Introductie Robert.
-
- 3L Makker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 13:09
- Echte naam: Robert
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 269.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Softblue - LR5A
- Brandstof: Normale diesel
Re: Introductie Robert.
Ongeloofelijk!
Autodealers, niet geloven..
Hij stond tijdens de verkoop een heel verhaal op te hangen hoe hij de conversie zelf had gedaan! Hoe het hem door problemen met de turbo (die de olie blokkeerde o.i.d.) 2 sets krukaslagers en uiteindelijk een nieuw blok had gekost.
Tot nu toe iedere keer dat ik een auto gekocht een lulverhaal gekregen. Bij de boot die ik gekocht heb, heb ik nog niet kunnen achterhalen of het een lulverhaal was, omdat ik de vorige eigenaar niet kon achterhalen. Maar het was zo ver gezocht, dat dat eigenlijk wel zo moet zijn...
Het verhaal met de achter remmen krijg ook nog een staartje.. Ik viel me al op hoe makkelijk het was om het rechter achterwiellager van de as te trekken (kon gewoon met de hand). Nu dat de remmen er op zitten, hoor ik een vreselijk gepiep van achter (rem tegen trommel door rot achterlager?). Dus ik heb maar maar meteen twee nieuwe achterlagers besteld met nieuwe borgmoeren. :/ Gaat lekker zo met al die reparaties
Weet iemand hoe ver het variable vane hendeltje moet kunnen bewegen en hoeveel kracht dit mag kosten? Ik kan hem 2 a 3 mm bewegen.. Ook als ik redelijk veel kracht zet. Vag-Com OBD dongle ding is nog steeds onderweg :/, dus kan het nog niet natrekken in de live uitlezing.. Klusdag was echt perfect geweest, maar kon er jammergenoeg niet bij zijn. :/
Sam, heeft Daisy hem uiteindelijk gekocht van je?
Autodealers, niet geloven..
Hij stond tijdens de verkoop een heel verhaal op te hangen hoe hij de conversie zelf had gedaan! Hoe het hem door problemen met de turbo (die de olie blokkeerde o.i.d.) 2 sets krukaslagers en uiteindelijk een nieuw blok had gekost.
Tot nu toe iedere keer dat ik een auto gekocht een lulverhaal gekregen. Bij de boot die ik gekocht heb, heb ik nog niet kunnen achterhalen of het een lulverhaal was, omdat ik de vorige eigenaar niet kon achterhalen. Maar het was zo ver gezocht, dat dat eigenlijk wel zo moet zijn...
Het verhaal met de achter remmen krijg ook nog een staartje.. Ik viel me al op hoe makkelijk het was om het rechter achterwiellager van de as te trekken (kon gewoon met de hand). Nu dat de remmen er op zitten, hoor ik een vreselijk gepiep van achter (rem tegen trommel door rot achterlager?). Dus ik heb maar maar meteen twee nieuwe achterlagers besteld met nieuwe borgmoeren. :/ Gaat lekker zo met al die reparaties
Weet iemand hoe ver het variable vane hendeltje moet kunnen bewegen en hoeveel kracht dit mag kosten? Ik kan hem 2 a 3 mm bewegen.. Ook als ik redelijk veel kracht zet. Vag-Com OBD dongle ding is nog steeds onderweg :/, dus kan het nog niet natrekken in de live uitlezing.. Klusdag was echt perfect geweest, maar kon er jammergenoeg niet bij zijn. :/
Sam, heeft Daisy hem uiteindelijk gekocht van je?
-
- 3L Makker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 13:09
- Echte naam: Robert
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 269.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Softblue - LR5A
- Brandstof: Normale diesel
Re: Introductie Robert.
Net even bij Sam geweest, velgen/banden opgehaald, praatje gemaakt over de auto. Gezien hoe hij in 2 jaar best toegetakeld is (zowel aan de buitenkant als het interieur).
Het meeste mis ik nog wel de originele radio met CD wisselaar.
Nog weel een paar nieuwe aandachtspuntjes:
1. De turbo is 'vies', die moet dus schoongemaakt worden om weer optimaal te functioneren
2. EGR en warmtewisselaar mogen wel verdwijnen wat mij betreft.
3. Ik heb een probleem met de pasagiers-airbag die niet wordt opgelost door een reset (het is dus geen sleep-ring aan de bestuurderskant). Mogelijk dat hier de stekker gewoon los zit (hopelijk!).
4. De auto heeft een ongeluk gehad. De ECU heeft al een keer het programma opgestart voor de ongeluks-logging o.i.d. meen ik.
