JuJo - Lupin
- JuJo
- Nieuwe vriend
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22 okt 2020, 17:46
- Echte naam: Judith&Johan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2003
- Kilometerstand: km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
JuJo - Lupin
Hierbij stellen wij ons voor:
-Judith, de eigenaresse van de Lupo 3L
-Johan, de broer die technisch het zoveel als mogelijk bij zal houden
......Vandaar de gebruikersnaam JuJo, Judith/Johan...... We zullen afwisselend posten via dit account.
Sinds 19-10-2020 in bezit van een gele lupo 3L bouwjaar 2003, in 2010 geïmporteerd uit Duitsland. De Lupo hebben we gekocht bij een kleine handelaar in het zuiden des lands en was, na bij de proefrit een aankoopkeuring te hebben uitgevoerd bij een VW dealer, in redelijk goede staat voor haar leeftijd. De motor klinkt goed en de bak schakelt nog soepel. Dus we zullen er alles aan doen om dit zo te laten blijven. Zelfs de originele volkswagen cassetteradio zit nog ingebouwd
Bij de aankoopkeuring kwamen de volgende punten naar voren:
-Ruitensproeier achterzijde werkt niet (na inspectie en test bleek dat vermoedelijk het sproeikopje simpelweg naar beneden wees)
-Het rechterraam gaat niet open met de bestuurdersschakelaar. Omhoog wel.
-Het stuur staat licht naar rechts tijdens het rijden (zal wel uitlijning zijn)
-Er zit een sterretje in de voorruit
-De klaphendel van de bestuurdersstoel ontbrak (bleek los te zijn en in de deur te liggen. Alweer vastgezet door het metalen klemmetje wat open te buigen)
-De remblokken aan de voorzijde zijn bijna versleten
-Er komt wat vet langs de klem van de ashoes linksvoor
-De hoesjes van de fuseekogels worden slecht
-De banden rondom zijn matig; voorzijde rond 1.8mm en achter 2.1
-De motor is nat van de olie. Al vanaf bovenaan dus ik vermoed de dekselpakking.
-De auto zit ongeveer 2000km af van een onderhoudsbeurt, Nog even uitzoeken wat ik dan ga uitvoeren. Sowieso wil ik alle vloeistoffen vervangen en de bak extra vullen via de plug van de snelheidsmeter.
Tot zover de punten uit de keuring.
Ik zal even kijken waar ik het beste een foto kan uploaden die niet snel weer verdwijnt. Suggesties?
De volgende zaken buiten onderhoud willen we op korte termijn aanpakken:
-We willen Cruise Control inbouwen, maar de hendels zijn niet meer te krijgen. Dat wordt de tweedehands-markt in de gaten houden...
-Stoelverwarming bestuurderszijde werkt niet. Passagierszijde werkt wel, dus ik vermoed de bedieningsknop. Er is maar één 15A zekering voor beide, toch?
-Ruitensproeiers verder testen en afstellen.
-Interieur reinigen. Het is een nogal grondachtig uitgeslagen donker interieur. Ook de lichtgrijze hemel heeft vlekken
-Nieuwe rubber bestuurdersmat zien te vinden, die was versleten en weggegooid door de verkoper/handelaar.
-Pioneer navgate installeren. Overblijfsel van de vorige auto, een seat ibiza 6L.
-Motor ontvetten en dan zien waar de lekkerij vandaan komt. Het zal een langzaam lek zijn want er hangt geen druppel onder de auto.
-Er mist 1 dopje van een wielbout. Die ergens vinden en toevoegen.
Door mijn vriendin is het idee opgevat om alle auto's in onze familie een naam te geven. Deze moet verband houden met het merk of type, dus we noemen haar Lupin, hehe.
Als jullie naar aanleiding van deze voorstelronde nog tips en trucs hebben, altijd welkom!
Groetjes ook namens Judith,
Johan
-Judith, de eigenaresse van de Lupo 3L
-Johan, de broer die technisch het zoveel als mogelijk bij zal houden
......Vandaar de gebruikersnaam JuJo, Judith/Johan...... We zullen afwisselend posten via dit account.
Sinds 19-10-2020 in bezit van een gele lupo 3L bouwjaar 2003, in 2010 geïmporteerd uit Duitsland. De Lupo hebben we gekocht bij een kleine handelaar in het zuiden des lands en was, na bij de proefrit een aankoopkeuring te hebben uitgevoerd bij een VW dealer, in redelijk goede staat voor haar leeftijd. De motor klinkt goed en de bak schakelt nog soepel. Dus we zullen er alles aan doen om dit zo te laten blijven. Zelfs de originele volkswagen cassetteradio zit nog ingebouwd
Bij de aankoopkeuring kwamen de volgende punten naar voren:
-Ruitensproeier achterzijde werkt niet (na inspectie en test bleek dat vermoedelijk het sproeikopje simpelweg naar beneden wees)
-Het rechterraam gaat niet open met de bestuurdersschakelaar. Omhoog wel.
