Ravenna Blue Lupo bezitter. Ik blijf bezig
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Revenna Blue Lupo bezitter. Groot onderhoud before Vacat
ik haal geen bak van een 3l zonder de bakflens aan de bestuurders kant los te maken.
te veel gekloot om hem met flens er af te krijgen, weet eigenlijk niet eens of je hem wel uit zijn plek kan krijgen met fles vast.
Volgens mij te veel subframes en overige in de weg zittende spullen
Suc6, en laat even weten hoe lang je moest stoeien/
te veel gekloot om hem met flens er af te krijgen, weet eigenlijk niet eens of je hem wel uit zijn plek kan krijgen met fles vast.
Volgens mij te veel subframes en overige in de weg zittende spullen
Suc6, en laat even weten hoe lang je moest stoeien/
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: Revenna Blue Lupo bezitter. Groot onderhoud before Vacat
ooh zo bedoel je.. nu snap ik waarom de bak er zo moeilijk afging bij mn vorige koppelingswissel !! !!
uiteindelijk had we de bak er wel uitgekregen met flensen eraanvast.. volgens mij hadden we het blok verder naar beneden laten zakken toen ging het wel
Maar idd als de olie er eenmaal uitmoet dan doe ik er wel nieuwe in
uiteindelijk had we de bak er wel uitgekregen met flensen eraanvast.. volgens mij hadden we het blok verder naar beneden laten zakken toen ging het wel
Maar idd als de olie er eenmaal uitmoet dan doe ik er wel nieuwe in
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Revenna Blue Lupo bezitter. Groot onderhoud before Vacat
Wanneer ik en David een bak los halen,
Gaat eerst de flens los, daarna de baksteun.
Baksteun onder de auto is dan al los en aan de kant.
Motor hangt dan schuin aan de motorsteun zodat er ruimte is om de startmotor met lucht los te maken.
En daarna is de bak met 2x wiebelen in je handen of op de grond als je hem niet vast had.
Olie dient gevuld te worden, die komt er uit met de flens.
Maar dan ga ik natuurlijk uit van brug etc. Dus misschien is jou manier makkelijker voor jou.
Gaat eerst de flens los, daarna de baksteun.
Baksteun onder de auto is dan al los en aan de kant.
Motor hangt dan schuin aan de motorsteun zodat er ruimte is om de startmotor met lucht los te maken.
En daarna is de bak met 2x wiebelen in je handen of op de grond als je hem niet vast had.
Olie dient gevuld te worden, die komt er uit met de flens.
Maar dan ga ik natuurlijk uit van brug etc. Dus misschien is jou manier makkelijker voor jou.
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: Revenna Blue Lupo bezitter. Groot onderhoud before Vacat
Nou neej mijn manier is niet gemakklijker denk ik.. en ik had ook de beschikking over een brug etc. de bakwissel duurde 12 uren en had geen nagel meer over, het was ook me eerste bakwissel en alles alleen gedaan.. behalve de bak eraftrekken heb ik samen met een maatje gedaan
heb ondertussen veel bijgeleerd.. zoals nooit de stekkers los trekken van de gangsteller
Good old times: http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... =80#p30167
heb ondertussen veel bijgeleerd.. zoals nooit de stekkers los trekken van de gangsteller
Good old times: http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... =80#p30167
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Revenna Blue Lupo bezitter. Groot onderhoud before Vacat
Het is een goede manier om ervaring op te doen, zelf klussen en erachter komen hoe het werkt
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: Revenna Blue Lupo bezitter. Groot onderhoud before Vacat
Koppelingset heb ik zojuist binnengekregen maar ben niet zo blij. . .
DHL heeft flink geschud met de doos want alles lag ondersteboven! en druklager ziet er niet 100% uit
ik heb ze net al aan de lijn gehad en een aanvraag ingedient om de boel terug te sturen, ik vindt dit onacceptabel.. Drukgroep en plaat zijn wel okay maar druklager ga ik echt never nooit in me auto stoppen
Toen ik de doos opendeed trof ik dit aan
terwijl het er zo hoort uit te zien
Moet je eens kijken naar de druklager. . . ligt het aan mijn ogen of is de druklager vanaf het gat gezien gewoon scheef?
DHL heeft flink geschud met de doos want alles lag ondersteboven! en druklager ziet er niet 100% uit
ik heb ze net al aan de lijn gehad en een aanvraag ingedient om de boel terug te sturen, ik vindt dit onacceptabel.. Drukgroep en plaat zijn wel okay maar druklager ga ik echt never nooit in me auto stoppen
Toen ik de doos opendeed trof ik dit aan
terwijl het er zo hoort uit te zien
Moet je eens kijken naar de druklager. . . ligt het aan mijn ogen of is de druklager vanaf het gat gezien gewoon scheef?
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: Revenna Blue Lupo bezitter. Groot onderhoud before Vacat
Nou vandaag heb ik wat pakketdiensten over de vloer gehad, eentje kwam die tube Vet langsbrengen en een ander van Winparts
Op de website van Winparts staat duidelijk dat voordat ik teken voor ontvangst even alles moet controleren op schade en of dat er een product miste.. dat laatste was dan ook het geval het zit me niet mee de laatste tijd, de bezorger van pakketdienst "Trans-Mission" wilde snel een handtekening van me hebben maar zei tegen hem dat ik eerst alles wilde controleren.. het was namelijk een grote doos van ruim 270 euro gevuld met 9 artikelen. Dit wilde ik dus graag controleren jah. . .
kentekenplaat nr 1✓
luchtfilter ✓
oliefilter nr 1 ✓
interieurfilter ✓
remlicht schakelaar ✓
kentekenplaat nr 2 ✓
Aandrijfas ✓
waterpomp voor kennis voor een citroen C1 ✓
ik mis dus een product en dat is de 2e oliefilter! .. ik had er 2 besteld.. moest dus kiezen van de bezorger of hij neemt alles weer mee terug of ik moest tekenen.. als ik teken dan ga ik dus akkoord met wat er is geleverd.. ik heb snel nog Winparts geprobeerd te bellen maar met hun 0900 nummer van ruim 4 euro per minuut namen ze alsnog niet op.. 5 minuten aan de lijn gebleven samen met de bezorger maar uiteindelijk moest de bezorger zijn reis vervolgen en heb maar getekend, het is dat die kennis van mij zijn waterpomp heel hard nodig had want anders had ik de boel gewoon mee terug gestuurd.
Op de website van Winparts staat duidelijk dat voordat ik teken voor ontvangst even alles moet controleren op schade en of dat er een product miste.. dat laatste was dan ook het geval het zit me niet mee de laatste tijd, de bezorger van pakketdienst "Trans-Mission" wilde snel een handtekening van me hebben maar zei tegen hem dat ik eerst alles wilde controleren.. het was namelijk een grote doos van ruim 270 euro gevuld met 9 artikelen. Dit wilde ik dus graag controleren jah. . .
kentekenplaat nr 1✓
luchtfilter ✓
oliefilter nr 1 ✓
interieurfilter ✓
remlicht schakelaar ✓
kentekenplaat nr 2 ✓
Aandrijfas ✓
waterpomp voor kennis voor een citroen C1 ✓
ik mis dus een product en dat is de 2e oliefilter! .. ik had er 2 besteld.. moest dus kiezen van de bezorger of hij neemt alles weer mee terug of ik moest tekenen.. als ik teken dan ga ik dus akkoord met wat er is geleverd.. ik heb snel nog Winparts geprobeerd te bellen maar met hun 0900 nummer van ruim 4 euro per minuut namen ze alsnog niet op.. 5 minuten aan de lijn gebleven samen met de bezorger maar uiteindelijk moest de bezorger zijn reis vervolgen en heb maar getekend, het is dat die kennis van mij zijn waterpomp heel hard nodig had want anders had ik de boel gewoon mee terug gestuurd.
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: Revenna Blue Lupo bezitter. Groot onderhoud before Vacat
Heb vandaag ook de Bakflens opgehaald bij de dealer en ben naar rotterdam geweest om me veer op te laten meten en heb meteen de Luk Koppelingsset omgeruild voor de Sachs-set, carpartsdirect.nl zit in rotterdam dus alles in 1x aangepakt vandaag.. het was een druk dagje.. toen ik daar aankwam bij carparts dus meteen even me zegje gedaan en dat ze voortaan een kleine doos in een 10x grotere doos moeten afvullen met krantpapier of iets dergelijks.. de sachsset heeft beduidend beter een betere druklager, mooi rond en ziet er proffessioneler uit.. ik zal er morgen een foto van maken, ik heb daar beide sets naast elkaar gehouden..drukgroep en plaat zijn exact hetzelfde als die van de Luk.. Moest wel 23 euro extra bijbetalen voor de sachsset..
- Kanerr
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
- Echte naam: Kaner
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 20 okt 2001
- Kilometerstand: 309.015km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zoetermeer
Re: Revenna Blue Lupo bezitter. Groot onderhoud before Vacat
10x liever een Sachs dan een Luk.
Maar, on the other hand.. je hebt dus 4euro verspild voor een oliefilter van 5 euro? Zonde man haha.
Maar, on the other hand.. je hebt dus 4euro verspild voor een oliefilter van 5 euro? Zonde man haha.
Low is a lifestyle..
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: Revenna Blue Lupo bezitter. Groot onderhoud before Vacat
nee ik had het verkeerd verstaan het was 20ct per minuut.. en ja als je toch al aan de lijn bent dan hang je niet zo gauw op en ze hadden niet opgenomen dus niks is van me bundel af, heb de dag erna nog naar ze gebeld en heb inmiddels de filter ontvangen.. excuses van hen blabla.. wel netjes, goede snelle service
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: Revenna Blue Lupo bezitter. Groot onderhoud before Vacat
Ik heb vanmiddag voor een spotprijs 2 Tripple S verlagingsveren voor de voorzijde op de kop getikt via marktplaats.. deze geven 60mm verlaging en zijn eigenlijk bedoeld voor een Arosa of normale Lupo........ ik heb er 2 tientjes voor betaald (30 incl brandstof want hij wilde ze niet verzenden) ze zijn nieuw in doos dus dat scheelt
Als het meezit zal de verlaging 2 a 2,5cm minder uitvallen omdat onze 3L dempers al standaard af fabriek korter zijn.. met wat geluk zal de verlaging dus uitvallen op ong 3,5cm .. ik heb me demper meegenomen toen ik er heen ging en de onderzijde van de veer past maar net binnen de rand van de demper ! bovenzijde is geen probleem, doos met spul ligt in me auto en ik ga ze morgen monteren om de kijken hoe ze staan
Gaat het niet staan dan kan ik mezelf nog in de spiegel kijken en die 30 euro achh als ik een week minder rook heb ik dat alweer trug verdiend
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... =mympBuyer
Als het meezit zal de verlaging 2 a 2,5cm minder uitvallen omdat onze 3L dempers al standaard af fabriek korter zijn.. met wat geluk zal de verlaging dus uitvallen op ong 3,5cm .. ik heb me demper meegenomen toen ik er heen ging en de onderzijde van de veer past maar net binnen de rand van de demper ! bovenzijde is geen probleem, doos met spul ligt in me auto en ik ga ze morgen monteren om de kijken hoe ze staan
Gaat het niet staan dan kan ik mezelf nog in de spiegel kijken en die 30 euro achh als ik een week minder rook heb ik dat alweer trug verdiend
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... =mympBuyer
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: Revenna Blue Lupo bezitter. Groot onderhoud before Vacat
Zo was even vanmorgen bezig geweest om de veren te monteren, dit ging aardig snel en vlot, heb het nu inmiddels al tig keren gedaan in een maand tijd
Moment van de waarheid en de auto naar beneden gezakt, mn hart bonkte van spanning !!!
Ik ben zeeeeeeer tevreden! volgens mij staat het nu wel 0,5cm hoger vergeleken met de FK set, ik was juist bang dat het te laag zou uitvallen want dan kon ik ze in de prullenmand gooien.. Mijn soepelere veren project voor de FK set geef ik niet op maar nu kan ik teminste naar diverse veren fabrieken rijden zonder elke keer mn veren te demonteren!
Nog even een oude foto met de FK.. verschil in hoogte valt echt mee Ik denk dat de boel nog wel wat gaat zakken als de vering hun plekje hebben gevonden en alles goed en stevig tegen elkaar ingedrukt is. Rijd weer Heerlijk!! het veert voor mijn gevoel net als OEM veren maar dan een kortere variant daarvan, ligt als een betonblok op de weg
Moment van de waarheid en de auto naar beneden gezakt, mn hart bonkte van spanning !!!
Ik ben zeeeeeeer tevreden! volgens mij staat het nu wel 0,5cm hoger vergeleken met de FK set, ik was juist bang dat het te laag zou uitvallen want dan kon ik ze in de prullenmand gooien.. Mijn soepelere veren project voor de FK set geef ik niet op maar nu kan ik teminste naar diverse veren fabrieken rijden zonder elke keer mn veren te demonteren!
Nog even een oude foto met de FK.. verschil in hoogte valt echt mee Ik denk dat de boel nog wel wat gaat zakken als de vering hun plekje hebben gevonden en alles goed en stevig tegen elkaar ingedrukt is. Rijd weer Heerlijk!! het veert voor mijn gevoel net als OEM veren maar dan een kortere variant daarvan, ligt als een betonblok op de weg
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: Revenna Blue Lupo bezitter. Groot onderhoud before Vacat
Van de week nieuwe lagers voor de schokbrekers en die rubbers besteld, na 14jr en diverse keren in en uitbouwen zagen ze er niet meer zo frisjes uit, vooral de lagers waren zo goed als verrot... 1 van de lagers glipte een poos terug uit me handen viel op de grond en brak uitelkaar waardoor tientallen miniscule lagerbolletjes over de vloer rolden.. had ze allemaal op een na terug gevonden en de lager weer als een broodje dichtgeklapt.. tijd voor nieuwe dus
Binnenkort maar eens dit spul installeren in en onder de Luup. .
en het spul weer ingepakt.. stelt niet veel voor
(behalve die koppeling dan!)
Binnenkort maar eens dit spul installeren in en onder de Luup. .
en het spul weer ingepakt.. stelt niet veel voor
(behalve die koppeling dan!)
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: Revenna Blue Lupo bezitter. Groot onderhoud before Vacat
Vandaag de chip eraf gegooid en mijn originele software terug gezet. Terug naar 61PK
Door de extra vermogen had ik last van een slippende koppeling als ik vol me pedaal intrapte, heel irritant als ik wilde inhalen ofzo op snelweg en vond mijn verbruik een beetje te veel van het goede, reed toen gewoon nog met 3L velgen.. of ik nu als een oud wijf reed met 90 op cruisecontrol of 120.. er was geen verschil en haalde nooit 700Km's op een tank van ong 30L (daarvoor reed ik altijd +-850Km's op een tank) verschil ik dus te hoog. In deze periode waren een aantal dingen gebeurd aan me Luup zoals verkeerde brandstof getankt, nieuwe sealrubbers verstuivers, EGR afgedopt, custum made olieafscheider en nog een paar andere dingen dus weet nu niet of het hoger verbruik door de chipTune komt maar daar zal ik binnenkort dan achterkomen. Extra vermogen zal ik zeker missen in bepaalde situaties wat een verschil!
Koppleling slipt nu ook niet meer.......
Ook heb ik de achterdempers vervangen want deze waren aan vervanging toe en voelden sponzig aan, nu een bonk confort terug maar tegelijkertijd vlot en strak!
beunhaasje @work en gooit mijn originele ECU programma die hij op zijn laptop had bewaard terug erop
Door de extra vermogen had ik last van een slippende koppeling als ik vol me pedaal intrapte, heel irritant als ik wilde inhalen ofzo op snelweg en vond mijn verbruik een beetje te veel van het goede, reed toen gewoon nog met 3L velgen.. of ik nu als een oud wijf reed met 90 op cruisecontrol of 120.. er was geen verschil en haalde nooit 700Km's op een tank van ong 30L (daarvoor reed ik altijd +-850Km's op een tank) verschil ik dus te hoog. In deze periode waren een aantal dingen gebeurd aan me Luup zoals verkeerde brandstof getankt, nieuwe sealrubbers verstuivers, EGR afgedopt, custum made olieafscheider en nog een paar andere dingen dus weet nu niet of het hoger verbruik door de chipTune komt maar daar zal ik binnenkort dan achterkomen. Extra vermogen zal ik zeker missen in bepaalde situaties wat een verschil!
Koppleling slipt nu ook niet meer.......
Ook heb ik de achterdempers vervangen want deze waren aan vervanging toe en voelden sponzig aan, nu een bonk confort terug maar tegelijkertijd vlot en strak!
beunhaasje @work en gooit mijn originele ECU programma die hij op zijn laptop had bewaard terug erop
Laatst gewijzigd door Lupo2002 op 16 jun 2016, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: Ravenna Blue Lupo bezitter. Terug naar 61PK !
niet bij VVT, Jos of EJR als je dat bedoeld.. maar bij een hobby garagist
- EJR Autotechniek
- Bevriend 3L garagebedrijf
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 19:41
- Echte naam: Eldert-Jan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 26 feb 2002
- Kilometerstand: 231545
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Candy Wit - LB9A
- Locatie: Drogeham (Friesland)
- Contacteer:
Re: Ravenna Blue Lupo bezitter. Terug naar 61PK !
Als de koppeling slipt bij een gechipte 3l zijn de platen versleten, mag niet gebeuren ook niet bij 85 pk.
Mooie kleur trouwens
Mooie kleur trouwens
Mvrgr Eldert-Jan
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: Ravenna Blue Lupo bezitter. Terug naar 61PK !
inderdaad.
de mijne is gechipt door jos 6 jaar geleden en ik wil best nog wel eens het gas diep intrappen ,niks geen last van slippende koppeling.
waarschijnlijk niet goed gechipt.
kan ook best zijn dat je nu inderdaad zuiniger gaat rijden omdat de gechipte software niet goed was.
hoop het voor je.
de mijne is gechipt door jos 6 jaar geleden en ik wil best nog wel eens het gas diep intrappen ,niks geen last van slippende koppeling.
waarschijnlijk niet goed gechipt.
kan ook best zijn dat je nu inderdaad zuiniger gaat rijden omdat de gechipte software niet goed was.
hoop het voor je.
- steevo
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 01 mei 2014, 08:11
- Echte naam: Stevie
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 247.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Ravenna Blue Lupo bezitter. Terug naar 61PK !
ben benieuwd wie dat is die chip kerel. Want rasselman die ook goede chips deed is nergens meer te bekennen.
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: Ravenna Blue Lupo bezitter. Terug naar 61PK !
Thnx ElderJan ben er heel zuinig op! en die koppeling word in de nabije toekomst vervangen want die is helemaal dol gedraaid jah.. het rare is dat toen de Luup net gechiped was hij niet slipte dit gebeurde enkele maanden ofzo later...
@Cor ik denk dat je gelijk hebt.. ik kan nu al met bijna zekerheid vertellen dat ie nu een stuk zuiniger loopt.
@Steevo het is geen officiele garage hij zit hier bij mij in Middelburg.. handig om daar je wiellager te persen en dat soort zaken of 4 banden demonteren/monteren en uitlijnen voor goedkoop weetjewel.
@Cor ik denk dat je gelijk hebt.. ik kan nu al met bijna zekerheid vertellen dat ie nu een stuk zuiniger loopt.
@Steevo het is geen officiele garage hij zit hier bij mij in Middelburg.. handig om daar je wiellager te persen en dat soort zaken of 4 banden demonteren/monteren en uitlijnen voor goedkoop weetjewel.