Aankoop en ombouw 3L
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Aankoop en ombouw 3L
Ik kan ook roepen dat er 800 pk in mijn 3L zit, maar zonder bewijs en een uitgebreide fotoreportage neem ik deze aankondiging met een schepje zout.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Aankoop en ombouw 3L
pony's nog wel
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- 3L Makker
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 06 jul 2015, 12:57
- Echte naam: Daniel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
Re: Aankoop en ombouw 3L
Hallo 3L-vrienden!
Ik zal jullie vragen even beantwoorden.
Allereerst is het geen tikfout. Het vermogen is echt tweehonderd en dertien PK. 213PK en 371Nm. En anders dan misschien te verwachten is het spoelgedrag beter dan orgineel.
De remmen zijn geupgrade naar 280mm voor. De achter remmerij van een Ibiza Cupra 2 ligt gereed voor montage. Dit laatste doet weinig aan het remvermogen, welk op dit moment al ruim volstaat.
De Lupo staat momenteel op 15" OZ-superturismo velgen met 195/50R15 Bridgestone Potenza RE-002 Adrenalin bandjes. Deze leveren voldoende grip voor het remmen, sturen of accelereren. Een combinatie van de laatste twee is wel een issue , voor volgende zomer overweeg ik daarom Toyo R1R of zelfs R888R.
Het onderstel is compleet vernieuwd, lees stuurkogels, draagarmen met fuseekogels, Lupo GTi schokdempers en veren. Dat gezegd hebbende... Het onderstel is RUK!
Op dit moment ben ik aan het oriënteren naar schroefonderstellen. Ben eigenlijk helemaal weg van Bilstein B14-B16 maar dit spul is niet te krijgen voor de lupo. Een vaste set zoals B8 met eibach veren is helaas geen optie omdat deze set alleen voor de 1.4 tdi verkrijgbaar is en de gewichtsverdeling hiervan anders is.
De versnellingsbak kan het koppel opzich wel een tijdje aan. Maar de homokineten aan de bakzijde vinden het allemaal niet zo leuk. Hiervoor is juist dit weekend een upgrade in voorbereiding gegaan. Zodra deze klaar is volgt er wat info over.
En dan de ham-vraag. Wat is er motorisch aangepast?
De 1.2 6v is vervangen door een 1.4 6v. Toen der tijd niet zo zeer vanwege het vermogen maar zodat er een standaard handgeschakelde 5-bak met hydraulisch bediende koppeling gemonteerd kon worden. Uiteraard had hetzelfde effect behaald kunnen worden met het opboren van de orginele 1.2 motor.
De koppakking is vernieuwd, verlijmd en voorzien van sterkere kopbouten.
De verstuivers zijn vervangen door exemplaren die de dubbele doorlaat hebben.
De vlotterunit in de tank is vervangen door een exemplaar met opvoerpomp.
Het inlaatspruitstuk is voorzien van een chargecooler en het hele intercoolertraject naar de bumper is vervallen.
Dit resulteert in supersnelle gasresponds. Bovendien is de watergekoelde chargecooler VEEL effectiever dan de orginele 3L intercooler waardoor de inlaatlucht op vol vermogen amper boven de 30 graden komt.
Het front is voorzien van een tweede radiateur om de chargecooler van koud water te voorzien. Helaas heeft de aircokoeler hiervoor moeten wijken.
Uiteraard heeft dit koelwatercircuit z'n eigen koelwaterpomp welke in dit geval elektrisch is.
Het hart van de hele upgrade is uiteraard de turbo. Deze is heeft kogellagering en een turbine met billet wheels.
Het aanzuigtraject heeft van K&N-filter tot de turbo een diameter van 80mm en kent geen restricties door een smoorklep.
De uitlaat is vanaf turbo tot (inclusief) de einddemper 63,5mm ofwel 2,5".
https://www.facebook.com/vanvughttuning ... 1472248203
@Nietsnut
Ik zal jullie vragen even beantwoorden.
Allereerst is het geen tikfout. Het vermogen is echt tweehonderd en dertien PK. 213PK en 371Nm. En anders dan misschien te verwachten is het spoelgedrag beter dan orgineel.
De remmen zijn geupgrade naar 280mm voor. De achter remmerij van een Ibiza Cupra 2 ligt gereed voor montage. Dit laatste doet weinig aan het remvermogen, welk op dit moment al ruim volstaat.
