Bart's ECO-Phoenix
- Bart81
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 18 jan 2014, 15:06
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Yde
Bart's ECO-Phoenix
Het was een mooie december dag in 2010 toen ik besloot over te gaan op de koop van een 3L van 1999. Een auto waarmee ik sinds die dag lief een leed mee heb gedeeld. Van koude winterse dagen gefrustreerd sleutelen op de oprit, tot warme zomerdagen waarbij ik met een grote glimlach de auto naar een tankstation duw omdat deze 1669 km op een tank (1:39,8) heeft gereden.
Meerdere malen hebben we elkaar op de proef gesteld, gewerkt aan onze zwakheden om er telkens weer sterker uit te komen. En nu, 80.000 km later, kan ik zeggen dat we een stabiele, duurzame en betrouwbare relatie hebben opgebouwd. En ook al worden sommige rimpels wat dieper, en gaat de conditie langzaam achteruit. Nog steeds geniet ik van de ritjes die we maken.
Waarom een 3L? Als milieu bewuste sport docent en techniek liefhebber komen mijn passies in deze auto samen. Want als snel werd het een competitie om te kijken of de 3L nog zuiniger kon, en hoe ik mijn rijstijl daarop kon aanpassen. Als echte doe-het-zelf knutselaar was het ECOmodden begonnen.
Naast het sleutelen aan mijn eigen 3L heb ik aardig wat gedaan voor geknutseld voor andere 3Len. Knakkende deuren werden soepel gemaakt met ‘Bartbusjes’ en dicht gekoolde EGR’s vervangen door de ‘Bartbuis’. Helaas zijn deze werkzaamheden stil komen te liggen door gebrek aan tijd.
Hieronder een kort overzicht van de belangrijkste sleutelprojecten van mijn 3L:
• Na lang rijden met schakelproblemen is de auto omgebouwd naar handgeschakeld, en ook gelijk OEM cruisecontrole ingebouwd.
• Onnodige onderdelen zijn verwijderd: EGR, katalysator, achterbank, plastic werk achter, achterruitenwisser, antenne, linker buitenspiegel en de balans gewichten in achterbumper.
• Verder wat ECOmods gedaan zoals dichte front in bumper, watermethanol injectie (tijdens winter eraf), accu verplaatst van voor naar achteren voor beter gewicht verdeling, bodemplaat onder hele auto (tijdens winter eraf), verlagen met H&R schroefset.
• Ook heb ik er Recaro golf 3 stoelen ingebouwd, en de voorste deurpanelen en dashboard vervangen door een zwart exemplaar.
Zuinigheid: In 2012 heb ik met deze auto 1605,2 km op een tank gehaald (1:37:7), en in 2013 mijn eigen record verbeterd met 1669,5 km (1:39,8). Nog steeds hoop ik de magische grens van 1700 km een keer te halen.
Ik was altijd actief op het andere 3L forum maar door drukte van mijn werk heb ik hier het afgelopen jaar weinig tijd meer voor gehad. Het nieuwe forum geeft me iig genoeg inspiratie om me weer aan te melden. Want nog steeds draag ik de 3L, de oprichters en vrienden van dit forum een warm hart toe. En al laat ik me niet elke dag horen, ik lees jullie berichten graag.
Bart
Hieronder nog een paar foto's voor de liefhebbers:
Ombouw naar handgeschakeld
Schakel kabels
Uitlaat zonder katalysator
Koolstof dichte front
Koolstof buitenspiegel afdek plaat
EGR buis met temperatuur sensor en druksensor aansluiting
WMI injectie
Opgeruimd onder de motorkap zonder accu, schakel systeem en EGR
Bodemplaat
Meer updates volgen later en langzaam
Meerdere malen hebben we elkaar op de proef gesteld, gewerkt aan onze zwakheden om er telkens weer sterker uit te komen. En nu, 80.000 km later, kan ik zeggen dat we een stabiele, duurzame en betrouwbare relatie hebben opgebouwd. En ook al worden sommige rimpels wat dieper, en gaat de conditie langzaam achteruit. Nog steeds geniet ik van de ritjes die we maken.
Waarom een 3L? Als milieu bewuste sport docent en techniek liefhebber komen mijn passies in deze auto samen. Want als snel werd het een competitie om te kijken of de 3L nog zuiniger kon, en hoe ik mijn rijstijl daarop kon aanpassen. Als echte doe-het-zelf knutselaar was het ECOmodden begonnen.
