Ik ben Rob, 45 winters jong, getrouwd met Jolanda en vader van 1 dochter Sharon.
Van beroep ben ik warehousemedewerker in 5 ploegendienst bij NXP (voorheen Philips) Semiconductors te Nijmegen.
Dit werk doe ik sinds 2005 maar ben al sinds 1989 bij het bedrijf werkzaam.
Begonnen als procesoperator op de cleanroom en na 6 jaar overgestapt naar Chemie.
Bestellen van chemie, reinigen van machineparts d.m.v. chemie, chemievaten (200lt) wisselen en gasfleswisselaar binnen de ploeg.
De 3L wordt hoofdzakelijk door mij en mijn vrouw gebruikt voor woon-werk verkeer.
We wonen 30km van Nijmegen in Dodewaard in de Betuwe.
Van de 10 dagen is de auto 9 dagen op en neer aan het rijden naar Nijmegen en aldoende leggen we ongeveer 30.000km per jaar af.
Ik heb mijn zwarte 3L gekocht van Sam, begin December 2011.

Op dat moment was net de bak gereviseerd dus was leuk meegenomen voor me.
De kilometerstand bleek echter niet helemaal te kloppen.
In het boekje kwam ik bonnen tegen van het uitlezen van paragraaf 9 wat neer bleek te komen op het terugklokken van bijna 70.000km.
Aangezien bij de auto net de bak was vervangen en nog geen 5000km daarvoor de complete distributie was vervangen en het feit dat ik niet de hoofdprijs heb betaald voor de auto, heb ik hier niet moeilijk over gedaan.
Het rijden met de auto was wel even wennen.
Ik had nog nooit met een automaat gereden, laat staan met die van de 3L.
Maar aldoende lukte het me om steeds zuiniger te gaan rijden.
Helaas helpt het niet als je vrouw iedere keer het verbruik weer opschroeft

Toch een puntje van ergernis zo af en toe....
Wel een paar probleempjes gehad in de loop van de jaren.
Een koelvloeistoftemperatuursensor al een paar keer vervangen, stekker ervan + stuk bekabeling vervangen en waarschijnlijk nog steeds een kabelbreukje vooraan bij de radiator.
Turbo vervangen + bijbehorend vacuumpotje zorgden er voor dat de noodloop weer weg bleef.

Achterremschoenen al 2x vervangen na 25.000km dus de laatste keer ook de trommels vervangen door de stalen versie.
Afgelopen week voor de eerste keer de remblokken en schijven aan de voorzijde.
In de 2 jaar 1x met pech langs de kant gestaan, deed niks meer op weg naar het werk, smorgens om 05.30 uur
Bleek achteraf een kapotte zekering te zijn geweest van de remverlichting ...... dus ook geen remschakelaar en dus niet starten niet.
Oorzaak bleek een sluiting in de aanhangerverlichting te zijn

Verder bleek iemand niet van de auto af te kunnen blijven waardoor ik dus het portierslot heb moeten vervangen.
Dus komen we nu bij de aanpassingen die ik ondertussen gedaan heb.
-De stalen blokken zijn er dus uit en hebben plaatsgemaakt voor de trekhaak.

-Ondertussen een klein bagagewagentje aangeschaft voor de vakantie.


-Auto is voorzien van raamspoilertjes.

-Motorbodemplaat aangeschaft en gemonteerd.
-Motor afdekplaat aangeschaft.
-reservewiel achterin.
-Kenwood radio/CD/USB speler

-Speakers voor vervangen door 40W 3-weg.
-Speakers achterin de zijpanelen, ook 40W 3-weg.



-Tweetertjes aan de C-stijl
-Sub-kist bovenop het reservewiel.

-Versterker tegen de rugleuning van de achterbank.

-EGR vervangen door de bartbuis en de wisselaar verwijderd.
-Antenne vervangen door een inimini klein ding met een verbluffend goede ontvangst.
-Marja Cruisecontrol gemonteerd.

-Stalen wintervelgen voorzien van de Vredesteijn Quatrac Lite.
Verder staan er nog een paar dingen in de planning.
-Klapraampjes liggen klaar in de schuur maar moeten nog gemonteerd worden.
-Klapraampjes voorzien van folie.(gedaan 2014/wk10)
-AK schroefset en dus wat verlagen.(gedaan 2014/wk08)
-Xenon setje monteren.
Het onderhoud van de auto doe ik zelf.
Ben bij "de andere club" hoofdzakelijk bij de klusmeetings aanwezig geweest.
Ik heb zelf helaas geen overdekte klusruimte met het resultaat dat ik dus hoofdzakelijk op de openbare weg te vinden ben.
Heb eigenlijk nooit iets technisch aan auto's gedaan tot de winter 2009-2010.
In dat jaar is mijn hobbyproject begonnen.
Ik heb inmiddels sinds 2000 een Mazda MX-6 uit 1992 (coupe versie 626) en ben sinds 2005 verliefd op de Groene hell - de Nordschleiffe.
De auto die we 6 jaar als daily hebben gebruikt leverde bij inruil zo weinig op dat ik besloot er een circuit auto van de maken en zodoende ben ik dus de techniek ingerold.
Motorblok vanuit Japan geimporteerd (2.5-V6 24klepper met 200pk), deze geheel gereviseerd en ingebouwd en de auto steeds verder naar mijn smaak aangepast.
Resultaat is dat hij sinds afgelopen jaar weer op de openbare weg te vinden is.
Inmiddels staan er weer een hele serie dozen in de schuur klaar met aanpassingen voor het onderstel, alles vers vanuit de US of A.
Nurburgring 2005:

2009:

2013:

Onder de motorkap:

De binnenkant:

Als derde hobby heb ik Nishikigoi oftewel Japanse kleurkarpers.
Achter mijn huis ligt een vijver van 40.000lt water en nog eens 10.000lt aan filterinstallatie.
In mijn vrijetijd werk ik mee in een koizaak te Andelst http://www.daruma-koi.nl .
Een zaak die ik samen met een vriend op heb gezet in 2007 en sindsdien mijn 2de huis is.
Raampje plaatsen:

Overzichtfoto achtertuin:

Verkoeling op de zomerdag:

1 van de visjes:

Als laatste nog even een geinige foto.

Die van mij naast een Cadilac Escalade.
Hij is bij de pomp meer aan gas kwijt dan ik aan diesel