5. Het probleem van de tank-wijzer zit hem niet in het dashbord, maar in de bedrading/gever.
6. De buzzer in het dashbord is stuk.
7. De bestuurders-deur schakelaar is kapot (waar zit dat ding in hemelsnaam?).
8. Ik heb een "15" computer, niet een "15+" dus het zal wat meer moeite kosten om CC in te bouwen.. Dus maar op zoek naar een "15+" computer.
9. De ECU zeurt over het feit dat ie niet uit deze auto komt..
De eigenaren-lijn is al wat duidelijker.
0. Originele eigenaar uit Duitsland (uit de regio Soest, in de buurt bij Dortmund) (1999-?)
1. Sam. (?-2012)
2. Daisy. (2012/2013)
3. Onbekend, mogelijk nog een verzekeringsbewijs gevonden in deze naam. (2013)
4. Dealer in Arnhem (2013-2014)
5. Ik (2014-?)
Dus weer heel wat verassingen!
Het meeste mis ik nog wel de originele radio met CD wisselaar.
Nog weel een paar nieuwe aandachtspuntjes:
1. De turbo is 'vies', die moet dus schoongemaakt worden om weer optimaal te functioneren
2. EGR en warmtewisselaar mogen wel verdwijnen wat mij betreft.
3. Ik heb een probleem met de pasagiers-airbag die niet wordt opgelost door een reset (het is dus geen sleep-ring aan de bestuurderskant). Mogelijk dat hier de stekker gewoon los zit (hopelijk!).
4. De auto heeft een ongeluk gehad. De ECU heeft al een keer het programma opgestart voor de ongeluks-logging o.i.d. meen ik.
5. Het probleem van de tank-wijzer zit hem niet in het dashbord, maar in de bedrading/gever.
6. De buzzer in het dashbord is stuk.
7. De bestuurders-deur schakelaar is kapot (waar zit dat ding in hemelsnaam?).
8. Ik heb een "15" computer, niet een "15+" dus het zal wat meer moeite kosten om CC in te bouwen.. Dus maar op zoek naar een "15+" computer.
9. De ECU zeurt over het feit dat ie niet uit deze auto komt..
De eigenaren-lijn is al wat duidelijker.
0. Originele eigenaar uit Duitsland (uit de regio Soest, in de buurt bij Dortmund) (1999-?)
1. Sam. (?-2012)
2. Daisy. (2012/2013)
3. Onbekend, mogelijk nog een verzekeringsbewijs gevonden in deze naam. (2013)
4. Dealer in Arnhem (2013-2014)
5. Ik (2014-?)
Dus weer heel wat verassingen!
Laatst gewijzigd door campr op 31 aug 2014, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vriendelijke particuliere handschakel 3L klusser
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:41
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Zeist
Re: Introductie Robert.
Ik heb deze aan Daisy verkocht, maar is nooit meer op het forum geweest.Sam, heeft Daisy hem uiteindelijk gekocht van je?
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: 18 jan 2014, 00:34
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2002
- Kilometerstand: 354.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Haaglanden
Re: Introductie Robert.
Mompelt iets van de meeste vrouwen nietSam schreef: Ik heb deze aan Daisy verkocht, maar is nooit meer op het forum geweest.
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: 18 jan 2014, 00:34
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2002
- Kilometerstand: 354.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Haaglanden
Re: Introductie Robert.
Lijst vind ik niet zo schokkend. Dit met name in de context van de aanschafprijs. Grotendeels van je lijstje kost niet de jackpot. Kapotte bak zou zuurder zijn geweest.campr schreef: Gezien hoe hij in 2 jaar best toegetakeld is (zowel aan de buitenkant als het interieur).
-
- 3L Makker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 13:09
- Echte naam: Robert
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 269.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Softblue - LR5A
- Brandstof: Normale diesel
Re: Introductie Robert.
Goed, velgen en banden even gemonteerd. Van 195x45x15 2.1 Bar naar 155x65x14 3.0 Bar gegaan.
1. Stuurbekrachtiging is niet meer nodig
2. Het ziet er een stuk beter uit!
3. Stukje snelweg gereden, Naar 2.7L/100km gegaan! Da's 1:37! Da's een verbetering 10% Dit was de route: http://goo.gl/maps/cXazF (Heen was 2.9. maar dat was tegen de wind in). 90km/uur, tenzij de limiet lager was.
Voor:
Na:
Nice!
Ziet er een stuk beter uit, origineel.
1. Stuurbekrachtiging is niet meer nodig
2. Het ziet er een stuk beter uit!
3. Stukje snelweg gereden, Naar 2.7L/100km gegaan! Da's 1:37! Da's een verbetering 10% Dit was de route: http://goo.gl/maps/cXazF (Heen was 2.9. maar dat was tegen de wind in). 90km/uur, tenzij de limiet lager was.
