Ap's 3L

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door Nietsnut »

Voor dat uurtarief mag je wel een senior verwachten die weet waar hij over praat, dat zou ik maar even op papier zetten. Vraag het opleidingsniveau en de werkervaring o van die keurmeesters zodat je geen knoeiers toebedeeld krijgt.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door 3L-Dnadave »

Doe je dat ook als je je auto bij een garage brengt dan? Naar een diploma vragen? Ik vind dat een beetje overdreven

Ik snap opzich wel dat ze voor een zelfbouw auto geen vaste prijs kunnen geven. De ene zelfbouw is de andere niet. Maar je zal op max 700 euro kunnen rekenen volgens mij
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Gebruikersavatar
-Ap-
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 874
Lid geworden op: 13 jan 2014, 00:03

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door -Ap- »

Hebben een paar fora's lopen afstuinen en ben op leuk leesvoer aangelopen. Iemand die het in 2009 heeft gedaan. Van de week eens hier bij de lokale rdw station langsgaan en hetgeen specifiek en up-to-date navragen.


Wij hebben dus een d- kadett wat op kenteken 1.2 N was, +/- 50 PK. In deze d- kadett hebben we een 2.0 16V GSI 150 PK ingebouwd, duidelijk over de 40% vermogenstoename grens. Toen hebben we besloten om deze keuring toch maar de doen om verzekerd te blijven.

- Eerst krijg je een Technische keuring bij de lokale RDW keuringstation. De kosten zijn € 55 keuren en € 17,50 wegen van de auto.

Wij zijn naar onze lokale RDW keuringstation geweest. We hadden een afspraak gemaakt konden eigenlijk direct de volgende dag terecht (je kunt ook zonder afspraak voor de middag proberen). Bij ons ging het als volgt. We melden ons aan en moesten eerst het geld voor het keuren en wegen betalen. De monteur kwam aanlopen en zei: “zo wat een strak kadettje” Rij hem maar naar binnen. Als eerst de motorkap open, hij zei: “dat hebben jullie netjes gemaakt”. Hij keek even naar de motor. Oké, even wegen, auto gewogen en weer naar binnen. Nog een keer de motorkap open, kwam er een collega aan die ook even onder de auto en motorkap keek en die vond het ook goed. Ze waren er eigelijk vrij snel klaar. Oja laten we maar even een co meting doen, wat ook aan de eisen voldeed. Uit belangstelling hebben ze samen nog even in de auto gekeken (wat voor deze keuring niks uitmaakt). Maar het moet er natuurlijk allemaal we degelijk uitzien. Ze waren allebei zeer tevreden over de auto. Papieren klaar gemaakt en hij was goed gekeurd voor de volgende test in Lelystad.
Ik denk niet dat het altijd zo makkelijk gaat ze hebben eigenlijk 2 A4-tjes met punten die ze naar kunnen en (moeten?? ) kijken. Als je maar zorgt dat alles wat je hebt aangepast er netjes en goed uitziet, helpt natuurlijk altijd, dat blijkt maar weer..

-Test Centrum Lelystad (TCL)
Een geluidstest en weggedragtest. Kosten geluidtest € 348 en weggedragtest € 275. Afspraak gemaakt, een wachttijd van een maand!!
Ook daar moet je eerst betalen voordat ze met de auto beginnen. Auto naar binnen gereden en hier wordt de auto pas echt goed nagekeken hier worden van de inlaat en de uitlaat de nr’s genoteerd, en er worden zelfs tekeningen van beide gemaakt . (Alles) wordt nagekeken de banden de ophanging enz.
Wij hebben een K&N luchtfilter waar ze helemaal niet blij mee waren, ze zeiden direct al dat wordt niks je komt hier voor een geluidtest met een K&N filter!!! We konden zo snel geen luchtfilterhuis vinden die past dus we moesten wel. De auto is van 1981 toen mocht er natuurlijk meer dan nu. Maar mijn broer en ik begonnen hem wel een beetje te knijpen. Vervolgens wordt er in de auto de Remvertraging meter en toerentellen geplaatst. En de persoon begint met de testen.

De testen bij geluid bestaan uit:

3 keer wordt het geluid gemeten bij een stilstaand voertuig bij een bepaald toerental (bij ons 4425 toeren/min). De 2 keer met rijdend voertuig, 2 keer in de 2de versnelling (bij ons 3600toeren/min). Bij 50 km aan het begin van de testpunt en dan vol acceleren tot het eind van het testpunt. Hetzelfde 2 keer in de 3de versnelling (bij ons 2500 toeren/min). Het max aantal dB wat onze auto mocht hebben in 1981 was 80 dB.Waar ze nog 2 dB mogen afwijking voor de weersomstandigheden en 1 dB voor de bestuurder die ook iets afwijkt in toerental. Dus 83 dB was de max.

