Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
- 3L-Beuk
- 3L Makker
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 07 sep 2015, 13:58
- Echte naam: Robin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 196.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Nijmegen
Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
Hoi!
even me voorstellen, ik ben Robin en woon in Nijmegen en ben 25 jaar.
een tijdje geleden alweer heb ik de Lupo 3L van Cuprani overgenomen.
Deze auto bevalt zeer goed en rijdt heerlijk, elke dag weer een dikke smile.
Er zitten veel opties op en de motor is flink gepepert met de andere turbo.
Hieronder staat de lijst overgenomen van Cuprani en deze probeer ik nog verder uit te breiden.
o.a.
- ESP werkend krijgen, mist een ingaand signaal van de transmissiecomputer via de canbus
- door een trekhaak te monteren ipv de achterbalk Gedaan
-Speakers monteren in de zijpanelen naast de achterbank Gedaan
Start in alle standen, motor trilt niet, geen herrie bij schakelen, droog onder de kap, rijdt goed. Kraakt een beetje bij veren, maar wat wil je na 15 jaar en 198.000 km.
Opties
- Stuurbekrachtiging
- ESP
- Airco
- Elektrische ramen
- Dashboard kastje
- Dubbeldin Pioneer Bluetooth iPod control enz.
- Dubbele bekerhouder onder de radio
-meegespoten bumpers
Aanwezig!
- Volledige onderhoudshistorie en alle documentatie en boekjes
- Originele wielen, 100% schadevrij!! (net als de auto)
- Wielbout dopjes
- Bodemplaat (klein scheurtje)
- Dichte grill onderin voorbumper
Aanpassingen
- VB39 turbo setup @ 107 PK en 245 NM by VVT
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- H&R verlaagd onderstel dmv veren
- 185/60R14 Michelin banden op staal
- 165/70R14 Dunlop Winter Response 2 MS (winterbanden op de originele velgen)
- Trekhaak gemonteerd.
Historie:
- 213.000 km // September 2016, brandstoffilter gewisseld (topran 109049756)
- 209.000 km // Juni 2016, Trekhaak gemonteerd
- 204.000 km // Februari 2016, olie catch can gemonteerd
- 200.000 km // januari 2016, de 200dkm gepasseerd
- 198.000 km // Rembekrachtiger met ESP module vervangen
- 190.000 km // Nieuwe fusee met nieuwe remblokken en remschijven gemonteerd
- 189.000 km // Nieuwe koppeling gemonteerd
- 186.000 km // Ombouw naar handschakel
- 185.000 km // Versnellingsbak revisie
- 185.000 km // Remblokken vernieuwd
- 182.500 km // H&R Veren + uitlijnen
- 175.000 km // Grote beurt + Castrol LL olie
- 175.000 km // VB39 turbo gemonteerd
Huidige kilometerstand: 200.000km
even me voorstellen, ik ben Robin en woon in Nijmegen en ben 25 jaar.
een tijdje geleden alweer heb ik de Lupo 3L van Cuprani overgenomen.
Deze auto bevalt zeer goed en rijdt heerlijk, elke dag weer een dikke smile.
Er zitten veel opties op en de motor is flink gepepert met de andere turbo.
Hieronder staat de lijst overgenomen van Cuprani en deze probeer ik nog verder uit te breiden.
o.a.
- ESP werkend krijgen, mist een ingaand signaal van de transmissiecomputer via de canbus
- door een trekhaak te monteren ipv de achterbalk Gedaan
-Speakers monteren in de zijpanelen naast de achterbank Gedaan
Start in alle standen, motor trilt niet, geen herrie bij schakelen, droog onder de kap, rijdt goed. Kraakt een beetje bij veren, maar wat wil je na 15 jaar en 198.000 km.
Opties
- Stuurbekrachtiging
- ESP
- Airco
- Elektrische ramen
- Dashboard kastje
- Dubbeldin Pioneer Bluetooth iPod control enz.
- Dubbele bekerhouder onder de radio
-meegespoten bumpers
Aanwezig!
- Volledige onderhoudshistorie en alle documentatie en boekjes
- Originele wielen, 100% schadevrij!! (net als de auto)
- Wielbout dopjes
- Bodemplaat (klein scheurtje)
- Dichte grill onderin voorbumper
Aanpassingen
- VB39 turbo setup @ 107 PK en 245 NM by VVT
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- H&R verlaagd onderstel dmv veren
- 185/60R14 Michelin banden op staal
- 165/70R14 Dunlop Winter Response 2 MS (winterbanden op de originele velgen)
- Trekhaak gemonteerd.
