even voorstellen:

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Plaats reactie
Rogerwilco3
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jul 2019, 17:51
Echte naam: Wilco
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 239.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Tornado Rood - LY3D

even voorstellen:

Bericht door Rogerwilco3 »

beste 3lvrienden:

langs deze weg wil ik me even voorstellen mijn naam is Wilco en ben 50 jaar.
Na een paar toertjes te hebben gemaakt en toch ook best wel een zwak voor het merk VW
Ben ik me aan het orienteren op de Lupo om hier zelf eens mee aan de gang te gaan.
Om goed beslagen te ijs te komen eerst maar eens bij jullie geregistreerd om hier de nodige kennis op te doen.
Ik kom uit Emmeloord

Groetjes Wilco

PS ik kwam op een site behoorlijk wat informatie tegen over Lupo's in het algemeen als daar interesse voor is dan zal ik proberen zoveel mogelijk te vertalen want het is Russisch
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: even voorstellen:

Bericht door Johan »

Welkom.
Daar heb je nou eens een wijs besluit genomen.
Niet per sé omdat je een VW gaat kopen, maar wel omdat je misschien de Lupo 3L denk aan te gaan schaffen.

En daar weten wij wel even heel veel van.
Het is een bijzondere auto. Niet alleen door zijn ontwerp, maar helemaal door zijn techniek.
Het is een afwijkende auto t.o.v. de normale Lupo. Veel onderdelen zijn juist niet uitwisselbaar.
De nadruk bij de 3L ligt op lichtgewicht en daarom weegt de oer 3L ook slechts 803 kg.
Het is weliswaar een diesel, die onvermoeibaar blijkt te zijn, maar in het bijzonder zal de schakeltechniek de meeste kopzorgen kunnen bezorgen.

We hebben het over een handgeschakelde versnellingsbak die als een automaat lijkt te werken.
Dat wordt door hoge druk techniek verzorgd en heeft extra aandacht nodig.
Schakelen gaat met een "gangsteller" (lees schakelrobot) en koppelen met een koppelings-cylinder.

Belangrijk bij elke 3L is onderhoud, en dan met name de genoemde bijzondere onderdelen. De 3L moet dan ook regelmatig de "basis-instellingen" worden gedaan.
Dat wordt middels een computergestuurd programma gedaan. Dat is belangrijk voor het goed blijven functioneren van je Lupo.
Wordt vaak overgeslagen door onkunde of uitgesteld onderhoud, waardoor versnelde slijtage plaatsvind van cruciale onderdelen.

Voor nu even voldoende leesstof. Op het forum vind je veel meer van dit bijzondere autootje.
Rogerwilco3
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jul 2019, 17:51
Echte naam: Wilco
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 239.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Tornado Rood - LY3D

Re: even voorstellen:

Bericht door Rogerwilco3 »

Hey hoi allemaal,

Ik ben inmiddels geslaagd met het vinden van een lupo 3l
Uit november 2002 met 239722 echte kilometers op de klok.
Ik heb Johan zijn woorden ter harte genomen en me uitgebreid verdiept i de materie 3l )))
De 3l had een probleem met de versnellingsbak.
Even met vagcom 12.12 gekeken en bleek het een te hoge waarde van de koppelings cilinder te zijn terug gebracht naar de waarde welke mag (staat nu op 1.85v).
Vervolgens de gangesteller afgesteld zoals beschreven op het forum en echt in een keer weer goed. Dank voor een ieder die er aan heeft bij gedragen. En heb net een test ritje gemaakt van 100 km morgen ff verder

Groetjes wilco
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: even voorstellen:

Bericht door Nietsnut »

Helemaal mooi!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2647
Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
Autotype: Overige autotypes
Locatie: Noord-Brabant

Re: even voorstellen:

Bericht door Johan »

Bedankt voor je terugkoppeling en veel succes met je Lupo.
Fijn dat je wat met mijn info hebt kunnen doen.
Plaats reactie

Terug naar “Introductie”