De testen bij weggedrag bestaan uit:

De remvertraging wordt gemeten op verschillende manieren. Daarna gaan ze een paar ronden over de kombaan met een aardige snelheid en ze trekken het stuur 90 graden naar links en rechts en kijken wat de auto doet, of deze uitbreekt of zwaar in onbalans raakt.. Ze slalommen nog wat en rijden nog een paar rondjes om een indruk van de auto te krijgen.

Naar een uur wachten en kijken hoe een ander in jou auto over de testbaan heen rijdt, kwam bij ons het goede nieuws. Aan de auto is niks mis hij is goed gekeurd, ik vond het eigenlijk wel heel leuk om in deze auto te rijden zeer goed in balans en zeer goede wegligging zei de tester. Wat voor ons natuurlijk een heel mooi compliment was… Mijn vraag na de testen was natuurlijk hoeveel dB onze auto had. Hij zei in de tweede versnelling had de auto 85 dB en in de derde versnelling 80 dB. Afgerond hadden we 83 dB wat ook de max was.


Als je alle testen hebt doorstaan moet je je kenteken deel 1, 2 en 3 inleveren bij je RDW keuringstation waar je de technische keuring hebt laten doen en je krijgt binnen 2 tot 3 werkdagen een aangepast kenteken thuis gestuurd.

Kosten:
Technische keuring - € 55
Auto wegen - € 17,50
Geluidstest - € 348
Weggedragtest - € 275

Samen € 695,50 exclusief 1,5 vrije dag en benzine heen en terug

Mijn oordeel over het hele keuren van de RDW.
Bij de RDW technische keuring als je alles netjes en degelijk heb gemaakt gaat het al snel goed. Maar daar in tegen in TCL in Lelystad gaat het echt om de cijfers van de dB’s en het weggedrag hier zijn ze veel strenger.

Wat ik ook heel vreemd vind, is dat je komt voor een motor ombouw maar zowel in TCL Lelystad als bij de RDW keuringstation wordt er geen blok nr. of herkomst van het blok gevraagd!!

Al met al ben ik heel blij dat alles goed is afgerond en kunnen we met een Opel D-Kadett 2.0 GSI legaal rond rijden op de ring en daar buiten.

Bedenk wel het is een heel gedoe, maar als je een keer een zwaar ongeval of iets dergelijks krijgt en ze komen er achter dat je veel meer vermogen / ander blok hebt dan op het kenteken dat dan 700 euro niet opweegt tegen de kosten na zo’n ongeval.


Peter en Jef
Gebruikersavatar
-Ap-
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 874
Lid geworden op: 13 jan 2014, 00:03

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door -Ap- »

Done
Laatst gewijzigd door -Ap- op 10 feb 2016, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Rich@rd
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 jan 2014, 22:52
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 350.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door Rich@rd »

Netjes hoor!
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door foppe »

je maakt er een heel goed verslag van hoor, we weten nu wat het allemaal inhoudt, zo een dergelijke inbouw.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door Willemvee »

En dat je beter een Lupo 3L om een 1,9 TDI kan bouwen dan een 1,9 TDI in een Lupo 3l...
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Gebruikersavatar
BYM
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1564
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 300067km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zaanstad

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door BYM »

Appie gozert, Ziet er goed uit, heb alleen wel een puntje om te zeiken ...

Als ik jou was zou ik die rear lateral arms opnieuw maken, en dan kijken of je er een profiel aan ze zijkanten omheen kan lassen. Dit ziet er niet netjes uit zo met die dikke lasrups in het midden ervan namenlijk.
-eerlijk mening gevende-

Misschien rups wegslijpen en hoeklijnen eromheen lassen?
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......

Mijn rekord: Afbeelding
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Gebruikersavatar
-Ap-
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 874
Lid geworden op: 13 jan 2014, 00:03

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door -Ap- »

Ik heb er een balkje wat net wat smaller is, er tussenin geschoven en vervolgens goed aan elkaar vastgelast. Wil er niet aan denken, dat die opeens afbreekt tijdens het rijden :shock:
Moet het idd nog afwerken voor het oog. Maar dat doe ik pas nadat ik alles eronder uit heb gehaald. Nu is het zaak om alles onder auto gereed te krijgen.
Bedankt iig voor je kritiek Mike. Daar heb ik per slot van rekening wat aan.
Gebruikersavatar
BYM
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1564
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 300067km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zaanstad

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door BYM »

-Ap- schreef:Ik heb er een balkje wat net wat smaller is, er tussenin geschoven en vervolgens goed aan elkaar vastgelast. Wil er niet aan denken, dat die opeens afbreekt tijdens het rijden :shock:
Moet het idd nog afwerken voor het oog. Maar dat doe ik pas nadat ik alles eronder uit heb gehaald. Nu is het zaak om alles onder auto gereed te krijgen.
Bedankt iig voor je kritiek Mike. Daar heb ik per slot van rekening wat aan.