Voor:
Na:
Nice!
Ziet er een stuk beter uit, origineel.
Laatst gewijzigd door campr op 31 aug 2014, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- BoksD5
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 17 apr 2014, 20:00
- Echte naam: René
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Roermond
Re: Introductie Robert.
Mooi! Ziet er een stuk beter uit!
<scirDSL> I hated going to weddings. All the grandmas would poke me saying "You're next".
They stopped that when I started doing it to them at funerals.
They stopped that when I started doing it to them at funerals.
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: 18 jan 2014, 00:34
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2002
- Kilometerstand: 354.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Haaglanden
Re: Introductie Robert.
BoksD5 schreef:Mooi! Ziet er een stuk beter uit!
-
- 3L Makker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 13:09
- Echte naam: Robert
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 269.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Softblue - LR5A
- Brandstof: Normale diesel
Re: Introductie Robert.
Heb vandaag mijn OBD2/KKL interface binnen gehad, ik weet nog niet veel, maar volgens mij is dit niet al-te-goed:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Dat ie niet kan communiceren met de bak-computer klopt. Maar met de airbag computer is toch iets mis. Iemand al eerder zoiets gezien?
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Code: Selecteer alles
Chassis Type: 6E - VW Lupo 3L
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,25,35
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 045 906 019 Q
Component: VAG-Tuning 0001SG .com
Coding: 00002
Shop #: WSC 01233
No fault code found.
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 6E0 907 379
Component: ABS 30 IE CAN V004
Coding: 05623
Shop #: WSC 01233
1 Fault Found:
01315 - Transmission Control Module
49-00 - No Communications
Address 15 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 909 601
Component: 04 AIRBAG VW5 0003
Coding: 12340
Shop #: WSC 01233
7 Faults Found:
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
49-10 - No Communications - Intermittent
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01312 - Powertrain Data Bus
37-10 - Faulty - Intermittent
00595 - Crash Data Stored
35-00 - -
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
01224 - Control Module Does Not Match Vehicle
35-10 - - - Intermittent
00589 - Airbag Igniter 1: Passenger Side (N131)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 6E0 919 860
Component: KOMBIINSTRUMENT MM0 V05
Coding: 00134
Shop #: WSC 71081
1 Fault Found:
01315 - Transmission Control Module
49-00 - No Communications
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN
Coding: 00023
Shop #: WSC 01233
No fault code found.
Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: 6H0 953 257 B
Component: IMMO VWZ3Z0X4032683 V71
Coding: 09600
Shop #: WSC 00000
No fault code found.
End -------------------------------------------------------
-
- 3L Makker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 13:09
- Echte naam: Robert
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 269.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Softblue - LR5A
- Brandstof: Normale diesel
Re: Introductie Robert.
Het lijkt er zelfs op alsof die niet genoeg voeding krijgt:
Code: Selecteer alles
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Introductie Robert.
intermittent betekent: enkele keer voorgekomen. Zou ik me nog maar niet druk over maken. Vast tijdens het starten een keertje voorgekomen oid.
Wat je moet doen is alle fouten wissen en daarna kijken welke er terugkomen.
Wat je moet doen is alle fouten wissen en daarna kijken welke er terugkomen.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- 3L Makker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 13:09
- Echte naam: Robert
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 269.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Softblue - LR5A
- Brandstof: Normale diesel
Re: Introductie Robert.
Grappige is.. Na het resetten blijft ie terug komen
Oh ja, en het airbag lampje blijft branden.. :(
Oh ja, en het airbag lampje blijft branden.. :(
- Pascal-3L
- 3L Makker
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 19:52
- Echte naam: Pascal
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 229.561
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Introductie Robert.
sleep ringen in het stuur!?
Heerlijk 3L!
Dat dan weer wel.....
Lupo 1.2 TDI mijn muse
https://www.youtube.com/watch?v=AR6A3dap6MI
not a map of..............!
de luup en ik hebben altijd dezelfde motto
https://www.youtube.com/watch?v=Db5Ap9LhoqM
the sound of 3L
Dat dan weer wel.....
Lupo 1.2 TDI mijn muse
https://www.youtube.com/watch?v=AR6A3dap6MI
not a map of..............!
de luup en ik hebben altijd dezelfde motto
https://www.youtube.com/watch?v=Db5Ap9LhoqM
the sound of 3L
-
- 3L Makker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 13:09
- Echte naam: Robert
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 269.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Softblue - LR5A
- Brandstof: Normale diesel
Re: Introductie Robert.
Zit de computer in het stuur? Een van de foutmeldingen is slechte verbinding naar de pasagiers-airbag, dus lijkt me niet.. Mogelijk een loszittende airbag computer connector? Waar zit dat ding?