-Het stuur staat licht naar rechts tijdens het rijden (zal wel uitlijning zijn)
-Er zit een sterretje in de voorruit
-De klaphendel van de bestuurdersstoel ontbrak (bleek los te zijn en in de deur te liggen. Alweer vastgezet door het metalen klemmetje wat open te buigen)
-De remblokken aan de voorzijde zijn bijna versleten
-Er komt wat vet langs de klem van de ashoes linksvoor
-De hoesjes van de fuseekogels worden slecht
-De banden rondom zijn matig; voorzijde rond 1.8mm en achter 2.1
-De motor is nat van de olie. Al vanaf bovenaan dus ik vermoed de dekselpakking.
-De auto zit ongeveer 2000km af van een onderhoudsbeurt, Nog even uitzoeken wat ik dan ga uitvoeren. Sowieso wil ik alle vloeistoffen vervangen en de bak extra vullen via de plug van de snelheidsmeter.
Tot zover de punten uit de keuring.
Ik zal even kijken waar ik het beste een foto kan uploaden die niet snel weer verdwijnt. Suggesties?
De volgende zaken buiten onderhoud willen we op korte termijn aanpakken:
-We willen Cruise Control inbouwen, maar de hendels zijn niet meer te krijgen. Dat wordt de tweedehands-markt in de gaten houden...
-Stoelverwarming bestuurderszijde werkt niet. Passagierszijde werkt wel, dus ik vermoed de bedieningsknop. Er is maar één 15A zekering voor beide, toch?
-Ruitensproeiers verder testen en afstellen.
-Interieur reinigen. Het is een nogal grondachtig uitgeslagen donker interieur. Ook de lichtgrijze hemel heeft vlekken
-Nieuwe rubber bestuurdersmat zien te vinden, die was versleten en weggegooid door de verkoper/handelaar.
-Pioneer navgate installeren. Overblijfsel van de vorige auto, een seat ibiza 6L.
-Motor ontvetten en dan zien waar de lekkerij vandaan komt. Het zal een langzaam lek zijn want er hangt geen druppel onder de auto.
-Er mist 1 dopje van een wielbout. Die ergens vinden en toevoegen.
Door mijn vriendin is het idee opgevat om alle auto's in onze familie een naam te geven. Deze moet verband houden met het merk of type, dus we noemen haar Lupin, hehe.
Als jullie naar aanleiding van deze voorstelronde nog tips en trucs hebben, altijd welkom!
Groetjes ook namens Judith,
Johan
- Homer
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 07 feb 2014, 15:52
- Echte naam: Rene
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: JuJo - Lupin
welkom!
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: JuJo - Lupin
Welkom,
overigens hebben we ook een forumlid hier die zichzelf Lupinski genoemd heeft.
overigens hebben we ook een forumlid hier die zichzelf Lupinski genoemd heeft.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: JuJo - Lupin
Welkom
En leuke intro.
Laat de foto's maak komen
En leuke intro.
Laat de foto's maak komen
- JuJo
- Nieuwe vriend
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22 okt 2020, 17:46
- Echte naam: Judith&Johan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2003
- Kilometerstand: km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
Re: JuJo - Lupin
Hierbij de eerste foto die ik van Lupin heb genomen, tijdens de werkplaatskeuring in Zaltbommel.
onderstaand fotootje kon ik door veel omzwervingen plaatsen. Ik ben nog op zoek naar een handigere methode.
Inmiddels hebben we ook een begin gemaakt met het aanpakken van puntjes:
-Ruitensproeier achter gerepareerd
-De el. raambediening was niet te overhalen. Nieuwe knopjes zijn besteld voor de bestuurderszijde
-Bekleding in het interieur is schoongemaakt
-Ori radio en handschoenvakje verwijderd en bewaard, Pioneer Navgate uit de vorige auto (Seat Ibiza 6L) geïnstalleerd. ISO-DIN stekker gekocht voor de antenne
-(microfoon moet nog worden aangelegd naar de A-stijl--->uitzoeken hoe de bekleding rond het stuur los te halen
-Loshangende zekeringsmanchet rond één van de A/C leidingen weer vastgezet op de bijbehorende steun, links naast de motor
-Olie-stof wat weggehaald rond de kleppendeksel, ik vermoedde lichte lekkerij langs de pakking
-Kleppendeksel gelicht, rollers en nokken bekeken; prima toppie
-Deksel, flens en rubberpakking ontvet en de handel weer goed vastgezet
-Reinigingsvloeistof (flushing oil) toegevoegd aan de olie, mee gereden volgens de voorschriften, olie afgetapt en nieuwe Kroon olie opgevuld.
-Tering, het oliefilter is niet makkelijk te benaderen....
-Inspectie niet-werkende stoelverwarming bestuurder. Alle stekkers behalve 1 zwarte aan de bestuurderszijde zitten aangesloten. voor die zwarte is ook geen aansluiting ergens lijkt het. Ideeën?
Tot vover,
Johan
onderstaand fotootje kon ik door veel omzwervingen plaatsen. Ik ben nog op zoek naar een handigere methode.
