Introductie Snickers en Zilvergrijze Lupo

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Plaats reactie
Snickers
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 dec 2016, 19:55
Echte naam: Nick Schuchart
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 286.521 km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Introductie Snickers en Zilvergrijze Lupo

Bericht door Snickers »

Hallo 3L Vrienden! :greetings-waveyellow:

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Nick, 26 jaar en op dit moment nog woonachtig in Overijsel, maar binnenkort zal ik naar Antwerpen verhuizen. Voor een paar jaar terug ben ik bekend geworden met de Lupo 3L en werd gelijk verliefd op de charme die dit mooie wagentje met zich meedraagt! :grin:

Ik ben reeds 2 jaar lid van het forum, maar heb mij nog niet eerder voorgesteld. Ik was aan het lobbyen voor een auto, maar de omstandigheden leenden zich nog niet voor een aanschaf. Ik heb ondertussen op het forum enthousiast gelezen over de verhalen en modificaties van o.a. Nietsnut, Foppe, Dnadave, 3L-Emiel en andere 3’lers. Ik heb deze verhalen en How to’s met veel plezier mogen lezen! :razz:
Daarom werd het maar eens tijd om mij voor te stellen want vanaf 25 augustus 2018 kan ik mezelf ook eindelijk eigenaar noemen van een mooie zilvergrijze Lupo 3L van 2002 met zo’n 286K op de teller. :dance:
Ik heb haar van mijn overbuurman mogen overnemen die er zuinig op is geweest en erg veel plezier van heeft gehad. Hij is overigens geen lid geweest van dit forum. De Lupo is door hem in 2011 vanuit Duitsland ingevoerd met 180k op de teller en er is dus ongeveer 106k mee gereden. Het was voor hem een leuk autootje waar hij lekker zuinig mee kon rijden. Ik ben de 2e eigenaar sinds de invoering in NL en dit is mijn eerste auto in eigen bezit!

De auto is hoofdzakelijk bij Jos van JB autoservice in onderhoud geweest. Waar sinds 2011 de versnellingsbak een keer is vervangen en het nodige onderhoud en afstelling heeft plaats gevonden.

Ik ga de Luup zelf gebruiken voor woon- werkverkeer tussen Antwerpen en de omgeving van Breda. Zo ook regelmatig een ritje naar Overijssel, Twente voor bezoek aan mijn ouders.
Ik wil haar vooral goed onderhouden en niet te gek veel aanpassen; maar hier en daar toch ook wat verbeteren zowel mechanisch als in uitstraling! (Ik laat me soms meeslepen dus wie weet verandert dit nog :oops: :lol: ).
Ik zal vooral gaan voor een OEM/OEM+ uitstraling. Ik ben geen autotechneut, maar ik ben wel erg handig met wat gereedschap in de hand, de How to’s zullen mij vast en zeker een helpende hand bieden.

Wat er aan onderhoud is gepleegd en wat ik nog wil aanpassen op de termijn; post ik in het volgende bericht. Eerst maar eens even genieten van de wagen zoals hij nu is! :cool:

Overigens zijn feedback, tops en tips altijd welkom! :smile:

Een foto van de Luup:

Afbeelding
Ik weet dat men hier van de kiekjes houdt dus meer foto’s volgen nog! :banana-gotpics:


Bij de introductie had ik nog niet volledige vermeld wat de eigenschappen van de Lupo zijn. Dus bij deze:
• Moonsilver (obviously lolll )
• Spoiler
• Gechipt van 61 pk naar 85 pk :teasing-whipyellow: (zeker goed te merken en erg prettige upgrade)
• Geen airco
• Geen stuurbekrachtiging
• Handmatige ruitbediening
• Handmatige zijspiegels
• Bekerhouder type 1
• Mistlampen
• Accu achterin
• Projector Dayline koplampen (aftermarket)
• Armsteun (aftermarket)
• Afneembare trekhaak
• Originele Luftkompressor 12v

Afbeelding

Een standaard lupo, maar op den duur voeg ik vast nog wel wat opties toe lolll .