Naast het sleutelen aan mijn eigen 3L heb ik aardig wat gedaan voor geknutseld voor andere 3Len. Knakkende deuren werden soepel gemaakt met ‘Bartbusjes’ en dicht gekoolde EGR’s vervangen door de ‘Bartbuis’. Helaas zijn deze werkzaamheden stil komen te liggen door gebrek aan tijd.
Hieronder een kort overzicht van de belangrijkste sleutelprojecten van mijn 3L:
• Na lang rijden met schakelproblemen is de auto omgebouwd naar handgeschakeld, en ook gelijk OEM cruisecontrole ingebouwd.
• Onnodige onderdelen zijn verwijderd: EGR, katalysator, achterbank, plastic werk achter, achterruitenwisser, antenne, linker buitenspiegel en de balans gewichten in achterbumper.
• Verder wat ECOmods gedaan zoals dichte front in bumper, watermethanol injectie (tijdens winter eraf), accu verplaatst van voor naar achteren voor beter gewicht verdeling, bodemplaat onder hele auto (tijdens winter eraf), verlagen met H&R schroefset.
• Ook heb ik er Recaro golf 3 stoelen ingebouwd, en de voorste deurpanelen en dashboard vervangen door een zwart exemplaar.
Zuinigheid: In 2012 heb ik met deze auto 1605,2 km op een tank gehaald (1:37:7), en in 2013 mijn eigen record verbeterd met 1669,5 km (1:39,8). Nog steeds hoop ik de magische grens van 1700 km een keer te halen.
Ik was altijd actief op het andere 3L forum maar door drukte van mijn werk heb ik hier het afgelopen jaar weinig tijd meer voor gehad. Het nieuwe forum geeft me iig genoeg inspiratie om me weer aan te melden. Want nog steeds draag ik de 3L, de oprichters en vrienden van dit forum een warm hart toe. En al laat ik me niet elke dag horen, ik lees jullie berichten graag.
Bart
Hieronder nog een paar foto's voor de liefhebbers:
Ombouw naar handgeschakeld
Schakel kabels
Uitlaat zonder katalysator
Koolstof dichte front
Koolstof buitenspiegel afdek plaat
EGR buis met temperatuur sensor en druksensor aansluiting
WMI injectie
Opgeruimd onder de motorkap zonder accu, schakel systeem en EGR
Bodemplaat
Meer updates volgen later en langzaam
Laatst gewijzigd door Bart81 op 03 mei 2015, 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
Fantastische aanpassingen Bart, en ik waardeer dat je je aangemeldt hebt!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
+1 vind ik ook. Heb je nog mods op de plank liggen voor 2014 Bart
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Bart81
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 18 jan 2014, 15:06
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Yde
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
Misschien inbouw van Foppe's OBD reader... …. (kan dat nog?, ik heb ooit aangegeven dat ik ook een wil maar daarna een lange tijd niet actief geweest. Ik stuur wel even PB)foppe schreef:+1 vind ik ook. Heb je nog mods op de plank liggen voor 2014 Bart
Andere mods voorlopig even niet. Ik ben net gaan samenwonen in Assen en daar heb ik helaas geen ruimte (en tijd) om te sleutelen. En al mijn gereedschap ligt in opslag. Misschien dat ik in de toekomst weer de tijd en ruimte vind. Maar wat ik nog graag een keertje zou wil doen:
Netjes maken van binnenkant. Andere deurpanelen en zwart hemeltje. En achterruimte bekleden.
Netjes maken van bumper en dak. Zit roest / krassen op.
Schoonmaken / vervangen sleepring voor airbag (lampje brand)
Dichte wieldoppen en dichte wielkast achter
Bodemplaat opnieuw monteren en nog beter laten aansluiten
WMI injectie opnieuw monteren (met kleinere sproeier op andere locatie)
Ander uitlaatspruitstuk
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
Je hebt helemaal mis Bart, je had je wel aangemeld nl. Ik heb er gewoon één voor je gemaaktBart81 schreef:Misschien inbouw van Foppe's OBD reader... …. (kan dat nog?, ik heb ooit aangegeven dat ik ook een wil maar daarna een lange tijd niet actief geweest. Ik stuur wel even PB)
Moet je maar eens in de OBD reader topic kijken. Op dit moment heb ik weer 5 gemaakt. 4 zijn bijna af, maar duurt nog een weekje of 2 voordat ze klaar zijn.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
tof dat je er ook bent bart!!!
