijking zeer minimaal. Ongeveer 2 km/h.
[youtube][/youtube]
Als ik hem zo vanaf het filmpje klok kom ik steeds op ongeveer 12,2 seconde.
Automaat in D en ECO mode uit.
Omdat ik op 185/60R14 banden rij is mijn tellerafwijking zeer minimaal. Ongeveer 2 km/h.
[youtube][/youtube]
Als ik hem zo vanaf het filmpje klok kom ik steeds op ongeveer 12,2 seconde.
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Cuprani's 3L | KKK VB39 | 107 PK 245 NM by VVT
Dat vermoeden had ik al vandaar dat ik zei de hoofd lagers secundaire as van je bak zijn op en die maken dat rare geluid als je een bak met 170.000 op de klok zo zwaar gaat belasten kun je wachten op lager problemen het is maar goed dat je nu verse lagers in je bak heb.
Wat niet kapot is moet je niet repareren
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 21 jan 2014, 21:48
- Echte naam: Marcello
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 04 aug 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Planetsilver - LR7V
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Haarlem
Re: Cuprani's 3L | KKK VB39 | 107 PK 245 NM by VVT
hoi bedoel je daar de lagers van je dif mee?pinkpanter schreef:Dat vermoeden had ik al vandaar dat ik zei de hoofd lagers secundaire as van je bak zijn op en die maken dat rare geluid als je een bak met 170.000 op de klok zo zwaar gaat belasten kun je wachten op lager problemen het is maar goed dat je nu verse lagers in je bak heb.
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Cuprani's 3L | KKK VB39 | 107 PK 245 NM by VVT
@marcel
Nee daar bedoel ik niet de lagers van het differentieel mee die gaan rete lang mee veel bak revisie boeren gebruiken die lagers weer ook omdat die nogal kostbaar zijn
Nee daar bedoel ik niet de lagers van het differentieel mee die gaan rete lang mee veel bak revisie boeren gebruiken die lagers weer ook omdat die nogal kostbaar zijn
Wat niet kapot is moet je niet repareren
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
- Echte naam: Nils
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 170.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Re: Cuprani's 3L | KKK VB39 | 107 PK 245 NM by VVT
Ik weet wel dat alle lagers vervangen zijn nu, volgens mij ook gewoon van het differentieel.
Hier even een foto van vanochtend voordat ik naar Marum reed..
Toen ik in Marum was..
En toen ik er weer weg reed.
Nu de Luup achter gelaten in Zeist....
Ik weet het, het is een beetje schmutzich onder de kap. Hij lekt olie op de aansluiting van de carter dampen slang op de turbo inlaat. Toch maar een keer een catchcan fabriceren dan..
Hier even een foto van vanochtend voordat ik naar Marum reed..
Toen ik in Marum was..
En toen ik er weer weg reed.
Nu de Luup achter gelaten in Zeist....
Ik weet het, het is een beetje schmutzich onder de kap. Hij lekt olie op de aansluiting van de carter dampen slang op de turbo inlaat. Toch maar een keer een catchcan fabriceren dan..
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
- Echte naam: Nils
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 170.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Re: Cuprani's 3L | KKK VB39 | 107 PK 245 NM by VVT
Eindelijk een versnellingsbak die doet wat ik wil
Sam, bedankt!
Mijn stuurbekrachtiging gaf flink wat meer werk, maar het is toch goed gelukt.
Ik ben er blij mee!
Sam, bedankt!
Mijn stuurbekrachtiging gaf flink wat meer werk, maar het is toch goed gelukt.
Ik ben er blij mee!
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Cuprani's 3L | VB39 | 107 PK 245 NM by VVT | Nu handscha
* is stiekem best benieuwd naar het verschil in 0-100 tov de automaat... Zou die onder de 10 gaan?