Ik heb ook de papieren allemaal eens op een rijtje gelegd en het volgende is aan onderhoud gepleegd (buiten de standaard kleine beurten):

• Onder de Duitse eigenaar is t/m 2010 vooral regulier onderhoud gepleegd volgens het boekje
• In 2011 is de voorruit vervangen onder de Nederlandse eigenaar.
• In 2013 zijn de versnellingsbak en de koppelingscillinder vervangen;
• In 2014 zijn is de deksel van de gangsteller vervangen en is de afstelling daarvan uitgevoerd;
• In 2014 is er een chiptuning uitgevoerd voor wat extra vermogen van 61 pk naar 85 pk;
• In 2015 is de bdp sensor met kabel vervangen;
• In 2018 is een relais vervangen (type nummer: V1J0906381A)
• In 2018 is de stang van de gangsteller is vervangen, het dashboard (tellerunit) is vervangen en een temperatuursensor en er is door JB-autoservice ook een afstelling uitgevoerd
• De startermotor is enkele maanden terug nog vervangen naar aanleiding van een startprobleem;
• Op 24-08-2018 is de Lupo weer netjes afgesteld door Jos;
• Ergens zijn ook nog dayline projector koplampen ingebouwd. Ik weet niet of Jos dit heeft gedaan of dat de vorige eigenaar dit door iemand heeft laten inbouwen;
• Recentelijke APK van 26 juni 2018, waarna de hele remmerrij grondig onderhoud heeft gekregen bij een lokale Volkswagen garage waarbij ook remcilinders zijn vervangen en het achterlicht op werking is gecheckt.

Bij de volgende beurt laat ik de lupo even goed nakijken en wil ik zelf ook even een kijkje nemen onder de lupo :ugeek: .

Het interieur en bepaalde onderdelen laat op sommige plekken wel zien dat er al tegen de 3 ton op de teller staat:
• De hoeken van de deurpanelen laten bij het ophangpunt los. Ik verwacht dat dit niet zo heel moeilijk te fixen zal zijn;
• Het scharnier van de armsteun is kaput. Dus de armsteun ga ik vervangen als ik mooie OEM VW variant tegenkom :roll: .
• Hier en daar zitten er wat vlekken in de bekleding die ik met textielreiniger ga aanpakken :shhh: ;
• De motorruimte heeft hier en daar wat vuil en wil ik ook grondig reinigen, ook hetgeen dat je niet ziet moet goed schoon blijven :smile: ;
• Voorts werkt het slot van de achterklep niet zo goed en zitten er op de hendel wat blaasjes; (weet iemand overigens of hiervoor een revisiesetje is of is dit dezelfde als voor de portiersloten, dat kan ik nergens duidelijk terug vinden? :confusion-shrug: )
• En ik wil de remklauwen en -trommels een kleurtje geven. Al ben ik nog niet uit over de kleur :shifty:

Op mijn verlanglijstje/planning staat voorlopig het volgende:

• Cruisecontrol en MFA-hendel met resetknop
• Lichtschakelaar met tweede mistlamp optie
• Inbouwen van een handschoen vak
• Zonnebrilhouder
• RVS pendalen
• Bekerhouder type 2
• Inbouwen van Android touchscreen radio met DAB+ antenne
• Dakdragers origineel van VW
• Cambridge achterlichten

Ik wil eventueel nog de EGR afdoppen, gezien de voordelen onderhoudstechnisch. Al weet ik niet precies hoeveel dit gaat doen met de uitstoot (Heb op het form wel wat gelezen en nog niet gelezen dat iemand bij de APK hierop is afgekeurd). Iemand hier toevallig nog advies over? Ik ga in ieder geval eens opzoek of het überhaupt in België is toegestaan…… :think: .

Dat was het voor nu. Tot de volgende keer!