De Lupo staat momenteel op 15" OZ-superturismo velgen met 195/50R15 Bridgestone Potenza RE-002 Adrenalin bandjes. Deze leveren voldoende grip voor het remmen, sturen of accelereren. Een combinatie van de laatste twee is wel een issue , voor volgende zomer overweeg ik daarom Toyo R1R of zelfs R888R.
Het onderstel is compleet vernieuwd, lees stuurkogels, draagarmen met fuseekogels, Lupo GTi schokdempers en veren. Dat gezegd hebbende... Het onderstel is RUK!
Op dit moment ben ik aan het oriënteren naar schroefonderstellen. Ben eigenlijk helemaal weg van Bilstein B14-B16 maar dit spul is niet te krijgen voor de lupo. Een vaste set zoals B8 met eibach veren is helaas geen optie omdat deze set alleen voor de 1.4 tdi verkrijgbaar is en de gewichtsverdeling hiervan anders is.
De versnellingsbak kan het koppel opzich wel een tijdje aan. Maar de homokineten aan de bakzijde vinden het allemaal niet zo leuk. Hiervoor is juist dit weekend een upgrade in voorbereiding gegaan. Zodra deze klaar is volgt er wat info over.
En dan de ham-vraag. Wat is er motorisch aangepast?
De 1.2 6v is vervangen door een 1.4 6v. Toen der tijd niet zo zeer vanwege het vermogen maar zodat er een standaard handgeschakelde 5-bak met hydraulisch bediende koppeling gemonteerd kon worden. Uiteraard had hetzelfde effect behaald kunnen worden met het opboren van de orginele 1.2 motor.
De koppakking is vernieuwd, verlijmd en voorzien van sterkere kopbouten.
De verstuivers zijn vervangen door exemplaren die de dubbele doorlaat hebben.
De vlotterunit in de tank is vervangen door een exemplaar met opvoerpomp.
Het inlaatspruitstuk is voorzien van een chargecooler en het hele intercoolertraject naar de bumper is vervallen.
Dit resulteert in supersnelle gasresponds. Bovendien is de watergekoelde chargecooler VEEL effectiever dan de orginele 3L intercooler waardoor de inlaatlucht op vol vermogen amper boven de 30 graden komt.
Het front is voorzien van een tweede radiateur om de chargecooler van koud water te voorzien. Helaas heeft de aircokoeler hiervoor moeten wijken.
Uiteraard heeft dit koelwatercircuit z'n eigen koelwaterpomp welke in dit geval elektrisch is.
Het hart van de hele upgrade is uiteraard de turbo. Deze is heeft kogellagering en een turbine met billet wheels.
Het aanzuigtraject heeft van K&N-filter tot de turbo een diameter van 80mm en kent geen restricties door een smoorklep.
De uitlaat is vanaf turbo tot (inclusief) de einddemper 63,5mm ofwel 2,5".
https://www.facebook.com/vanvughttuning ... 1472248203
@Nietsnut
Laatst gewijzigd door DB-racing op 04 dec 2016, 19:16, 3 keer totaal gewijzigd.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Aankoop en ombouw 3L
Indrukwekkend hoor, dat moet wel als de brandweer gaan. Zelf heb ik eens meegereden in de auto van Andre (282pk) en dat ging mij veels te snel, levensgevaarlijk was dat. Lijkt mij dat de jouwe ook ongeveer in de categorie 'raket' komt. Veel plezier met de auto en ik hoop dat alles heel blijft!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
-
- 3L Makker
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 06 jul 2015, 12:57
- Echte naam: Daniel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
Re: Aankoop en ombouw 3L
Niet vergeten dat het hier nog steeds om een 3-pitter gaat. En niet om een Lupo waar nog een dode koe als ballast in het vooronder is gelepeld. Bedankt! Hoop ook dat het heel blijft. Tijd zal het leren. The future is not for the faint heartedNietsnut schreef:Indrukwekkend hoor, dat moet wel als de brandweer gaan. Zelf heb ik eens meegereden in de auto van Andre (282pk) en dat ging mij veels te snel, levensgevaarlijk was dat. Lijkt mij dat de jouwe ook ongeveer in de categorie 'raket' komt. Veel plezier met de auto en ik hoop dat alles heel blijft!