ik zal je niet vragen naar een bartbuis, aangezien je geen tijd meer hebt daarvoor.
ik zal je niet vragen naar een bartbuis, aangezien je geen tijd meer hebt daarvoor.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
bartbuizen kan je ook bestellen via ebay.co.uk , even met emiel pben voor de shop-Ap- schreef:tof dat je er ook bent bart!!!
ik zal je niet vragen naar een bartbuis, aangezien je geen tijd meer hebt daarvoor.
maar! niet dezelfde kwaliteit als die van Bart
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
3L-Dnadave schreef:bartbuizen kan je ook bestellen via ebay.co.uk , even met emiel pben voor de shop-Ap- schreef:tof dat je er ook bent bart!!!
ik zal je niet vragen naar een bartbuis, aangezien je geen tijd meer hebt daarvoor.
maar! niet dezelfde kwaliteit als die van Bart
DAAROM! Deze zijn met liefde gemaakt
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
Ik heb die busjes laatst op Marktplaats gekocht bij een gozer uit Limburg.
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
Welkom! leuk dag je ook hier bent ...
Handschakel = Probleemloos!
- Rick-3L
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:20
- Echte naam: Rick
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 07 nov 2000
- Kilometerstand: 325.200km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Planetsilver - LR7V
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Alkmaar
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
Welkom Bart,
Leuk om te zien dat je weer actief bent!
-Rick
Leuk om te zien dat je weer actief bent!
-Rick
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
Hoi Bart.
Welkom.
Jij bent toch de Bart van de Lupo zonder standaard interieur?
Welkom.
Jij bent toch de Bart van de Lupo zonder standaard interieur?
- Bart81
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 18 jan 2014, 15:06
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Yde
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
Thanx allen. Gezellig welkom hier.
Johan, wat bedoel je met 'zonder standaard interieur'?
Verder, bartbuis is idd een alternatief van via ebay. Al hoorde ik ook van iemand dat deze niet meer leverbaar waren. Of dit klopt weet ik niet. Ik vind het prima als er een alternatief is. Net als de deurbusjes via marktplaats. Ik heb voorlopig toch geen tijd. En als ik tijd heb ga ik aan mijn eigen 3L sleutelen.
Johan, wat bedoel je met 'zonder standaard interieur'?
Verder, bartbuis is idd een alternatief van via ebay. Al hoorde ik ook van iemand dat deze niet meer leverbaar waren. Of dit klopt weet ik niet. Ik vind het prima als er een alternatief is. Net als de deurbusjes via marktplaats. Ik heb voorlopig toch geen tijd. En als ik tijd heb ga ik aan mijn eigen 3L sleutelen.
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
Dat is jammer bart, maar begrijpelijk. Dan maar eens emiel erover contacteren.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
Ik heb toch jou stoelen ooit overgenomen en jij had er wat anders dan de standaard stoelen in? Of vergis ik me?Bart81 schreef:Thanx allen. Gezellig welkom hier.
Johan, wat bedoel je met 'zonder standaard interieur'?
- Bart81
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 18 jan 2014, 15:06
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Yde
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
Beste 3L vrienden,
Het is een hele tijd stil geweest rondom mij en mijn Lupo. Toch reed ik er nog dagelijks met veel plezier in mijn 3L. Ondertussen bijna 270000 op de teller zonder enige problemen. Het record van 1:40 heb ik niet meer gehaald, maar zuinig rijden deed hij nog steeds. Tot afgelopen dinsdag...... Ik stond stil op de weg om linksaf te slaan, wachtend op een rij tegenliggers. Achter mij rijdt een zware trekker combinatie (met beton geladen trailer) die mij veel te laat gezien heeft. Deze komt vol achterin mijn arme autootje. Ik wordt op de middenberm gedrukt en kom met de voorkant tegen een paaltje. Achterkant is weinig meer van over. Ook voor flinke schade. Mijn geliefde autootje is total loss.
Ikzelf ben er gelukkig aardig goed vanaf gekomen. Alleen flink stijve spieren. Had ook heel anders kunnen gaan, maar goed, daar niet teveel over nadenken.