Lupo in the sun!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Snickers op 10 sep 2018, 23:12, 3 keer totaal gewijzigd.
sjoerd
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 315
Lid geworden op: 14 sep 2014, 19:03
Echte naam: sjoerd
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 24 sep 1999
Kilometerstand: 493.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Enkhuizen

Re: Introductie Snickers en Zilvergrijze Lupo

Bericht door sjoerd »

Welkom en gefeliciteerd met je aankoop! Cool dat je meteen een leuke foto plaatst. Veel plezier.
Audi A2 blauw youngtimer
Landrover D2 TD5 1999 youngtimer
hiervoor: Audi A2 zwart 3L youngtimer
daarvoor: 2014-2016 Moonsilver 3L 1999
Koos Koets
3L Maat
3L Maat
Berichten: 154
Lid geworden op: 01 sep 2018, 14:54
Echte naam: Onno
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 500000
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Drenthe

Re: Introductie Snickers en Zilvergrijze Lupo

Bericht door Koos Koets »

Dat ziet er strak uit zeg.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Introductie Snickers en Zilvergrijze Lupo

Bericht door Nietsnut »

Hallo Nick,

je autoo ziet er netjes uit en ivm onderhoud bij JB moet de techniek ook wel snor zitten. Delen kunnen altijd verslijten dus hou daar wel rekening mee, nieuw is hij immers niet meer.

Zit er wel al een cruisecontrol in?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Bresjee99
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1423
Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
Echte naam: Robbin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 410.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Locatie: Hillegom

Re: Introductie Snickers en Zilvergrijze Lupo

Bericht door Bresjee99 »

Welkom, veel plezier met je lupo!

Pas overigens wel op met je Lupo in Antwerpen. In het gebied binnen de ring en op Linkeroever geldt een Lage emissiezone. Ik had gelukkig alleen een waarschuwing, maar het gratis parkeren aan de Schelde had me bijna 150 euro kunnen kosten. Ik weet niet hoe vaak je er komt, maar voor 350 euro kun je het een jaar afkopen... Ik kom er tegenwoordig te weinig en heb inmiddels een andere (euro 5) auto.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
Snickers
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 dec 2016, 19:55
Echte naam: Nick Schuchart
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 286.521 km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Re: Introductie Snickers en Zilvergrijze Lupo

Bericht door Snickers »

Koos Koets schreef: 04 sep 2018, 21:03 Dat ziet er strak uit zeg.
sjoerd schreef: 04 sep 2018, 18:16 Welkom en gefeliciteerd met je aankoop! Cool dat je meteen een leuke foto plaatst. Veel plezier.
Thank you! :grin: :handgestures-thumbupleft:


Nietsnut schreef: 05 sep 2018, 06:59 Hallo Nick,

je autoo ziet er netjes uit en ivm onderhoud bij JB moet de techniek ook wel snor zitten. Delen kunnen altijd verslijten dus hou daar wel rekening mee, nieuw is hij immers niet meer.

Zit er wel al een cruisecontrol in?
Hallo Melvin,

De eerste volgende beurt laat ik hem zeker nog even goed nakijken op de delen die op termijn aan vervanging toe zijn. Bij de meeste onderdelen ben ik toch wel van het preventief vervangen in plaats van wachten tot het kapot gaat.
Helaas zit er nog geen cruisecontrol in, dit staat op mijn verlanglijstje :roll: . Even kijken waar ik de benodigdheden vandaan kan trekken en de tijd om hem in te bouwen. Het lijk me nog leuk om een MFA-hendel met resetknop op te sporen :techie-ebay: , zodat ik de resetknop niet hoef in te bouwen :icon-smile: . Ik vraag me overigens wel af of de schuifknop nog enige functie heeft? :eusa-think: (Bij de befaamde Foppereader heeft het wel een functie). Overigens is je VW Passat echt fantastisch om te zien en een mooie kleur! :clap:

Bresjee99 schreef: 06 sep 2018, 10:39 Welkom, veel plezier met je lupo!