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
- Echte naam: Nils
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 170.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Re: Cuprani's 3L | VB39 | 107 PK 245 NM by VVT | Nu handscha
Ik ook, maar eerst maar is gewoon de bak leren kennen. Dat filmpje volgt later zeker
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Cuprani's 3L | VB39 | 107 PK 245 NM by VVT | Nu handscha
mooi dat het goed gelukt is, ondanks de sb.
heel veel goede kms toegewenst.
heel veel goede kms toegewenst.
- Joch3m
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:26
- Echte naam: Jochem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 21 aug 2012
- Kilometerstand: 101000
- Locatie: Purmerend
Re: Cuprani's 3L | VB39 | 107 PK 245 NM by VVT | Nu handscha
welkom bij de subclub
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
VW Lupo 3l moonsilver
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Cuprani's 3L | VB39 | 107 PK 245 NM by VVT | Nu handscha
Mooi werk !
Als je bak ooit losgaat meteen een polo-schakelas er in zodat ie helemaal oem schakelt!
Kheb je maar meteen een handschakel rang gegeven !
Als je bak ooit losgaat meteen een polo-schakelas er in zodat ie helemaal oem schakelt!
Kheb je maar meteen een handschakel rang gegeven !
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 15 jan 2014, 22:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 350.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
Re: Cuprani's 3L | VB39 | 107 PK 245 NM by VVT | Nu handscha
Ik ook wel,vooral om het verschil te zien met mijn auto en originele setup(behalve chiptuning dan)Bresjee99 schreef:* is stiekem best benieuwd naar het verschil in 0-100 tov de automaat... Zou die onder de 10 gaan?
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
- Echte naam: Nils
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 170.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Re: Cuprani's 3L | VB39 | 107 PK 245 NM by VVT | Nu handscha
Dat zeg je nu pas.... Hij zit net weer in elkaar na revisie.. Had ik dat maar eerder geweten..3L-Dnadave schreef:Mooi werk !
Als je bak ooit losgaat meteen een polo-schakelas er in zodat ie helemaal oem schakelt!
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 21:29
- Echte naam: Nils
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 170.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Re: Cuprani's 3L | VB39 | 107 PK 245 NM by VVT | Nu handscha
Ik heb vernomen dat hij met een polo schakel as beter schakelt, maar niet OEM.Cuprani schreef:Dat zeg je nu pas.... Hij zit net weer in elkaar na revisie.. Had ik dat maar eerder geweten..3L-Dnadave schreef:Mooi werk !
Als je bak ooit losgaat meteen een polo-schakelas er in zodat ie helemaal oem schakelt!
Bij een normale auto trek je eerst de pook naar links voor de 1 en 2. Bij de 3L niet, ook niet met de polo schakelas. Het schakel patroon wordt bepaalt door de positie van de versnellingen en die veranderd niet. (heb ik vernomen van een 3L specialist).
Nu paar dagen verder ben ik nog steeds blij met het handschakelen.
Het schakelpatroon was ik na 1 dag al wel aan gewend. Alleen de koppelingsbediening kan ik nog niet aan wennen.
Loopt erg zwaar.
Bij normaal gebruik geen probleem, alleen bij file rijden niet prettig.
Ik ben aan het informeren geweest voor ombouw naar hydraulisch, maar dat lijkt helaas niet mogelijk te zien.
Als iemand er hier anders over denkt hoor ik dat graag
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Cuprani's 3L | VB39 | 107 PK 245 NM by VVT | Nu handscha
Hydraulisch kan heel goed, bouw er gelijk een gangsteller bij in #geheimtip!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Cuprani's 3L | VB39 | 107 PK 245 NM by VVT | Nu handscha
De koppeling moet gewoon goed lopen. Misschien moet die nog even nagesteld worden?Cuprani schreef:
Nu paar dagen verder ben ik nog steeds blij met het handschakelen.
Het schakelpatroon was ik na 1 dag al wel aan gewend. Alleen de koppelingsbediening kan ik nog niet aan wennen.
Loopt erg zwaar.
Bij normaal gebruik geen probleem, alleen bij file rijden niet prettig.