Auto staat nu bij schadenet. Wachtend op berekening dagwaarde en biedingen van sloperijen. Kans is wel groot dat ik hem daarna wel zelf houdt. Er zitten teveel waardevolle onderdelen aan om zo naar de sloop te brengen. Ik zal binnenkort hier wat onderdelen gaan plaatsen.
Hier nog wat foto's. Al wordt je er niet blij van.
Het is een hele tijd stil geweest rondom mij en mijn Lupo. Toch reed ik er nog dagelijks met veel plezier in mijn 3L. Ondertussen bijna 270000 op de teller zonder enige problemen. Het record van 1:40 heb ik niet meer gehaald, maar zuinig rijden deed hij nog steeds. Tot afgelopen dinsdag...... Ik stond stil op de weg om linksaf te slaan, wachtend op een rij tegenliggers. Achter mij rijdt een zware trekker combinatie (met beton geladen trailer) die mij veel te laat gezien heeft. Deze komt vol achterin mijn arme autootje. Ik wordt op de middenberm gedrukt en kom met de voorkant tegen een paaltje. Achterkant is weinig meer van over. Ook voor flinke schade. Mijn geliefde autootje is total loss.
Ikzelf ben er gelukkig aardig goed vanaf gekomen. Alleen flink stijve spieren. Had ook heel anders kunnen gaan, maar goed, daar niet teveel over nadenken.
Auto staat nu bij schadenet. Wachtend op berekening dagwaarde en biedingen van sloperijen. Kans is wel groot dat ik hem daarna wel zelf houdt. Er zitten teveel waardevolle onderdelen aan om zo naar de sloop te brengen. Ik zal binnenkort hier wat onderdelen gaan plaatsen.
Hier nog wat foto's. Al wordt je er niet blij van.
- steevo
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 01 mei 2014, 08:11
- Echte naam: Stevie
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 247.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
wooow eeuwig zonde dit ben er een beetje verdrietig van om je luup zo in de kreukels te zien. Arm ding..volle bak geramd door een stuk beton dat geen enkele deuk heeft opgelopen
Wat ga je doen? Opnieuw lupo halen of iets compleet anders zoeken?
Onderdelen zullen vast wel wat opleveren hier, dat kan het financiele verlies hopelijk nog een beetje compenseren.
Wat ga je doen? Opnieuw lupo halen of iets compleet anders zoeken?
Onderdelen zullen vast wel wat opleveren hier, dat kan het financiele verlies hopelijk nog een beetje compenseren.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
Wow! Klote, maar gelukkig ben je er vrijwel ongeschonden uitgekomen. Koop je een 3L terug?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Sndg
- 3L Maat
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 11 apr 2014, 22:26
- Echte naam: Sharon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2000
- Kilometerstand: 322.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Brandstof: Normale diesel
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
Zo, dat is een zuur ongeluk Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen!
Hopen dat ze bij schadenet nog een beetje hun best doen om er wat van te maken.
En hopelijk koop je natuurlijk gewoon weer zo'n mooie 3L terug
Hopen dat ze bij schadenet nog een beetje hun best doen om er wat van te maken.
En hopelijk koop je natuurlijk gewoon weer zo'n mooie 3L terug
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder
Aah men!! Wat een kloteschade! En dat bij zo een bijzondere one-off lupo!
Khoop dat je weer voor een 3L gaat, dan kan je al die mooie custom onderdelen gewoon 1:1 overzetten
Die mooie grill, je bodemplaat....handschakel systeem
maar mocht je de lupo 3L zat zijn....ga dan voor een A2 3L die kan je zo mogelijk nog zuiniger krijgen !
Ik heb liever dat je bij ons blijft, maar mocht je ooooit overwegen om je custom onderdelen te verkopen, dan zou ik het een eer vinden om met je grille te rijden
Khoop dat je weer voor een 3L gaat, dan kan je al die mooie custom onderdelen gewoon 1:1 overzetten
Die mooie grill, je bodemplaat....handschakel systeem
maar mocht je de lupo 3L zat zijn....ga dan voor een A2 3L die kan je zo mogelijk nog zuiniger krijgen !
Ik heb liever dat je bij ons blijft, maar mocht je ooooit overwegen om je custom onderdelen te verkopen, dan zou ik het een eer vinden om met je grille te rijden
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic