De Luup van Harold
- Harold
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 09 sep 2016, 11:03
- Echte naam: Harold
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 sep 2002
- Kilometerstand: 325000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Enschede
De Luup van Harold
Goedendag allen,
Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een Lupo 3L uit 2001
Rij al mijn hele autoleven VW en heb er wel andere merken naast gehad.
Heb nu nog een Passat 3C5 Variant 2.0FSI en een Golf GTI uit 1980, mijn vrouw tuft rond in een Golf VI 1.4 16V FSI.
Mezelf:
Naam: Harold
Achternaam: Schuurmans
Leeftijd: 42
Woonplaats: Enschede
Beroep: Technische productondersteuning voor poort en toegangsautomatisering
Hobby: VW's
Over de Lupo:
Ik heb de wagen gekocht en is optisch in vrij goede staat, alleen motorisch en versnellingsbak is nog even wat twijfelachtig aangezien ik het wagentje als defect gekocht heb, voor werkelijk een appel en een ei dus kan er geen buil aan vallen. Heb het altijd al leuke wagentjes gevonden en nu ook een reden om er 1 te kopen. Ik zocht een leuk en zuinig wagentje voor woon/werk aangezien ik 88km per dag rij om naar mijn werk te komen, de Passat is niet bepaald zuinig maar heb er gewoon nog enorm plezier aan.
Heb sinds vanmorgen ( 9-9-2016) wel al de versnellingsbak kunnen resetten, stond vast en deed niks, zodat het inleren kon gaan beginnen. Helaas kwam na stap 28 de melding "RTFM!" of te wel "Read The F@cking Manual!" :D .
Kan de motor helaas ook niet starten, ik vermoed dat de versnellingsbak het een en ander tegenhoud. Het voetpedaal ledje brandt ook niet op het dash en VCDS geeft aan dat de remschakelaar goed werkt, deze heb ik al wel even opengemaakt en zie inbranding op 1 contact. Dus een nieuwe plaatsen is geen overbodige luxe.
De motor geeft een aantal storingen van vermoedelijk de EGR klep, maar volgens mij moet die daar gewoon op kunnen starten.
Al met al hoop ik op dit forum de info te vinden die ik nodig heb om de Luup aan het lopen te krijgen en er van te genieten.
Groeten,
Harold
Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een Lupo 3L uit 2001
Rij al mijn hele autoleven VW en heb er wel andere merken naast gehad.
Heb nu nog een Passat 3C5 Variant 2.0FSI en een Golf GTI uit 1980, mijn vrouw tuft rond in een Golf VI 1.4 16V FSI.
Mezelf:
Naam: Harold
Achternaam: Schuurmans
Leeftijd: 42
Woonplaats: Enschede
Beroep: Technische productondersteuning voor poort en toegangsautomatisering
Hobby: VW's
Over de Lupo:
Ik heb de wagen gekocht en is optisch in vrij goede staat, alleen motorisch en versnellingsbak is nog even wat twijfelachtig aangezien ik het wagentje als defect gekocht heb, voor werkelijk een appel en een ei dus kan er geen buil aan vallen. Heb het altijd al leuke wagentjes gevonden en nu ook een reden om er 1 te kopen. Ik zocht een leuk en zuinig wagentje voor woon/werk aangezien ik 88km per dag rij om naar mijn werk te komen, de Passat is niet bepaald zuinig maar heb er gewoon nog enorm plezier aan.
Heb sinds vanmorgen ( 9-9-2016) wel al de versnellingsbak kunnen resetten, stond vast en deed niks, zodat het inleren kon gaan beginnen. Helaas kwam na stap 28 de melding "RTFM!" of te wel "Read The F@cking Manual!" :D .
Kan de motor helaas ook niet starten, ik vermoed dat de versnellingsbak het een en ander tegenhoud. Het voetpedaal ledje brandt ook niet op het dash en VCDS geeft aan dat de remschakelaar goed werkt, deze heb ik al wel even opengemaakt en zie inbranding op 1 contact. Dus een nieuwe plaatsen is geen overbodige luxe.
De motor geeft een aantal storingen van vermoedelijk de EGR klep, maar volgens mij moet die daar gewoon op kunnen starten.
Al met al hoop ik op dit forum de info te vinden die ik nodig heb om de Luup aan het lopen te krijgen en er van te genieten.
Groeten,
Harold
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: De Luup van Harold
Welkom Harold,
die info ga je zeker vinden, kijk op de Wiki site en hier op het forum in de techniek hoek.
Fijn dat je weet wat VagCom is, dat scheelt ons een heleboel tijd!
die info ga je zeker vinden, kijk op de Wiki site en hier op het forum in de techniek hoek.
Fijn dat je weet wat VagCom is, dat scheelt ons een heleboel tijd!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Harold
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 09 sep 2016, 11:03
- Echte naam: Harold
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 sep 2002
- Kilometerstand: 325000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Enschede
Re: De Luup van Harold
@Nietsnut: Zonder VAGcom/VCDS had ik niets te modden aan de Passat Heb originele Priemus/Rosstech kabel ooit eens aangeschaft
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: De Luup van Harold
Klinkt goed.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Re: De Luup van Harold
Welkom,
Handig dat je zo technisch bent! mooi dat het lupotje al weer loopt
Handig dat je zo technisch bent! mooi dat het lupotje al weer loopt
Handschakel = Probleemloos!
- Harold
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 09 sep 2016, 11:03
- Echte naam: Harold
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 sep 2002
- Kilometerstand: 325000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Enschede
Re: De Luup van Harold
Vandaag maar even de remmerij achter vervangen waaronder 1 handremkabel linksachter. Kan m nu met de pink vooruit en achteruit duwen :-)
- Harold
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 09 sep 2016, 11:03
- Echte naam: Harold
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 sep 2002
- Kilometerstand: 325000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Enschede
Re: De Luup van Harold
Vandaag de eerste kilometers gemaakt en wel 42km ....... wagentje rijdt prima.
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: De Luup van Harold
mooi hoor en zorgen dat hij zo blijft rijden.
komt vast goed.
komt vast goed.
- Harold
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 09 sep 2016, 11:03
- Echte naam: Harold
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 sep 2002
- Kilometerstand: 325000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Enschede
Re: De Luup van Harold
Vandaag nieuwe APK op het wagentje gekregen, remslang rechtsvoor was aan vervanging toe. Dus beide remslangen laten vervangen. Op de terugweg vond ik de Luup toch wat vreemd schakelen en op de snelweg was het zover, gaspedaal deed niets meer en de Luup wilde alleen uitrollen. Dus langzaam naar de vluchtstrook laten rollen en daar de wagen in de vrij gegooid en uit en dan weer aangezet. Alles functioneerde weer behalve de 4e en 5e versnelling. Toch maar even een afslag genomen om onder de kap te kijken, niets op het oog te zien dus de Luup weer gestart en met een gangetje van 80km/h naar huis gereden in de tiptronic stand in de 3. Eenmaal thuis toch maar even gekeken wat er aan de hand kon zijn, bleek de contramoer op de gangsteller los te zijn gelopen .... vastgezet en opnieuw even ingeleerd en alles ging weer zoals het hoort.
Inmiddels al 400km gereden
Inmiddels al 400km gereden
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: De Luup van Harold
Was iedereen maar zo handig...
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Harold
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 09 sep 2016, 11:03
- Echte naam: Harold
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 sep 2002
- Kilometerstand: 325000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Enschede
Re: De Luup van Harold
Sloten rondom en contactslot vervangen, nu gelukkig maar 1 sleutel om alles te openen
- steevo
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 01 mei 2014, 08:11
- Echte naam: Stevie
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 247.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: De Luup van Harold
Dat is mss wel de kutste klus die je kan doen t contactslot
- Harold
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 09 sep 2016, 11:03
- Echte naam: Harold
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 sep 2002
- Kilometerstand: 325000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Enschede
Re: De Luup van Harold
5 minuten voor het contactslot :-) . Het achterklepslot duurde langer.steevo schreef:Dat is mss wel de kutste klus die je kan doen t contactslot
-
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 19:03
- Echte naam: sjoerd
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 24 sep 1999
- Kilometerstand: 493.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Enkhuizen
Re: De Luup van Harold
Hi,
Welkom op het forum. In de basis zijn de Lupu's enorm betrouwbare auto's. De schakel-koppeling zaken moeten natuurlijk strak zijn, maar dan blijven ze gewoon rijden. Leuk om te lezen dat je de zaken zo voortvarend aanpakt. Veel succes en probleemloze en zuinige KM's gewenst.
Sjoerd
Welkom op het forum. In de basis zijn de Lupu's enorm betrouwbare auto's. De schakel-koppeling zaken moeten natuurlijk strak zijn, maar dan blijven ze gewoon rijden. Leuk om te lezen dat je de zaken zo voortvarend aanpakt. Veel succes en probleemloze en zuinige KM's gewenst.
Sjoerd
Audi A2 blauw youngtimer
Landrover D2 TD5 1999 youngtimer
hiervoor: Audi A2 zwart 3L youngtimer
daarvoor: 2014-2016 Moonsilver 3L 1999
Landrover D2 TD5 1999 youngtimer
hiervoor: Audi A2 zwart 3L youngtimer
daarvoor: 2014-2016 Moonsilver 3L 1999
- Harold
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 09 sep 2016, 11:03
- Echte naam: Harold
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 sep 2002
- Kilometerstand: 325000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Enschede
Re: De Luup van Harold
Van de week 's avonds even bezig geweest met een Lupo 3L van een collega Lupo 3L rijder, was uitgevallen met een gevalletje koppeling.
Wagentje kwam maar niet aan de juiste waarde van de koppeling bleef op 3,10V en af en toe op 2,65V, waarden begonnen enorm te schommelen als de poort in de N stond. De kabel stond gewoon stil dus opzich erg vreemd.
Vandaag maar eens de koppelingscylinder eruit gehaald en geheel schoongemaakt met WD40 en even laten sudderen in een badje WD40, kabel ging erg zwaar en vermoedelijk het potmetertje ook niet al te lekker. Na een halfuurje gebadderd te hebben alles met lucht schoongespoten en teruggemonteerd, Hierna alle instellingen weer doorgelopen en na de 2e keer kwam de versnellingsbak er doorheen en heb maar meteen even een rondje gedaan
Krijg toch wel waardering voor de Lupo 3L
Wat ik alleen niet snap is dat ik bij de mijne, van mei 2001, geen kruispunten in te leren zijn. Velden blijven gewoon op 0 staan. Ach hij rijdt er niet minder om, alleen snap ik dat irritante terugschakelen niet bij rotondes of afremmen voor verkeerslichten...... gaat alle versnellingen langs voordat je stil staat..... ik zet m nu maar in de N en dan uitvieren, rijdt een stuk rustiger ondertussen al 1200 km gereden.
Wagentje kwam maar niet aan de juiste waarde van de koppeling bleef op 3,10V en af en toe op 2,65V, waarden begonnen enorm te schommelen als de poort in de N stond. De kabel stond gewoon stil dus opzich erg vreemd.
Vandaag maar eens de koppelingscylinder eruit gehaald en geheel schoongemaakt met WD40 en even laten sudderen in een badje WD40, kabel ging erg zwaar en vermoedelijk het potmetertje ook niet al te lekker. Na een halfuurje gebadderd te hebben alles met lucht schoongespoten en teruggemonteerd, Hierna alle instellingen weer doorgelopen en na de 2e keer kwam de versnellingsbak er doorheen en heb maar meteen even een rondje gedaan
Krijg toch wel waardering voor de Lupo 3L
Wat ik alleen niet snap is dat ik bij de mijne, van mei 2001, geen kruispunten in te leren zijn. Velden blijven gewoon op 0 staan. Ach hij rijdt er niet minder om, alleen snap ik dat irritante terugschakelen niet bij rotondes of afremmen voor verkeerslichten...... gaat alle versnellingen langs voordat je stil staat..... ik zet m nu maar in de N en dan uitvieren, rijdt een stuk rustiger ondertussen al 1200 km gereden.
- Harold
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 09 sep 2016, 11:03
- Echte naam: Harold
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 sep 2002
- Kilometerstand: 325000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Enschede
Re: De Luup van Harold
Gister een paar winterbanden op velg passend voor de Luup - EN jawel een groene sticker voor "Umwelt" zone in Duitsland. Kan ik mooi bratwursten schoren op de kerstmarkt
Laatst gewijzigd door Harold op 13 mar 2017, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Riggard
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 01:35
- Echte naam: Richard
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Locatie: Heemskerk
Re: De Luup van Harold
30 euro... goede deal! Sticker ook handig, alhoewel, het kan ook zonder sticker ben ik achter; tip van m'n collega was om dan altijd in een (gesloten) parkeergarage in zo'n zone te parkeren
- Harold
- 3L Buddy
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 09 sep 2016, 11:03
- Echte naam: Harold
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 sep 2002
- Kilometerstand: 325000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Enschede
Re: De Luup van Harold
Zo dan, de pedalenbox, de versnellingsbak roerstok met kabels zijn binnen. Nu nog ff wachten op de extra ECU voor het experiment ombouw naar handbak
De KWP2000+ ligt klaar om met de ECU te gaan stoeien ......
Inmiddels al 5000km gereden zonder probbies.
De KWP2000+ ligt klaar om met de ECU te gaan stoeien ......
Inmiddels al 5000km gereden zonder probbies.