Even voorstellen: Lupos
-
- 3L Buddy
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 20 dec 2014, 21:17
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 266.528
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
Re: Even voorstellen: Lupos
Ik heb haar vertelt dat ze dan maar via de achterkant moet lopen om in te stappen.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Even voorstellen: Lupos
Gefeliciteerd met je grijze monster Arnold.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Andreas
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:32
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: BMW 130i LSE
Re: Even voorstellen: Lupos
Gefeliciteerd Arnold!
Mijn trouwe Luupje is in goede handen, dat weet ik wel zeker!
Heb je trouwens bij het tanken ook de nippeltruc gedaan?
Mijn trouwe Luupje is in goede handen, dat weet ik wel zeker!
Heb je trouwens bij het tanken ook de nippeltruc gedaan?
-
- 3L Buddy
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 20 dec 2014, 21:17
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 266.528
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
Re: Even voorstellen: Lupos
De nippeltruc?
Ik weet niet wat mijn vrouw hier van gaat vinden.
Wat houd het precies in, voordat ik een scheiding om m'n oren krijg.
Ik weet niet wat mijn vrouw hier van gaat vinden.
Wat houd het precies in, voordat ik een scheiding om m'n oren krijg.
- Andreas
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:32
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: BMW 130i LSE
Re: Even voorstellen: Lupos
Haha! heeft niets met je vrouw te maken hoor
Kijk hier maar eens: http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=22&t=1083
Kijk hier maar eens: http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=22&t=1083
-
- 3L Buddy
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 20 dec 2014, 21:17
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 266.528
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
Re: Even voorstellen: Lupos
Dank je wel.
- steevo
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 01 mei 2014, 08:11
- Echte naam: Stevie
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 247.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Even voorstellen: Lupos
misschien heel flauw, maar ik moest heel hard lachen om je opmerking hahahaLupos schreef:De nippeltruc?
Ik weet niet wat mijn vrouw hier van gaat vinden.
Wat houd het precies in, voordat ik een scheiding om m'n oren krijg.
-
- 3L Buddy
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 20 dec 2014, 21:17
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 266.528
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
Re: Even voorstellen: Lupos
Nou, net nog geen maand in bezit en geen 1500 km en de eerste uitdaging meld zich.
Gisteren na het werk naar huis maar starten ho maar.
Eerst zelf even gezocht maar na een telefoontje met EJR, die mij vertelde om even de koppelingshevel te bewegen in de N-stand, kon ik thuis komen.
Nog bedankt Eldert-Jan en een prettige vakantie.
Het kan altijd gebeuren als je niet bij een dealer koopt maar die gok heb ik genomen.
Als het inderdaad de koppeling is dan is deze in ieder geval gedaan.
Gelukkig had ik mijn vorige auto nog niet verkocht en kan ik daar mee vooruit.
Nadeel, 1:13 benzine.
Nu op eerst uitlezen en waarschijnlijk een nieuwe koppeling.
De vraag is laten doen of zelf de uitdaging aan gaan.
Wordt vervolgt....
Gisteren na het werk naar huis maar starten ho maar.
Eerst zelf even gezocht maar na een telefoontje met EJR, die mij vertelde om even de koppelingshevel te bewegen in de N-stand, kon ik thuis komen.
Nog bedankt Eldert-Jan en een prettige vakantie.
Het kan altijd gebeuren als je niet bij een dealer koopt maar die gok heb ik genomen.
Als het inderdaad de koppeling is dan is deze in ieder geval gedaan.
Gelukkig had ik mijn vorige auto nog niet verkocht en kan ik daar mee vooruit.
Nadeel, 1:13 benzine.
Nu op eerst uitlezen en waarschijnlijk een nieuwe koppeling.
De vraag is laten doen of zelf de uitdaging aan gaan.
Wordt vervolgt....
- EJR Autotechniek
- Bevriend 3L garagebedrijf
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 19:41
- Echte naam: Eldert-Jan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 26 feb 2002
- Kilometerstand: 231545
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Candy Wit - LB9A
- Locatie: Drogeham (Friesland)
- Contacteer:
- Riggard
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
- Echte naam: Richard
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Heemskerk
Re: Even voorstellen: Lupos
Koppeling is zelf te doen, maar wel een redelijk grote klus, ik ben ruim 8u bezig geweest voor de eerste keer. Weet dus waar je aan begint
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Even voorstellen: Lupos
Welkom hier en veel plezier!
Groet,
Niek (die incidenteel Nikos wordt genoemd, wat nogal lijkt op Lupos haha)
Groet,
Niek (die incidenteel Nikos wordt genoemd, wat nogal lijkt op Lupos haha)
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
-
- 3L Buddy
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 20 dec 2014, 21:17
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 266.528
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
Re: Even voorstellen: Lupos
Even een kleine update:
Inmiddels door wat hard-en software (bedankt Foppe) de mogelijkheid om in het brein van mijn Lupo te kijken.
Ik heb geprobeerd de koppeling te stellen tussen de 1.8 en 2.0 V maar dan blijft de kabel redelijk los aan de koppelingshevel "hangen". Hoort dit zo? Ik begrijp dat de meting van de voltage op de cilinder gedaan wordt en niet op de koppelingshevel. Ik ga er nog steeds van uit dat er een nieuwe koppeling in moet.
Verder ben ik nog niet gekomen vanwege de griep.
Zodra het weer mogelijk is ga ik verder op onderzoek uit.
Inmiddels door wat hard-en software (bedankt Foppe) de mogelijkheid om in het brein van mijn Lupo te kijken.
Ik heb geprobeerd de koppeling te stellen tussen de 1.8 en 2.0 V maar dan blijft de kabel redelijk los aan de koppelingshevel "hangen". Hoort dit zo? Ik begrijp dat de meting van de voltage op de cilinder gedaan wordt en niet op de koppelingshevel. Ik ga er nog steeds van uit dat er een nieuwe koppeling in moet.
Verder ben ik nog niet gekomen vanwege de griep.
Zodra het weer mogelijk is ga ik verder op onderzoek uit.
- EJR Autotechniek
- Bevriend 3L garagebedrijf
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 19:41
- Echte naam: Eldert-Jan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 26 feb 2002
- Kilometerstand: 231545
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Candy Wit - LB9A
- Locatie: Drogeham (Friesland)
- Contacteer:
Re: Even voorstellen: Lupos
Dat hoort niet zo hij hoort wel wat onder spanning te staan niet slap dus ga maar van een nieuwe koppeling geleiderbus uit,en (eventueel advies nieuwe koppeling cilinder)
Mvrgr Eldert-Jan
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: Even voorstellen: Lupos
je bent van oorsprong toch geen griek he?Niek schreef:Welkom hier en veel plezier!
Groet,
Niek (die incidenteel Nikos wordt genoemd, wat nogal lijkt op Lupos haha)
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Even voorstellen: Lupos
Graag gedaan Arnold, Je vind je weg al een beetje hoor ik wel.
Die waarde van de koppeling daalt geleidelijk totdat de koppeling versleten is. De grenswaarde ligt rond de 1V, maar weet het niet helemaal precies hoor. Bij deze grenswaard lukt de basisafstelling niet meer en ben je aan een nieuwe koppeling toe.
Die waarde van de koppeling daalt geleidelijk totdat de koppeling versleten is. De grenswaarde ligt rond de 1V, maar weet het niet helemaal precies hoor. Bij deze grenswaard lukt de basisafstelling niet meer en ben je aan een nieuwe koppeling toe.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- 3L Buddy
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 20 dec 2014, 21:17
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 266.528
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
Re: Even voorstellen: Lupos
Dus de grenswaarde is 1V.
En het fijnste werkt de koppeling bij een instelling tussen de 1.8 en 2.0.
Maar om hem werkend te krijgen kan ik richting de 1.0 kruipen?
Ik heb hem nu op +_1.9 staan maar vond hem vrij hard ingrijpen.
Verder ben ik nog steeds niet gekomen maar mijn handen jeuken.
En het fijnste werkt de koppeling bij een instelling tussen de 1.8 en 2.0.
Maar om hem werkend te krijgen kan ik richting de 1.0 kruipen?
Ik heb hem nu op +_1.9 staan maar vond hem vrij hard ingrijpen.
Verder ben ik nog steeds niet gekomen maar mijn handen jeuken.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Even voorstellen: Lupos
Of die 1V klopt, weet ik niet. het kan ook lager of hoger zijn.
Je moet het ook anders zien. Als de koppeling half versleten is, dan zit de waarde rond de 1,5V of 1,4-1,6V. Ligt ie hier buiten, dan krijg je hem niet door de basisafstelling.
je moet dus gewoon verschillende waardes proberen en kijken of je hem door de BA krijgt. Pas dan weet je of de koppeling versleten is.
Je moet het ook anders zien. Als de koppeling half versleten is, dan zit de waarde rond de 1,5V of 1,4-1,6V. Ligt ie hier buiten, dan krijg je hem niet door de basisafstelling.
je moet dus gewoon verschillende waardes proberen en kijken of je hem door de BA krijgt. Pas dan weet je of de koppeling versleten is.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- 3L Buddy
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 20 dec 2014, 21:17
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 266.528
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
Re: Even voorstellen: Lupos
Het heeft even geduurt maar er is ook wat gebeurt.
De bak is er inmiddels af en de koppeling is inderdaad niet meer de beste.
Niet heel schokkend maar toch. Ik vraag me af of een koppeling van een 3L zoiezo tot op de draad kan verslijten.