Historie:
- 213.000 km // September 2016, brandstoffilter gewisseld (topran 109049756)
- 209.000 km // Juni 2016, Trekhaak gemonteerd
- 204.000 km // Februari 2016, olie catch can gemonteerd
- 200.000 km // januari 2016, de 200dkm gepasseerd
- 198.000 km // Rembekrachtiger met ESP module vervangen
- 190.000 km // Nieuwe fusee met nieuwe remblokken en remschijven gemonteerd
- 189.000 km // Nieuwe koppeling gemonteerd
- 186.000 km // Ombouw naar handschakel
- 185.000 km // Versnellingsbak revisie
- 185.000 km // Remblokken vernieuwd
- 182.500 km // H&R Veren + uitlijnen
- 175.000 km // Grote beurt + Castrol LL olie
- 175.000 km // VB39 turbo gemonteerd
Huidige kilometerstand: 200.000km
Laatst gewijzigd door 3L-Beuk op 11 nov 2016, 09:46, 24 keer totaal gewijzigd.
-
- 3L Maat
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 20:58
- Echte naam: Anton
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 999.999km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Delft
Re: Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
Welkom, maar....
Een 3 liter spaardiesel en dan 107 Pk?
Niet mijn persoonlijke voorkeur maar ik gun een ieder zijn droom auto.
Ik droom liever van lage verbruik en zuinig rijden maar toch goed dat er ook anderen zijn.
Welkom en als je een foto wilt plaatsen?
Een 3 liter spaardiesel en dan 107 Pk?
Niet mijn persoonlijke voorkeur maar ik gun een ieder zijn droom auto.
Ik droom liever van lage verbruik en zuinig rijden maar toch goed dat er ook anderen zijn.
Welkom en als je een foto wilt plaatsen?
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
Ah! Een bekende lupo voor ons!
Voor ieder wat wils .....en jij hebt een hele bijzondere luup! Een van de weinige handschakels met stuurbekrachtiging, en mooi hoe er zoveel pks uit het blokje worden geperst. Ik zie veeeel liever een gepeperde 1.2 in een 3L dan een motorswap naar 1.4. Want als mensen dat doen dan is de essentie van de 3L wel echt weg.
Kben benieuwd naar je zuinigheidscijfers over lange termijn. Want kdenk dat je auto nog net zo zuinig kan rijden als een oem 3L , maar dat door de beschikbaarheid van de power je dat in praktijk niet zuinig zal benutten. Dat doe ik in mijn blauwe 3L namelijk ook niet
Voor ieder wat wils .....en jij hebt een hele bijzondere luup! Een van de weinige handschakels met stuurbekrachtiging, en mooi hoe er zoveel pks uit het blokje worden geperst. Ik zie veeeel liever een gepeperde 1.2 in een 3L dan een motorswap naar 1.4. Want als mensen dat doen dan is de essentie van de 3L wel echt weg.
Kben benieuwd naar je zuinigheidscijfers over lange termijn. Want kdenk dat je auto nog net zo zuinig kan rijden als een oem 3L , maar dat door de beschikbaarheid van de power je dat in praktijk niet zuinig zal benutten. Dat doe ik in mijn blauwe 3L namelijk ook niet
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
- Echte naam: Erik
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0-12-2001
- Kilometerstand: 203.208km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: 0546
- Contacteer:
Re: Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
Idd mooie auto!
Zuinig rijden moet kunnen, ik rij met dezelfde setup nog 1 op 3,627 met file en een keer topsnelheid controleren op 192 Km/h...
Zuinig rijden moet kunnen, ik rij met dezelfde setup nog 1 op 3,627 met file en een keer topsnelheid controleren op 192 Km/h...
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
1 op 3 is niet echt zuinig... ik hoop voor je dat het 3,6 liter op 100km is.Activate schreef:Idd mooie auto!
Zuinig rijden moet kunnen, ik rij met dezelfde setup nog 1 op 3,627 met file en een keer topsnelheid controleren op 192 Km/h...
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 01 feb 2015, 23:19
- Echte naam: Erik
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0-12-2001
- Kilometerstand: 203.208km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: 0546
- Contacteer:
Re: Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
LOL ..pppffhhh blond...ik heb het idd vaut...
3,627 op 100 km....
3,627 op 100 km....
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
Welkom,
je hebt een prima auto gekocht inderdaad, er zijn er niet veel waar zoveel aan gedaan is als bij deze. Hoeveel km ga je per jaar rijden denk je?
je hebt een prima auto gekocht inderdaad, er zijn er niet veel waar zoveel aan gedaan is als bij deze. Hoeveel km ga je per jaar rijden denk je?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
Welkom Robin,
Met de ex van cuprani gooi je meteen de beuk erin man
veel plezier met je luupie
Met de ex van cuprani gooi je meteen de beuk erin man
veel plezier met je luupie
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- 3L-Beuk
- 3L Makker
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 07 sep 2015, 13:58
- Echte naam: Robin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 196.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Nijmegen
Re: Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
Bedankt!