Da hejje goe begreep'n, was opbouwend (hoe pun intended in dit topic lolll ) bedoeld :P
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......

Mijn rekord: Afbeelding
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Gebruikersavatar
-Ap-
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 874
Lid geworden op: 13 jan 2014, 00:03

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door -Ap- »

Even afstoffen hier.

Heb een paar weken aan de tank gewerkt. Heb hem uiteraard ingekort. Er komt nog een rubberen coating op, zodat die 110 procent waterdicht is. En natuurlijk de slangen er weer terug op monteren. Dat doe ik wel ergens in de herfst. Het belangrijkste is, dat ik ben voorzien van een tank onder de auto :) Ondertussen ook gewogen wat die ongeveer qua inhoud zal hebben, als die helemaal gevuld is. Ik kwam op een slordige 53 liter. Ik houd het afgerond bij 50 liter. Al met al blij ermee.

Afbeelding

Ik zal hier minder gaan posten, aangezien ik op een ander forum vaker te vinden zal zijn. Hier is er simpelweg niet zoveel interesse voor, wat volkomen terecht is.
Ik zal uiteraard wel de progressie hier blijven posten.

Dat was het weer voor nu.
Laatst gewijzigd door -Ap- op 29 jul 2015, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BYM
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1564
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 300067km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zaanstad

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door BYM »

Zolang jij foto's blijft posten, hebben wij, of laat ik het bij mezelf houden, heb ik er wel intrese voor hoor .
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......

Mijn rekord: Afbeelding
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door Nietsnut »

Je kan zeggen wat je wilt maar je bent wel van alle markten thuis!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door 3L-Dnadave »

Significant 50 liter joh?

Maar genoeg interesse hier hoor! Ergens daar zit een 3L !
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Gebruikersavatar
-Ap-
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 874
Lid geworden op: 13 jan 2014, 00:03

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door -Ap- »

Significant wordt lastig. Afgerond natuurlijk dave. Bevond me nog in de slaapmodus.

Ik zal de updates blijven posten bij deze.
Gebruikersavatar
Lupo2002
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1081
Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
Echte naam: Call me Issy
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 nov 2002
Kilometerstand: 275000
Transmissie: Automaat
Kleur: Ravenna Blue - LA5W
Brandstof: Normale diesel

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door Lupo2002 »

Ben echt heeeeeeeeel benieuwd naar het eind resultaat!
Laatst gewijzigd door Lupo2002 op 29 jul 2015, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
-Ap-
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 874
Lid geworden op: 13 jan 2014, 00:03

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door -Ap- »

Vandaag trouwens de sportkoppeling binnengekregen. Uiteraard van sachs. Deze heeft een sinterplaat waardoor het aanvaarde koppel neerkomt op jawel... 640 nm!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lupo2002
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1081
Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
Echte naam: Call me Issy
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 nov 2002
Kilometerstand: 275000
Transmissie: Automaat
Kleur: Ravenna Blue - LA5W
Brandstof: Normale diesel

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door Lupo2002 »

Good Stuff, aangezien je inmiddels jezelf bezig houdt met koppelingen en dergelijke moet de auto haast bijna klaar zijn! :clap:
Gebruikersavatar
-Ap-
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 874
Lid geworden op: 13 jan 2014, 00:03

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door -Ap- »

Lupo2002 schreef:Good Stuff, aangezien je inmiddels jezelf bezig houdt met koppelingen en dergelijke moet de auto haast bijna klaar zijn! :clap:
Het onderstel is vrijwel klaar qua aanpassingen. Moet hetgeen nog afwerken en/of aflakken. Daar zullen een paar weken overheen gaan. Daarna met de binnenkant verder gaan, waar ook nog een paar maanden overheen gaan. Moet nog heel veel opties installeren. De body moet ook nog helemaal gedaan worden. Dus ben er wel zeker tot eind winter 2016 mee bezig. Maar ja, het blijft een hobby :)
Gebruikersavatar
Buzz_4stroke
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 439
Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:23
Echte naam: Chris
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 mar 2002
Kilometerstand: 240.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Flash Rood - LP3G
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Leeuwarden

Re: Ap's 3L GTI - lupo 1.9 tdi 4motion in progress...

Bericht door Buzz_4stroke »

Ap,

Geduld is een schone zaak, Rome is ook niet in een dag gebouwd en daar hoefden ze alleen maar stenen te stapelen lolll
Afbeelding HIER staat mijn topic.
Plaats reactie

Terug naar “Introductie”