- Hans
- Vriendelijke particuliere 3L klusser
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:27
- Echte naam: Hans
- Autotype: Overige autotypes
- Transmissie: Handgeschakeld
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Friesland
Re: Aankoop en ombouw 3L
Wauw! Indrukwekkende resultaten hoor. Lijkt me veel vragen van je zelfbeheersing om met zo'n motor in een Lupo rijden. Gelukkig zijn/worden de remmen, onderstel, velgen en banden ook op niveau gebracht. Rechtdoor op de snelweg is natuurlijk geen probleem, maar het betere bochtenwerk vereist wel discipline en beheersing. Prestatie hoor, van zowel jou als de jongens van VVT.
Weet niet of mijn Lupootje daarvoor al te oud is of te veel kilometers heeft gelopen, maar ik zou (gezien het beperkte budget voor de Lupo) al erg blij zijn met 110-115 pk en 260 Nm. Dan denk ik dus aan de Lupo van Stefan, die als monteur werkt bij Jos.
Volgens mij is daar alleen een grotere 110 pk turbo opgezet, een dikkere uitlaat onder gekomen, de intercooler te vergroten en de software op maat natuurlijk. Ik herinner me dat het een aardige klus was om het uitlaatspruitstuk passend te maken.
Weet niet of mijn Lupootje daarvoor al te oud is of te veel kilometers heeft gelopen, maar ik zou (gezien het beperkte budget voor de Lupo) al erg blij zijn met 110-115 pk en 260 Nm. Dan denk ik dus aan de Lupo van Stefan, die als monteur werkt bij Jos.
Volgens mij is daar alleen een grotere 110 pk turbo opgezet, een dikkere uitlaat onder gekomen, de intercooler te vergroten en de software op maat natuurlijk. Ik herinner me dat het een aardige klus was om het uitlaatspruitstuk passend te maken.
Met vriendelijke groet,
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
-
- 3L Makker
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 06 jul 2015, 12:57
- Echte naam: Daniel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
Re: Aankoop en ombouw 3L
Ik heb m'n oude 158pk setup nog wel beschikbaar. Staat wel op marktplaats. Met wat kleine aanpassingen aan intercoolerslangen past die ook wel op de 1.2
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
- Echte naam: Erik
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0-12-2001
- Kilometerstand: 203.208km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: 0546
- Contacteer:
Re: Aankoop en ombouw 3L
Linkje : http://link.marktplaats.nl/m1114530546
Exact dezelfde setup als wat ik heb, alleen heb ik nog grotere (te groot) verstuivers erin.
Exact dezelfde setup als wat ik heb, alleen heb ik nog grotere (te groot) verstuivers erin.
-
- 3L Makker
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 06 jul 2015, 12:57
- Echte naam: Daniel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
Re: Aankoop en ombouw 3L
welke verstuivers heb je? En het vermogen?Activate schreef:Linkje : http://link.marktplaats.nl/m1114530546
Exact dezelfde setup als wat ik heb, alleen heb ik nog grotere (te groot) verstuivers erin.
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
- Echte naam: Erik
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0-12-2001
- Kilometerstand: 203.208km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: 0546
- Contacteer:
Re: Aankoop en ombouw 3L
07Z130073H VW Phaeton Touareg V10 TDI 225 cc als ik me niet vergis, ik heb hem met deze intercooler nog niet weer getest.
-
- 3L Makker
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 06 jul 2015, 12:57
- Echte naam: Daniel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
Re: Aankoop en ombouw 3L
Ik heb mijn twijfels of die verstuivers groter zijn dan de arl verstuivers. De V10 heeft immers maar 313pk op 10 cilinders. De arl doet 150pk met 4 cilinders. Maar dit is alleen even logisch beredeneerd. Als jij zeker weet dat ze groter zijn dan heb ik niets gezegd
- Hans
- Vriendelijke particuliere 3L klusser
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:27
- Echte naam: Hans
- Autotype: Overige autotypes
- Transmissie: Handgeschakeld
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Friesland
Re: Aankoop en ombouw 3L
Als jij het voor me in m'n Lupo 3L kan monteren? Dan worden we het over de prijs wel eens lijkt me...DB-racing schreef:Ik heb m'n oude 158pk setup nog wel beschikbaar. Staat wel op marktplaats. Met wat kleine aanpassingen aan intercoolerslangen past die ook wel op de 1.2
Met vriendelijke groet,
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
- Echte naam: Erik
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0-12-2001
- Kilometerstand: 203.208km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: 0546
- Contacteer:
Re: Aankoop en ombouw 3L
Ik heb het verkeerd geschreven, ik heb te grote injectoren erin voor mijn setup (Volgens VVT).
Volgens mij zijn de opbrengst van de ARL en de Phaeton gelijk als ik me goed herinner.
Ik heb bij deellast vreselijk veel roet en dat zou door de te grote verstuivers komen.
Volgens mij zijn de opbrengst van de ARL en de Phaeton gelijk als ik me goed herinner.
Ik heb bij deellast vreselijk veel roet en dat zou door de te grote verstuivers komen.
-
- 3L Makker
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 06 jul 2015, 12:57
- Echte naam: Daniel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
Re: Aankoop en ombouw 3L
Helaas heb ik zelf alleen de beschikking over een oprit welke op dit moment ook nog extreem koud isHans schreef:Als jij het voor me in m'n Lupo 3L kan monteren? Dan worden we het over de prijs wel eens lijkt me...DB-racing schreef:Ik heb m'n oude 158pk setup nog wel beschikbaar. Staat wel op marktplaats. Met wat kleine aanpassingen aan intercoolerslangen past die ook wel op de 1.2
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Aankoop en ombouw 3L
Misschien dat Hans daar een oplossing voor heeft?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Hans
- Vriendelijke particuliere 3L klusser
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:27
- Echte naam: Hans
- Autotype: Overige autotypes
- Transmissie: Handgeschakeld
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Friesland
Re: Aankoop en ombouw 3L
Nou, mijn oprit is net zo koud
Maar ik kan er misschien zelf in de garage aan beginnen.
Lijkt me wel leuk klusje en een best resultaat opleveren. Geen 150 pk en 300 Nm, maar wat zou deze set kunnen geven op een 1.2 blokkie? Zou 130 pk en 250 Nm haalbaar zijn?
Maar ik kan er misschien zelf in de garage aan beginnen.
Lijkt me wel leuk klusje en een best resultaat opleveren. Geen 150 pk en 300 Nm, maar wat zou deze set kunnen geven op een 1.2 blokkie? Zou 130 pk en 250 Nm haalbaar zijn?
Met vriendelijke groet,
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
Hans
VW Golf SportsVan 1.5 TSI '19
VW Golf GTE 1.4 TSI '15
VW T5 Karmann Colorado 2.5 TDI '05
(sorry, geen Lupo of A2 meer...)
-
- 3L Makker
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 06 jul 2015, 12:57
- Echte naam: Daniel
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
Re: Aankoop en ombouw 3L
Elke motor is anders en daar zit zomaar 10 pk in. Dit zit hem niet noodzakelijk erin dat de ene motor in slechtere staat verkeert dan de andere, ook door toleranties en afwijkingen in afwerking of van gietmallen t.p.v. de luchtkanalen in de kop kunnen verschil in vermogen geven. Dus zeg dat de gemiddelde 1.4 tdi ca. 150pk levert met deze set.Hans schreef:Nou, mijn oprit is net zo koud
Maar ik kan er misschien zelf in de garage aan beginnen.
Lijkt me wel leuk klusje en een best resultaat opleveren. Geen 150 pk en 300 Nm, maar wat zou deze set kunnen geven op een 1.2 blokkie? Zou 130 pk en 250 Nm haalbaar zijn?
Als je over die stelling het verschil in motorvolume loslaat. Dus 150/1.4x1.2 , dan kom je idd op een vermogen van ca 130pk. Dus ik denk dat je er met mogelijke 125 tot 135 pk niet heel ver naast zit. Dit is wederom alleen logisch beredeneerd en alleen een benadering op wat er mogelijk is. Maar ik zie geen beperkingen in het motorblok die de 1.4 tdi niet heeft, behalve het verschil in motorvolume. Hoor graag als iemand er anders over denkt en waarom.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Aankoop en ombouw 3L
De 1.4 tdi is iets meer lowtech ivm een stalen onderblok en kan misschien hierdoor wel meer compressie aan?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.