Het is een mooie combinatie voor mij, toch zuinig rijden en nog voldoende pit als het nodig is.
Als het moet kan ik naar mijn werk rijden met een verbruik van 3.1L/100km, maar dan moet ik wel echt heel rustig rijden.
Na 2 maanden rijden, zit ik op een gemiddeld gebruik van 3.6L/100km (gerekend over aantal getankte liters en gemaakte kilometers, weinig afwijking van de gps snelheidsmeter)
Verder verwacht ik er 23dkm per jaar te rijden.
Het is een mooie combinatie voor mij, toch zuinig rijden en nog voldoende pit als het nodig is.
Als het moet kan ik naar mijn werk rijden met een verbruik van 3.1L/100km, maar dan moet ik wel echt heel rustig rijden.
Na 2 maanden rijden, zit ik op een gemiddeld gebruik van 3.6L/100km (gerekend over aantal getankte liters en gemaakte kilometers, weinig afwijking van de gps snelheidsmeter)
Verder verwacht ik er 23dkm per jaar te rijden.
- 3L-Beuk
- 3L Makker
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 07 sep 2015, 13:58
- Echte naam: Robin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 196.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Nijmegen
Re: Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
UPDATE - Montage Trekhaak
vorige maand heb ik samen met 3L-Tim een trekhaak gemonteerd op de lupo.
Hier nog even wat foto's van de montage, dan zie je waar alles geplaatst moet worden.
Het was namelijk voor mij even zoeken, waar de doorgang zat voor bouten.
naast de pompwagen, heb ik ook twee bokken geplaatst onder beide ophangpunten.
de achterbalk is eenvoudig te verwijderen, na het weghalen van de achterbumper
De montage gaten aan de linkerkant zijn te bereiken door het hitteschild los te maken en te laten zakken.
via de opening die daardoor ontstaat is het rubber wat voor de gaten zit eenvoudig weg te snijden. Ook de bouten met platen gaan hierlangs inclusief steeksteutel om het vast te zetten.
het voorlopig resultaat ziet er zo uit, nu nog de kogel monteren en de bedrading doorvoeren via het luchtrooster.
Het slijpen van de opening in de achterbumper was nog even lastig, ik wilde een strak resultaat en dat is uiteindelijk gelukt, zeg ik zelf
Mooi eind resultaat met fietsendrager en twee mountainbikes, flinke trip gemaakt, geen last van gehad met rijden, op zeer hoge drempels na.
Tweede update, montage Olie Catch Can.
Naast de trekhaakbalk ook een olie catch can gemonteerd.
De carterontluchting nam nogal wat olie mee af en toe, vandaar de olie catch can
Locatie: accu steun, snel zicht op olieniveau in reservoir.
Het resultaat zo goed als schoon uitgaande slang,
de post is weer voorbij , vragen? ik hoor ze graag!
vorige maand heb ik samen met 3L-Tim een trekhaak gemonteerd op de lupo.
Hier nog even wat foto's van de montage, dan zie je waar alles geplaatst moet worden.
Het was namelijk voor mij even zoeken, waar de doorgang zat voor bouten.
naast de pompwagen, heb ik ook twee bokken geplaatst onder beide ophangpunten.
de achterbalk is eenvoudig te verwijderen, na het weghalen van de achterbumper
De montage gaten aan de linkerkant zijn te bereiken door het hitteschild los te maken en te laten zakken.
via de opening die daardoor ontstaat is het rubber wat voor de gaten zit eenvoudig weg te snijden. Ook de bouten met platen gaan hierlangs inclusief steeksteutel om het vast te zetten.
het voorlopig resultaat ziet er zo uit, nu nog de kogel monteren en de bedrading doorvoeren via het luchtrooster.
Het slijpen van de opening in de achterbumper was nog even lastig, ik wilde een strak resultaat en dat is uiteindelijk gelukt, zeg ik zelf
Mooi eind resultaat met fietsendrager en twee mountainbikes, flinke trip gemaakt, geen last van gehad met rijden, op zeer hoge drempels na.
Tweede update, montage Olie Catch Can.
Naast de trekhaakbalk ook een olie catch can gemonteerd.
De carterontluchting nam nogal wat olie mee af en toe, vandaar de olie catch can
Locatie: accu steun, snel zicht op olieniveau in reservoir.
