Voorstellen
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 jan 2015, 20:41
- Echte naam: Valentijn
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2000
- Kilometerstand: 290.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Dongen
Voorstellen
Hallo allemaal,
Ik ben Valentijn, sinds kort een 3L rijder.
Ik ben altijd als gefascineerd geweest over het lage verbruik wat te realiseren is met de 3L, echter vond ik het stoerder om een snelle audi a3 te rijden toen ik mijn rijbewijs haalde (2 jaar geleden). Ik vond na de apk keuring van 2 weken geleden dat het tijd werd voor wat anders. Toen raakte ik in contact met iemand die graag een audi a3 1.8 20v Turbo wilden rijden en die zelf een 3L reed. lang verhaal kort, ik heb nu zijn lupo en hij mijn a3.
de Lupo is een heerlijk wagentje, wel heel wat anders (geen stuurbekrachtiging, airco, cruisecontrol, elek ramen enz.) maar dat weegt allemaal niet op tegen de blijdschap die ik krijg als ik dan aan de pomp sta.
Aan de Lupo is wel wat verspijkerd, zo is het geen automaat maar een handbak (redelijk bekend verhaal als ik zo kijk op jullie forum)
hij is gechipt, er is een schroefset onder gezet en er zitten verbreed stalen velgen onder.
helaas heeft hij wel een probleempje, heel soms (1x in de week ofzo) valt de motor uit wanneer je bijvoorbeeld aan het afremmen bent voor een stoplicht of rotonde. redelijk irritant, al helemaal omdat hij als ik hem weer probeer te starten wel rond gaat maar niet aan slaat. Ik dacht, mooi relais 109 er in een gaan, maar helaas gebeurde het vandaag weer. zijn er nog meerdere dingen waar ik naar moet kijken voor ik grote kosten moet gaan maken? misschien iets met de ombouw van automaat naar handbak?
hieronder een fotootje van de lupo, misschien wel bekend bij een van jullie?
Kenteken 64-NFN-5
plannen;
- Katvervanger
- Cruise control
- Dubbeldin nav.
- Normale velgen (als het veel scheelt in verbruik)
Ik ben Valentijn, sinds kort een 3L rijder.
Ik ben altijd als gefascineerd geweest over het lage verbruik wat te realiseren is met de 3L, echter vond ik het stoerder om een snelle audi a3 te rijden toen ik mijn rijbewijs haalde (2 jaar geleden). Ik vond na de apk keuring van 2 weken geleden dat het tijd werd voor wat anders. Toen raakte ik in contact met iemand die graag een audi a3 1.8 20v Turbo wilden rijden en die zelf een 3L reed. lang verhaal kort, ik heb nu zijn lupo en hij mijn a3.
de Lupo is een heerlijk wagentje, wel heel wat anders (geen stuurbekrachtiging, airco, cruisecontrol, elek ramen enz.) maar dat weegt allemaal niet op tegen de blijdschap die ik krijg als ik dan aan de pomp sta.
Aan de Lupo is wel wat verspijkerd, zo is het geen automaat maar een handbak (redelijk bekend verhaal als ik zo kijk op jullie forum)
hij is gechipt, er is een schroefset onder gezet en er zitten verbreed stalen velgen onder.
helaas heeft hij wel een probleempje, heel soms (1x in de week ofzo) valt de motor uit wanneer je bijvoorbeeld aan het afremmen bent voor een stoplicht of rotonde. redelijk irritant, al helemaal omdat hij als ik hem weer probeer te starten wel rond gaat maar niet aan slaat. Ik dacht, mooi relais 109 er in een gaan, maar helaas gebeurde het vandaag weer. zijn er nog meerdere dingen waar ik naar moet kijken voor ik grote kosten moet gaan maken? misschien iets met de ombouw van automaat naar handbak?
hieronder een fotootje van de lupo, misschien wel bekend bij een van jullie?
Kenteken 64-NFN-5
plannen;
- Katvervanger
- Cruise control
- Dubbeldin nav.
- Normale velgen (als het veel scheelt in verbruik)
Laatst gewijzigd door Valentyn46 op 27 jan 2015, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Voorstellen
Welkom Valentijn!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 jan 2015, 20:41
- Echte naam: Valentijn
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2000
- Kilometerstand: 290.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Dongen
Re: Voorstellen
Dankje!
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 09 dec 2014, 14:30
- Echte naam: Wouter
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 228.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Marum
Re: Voorstellen
Welkom Valentijn,
Originele wielen scheelt behoorlijk in het verbruik.
Originele wielen scheelt behoorlijk in het verbruik.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Voorstellen
Hey Rossi, welkom hier hoor.
Ik ken jou auto niet, geloof niet dat ik hem eerder heb gezien. Hij ziet er wel goed uit verder.
originele velgen zou ik zeker doen want ga je zeker goed merken. Lupocor heeft een voordelig setje in de aanbieding.
Het probleem wat je omschrijft zegt mij ook even niets, uitlezen die hap zou ik zeggen en kom maar op met je foutcodes.
Dan kunnen we je verder helpen.
Ik ken jou auto niet, geloof niet dat ik hem eerder heb gezien. Hij ziet er wel goed uit verder.
originele velgen zou ik zeker doen want ga je zeker goed merken. Lupocor heeft een voordelig setje in de aanbieding.
Het probleem wat je omschrijft zegt mij ook even niets, uitlezen die hap zou ik zeggen en kom maar op met je foutcodes.
Dan kunnen we je verder helpen.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 jan 2015, 20:41
- Echte naam: Valentijn
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2000
- Kilometerstand: 290.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Dongen
Re: Voorstellen
Bedankt voor het warme onthaal allen! Ik zal zeker vaker actief zijn op het forum.
- Wybren
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 24 apr 2014, 21:46
- Echte naam: Wybren
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 07 jun 2001
- Kilometerstand: 450.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: HHW
Re: Voorstellen
Welkom Valentijn,
Op het forum is zeer veel info te vinden, er zijn ook hoopjes techneuten die je van alles kan vragen. Veel plezier met je Lupo.
Op het forum is zeer veel info te vinden, er zijn ook hoopjes techneuten die je van alles kan vragen. Veel plezier met je Lupo.
“blij dat ik rij in mijn zwart metallic A2tje”
-
- Vriendelijke particuliere handschakel 3L klusser
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:41
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Zeist
Re: Voorstellen
Welkom Valentijn!
Deze lupo is van mij geweest
Ik heb de lupo vorig jaar aan Daniel verkocht als automaat en een maand later heb ik deze voor hem omgebouwd naar handschakel en gechipt.
de lupo heeft altijd goed gereden.
Hij heeft er dus afstand van genomen, die jongen weet ook niet wat ie wil.
Deze lupo is van mij geweest
Ik heb de lupo vorig jaar aan Daniel verkocht als automaat en een maand later heb ik deze voor hem omgebouwd naar handschakel en gechipt.
de lupo heeft altijd goed gereden.
Hij heeft er dus afstand van genomen, die jongen weet ook niet wat ie wil.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Voorstellen
Nice! Een handbak die niet is gebeund, maar door sam is gedaan dus
Daniel is wel lekker wisselvallig idd :p hoeveel keer is hij nou al uit- en in een 3L gestapt :p ?
Als het je echt om het verbruik te doen is dan doe je er wel slim aan om er andere velgen en banden onder te zetten trouwens. Kdenk dat je daar al snel 0,3 omlaag mee zal gaan.
Je probleempje vraagt idd om uitlezen, maar doe dat wel bij iemand die handschakel 3Ls gewend is, want er zit natuurlijk een berg "normale" foutcodes tussen die bij de ombouw horen. Het kan vanalles zijn....brandstof, koppeling, electrisch
Daniel is wel lekker wisselvallig idd :p hoeveel keer is hij nou al uit- en in een 3L gestapt :p ?
Als het je echt om het verbruik te doen is dan doe je er wel slim aan om er andere velgen en banden onder te zetten trouwens. Kdenk dat je daar al snel 0,3 omlaag mee zal gaan.
Je probleempje vraagt idd om uitlezen, maar doe dat wel bij iemand die handschakel 3Ls gewend is, want er zit natuurlijk een berg "normale" foutcodes tussen die bij de ombouw horen. Het kan vanalles zijn....brandstof, koppeling, electrisch
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Re: Voorstellen
Welkom!
- steevo
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 01 mei 2014, 08:11
- Echte naam: Stevie
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 247.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Voorstellen
Welkom welkom op het forum. Goed om te weten dat Sam-man je bak heeft gedaan. Dan heb je een kei van een ombouw iig.
Voor het uitvallen. Gebeurd dit kort na het wegrijden? Dus zo'n 5 a 10 minuten vanaf vertrek en als de auto een nachtje heeft stil gestaan? Zo ja, dan zou ik eens kijken naar brandstof toevoer/ filter/ vlotter.
Grt
Voor het uitvallen. Gebeurd dit kort na het wegrijden? Dus zo'n 5 a 10 minuten vanaf vertrek en als de auto een nachtje heeft stil gestaan? Zo ja, dan zou ik eens kijken naar brandstof toevoer/ filter/ vlotter.
Grt
- Sndg
- 3L Maat
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 11 apr 2014, 22:26
- Echte naam: Sharon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2000
- Kilometerstand: 322.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Brandstof: Normale diesel
Re: Voorstellen
Welkom!
Mooi gebakje
Mooi gebakje
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: Voorstellen
welkom.
heb je in snelle bocht geen last van wegglijden omdat je volgens mij wel sterk getrokken bandjes om de velgen hebt liggen.
staat wel stoer ,dat dan weer wel.
en inderdaad heb ik nog originele velgen te koop.
en wat je probleem betreft denk ik ook aan de brandstof toevoer.
vuil brandstoffilter,ergens een klein lek in de brandstof slangen,slechte of vervuilde brandstofpomp.
hoe loopt hij als hij warm is stationair?
stationair toerental is ongeveer 850 toeren.
pakt hij bij gas intrappen het gas goed op?
heb je in snelle bocht geen last van wegglijden omdat je volgens mij wel sterk getrokken bandjes om de velgen hebt liggen.
staat wel stoer ,dat dan weer wel.
en inderdaad heb ik nog originele velgen te koop.
en wat je probleem betreft denk ik ook aan de brandstof toevoer.
vuil brandstoffilter,ergens een klein lek in de brandstof slangen,slechte of vervuilde brandstofpomp.
hoe loopt hij als hij warm is stationair?
stationair toerental is ongeveer 850 toeren.
pakt hij bij gas intrappen het gas goed op?
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 jan 2015, 20:41
- Echte naam: Valentijn
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2000
- Kilometerstand: 290.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Dongen
Re: Voorstellen
Sam, mag ik zeggen dat je het super netjes hebt gedaan? Je kunt zien dat de auto van een liefhebber is geweest, daarom had ik al zon idee dat op dit forum iemand mij iets meer over deze auto kon vertellen.
Ik neem aan dat jij ook het schroefset er onder hebt gezet? is dit een echte KW of namaak? ik heb hem van een jongen gekocht die hem 2 weken heeft gereden.
Cor, bedankt voor de tips. inderdaad getrokken banden (nankang 155 breed), geloof me geen pretje om mee in de sneeuw te rijden.
soms als ik rijd houd hij verschrikkelijk in (volgas 110) draai ik het contact uit en aan met die snelheid dan heb ik vervolgens nergens meer last van, lijkt mij toch iets elektrisch(slechte massa ofzo?). verder pakt hij prima op, loopt netjes en rustig stationair.
Steevo, het gebeurd inderdaad alleen als hij een nacht in de kou heeft gestaan en dan na een meter of 500.
Ik neem aan dat jij ook het schroefset er onder hebt gezet? is dit een echte KW of namaak? ik heb hem van een jongen gekocht die hem 2 weken heeft gereden.
Cor, bedankt voor de tips. inderdaad getrokken banden (nankang 155 breed), geloof me geen pretje om mee in de sneeuw te rijden.
soms als ik rijd houd hij verschrikkelijk in (volgas 110) draai ik het contact uit en aan met die snelheid dan heb ik vervolgens nergens meer last van, lijkt mij toch iets elektrisch(slechte massa ofzo?). verder pakt hij prima op, loopt netjes en rustig stationair.
Steevo, het gebeurd inderdaad alleen als hij een nacht in de kou heeft gestaan en dan na een meter of 500.
-
- Vriendelijke particuliere handschakel 3L klusser
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:41
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Zeist
Re: Voorstellen
De schroefset heeft Daniel zelf gemonteerd merk ?
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: 18 jan 2014, 00:34
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2002
- Kilometerstand: 354.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Haaglanden
Re: Voorstellen
Welkom, Je verhaal te lezen lijkt het erop dat je de 3L niet rechtstreeks van Daniel hebt gekocht.
- Sndg
- 3L Maat
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 11 apr 2014, 22:26
- Echte naam: Sharon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2000
- Kilometerstand: 322.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Brandstof: Normale diesel
Re: Voorstellen
Dit klinkt alsof de turbo in noodloop springt. Daardoor kom je haast niet meer boven de 2000 toeren.Valentyn46 schreef: soms als ik rijd houd hij verschrikkelijk in (volgas 110) draai ik het contact uit en aan met die snelheid dan heb ik vervolgens nergens meer last van, lijkt mij toch iets elektrisch(slechte massa ofzo?). verder pakt hij prima op, loopt netjes en rustig stationair.
Gebruik de zoekfunctie op het forum even, dan kun je zien waar je even naar kunt kijken en wat de vervolgwerkzaamheden zijn
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Voorstellen
ook hier geld, uitlezen die hap
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- steevo
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 01 mei 2014, 08:11
- Echte naam: Stevie
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 247.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Voorstellen
Dat no power bij 110 is idd noodloop. Starten en uitvallen is of een vieze dieselfilter, of een vlotter die kuren heeft, of bacterie groei in je tank.
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Voorstellen
lucht in het syteem.. startblokkering die de sleutel niet herkent. voet van de rem in de P stand. etcsteevo schreef:Dat no power bij 110 is idd noodloop. Starten en uitvallen is of een vieze dieselfilter, of een vlotter die kuren heeft, of bacterie groei in je tank.