Lupo 3L van Dimitri
-
- 3L Buddy
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:00
- Echte naam: Dimitri
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 220.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Re: Lupo 3L van Dimitri
Sinds vandaag start de Lupo niet meer.
Symptomen:
- Alle lampjes op dashboard branden zoals het hoort en gaan uit zodra sleutel omdraai naar de 'start'positie
- Pomp loopt
- Heb stroom (radio werkt, lampen werken)
- Kan de auto uit de P-stand halen en in de N zetten maar start dan ook niet
- Startmotor gaat niet rond
- Hoor het relais van de startmotor niet klikken.
- (Wellicht niet relevant: Auto had woensdag een lege accu doordat ik de binnenverlichting 3 dagen aan had laten staan. Auto toen overgestart en vervolgens nog 200 kilometer gereden zonder problemen)
Ik verdenk dus in eerste instantie het relais van de startmotor. Welk relais is dat? Kan het op internet zo snel niet vinden.
Heb al contact gehad met MsStona voor een nieuw relais op te laten sturen maar hij wilde graag eerst weten welk relais hij op moest sturen.
Mijn dank is groot.
Symptomen:
- Alle lampjes op dashboard branden zoals het hoort en gaan uit zodra sleutel omdraai naar de 'start'positie
- Pomp loopt
- Heb stroom (radio werkt, lampen werken)
- Kan de auto uit de P-stand halen en in de N zetten maar start dan ook niet
- Startmotor gaat niet rond
- Hoor het relais van de startmotor niet klikken.
- (Wellicht niet relevant: Auto had woensdag een lege accu doordat ik de binnenverlichting 3 dagen aan had laten staan. Auto toen overgestart en vervolgens nog 200 kilometer gereden zonder problemen)
Ik verdenk dus in eerste instantie het relais van de startmotor. Welk relais is dat? Kan het op internet zo snel niet vinden.
Heb al contact gehad met MsStona voor een nieuw relais op te laten sturen maar hij wilde graag eerst weten welk relais hij op moest sturen.
Mijn dank is groot.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Lupo 3L van Dimitri
Ja Dimitri, je hebt een 3L.
Startproblemen zitten in de meeste gevallen niet in je startmotor dan wel startrelais.
Je symptomen wijzen op problemen met de koppeling/hydrolisch systeem, en kunnen toevallig net nu zijn ontstaan, en hoeft geen relatie te hebben met je lege accu.
Ik hoop dat ik het mis heb, maar eerder in je verhaal lees ik al dat er andere reparaties aan zitten te komen, waaronder de basisinstelling. Het feit dat je die als voor je uit hebt geschoven, maak ik me zorgen over de staat van de vitale onderdelen die hiermee te maken hebben. Je zou wel eens te laat kunnen zijn met dat soort dingen en verkoop.
Bereid je voor op een sloopwaarde van een paar honderd euro, dan valt het misschien nog mee.
Startproblemen zitten in de meeste gevallen niet in je startmotor dan wel startrelais.
Je symptomen wijzen op problemen met de koppeling/hydrolisch systeem, en kunnen toevallig net nu zijn ontstaan, en hoeft geen relatie te hebben met je lege accu.
Ik hoop dat ik het mis heb, maar eerder in je verhaal lees ik al dat er andere reparaties aan zitten te komen, waaronder de basisinstelling. Het feit dat je die als voor je uit hebt geschoven, maak ik me zorgen over de staat van de vitale onderdelen die hiermee te maken hebben. Je zou wel eens te laat kunnen zijn met dat soort dingen en verkoop.
Bereid je voor op een sloopwaarde van een paar honderd euro, dan valt het misschien nog mee.
-
- 3L Buddy
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:00
- Echte naam: Dimitri
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 220.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Re: Lupo 3L van Dimitri
Nou nou nou, wat een pessimisme. De basisinstellingen zijn niet vooruit geschoven, ik heb nog niet genoeg kilometer gereden sinds de vorige keer. Ik schrijf de vorige keer (maand geleden) ook dat het er aan komt, niet dat het nu al moet gebeuren. Al het onderhoud is altijd gewoon op tijd gebeurd.Johan schreef:Ja Dimitri, je hebt een 3L.
Startproblemen zitten in de meeste gevallen niet in je startmotor dan wel startrelais.
Je symptomen wijzen op problemen met de koppeling/hydrolisch systeem, en kunnen toevallig net nu zijn ontstaan, en hoeft geen relatie te hebben met je lege accu.
Ik hoop dat ik het mis heb, maar eerder in je verhaal lees ik al dat er andere reparaties aan zitten te komen, waaronder de basisinstelling. Het feit dat je die als voor je uit hebt geschoven, maak ik me zorgen over de staat van de vitale onderdelen die hiermee te maken hebben. Je zou wel eens te laat kunnen zijn met dat soort dingen en verkoop.
Bereid je voor op een sloopwaarde van een paar honderd euro, dan valt het misschien nog mee.
Ik vermoed gewoon de startmotor of relais. Weet je toevallig welk relais van de startmotor is?
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Lupo 3L van Dimitri
Dimitri, ik schreef niet voor niets: ik hoop dat ik het mis heb, valt het altijd mee.
Ik ken al heel wat jaartjes de 3L en heb er veel gehad om te weten dat ze ook wel eens stuk gaan.
Maar ik wil je niet onderuit halen hoor, ik geef je even de feiten en hoop dat het meevalt.
En ik heb ook inderdaad niet je hele geschiedenis gelezen, ik ging even af op de laatste teksten in dit topic.
Het startrelais: op de startmotor zit een startrelais. gezien jouw vraag denk ik dat jij een relais uit de serie relais-blokjes (zoals relais 109).
Dat is een stukje waarmee ik me niet echt heb bezig gehouden. Maar behalve ik, zijn er veel meer mensen hier op het forum die je daarmee kunnen helpen.
Zij melden zich vast wel.
in ieder geval succes ermee.
Ik ken al heel wat jaartjes de 3L en heb er veel gehad om te weten dat ze ook wel eens stuk gaan.
Maar ik wil je niet onderuit halen hoor, ik geef je even de feiten en hoop dat het meevalt.
En ik heb ook inderdaad niet je hele geschiedenis gelezen, ik ging even af op de laatste teksten in dit topic.
Het startrelais: op de startmotor zit een startrelais. gezien jouw vraag denk ik dat jij een relais uit de serie relais-blokjes (zoals relais 109).
Dat is een stukje waarmee ik me niet echt heb bezig gehouden. Maar behalve ik, zijn er veel meer mensen hier op het forum die je daarmee kunnen helpen.
Zij melden zich vast wel.
in ieder geval succes ermee.
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Lupo 3L van Dimitri
volgens mij was dat een 53.
maar overmorgen weet ik het zeker als ik heb gekeken.
maar overmorgen weet ik het zeker als ik heb gekeken.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Lupo 3L van Dimitri
Wat je nog kan controleren is hoevaak je kan schakelen in de manuele stand. Als hij netjes alle versnellingen doorloopt, dan verwacht ik niet zoveel problemen met gangsteller of koppeling en zal het idd een elektrisch probleem zijn.
Dan rest nog:
- zekeringen controle
- ook zekeringen onder de motorkap even schoonmaken van eventuele corossie
- hoeveel spanning zit er in je accu precies?
- dikke aansluitdraden naar de startmotor controleren op corossie.
- startmotor rechtstreeks testen met een draad.
De startmotor zelf heeft ook een relais, die zou ook wel eens stuk kunnen zijn. Dan wordt het de startmotor vervangen.
Aanduwen kan ook trouwens hè. Op contact, in de D, duwen en bij voldoende snelheid gooi je hem in de manuele stand.
Dan rest nog:
- zekeringen controle
- ook zekeringen onder de motorkap even schoonmaken van eventuele corossie
- hoeveel spanning zit er in je accu precies?
- dikke aansluitdraden naar de startmotor controleren op corossie.
- startmotor rechtstreeks testen met een draad.
De startmotor zelf heeft ook een relais, die zou ook wel eens stuk kunnen zijn. Dan wordt het de startmotor vervangen.
Aanduwen kan ook trouwens hè. Op contact, in de D, duwen en bij voldoende snelheid gooi je hem in de manuele stand.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Lupo 3L van Dimitri
ik kom er niet echt achter, maar heb een 53 vervangen na mijn startmotor probleem vorig jaar
-
- 3L Buddy
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:00
- Echte naam: Dimitri
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 220.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Re: Lupo 3L van Dimitri
Lege accu, andere auto erbij gezet en met startkabels van de ene accu naar de andere de Lupo weer gestart.Kanerr schreef:Hoe bedoel je overgestart?
Oke dat klinkt goed. Zat die gewoon achter het zekeringenkastje?3L-Emiel schreef:ik kom er niet echt achter, maar heb een 53 vervangen na mijn startmotor probleem vorig jaar
-
- 3L Buddy
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:00
- Echte naam: Dimitri
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 220.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Re: Lupo 3L van Dimitri
Het blijkt dat Johan toch een helderziende blik heeft gehad.Johan schreef:Ja Dimitri, je hebt een 3L.
Startproblemen zitten in de meeste gevallen niet in je startmotor dan wel startrelais.
Je symptomen wijzen op problemen met de koppeling/hydrolisch systeem, en kunnen toevallig net nu zijn ontstaan, en hoeft geen relatie te hebben met je lege accu.
Ik hoop dat ik het mis heb, maar eerder in je verhaal lees ik al dat er andere reparaties aan zitten te komen, waaronder de basisinstelling. Het feit dat je die als voor je uit hebt geschoven, maak ik me zorgen over de staat van de vitale onderdelen die hiermee te maken hebben. Je zou wel eens te laat kunnen zijn met dat soort dingen en verkoop.
Bereid je voor op een sloopwaarde van een paar honderd euro, dan valt het misschien nog mee.
Ik heb nog een tijdje doorgereden onder de noemer.. 'We zien wel waar het schip strandt'.
Tot er vanwege de versnellingsbak echt niet meer mee te rijden viel. Heb de auto op laten halen door een handelaar hier en er de oudijzerprijs voor gekregen. Hij heeft de auto weer opgeknapt want ik zag een nieuwe APK en overschrijfdatum. Leuk dat de auto niet op de sloop beland is in ieder geval!
Ik heb nog een setje winterbanden op 3L velgen. Banden kunnen nog wel 2 winters mee gok ik. Is daar nog een beetje vraag naar?
-
- 3L Buddy
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:00
- Echte naam: Dimitri
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 220.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Re: Lupo 3L van Dimitri
Winterbanden, winterbanden! Wie maakt me los? Perfect weer om ze uit te proberen!
http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=4&t=3870
http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=4&t=3870
- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: Lupo 3L van Dimitri
Dimitri schreef:Winterbanden, winterbanden! Wie maakt me los? Perfect weer om ze uit te proberen!
http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=4&t=3870
Je hebt pb
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland