Hallo allemaal,
Ik ben Mark, woon in de Betuwe, heb voor de deur een fijne A2 1.2 TDi alsmede een E39 M5, een RS6 C6 en een S2000.
Ja, I know, bijzondere collectie..
De A2 is al jarenlang een fijn en betrouwbaar autootje, weinig klachten.
Nu met de nieuwe milieu eisen rondom Diesels speelt er wat twijfel. Houden we de A2, bouwen we 'm om naar benzine, ruilen we 'm in voor een benzine exemplaar.... Van die dingen.
Hoop hier wat inzicht te kunnen verzamelen!
Fijne dag vandaag!
Mark
Mark's A2 1.2TDi
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Mark's A2 1.2TDi
Hallo Mark,
Hoeveel kan je zelf mbt het ombouwen? Dat maakt een klus aantrekkelijk als je alleen materiaal hoeft aan te schaffen.
Mooie auto collectie verder, foto's plaatsen mag altijd hoor.
Hoeveel kan je zelf mbt het ombouwen? Dat maakt een klus aantrekkelijk als je alleen materiaal hoeft aan te schaffen.
Mooie auto collectie verder, foto's plaatsen mag altijd hoor.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Frans
- 3L Buddy
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 dec 2015, 12:40
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 380.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Roermond
Re: Mark's A2 1.2TDi
Volgens mij moet je dan ook de versnellingsbak van de benzine versie pakken omdat qua boutgaten de 3L bak net even anders is. Dan om je er ook op uit dat je aandrijfassen veranderen, wat volgens mij ook inhoud dat je zo'n beetje de hele voorwielophanging moet wisselen. Maar ik ben geen expert en heb geen A2 dus er zijn vast forum leden die je meer details kunnen geven
Alles wat rammelt heb je nog....
-
- 3L Maat
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 20:58
- Echte naam: Anton
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 999.999km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
- Locatie: Delft
Re: Mark's A2 1.2TDi
De wielen gaan van 4 naar 5 bouten, de tank word groter en de kabels moet je ook vervangen.....
Beter is inruilen voor benzine, heb je gelijk alles en houd er rekening mee dat vele Diesels worden aangeboden door de bewoners en werkers in de centra van de grotere steden... en ook Duitse en Vlaamse dump dus veel aanbod en Benzine is nu daarom duurder dan diesels....
Ik koop soms een probleem auto, liefst een mooie complete diesel en die naar accu auto ombouwen... maar ik zit met 7 stuks ook vol!
Dan ga ik meestal voor de 1.4 Tdi omdat die vaker Leder en/of OSS hebben en trekhaak dus completer.
De 1.2 Tdi heb ik al staan en die bracht met defecte motor maar €340,- op en meer wilde ik niet betalen.
Diverse delen reeds verkocht en dus voor ombouw minder slopen want dat is al gedaan.
Een goed rijdende doorrijden tot hij defect raakt is vaak voordeligste en dan dumpen en benzine kopen.
Beter is inruilen voor benzine, heb je gelijk alles en houd er rekening mee dat vele Diesels worden aangeboden door de bewoners en werkers in de centra van de grotere steden... en ook Duitse en Vlaamse dump dus veel aanbod en Benzine is nu daarom duurder dan diesels....
Ik koop soms een probleem auto, liefst een mooie complete diesel en die naar accu auto ombouwen... maar ik zit met 7 stuks ook vol!
Dan ga ik meestal voor de 1.4 Tdi omdat die vaker Leder en/of OSS hebben en trekhaak dus completer.
De 1.2 Tdi heb ik al staan en die bracht met defecte motor maar €340,- op en meer wilde ik niet betalen.
Diverse delen reeds verkocht en dus voor ombouw minder slopen want dat is al gedaan.
Een goed rijdende doorrijden tot hij defect raakt is vaak voordeligste en dan dumpen en benzine kopen.