waarom deze Lupo? Nou....vooral het hele plaatje. Om eerlijk te zijn : eigenlijk stond alleen de kleur me niet echt aan, ik moet er nog steeds aan wennen. Maar....de auto is echt netjes. Netter dan mn eigen 3L. De hele auto is gewoom OEM. Zelfs de reparatieset en EHBO doos zit er achter nog in. Er is enorm veel onderhoud aan gepleegd, meer dan de auto vandaag de dag waard is. Vooral de nieuwe bak, koppeling, wiellagers, de hele mikmak. Alles is er zo een beetje aan vervangen. Verder heeft de auto een lage km stand : Zevimporteerde hem bij 123.000, en nu is hij de 190.000 nog niet gepasseerd. Ik heb 3 jaar geleden al voor hem de chassis historie opgevraagd: het was geen terugklokker. Ook ken ik deze auto. Ik heb volgens mij nog geholpen met de EGR afsluiten, ik heb ooit de eagle ingebouwd, ik ken de hele historie, en ik weet dat de auto eerlijk is. Ik ken Zevvie en Pim ook, en ik vind het leuk dat deze auto nu via een enorme omweg en een jaar stilstaan bij mij terecht komt. Het enige waar ik aan moet wennen is de kleur....maar mijn kanariepiet Jippie heeft me gezegd dat Geel echt went....

Maandag krijgt de auto een verse APK, die is een paar dagen geleden verlopen.
Ik hoop hem dan maandag op te kunnen halen maar heb weinig tijd.
een aandrijfas heeft nog wat aandacht nodig. Maar Pim gaat dat nog voor me oplossen, echt heel tof, want hij verdiend er al.....negatief op :p
Verder zit er een ster en een flinke barst in de voorruit (rechtsonder) , die laat ik over een maandje ofzo fixen. Wel de originele 3L ruit denkik.
We gaan vast veel plezier van deze auto hebben. Paula en ik gaan er lekker kms mee maken.
Ik heb geen tuning / upgrade plannen voor deze 3L. Mensen, alsjeblieft : als ik toch iets zeg te gaan willen doen, hou me tegen! haha. ik vind juist het OEM karakter nu zo leuk.
gewoon onderhoud, diesel, kms maken, meer niet.
eerst een foto uit de oude doos.....mei 2012

ennn wat fotos van vandaag :

serieus netjes onder de kap

het oude filter

het nieuwe filter
de advertentie , aangevuld met laatste reparaties
--------
Gele Volkswagen Lupo 3L 1.2 TDI in keurige staat, waar nooit bezuinigd is op onderhoud.
Algemeen:
Bouwjaar: 05/2000
Kmstand: 181.000 (gecontroleerd, volledige onderhoudshistorie aanwezig)
Garantie: tot 01/05/2013 op de versnellingsbak.
Gecontroleerd/uitgevoerd:
Start in Stop-stand: Ja
Staat gangsteller: Kurkdroog, spelingvrij
Staat hydrauliek: Geen lekkages
Staat lak: Netjes, steenslag (niet buitensporig), scheurtje in de lak in de voorbumper (altijd al zo geweest).
Basisafstellingen: Probleemloos doorlopen (nog nooit niet door de basisafstellingen gekomen!)
Opties:
Eagle Cruisecontrol
Radio voorbereidingen
Geel/zwart interieur (zeldzaam)
Bekerhouders
Getinte ruiten achter (15% lichtdoorlatend)
EGR afgedicht (kan ongedaan gemaakt worden, als gewenst)
Contragewichten achterbumper verwijderd (krijg je erbij, als gewenst)
Recent onderhoud:
- Distributieriem (11/2010)
- Accumulator vervangen (11/2010)
- Wiellagers links+rechtsvoor vervangen (12/2010)
- Aandrijfashoes RV (09-2011)
- Nieuwe koppeling (10-2011)
- Nieuwe drukgroep (10-2011)
- Nieuwe druklager (10-2011)
- Nieuwe geleidebus (10-2011)
- Relais 109 (04-2012)
- Remlichtschakelaar (05-2012)
- Koppelingscilinder (05-2012)
- Nieuwe Aerotwins ruitenwissers voor (05-2012)
- Nieuwe Aerotwins ruitenwissers achter (05-2012)
- Remschijven + blokken voor (09-2012)
- Remleiding vervangen linksvoor (10-2012)
- Remleiding vervangen rechtsvoor (10-2012)
- 4 nieuwe all-season banden (10-2012)
- Versnellingsbak gereviseerd (01-11-2012, 6 maanden garantie)
- Nieuwe geleidebus (11-2012)
- wiellager linksachter (2013)
- nieuwe speakers Pioneer (2013)
- nieuw brandstoffilter (2013)
Toen de 3L opgehaald bij David.
hij was vlak daarvoor APK gekeurd. hij was afgekeurd op een aandrijfas-hoes, een hoogteverstelling koplamp, en iets met een remleiding.
David heeft alles gefixt, en toen ik kwam, was hij kant en klaar gekeurd en had hij nieuwe lupo3l.nl kentekenplaten. Dat was mooi, want ik moest snel weer terug voor avond onderwijs.
hij heeft me nog even op de brug laten zien dat de auto gewoon een mooi droge goede gangsteller heeft en dat de tandempomp echt niet lekt.
onderweg, wel gek hoor, dat geel opeens om je heen!