-
- 3L Makker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 13:09
- Echte naam: Robert
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 269.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Softblue - LR5A
- Brandstof: Normale diesel
Re: Introductie Robert.
Mogelijk dat ik last heb van deze bug:
http://www.ross-tech.com/vag-com/vw_issues.html (2000-2001 Golf/GTI/Jetta/Beetle Airbag System) Ik ga maar even het onderdeel nummer van mijn airbag controller zoeken.
Zou wel naar zijn als ik een nieuwe moet hebben.. Of zou VAG dit op kunnen lossen?
http://www.ross-tech.com/vag-com/vw_issues.html (2000-2001 Golf/GTI/Jetta/Beetle Airbag System) Ik ga maar even het onderdeel nummer van mijn airbag controller zoeken.
Zou wel naar zijn als ik een nieuwe moet hebben.. Of zou VAG dit op kunnen lossen?
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Introductie Robert.
Hoi Robbertcampr schreef:Zit de computer in het stuur? Een van de foutmeldingen is slechte verbinding naar de pasagiers-airbag, dus lijkt me niet.. Mogelijk een loszittende airbag computer connector? Waar zit dat ding?
Dat ding zit op de midden console onder de kachel .
Ik zou eerst wat onderzoek naar de foutcodes doen kijk eens op deze site
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00595.html
Wat niet kapot is moet je niet repareren
-
- 3L Makker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 27 aug 2014, 13:09
- Echte naam: Robert
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 269.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Softblue - LR5A
- Brandstof: Normale diesel
Re: Introductie Robert.
Die geheugenfout is wel terminaal, lijkt me:
"Negeer deze fout NIET als je 'm aantreft in een belangrijke Regelmodule (Airbag, ABS etc.). Ga niet zelf experimenteren, ga hiermee naar de dealer !!!"
Dat gaat een dure worden. Ik weet niet eens of ze hem wel in behandeling nemen, want de ECU is natuurlijk getuned, en dat kunnen zij ook direct zien:
Hmmm :/
Gewoon een nieuwe airbag computer plaatsen zal ook niet helpen, die dingen zijn auto-specifiek:
Vraag is ook, hoe betrouwbaar is de data van dat ding, als ie geheugenproblem heeft, mogelijk dat die andere foutmeldingen het resultaat zijn van geheugen corruptie?
"Negeer deze fout NIET als je 'm aantreft in een belangrijke Regelmodule (Airbag, ABS etc.). Ga niet zelf experimenteren, ga hiermee naar de dealer !!!"
Dat gaat een dure worden. Ik weet niet eens of ze hem wel in behandeling nemen, want de ECU is natuurlijk getuned, en dat kunnen zij ook direct zien:
Code: Selecteer alles
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 045 906 019 Q
Component: VAG-Tuning 0001SG .com
Coding: 00002
Shop #: WSC 01233
No fault code found.
Gewoon een nieuwe airbag computer plaatsen zal ook niet helpen, die dingen zijn auto-specifiek:
Vraag is ook, hoe betrouwbaar is de data van dat ding, als ie geheugenproblem heeft, mogelijk dat die andere foutmeldingen het resultaat zijn van geheugen corruptie?
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Introductie Robert.
Beter lijkt mij om iemand met wat vag-com ervaring bij halencampr schreef:Die geheugenfout is wel terminaal, lijkt me:
"Negeer deze fout NIET als je 'm aantreft in een belangrijke Regelmodule (Airbag, ABS etc.). Ga niet zelf experimenteren, ga hiermee naar de dealer !!!"
Dat gaat een dure worden. Ik weet niet eens of ze hem wel in behandeling nemen, want de ECU is natuurlijk getuned, en dat kunnen zij ook direct zien:Hmmm :/Code: Selecteer alles
Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 045 906 019 Q Component: VAG-Tuning 0001SG .com Coding: 00002 Shop #: WSC 01233 No fault code found.
Gewoon een nieuwe airbag computer plaatsen zal ook niet helpen, die dingen zijn auto-specifiek:
Vraag is ook, hoe betrouwbaar is de data van dat ding,.
als ie geheugenproblem heeft, mogelijk dat die andere foutmeldingen het resultaat zijn van geheugen corruptie?
Wat niet kapot is moet je niet repareren
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Introductie Robert.
Misschien toch tijd om naar David in HHW te gaan.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Introductie Robert.
Blijkbaar is de hersteller niet in staat geweest om met vagcom de airbag module aan auto te koppelen, als dit geregeld is ben je klaar. Dit is een aanname aangezien een schade hersteller een auto met geplofte airbags ook weer op de weg krijgt zoals het hoort.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.