Pas overigens wel op met je Lupo in Antwerpen. In het gebied binnen de ring en op Linkeroever geldt een Lage emissiezone. Ik had gelukkig alleen een waarschuwing, maar het gratis parkeren aan de Schelde had me bijna 150 euro kunnen kosten. Ik weet niet hoe vaak je er komt, maar voor 350 euro kun je het een jaar afkopen... Ik kom er tegenwoordig te weinig en heb inmiddels een andere (euro 5) auto.
Dankjewel Robbin,
De eerste rit (na de test rit natuurlijk) was naar Antwerpen en heb mijzelf toen zeker verdiept in die ellendige lage emissiezone :mad: . Ik zit er nog over na te denken om een roetfilter in te bouwen. Een euro 3 klasse met roetfilter zou volgens de Belgische overheid nog wel de lage emissiezone gratis binnen mogen. Over de formaliteiten omtrent het achteraf inbouwen van een roetfilter en vervolgens alsnog de milieuzone mogen betreden moet ik nog het een en ander informeren… :confusion-scratchheadyellow:
Snickers
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 dec 2016, 19:55
Echte naam: Nick Schuchart
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 286.521 km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Re: Introductie Snickers en Zilvergrijze Lupo

Bericht door Snickers »

Hallo allen :greetings-waveyellow: ,

Daar was ik weer. Bij de introductie had ik nog niet volledige vermeld wat de eigenschappen van de Lupo zijn. Dus bij deze:
• Moonsilver (obviously lolll )
• Spoiler
• Gechipt van 61 pk naar 85 pk :teasing-whipyellow: (zeker goed te merken en erg prettige upgrade)
• Geen airco
• Handmatige ruitbediening
• Handmatige zijspiegels
• Bekerhouder type 1
• Mistlampen
• Accu achterin
• Projector Dayline koplampen (aftermarket)
• Armsteun (aftermarket)
• Afneembare trekhaak
• Originele Luftkompressor 12v

Afbeelding

Een standaard lupo, maar op den duur voeg ik vast nog wel wat opties toe lolll .

Ik heb ook de papieren allemaal eens op een rijtje gelegd en het volgende is aan onderhoud gepleegd (buiten de standaard kleine beurten):

• Onder de Duitse eigenaar is t/m 2010 vooral regulier onderhoud gepleegd volgens het boekje
• In 2011 is de voorruit vervangen onder de Nederlandse eigenaar.
• In 2013 zijn de versnellingsbak en de koppelingscillinder vervangen;
• In 2014 zijn is de deksel van de gangsteller vervangen en is de afstelling daarvan uitgevoerd;
• In 2014 is er een chiptuning uitgevoerd voor wat extra vermogen van 61 pk naar 85 pk;
• In 2015 is de bdp sensor met kabel vervangen;
• In 2018 is een relais vervangen (type nummer: V1J0906381A)
• In 2018 is de stang van de gangsteller is vervangen, het dashboard (tellerunit) is vervangen en een temperatuursensor en er is door JB-autoservice ook een afstelling uitgevoerd
• De startermotor is enkele maanden terug nog vervangen naar aanleiding van een startprobleem;
• Op 24-08-2018 is de Lupo weer netjes afgesteld door Jos;
• Ergens zijn ook nog dayline projector koplampen ingebouwd. Ik weet niet of Jos dit heeft gedaan of dat de vorige eigenaar dit door iemand heeft laten inbouwen;
• Recentelijke APK van 26 juni 2018, waarna de hele remmerrij grondig onderhoud heeft gekregen bij een lokale Volkswagen garage waarbij ook remcilinders zijn vervangen en het achterlicht op werking is gecheckt.

Bij de volgende beurt laat ik de lupo even goed nakijken en wil ik zelf ook even een kijkje nemen onder de lupo :ugeek: .

Het interieur en bepaalde onderdelen laat op sommige plekken wel zien dat er al tegen de 3 ton op de teller staat:
• De hoeken van de deurpanelen laten bij het ophangpunt los. Ik verwacht dat dit niet zo heel moeilijk te fixen zal zijn;
• Het scharnier van de armsteun is kaput. Dus de armsteun ga ik vervangen als ik mooie OEM VW variant tegenkom :roll: .
• Hier en daar zitten er wat vlekken in de bekleding die ik met textielreiniger ga aanpakken :shhh: ;
• De motorruimte heeft hier en daar wat vuil en wil ik ook grondig reinigen, ook hetgeen dat je niet ziet moet goed schoon blijven :smile: ;
• Voorts werkt het slot van de achterklep niet zo goed en zitten er op de hendel wat blaasjes; (weet iemand overigens of hiervoor een revisiesetje is of is dit dezelfde als voor de portiersloten, dat kan ik nergens duidelijk terug vinden? :confusion-shrug: )
• En ik wil de remklauwen en -trommels een kleurtje geven. Al ben ik nog niet uit over de kleur :shifty:

