Nico, al weer 24 jaar oud, en nog steeds woonachtig in het mooie Gelderland. Dicht bij de montferlandse bossen, Voor veel mountainbikers onder onze vast heel bekend. Ondertussen bijna klaar met de raio opleiding & werkzaam bij het OM in Zutphen. Voor veel mensen erg saai voor mijn juist heel uitdagend. Anyway door mijn studie heb ik vaak de neiging om dingen uit te zoeken en te controleren, dit zijn jullie ondertussen van mijn wel gewend dacht ik zo

Ik kocht toen bij eerste lupotje, mooie donker groene uit Duitsland voor 3500,- toen nog. Echt goedkoop was dat in die tijd. Auto had net een nieuwe koppeling + drukgroep gehad dus ree naar mijn idee goed. Had toen gewoon nog geen ervaring met de 3l techniek.
Toch werd ik huiverig voor de techniek die in dit wagentje schuil ging en ben toen overgestapt op een handgeschakelde, ook deze kwam ver uit Duitsland vandaan. Was wel kleine 600km rijden kortom niet langs de deur dus. Ik kijken en was gelijk verliefd, autotje ree prima en voelde goed aan. Door deze 3l heb ik het sleutelen een beetje onder de knie gekregen en wist ik het zeker. Handgeschakelde lupo 3l paste helemaal in mijn straatje. Aan deze wagen had ik veel zelf gedaan koppeling gewisseld distributie enz. Ik had hem zelfs een paar xenon koplampen gegeven.
Toen heb ik een verkeerde keuze gemaakt om hem te verkopen, dom was het niet. In die tijd kreeg je gewoon nog de hoofdprijs voor een handgeschakelde 3l. En ook ik kon hem toen nog goed kwijt. Heb toen een tijdje in een Polo bluemotion rond gereden. Deze beviel me niet helemaal in het kleine jaar wat ik hem heb gehad is er veel aan stuk geweest. denk aan een : EGR koeler - stuurhuis - DPF sensor - en dieselpomp gelukkig had de auto nog garantie & is er veel onder coulance gemaakt. Met dank aan Van den burg in Heerenveen!
Stiekem zat ik best vaak op ebay rond te kijken naar die kleine zuinige wondertjes ....
En toen op een dag kwam ik me huidige lupotje tegen weer een handgeschakeld model natuurlijk! Voor mijn geen gangstellers meer. Hij is van bouwjaar 1999 ' zijn distributie & koppeling wagen net vervangen hij is : ' opa grijs zoals foppe hem noemt ' en super saai en standaard maar hopelijk wel probleemloos! hij had toen ik hem kocht een goede 190dkm op de klok kilometerstand klopte, hier had ik ook wel vertrouwen in aangezien hij 9jaar van de zelfde Duitse eigenaar is geweest. Vlak naar aankoop heb ik hem een weekje laten logeren bij Eldert-jan die een CC er voor me heeft in gezet. Tot op de dag van vandaag heeft hij alleen standaard onderhoud gehad.
Hier onder wat fototjes ...

Oude liefde ....
Met de auto richting Arnhem om mooi op tijd aanwezig te zijn voor de keuring( afspraak maken was niet mogelijk voor deze week
Kwart over acht stond de lupo weer buiten aan de achter kant te wachten tot om half negen de douane open ging. Papieren had ik thuis al in orden gemaakt en waren goed.

Uploaded with ImageShack.us
huidige 3l in Duitsland met zijn teddy vachtje er nog in ....