thuis staan ze heel gebroederlijk op de parkeerplaats:) natuurlijk kenden ze elkaar al
ernaast stond ook nog een normale lupo

Daarna heeft Paula er vooral mee gereden.
Paula vond hem : sneller schakelen, beter veren (niet zo gek, ze heeft rugklachten) , en ze vond hem ook wat mooier lopen. Eigenlijk is ze gewoon helemaal gek op dat gele bakkie geworden
De groene is dus voortaan voor mij, de hele voor Paula.
en als we samen op pad gaan dan nemen we de groene
dit weekeind ga ik nog wel even de speakers nakijken. Daar resoneert iets
Ik begreep dat Nietsnut's kids al meteen Paula en Davidje gingen spelen

de clubsticker kwam er op

Volgende week maandag of dinsdag laat ik hem opnieuw uitlijnen. Das altijd fijn.
Dan nog een nieuwe voorruit, daar wacht ik nog een maandje mee.
En ik wil dus de deurspeakers vervangen door origineel.
En ik wil nog een betere tomtom houder hebben. In deze auto gebruiken we een simpele tomtom one iq, met zo een grote ronde ring achterop. Die wil ik op dezelfde plek monteren als de groene zijn tomtom heeft, maar die houder moet ik dan nog even kopen.
Overigens lijkt deze luup een OEM antenne versterkertje te hebben?

en dan is er nog de autoradio. die gaat niet automatisch uit op contact, maar moetik elke keer handmatig uitdoen. Dat is vragen om problemen natuurlijk.
De bekabeling is als volgt...

rood en geel zitten dus allebei op geel. en een geschakelde plus lijkt niet in de buurt.
dat wordt een geschakelde plus ergens vandaan halen dus?
vandaag even bij david langsgeweest. hij had nog wel wat orignele deurspeakers voor me
deze zaten er in, niet de goede grootte. logischerwijs geen goed geluid

speaker eruit, gepopnageld schroefdraad erin

en de originele speaker erin

een 2003 slopert van David had trouwens deze opzetstukjes bij de speakers. die had ik nog niet eerder gezien. die voorkomen resonantie tussen de speaker en de deurpanelen

ik wist niet wanneer de auto voor het laatst uitgelijnd was, en welk onderhoud er gedaan was, wat een uitlijnbeurt zou vereisen, maar ik wist wel dat de auto naar links trok. en ik zou het zonde vinden om die nieuwe bandjes nu al te verpesten door verkeerde uitlijning.
zo gezegd zo gedaan

de uitlijnwaardes

oja, nieuwe tomtom houder

Zo ! terug van Marja!
De gele heeft Cruise control. Toch wel lekker hoor, wat een verademing. Je gaat je gewoon enorm aanleren om met cruise control te rijden. En als je het dan opeens niet meer hebt, dat voelt gek!
De Marja mannen hebben meteen een geschakelde + naar de radio getrokken zodat die niet meer handmatig aan/uit gezet moet worden. De gele Lupo heeft fabrieksaf nooit radio voorbereiding gehad konden ze me vertellen. Je kon dat destijds wegstrepen, dan was de auto goedkoper. Het viel me ook al op dat alle radiobekabeling aftermarket leek.
Ook had ik soms last van een flippende knipper. Dat wordt veroorzaakt door een defecte knipperhendel, niet door het relais achter de gevarendriehoek-knop. Dat komt mooi uit, want die hendel is nu dus meteen vervangen door de cruise control hendel.