Op mijn verlanglijstje/planning staat voorlopig het volgende:

• Cruisecontrol en MFA-hendel met resetknop
• Lichtschakelaar met tweede mistlamp optie
• Inbouwen van een handschoen vak
• Bekerhouder type 2
• Inbouwen van Android touchscreen radio met DAB+ antenne
• Dakdragers origineel van VW
• Cambridge achterlichten

Ik wil eventueel nog de EGR afdoppen, gezien de voordelen onderhoudstechnisch. Al weet ik niet precies hoeveel dit gaat doen met de uitstoot (Heb op het form wel wat gelezen en nog niet gelezen dat iemand bij de APK hierop is afgekeurd). Iemand hier toevallig nog advies over? Ik ga in ieder geval eens opzoek of het überhaupt in België is toegestaan…… :think: .

Dat was het voor nu. Tot de volgende keer!

Lupo in the sun!
Afbeelding
sjoerd
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 315
Lid geworden op: 14 sep 2014, 19:03
Echte naam: sjoerd
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 24 sep 1999
Kilometerstand: 493.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Enkhuizen

Re: Introductie Snickers en Zilvergrijze Lupo

Bericht door sjoerd »

Hi, Je hebt helemaal de juist ideeen Een van de beste upgrades in mijn Luupje waren de Folf-3 Recaro's voorin. Super comfortabel en erg goede support. Ik kon er makkelijk 400Km/dag in rijden.
Audi A2 blauw youngtimer
Landrover D2 TD5 1999 youngtimer
hiervoor: Audi A2 zwart 3L youngtimer
daarvoor: 2014-2016 Moonsilver 3L 1999
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Introductie Snickers en Zilvergrijze Lupo

Bericht door foppe »

Welkom nick,

Keurige auto hoor, hij zit nog strak in de lak. ook mooi met het open dakje.

aangaande de cruise control, zou ik Jos even bellen, om te vragen of tijdens de chiptuning de cruisecontrol ook is geactiveerd.
Dat scheelt je nog een keer programmeren, let er ook op dat je niet terug gaat naar 62pk als ie weer geprogrammeerd moet worden.

Als je een beetje handig bent met draadjes, dan kan je de hendel zelf wel aansluiten. Het is wel een klusje van een halve dag overigens.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Snickers
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 dec 2016, 19:55
Echte naam: Nick Schuchart
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 286.521 km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Re: Introductie Snickers en Zilvergrijze Lupo

Bericht door Snickers »

sjoerd schreef: 07 sep 2018, 12:31 Hi, Je hebt helemaal de juist ideeen Een van de beste upgrades in mijn Luupje waren de Folf-3 Recaro's voorin. Super comfortabel en erg goede support. Ik kon er makkelijk 400Km/dag in rijden.
Thnx sjoerd, Andere stoelen in de lupo zijn zeker wel aanlokkelijk :shock: Na een lange zit kun je dat goed voelen in de rug :duhpompom: . Misschien dat ik nog wel een keer overweeg om andere stoelen te plaatsen lolll :roll:

foppe schreef: 08 sep 2018, 04:06 Welkom nick,

Keurige auto hoor, hij zit nog strak in de lak. ook mooi met het open dakje.

aangaande de cruise control, zou ik Jos even bellen, om te vragen of tijdens de chiptuning de cruisecontrol ook is geactiveerd.
Dat scheelt je nog een keer programmeren, let er ook op dat je niet terug gaat naar 62pk als ie weer geprogrammeerd moet worden.

Als je een beetje handig bent met draadjes, dan kan je de hendel zelf wel aansluiten. Het is wel een klusje van een halve dag overigens.
Hee Foppe,

De Lupo zit zeker nog goed in de lak! Maar een 3 tal kleine plekjes, die vallen gelukkig niet zo op :razz:
Ik zal zeker nog even contact hebben met jos of hij dat toevallig ook gelijk heeft gedaan. Zou wel erg handig zijn :dance:
Ik wil zelf niet veel prutsen met VAGCOM (iets met geen ervaring enzo :roll:). Al lijkt het me ook geen hogere wiskunde :think:
Een halve dag zal het zeker wel kosten. Ik zal de how to's eens goed bestuderen en ken nog wel iemand die handig is met de handjes en een helpende hand kan bieden bij de installatie.
Nu nog de onderdelen en vooral de ervoor tijd vinden :whistle:
Snickers
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 dec 2016, 19:55
Echte naam: Nick Schuchart
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 286.521 km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Re: Introductie Snickers en Zilvergrijze Lupo

Bericht door Snickers »

Hallo allen,

Ik heb al een tijdje geen bericht geschreven. Mijn afstuderen kreeg eventjes voorrang en vrat al mijn tijd op :roll: . Ondertussen heb ik al weer ruim 11000 kilometertjes mogen maken met de Lupo. Dat gaat aardig rap als je regelmatig tussen Antwerpen en Almelo heen en weer moet rijden :lol: de Lupo rijdt heerlijk en ik rij met een beetje doorrijden zo'n 3.9L/100 km. Ik kan erg veel plezier uit het rijden halen op deze lange stukken en ben zeer content met de Lupo. :smile:

De afneembare trekhaak is ook al regelmatig van pas gekomen bij ophalen van de aanhanger en het vervoeren van lichte spullen.
Afbeelding

Ik merk dat de V-snaar een beetje begint te piepen vooral bij nat weer. Dus denk dat die ook een keertje vervangen moet worden. Ik wil in februari de de distritbutieriem laten vervangen en laat dan ook gelijk andere zaakjes vervangen zodat alles weer top fit is.

Het interieur heb ik gereinigd en ziet er zeker een paar tinten lichter uit:grin: vooral de rand bij het dakraam is niet meer vies! :smile:
Ik heb ondertussen de koplampschakelaar vervangen voor eentje met een dubbele mistlamp functie. Helaas werkten de mistlampen nog niet, deze zijn waarschijnlijk helemaal los gekoppeld bij de montage van de after market koplampen. Iig ziet de schakelaar er weer als nieuw uit.
Oude:
Afbeelding

Nieuwe:
Afbeelding

Ook heb ik een ring bij het contactslot geplaatst met glowinthedark die oplicht in het donker zodat het contactslot gemakkelijk kan worden gevonden. Ik zag dit ooit bij een Subaru Forester en vond het wel een leuke toevoeging
Afbeelding

Ook heb ik een kleine dual USB lader gekocht via Ali express die bijna volledig in de 12v aansluiting verdwijnt zodat het klepje mooi dicht kan en er niet een half gedrogt uitsteekt. :naughty:
Afbeelding

En in het kader van de zichtbaarheid in de zijspiegels heb ik een leuke toevoeging gedaan. Bij regenachtig weer merkte ik dat er druppels op de zijspiegels bleven staan waardoor je niks meer kon zien vooral met het licht van de achterligger erop. Hiervoor heb ik een soort hydrofobe stickers aangeschaft :ugeek: (ook via ali express) waardoor vocht druppels er gelijk afgeleiden. Ik was wat sceptisch! Maar hier het resultaat :grin: :dance: :
Zonder:
Afbeelding

Sticker op maat gemaakt en geplakt:
Afbeelding

En een filmpje met de werking! Het geeft bijna gelijk een helder zicht!

<iframe src="https://onedrive.live.com/embed?cid=5B5 ... oEYHAgK0fQ" width="320" height="180" frameborder="0" scrolling="no" allowfullscreen></iframe> [media]
Dit draagt iig bij aan een goed en veilig zicht naar achter!

Dat was het weer even voor nu en ik hoop de volgende keer wat eerder te kunnen berichten. Alvast fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar toegewenst! :banana-dreads: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Introductie Snickers en Zilvergrijze Lupo

Bericht door Nietsnut »

Leuk om te horen dat je lekker doortuft en van je auto geniet, wat zijn je plannen wanneer je afgestudeerd bent? Werken of doorgaan voor een Master?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Plaats reactie

Terug naar “Introductie”