Het resultaat zo goed als schoon uitgaande slang,
de post is weer voorbij , vragen? ik hoor ze graag!
Laatst gewijzigd door 3L-Beuk op 11 nov 2016, 09:53, 2 keer totaal gewijzigd.
- Wybren
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 24 apr 2014, 21:46
- Echte naam: Wybren
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 07 jun 2001
- Kilometerstand: 450.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: HHW
Re: Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
Welk type heb je
“blij dat ik rij in mijn zwart metallic A2tje”
- 3L-Beuk
- 3L Makker
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 07 sep 2015, 13:58
- Echte naam: Robin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 196.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Nijmegen
Re: Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
De trekhaak bedoel je denk ik?
Het is een Bosal trekhaakbalk.
Deze komt uit een lupo 3L die naar de sloop ging, dus het exacte type weet ik zelf ook niet zeker.
Voor we deze gingen monteren, heb ik wel het internet afgezocht en deze leek er nog het meest op: de BOSAL 024431
Het is een Bosal trekhaakbalk.
Deze komt uit een lupo 3L die naar de sloop ging, dus het exacte type weet ik zelf ook niet zeker.
Voor we deze gingen monteren, heb ik wel het internet afgezocht en deze leek er nog het meest op: de BOSAL 024431
- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
- Echte naam: Robbin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 410.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Hillegom
Re: Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
Voor iemand die Robin heet heb je best een mooi kenteken...
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
Wybren rijdt in een Audi A2 3L dus ik denk dat hij de olieafscheider bedoelde3L-Beuk schreef:De trekhaak bedoel je denk ik?
Ook welkom hier vanaf ons
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
- 3L-Beuk
- 3L Makker
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 07 sep 2015, 13:58
- Echte naam: Robin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 196.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Nijmegen
Re: Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
Ja, het kenteken is een hele leuke bijkomst van deze auto, makkelijk te onthouden daardoor.
Oke, de olie afscheider is van Airpress type olie/waterafscheider 1/2'' - nr 45233
EAN: 8712418002768 of 4300223
Oke, de olie afscheider is van Airpress type olie/waterafscheider 1/2'' - nr 45233
EAN: 8712418002768 of 4300223
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
en als je 20 jaar oud bent en geboren in augustus, dan helemaal
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Wybren
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 24 apr 2014, 21:46
- Echte naam: Wybren
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 07 jun 2001
- Kilometerstand: 450.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: HHW
Re: Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
Ja die bedoelde ik... Bedankt3L-Beuk schreef:Ja, het kenteken is een hele leuke bijkomst van deze auto, makkelijk te onthouden daardoor.
Oke, de olie afscheider is van Airpress type olie/waterafscheider 1/2'' - nr 45233
EAN: 8712418002768 of 4300223
“blij dat ik rij in mijn zwart metallic A2tje”
- 3L-Beuk
- 3L Makker
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 07 sep 2015, 13:58
- Echte naam: Robin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 20 dec 2001
- Kilometerstand: 196.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Nijmegen
Re: Introductie Robin Lupo 3l handgeschakeld 107pk
een nieuwe update.
De keerring bij de rechter aandrijfasflens was kapot gegaan, hierdoor lekte versnellingsbakolie weg.
dus dit moest snel gemaakt worden.
Geplaatste keerring: FEBI BILSTEIN Keerring, versnellingsflens (15263)
Gisteren hebben 3l/Tim en ik dit klusje geklaard.
dit kan in 1-1,5uur, als we niet telkens van alles rustig onderzochten/bekeken.
ik ben vergeten foto's te maken van de kapotte keerring, dus dan maar de nieuw geplaatste keerring.
Naast de lekkage, dacht ik de tripode te horen en te voelen tijdens het rijden, gelijk deze ook maar vervangen. (pas na het invetten )
Nu rijdt de lupo weer goed, geen versnellingsbakolie lekkage meer
De keerring bij de rechter aandrijfasflens was kapot gegaan, hierdoor lekte versnellingsbakolie weg.
dus dit moest snel gemaakt worden.
Geplaatste keerring: FEBI BILSTEIN Keerring, versnellingsflens (15263)
Gisteren hebben 3l/Tim en ik dit klusje geklaard.
dit kan in 1-1,5uur, als we niet telkens van alles rustig onderzochten/bekeken.
ik ben vergeten foto's te maken van de kapotte keerring, dus dan maar de nieuw geplaatste keerring.
Naast de lekkage, dacht ik de tripode te horen en te voelen tijdens het rijden, gelijk deze ook maar vervangen. (pas na het invetten )
Nu rijdt de lupo weer goed, geen versnellingsbakolie lekkage meer