Als ik een koppeling vervang gaat er altijd een nieuwe krukaskeerring in. Op dit moment even een struikelblokje omdat ik nog niet de juiste heb. Klopt het dat ik de Elring 736400 keerring nodig heb? Dit zou een alternatief moeten zijn voor de OEM 045103171.
Ook de cupmoeren van de aandrijfas had ik nog nooit gezien. Zijn deze opnieuw te gebruiken?
Nog even wat andere vragen:
Nu de bak er toch af is zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
Kan/moet ik de koppelingscilinder nog controleren en zo ja hoe?
De gansteller is wat vochtig aan de onderkant. Dit kan komen door de hydrauliekolie die door het demonteren van de slangen is gelekt. Is het een idee om de schroefjes checken en voorzichtig iets aan te draaien (op moment?).
Kan/moet ik nog iets doen met de gangsteller. De bak schakelde goed dus wat mij betreft als het werkt, niet aankomen.
Mochten jullie nog adviezen hebben hoor ik het graag.
Nog even iets anders: staat er nog een meeting gepland. Ik zou graag mijn ervaringen face to face delen.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen/avonturen.
De bak is er inmiddels af en de koppeling is inderdaad niet meer de beste.
Niet heel schokkend maar toch. Ik vraag me af of een koppeling van een 3L zoiezo tot op de draad kan verslijten.
Als ik een koppeling vervang gaat er altijd een nieuwe krukaskeerring in. Op dit moment even een struikelblokje omdat ik nog niet de juiste heb. Klopt het dat ik de Elring 736400 keerring nodig heb? Dit zou een alternatief moeten zijn voor de OEM 045103171.
Ook de cupmoeren van de aandrijfas had ik nog nooit gezien. Zijn deze opnieuw te gebruiken?
Nog even wat andere vragen:
Nu de bak er toch af is zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
Kan/moet ik de koppelingscilinder nog controleren en zo ja hoe?
De gansteller is wat vochtig aan de onderkant. Dit kan komen door de hydrauliekolie die door het demonteren van de slangen is gelekt. Is het een idee om de schroefjes checken en voorzichtig iets aan te draaien (op moment?).
Kan/moet ik nog iets doen met de gangsteller. De bak schakelde goed dus wat mij betreft als het werkt, niet aankomen.
Mochten jullie nog adviezen hebben hoor ik het graag.
Nog even iets anders: staat er nog een meeting gepland. Ik zou graag mijn ervaringen face to face delen.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen/avonturen.
-
- 3L Buddy
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 20 dec 2014, 21:17
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 266.528
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
Re: Even voorstellen: Lupos
Eindelijk rij ik weer.
Vorige week was de Lupo klaar.
Bak eronder alles weer aansluiten en bij de eerste test de gangsteller lekken als een mandje.
Hij lekte tussen het huis en de pakking. Na een bezoekje aan EJR met een nieuwe pakking en raad (nog bedankt EJR) naar huis. Na de koppeling en bassisinstellingen het kruippunt afgesteld en gaan met die banaan.
Best wel spannend. Doordat de verzekering onbedoeld de verzekering had gestopt maar even gewacht tot ik ook bij de RDW als verzekerd bekend stond. Nu dus 2 dagen naar mijn werk gereden en wat blijft het leuk.
Het was, zeker voor de eerste keer een Lupo 3L, best een aardige klus om de koppeling te vervangen. Ik heb een hoop opgestoken en nogmaals bedankt voor de hulp Foppe en EJR. En nu kilometers maken.
Vorige week was de Lupo klaar.
Bak eronder alles weer aansluiten en bij de eerste test de gangsteller lekken als een mandje.
Hij lekte tussen het huis en de pakking. Na een bezoekje aan EJR met een nieuwe pakking en raad (nog bedankt EJR) naar huis. Na de koppeling en bassisinstellingen het kruippunt afgesteld en gaan met die banaan.
Best wel spannend. Doordat de verzekering onbedoeld de verzekering had gestopt maar even gewacht tot ik ook bij de RDW als verzekerd bekend stond. Nu dus 2 dagen naar mijn werk gereden en wat blijft het leuk.
Het was, zeker voor de eerste keer een Lupo 3L, best een aardige klus om de koppeling te vervangen. Ik heb een hoop opgestoken en nogmaals bedankt voor de hulp Foppe en EJR. En nu kilometers maken.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Even voorstellen: Lupos
Graag gedaan Arnold, mooi dat het gelukt is.
Zo zie je maar, dat als je handig bent, dat je best een eind kunt komen.
Het gaat alleen wel een paar weken tijd kosten.
Zo zie je maar, dat als je handig bent, dat je best een eind kunt komen.
Het gaat alleen wel een paar weken tijd kosten.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers