Beide 3L's gaan me wel aan het hart, maar de groene even net iets meer. De gele zal dus het veld moeten ruimen. De groene 3L wordt dan Paula's dagelijkse vervoer, en ik zal de nieuwe 3L gaan rijden.
Ik heb geen bijster lange zoektocht op poten gezet....iemand gooide een balletje op....Harry wilde de gele 3L wel kopen....van de ene op de andere dag was die gele toen verkocht, en zodoende moest er snel een vervanger komen.
Ik ging bij EJR langs, aanvankelijk om een reeds gereserveerde jazzblue handschakel 3L te kopen.Ik maakte een testrit....werd tijdens die testrit serieus letterlijk aangevallen door een zwarte kat die vond dat ik op zijn territorium kwam.

Bijgeloof? nah...Deze jazzblue 3L deed et 'em niet voor mij. Ik weet niet wat het was. Misschien ben ik wel gewoon toch geen handschakel 3L'er....who knows.
Maar een softblue 2002 (modeljaar 2003) exemplaar mijn hart. Daarna hebben we snel een deal gesloten

Kort samengevat, de belangrijkste eigenschappen van mijn nieuwste 3L :
softblue, lichtkleurig interieur.
DET november 2002, modeljaar 2003 , nog wel gefabriceerd in Wolfsburg Duitsland
km stand 279.000km
opties: hoogte verstelbare stoelen, ESP, licht en zicht pakket, winter pakket, elektrisch / open/dicht pakket met afstandsbediening, airco maar GEEN STUURBEKRACHTIGING !
kijk...en dat laatste vind ik een zeer positieve combi! eentje die je niet vaak ziet.
recent onderhoud : nieuwe bak, distri riem pas gedaan. pompverstuivers worden gereviseerd door EJR bij aflevering.
cruise en chiptuning komen nog, maar pas over minimaal 2 weken ivm afwezigheid chipper.
deze 2 ga ik nog vaak voor de deur zien...

allereerst het grootste pluspunt van deze auto... veel opties die ik door de jaren heen in mijn groene zelf heb ingebouwd, maar hier zitten ze al kant en klaar in alsof het niets is :p

hoogte verstelling van 2 stoelen

tellertje

nette dakrandjes
nette klepgreep

nette dorpelranden

mooi chassisnummer, een vroege 2003 model

netjes onder de kap, accu achterin, das ook wennen voor mij

er gaan nog wat kleine reparaties aan gebeuren door EJR : pompverstuivers reviseren , koplampje, apk, airco beurt, afleverbeurt, accu.
daarna dus nog cruise en chip.
wat ik verder qua updates van plan ben? nouja, ik kan jullie wel weer vragen om me tegen te houden zoals ik met de gele deed....maar we weten allemaal hoe dat is geeindigd

ik hou mezelf dus maar niet meer voor de gek....en ik ga niet zeggen dat ik hem oem houdt. maar ik wil wel voor ingetogen gaan.
deze 3L krijgt naast zijn chip en cruise de aero wieldoppen die nu op de gele zitten (en van Willem en Foppe zijn geweest ) , en ik wil eigenlijk wel graag een echte magnesium achterklep ipv deze neppe moderne stalen normale 3L meuk

nou dat was hem weer!