Inmiddels hebben we ook een begin gemaakt met het aanpakken van puntjes:
-Ruitensproeier achter gerepareerd
-De el. raambediening was niet te overhalen. Nieuwe knopjes zijn besteld voor de bestuurderszijde
-Bekleding in het interieur is schoongemaakt
-Ori radio en handschoenvakje verwijderd en bewaard, Pioneer Navgate uit de vorige auto (Seat Ibiza 6L) geïnstalleerd. ISO-DIN stekker gekocht voor de antenne
-(microfoon moet nog worden aangelegd naar de A-stijl--->uitzoeken hoe de bekleding rond het stuur los te halen
-Loshangende zekeringsmanchet rond één van de A/C leidingen weer vastgezet op de bijbehorende steun, links naast de motor
-Olie-stof wat weggehaald rond de kleppendeksel, ik vermoedde lichte lekkerij langs de pakking
-Kleppendeksel gelicht, rollers en nokken bekeken; prima toppie
-Deksel, flens en rubberpakking ontvet en de handel weer goed vastgezet
-Reinigingsvloeistof (flushing oil) toegevoegd aan de olie, mee gereden volgens de voorschriften, olie afgetapt en nieuwe Kroon olie opgevuld.
-Tering, het oliefilter is niet makkelijk te benaderen....
-Inspectie niet-werkende stoelverwarming bestuurder. Alle stekkers behalve 1 zwarte aan de bestuurderszijde zitten aangesloten. voor die zwarte is ook geen aansluiting ergens lijkt het. Ideeën?
Tot vover,
Johan
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: JuJo - Lupin
Je kan heel simpel een foto plaatsen
klik hier eens op
https://www.mupload.nl/
De stoelverwarming werkt eigenlijk super simpel.
Die werkt op 12 volt, via een twee-polige stekker onder de stoel.
klik hier eens op
https://www.mupload.nl/
De stoelverwarming werkt eigenlijk super simpel.
Die werkt op 12 volt, via een twee-polige stekker onder de stoel.
- JuJo
- Nieuwe vriend
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22 okt 2020, 17:46
- Echte naam: Judith&Johan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2003
- Kilometerstand: km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
Re: JuJo - Lupin
Dank!Johan schreef: ↑28 okt 2020, 15:36 Je kan heel simpel een foto plaatsen
klik hier eens op
https://www.mupload.nl/
De stoelverwarming werkt eigenlijk super simpel.
Die werkt op 12 volt, via een twee-polige stekker onder de stoel.
Hier de eerste foto van Lupin tijdens haar werkplaatsinspectie
- JuJo
- Nieuwe vriend
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22 okt 2020, 17:46
- Echte naam: Judith&Johan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2003
- Kilometerstand: km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
Re: JuJo - Lupin
Hierbij een foto van Lupin, tijdens mijn eerste werk aan haar.
Ik had al eens de zoekfunctie gebruikt en nul gevonden, maar na wat dieper graven kom ik erachter dat deze 3L in het verleden geïmporteerd en eigendom is geweest van Calimero - Fritz Kok. Zelfs de informatie over het alarmsysteem met sensor klopt....die had de handelaar ook over het hoofd gezien en merkte ik op na aankoop, haha!
Groet,
Johan
Ik had al eens de zoekfunctie gebruikt en nul gevonden, maar na wat dieper graven kom ik erachter dat deze 3L in het verleden geïmporteerd en eigendom is geweest van Calimero - Fritz Kok. Zelfs de informatie over het alarmsysteem met sensor klopt....die had de handelaar ook over het hoofd gezien en merkte ik op na aankoop, haha!
Groet,
Johan
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: JuJo - Lupin
Los van mijn persoonlijke smaak, dat ik geel niet mooi vind, ziet ie er wel mooi uit
- JuJo
- Nieuwe vriend
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22 okt 2020, 17:46
- Echte naam: Judith&Johan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2003
- Kilometerstand: km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
Re: JuJo - Lupin
Dankje! Ja de kleur is niet echt een overweging geweest tijdens de aankoop, vooral de technische eigenschappen.
Gisteren heb ik de knopjes van de elektrische raambediening aan de bestuurderszijde vervangen, daar viel geen eer meer aan te halen. Voor iets meer dan een tientje zitten er nu weer prachtig klikkende verse eenheden in. Mét werkend automatisch openen en sluiten.
Daarnaast een foto van het gereedschapje dat ik in elkaar heb gebeund om het oliefilter los en vast te kunnen maken. Een dop 36 of oliefilterdop kost al snel twee tientjes en zo vaak doe je het niet, dus ik vind het dan een uitdaging om iets te maken van spul wat ik nog heb liggen, om zo kosten te besparen. Dit profiel komt van het monteren van systeemwanden en had vrijwel de juiste interne afmetingen. Het werkt perfect.
Tot zover,
Johan
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: JuJo - Lupin
En helemaal terecht.
Op een gegeven moment gaat de technische staat boven uiterlijk
Op een gegeven moment gaat de technische staat boven uiterlijk
- JuJo
- Nieuwe vriend
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22 okt 2020, 17:46
- Echte naam: Judith&Johan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2003
- Kilometerstand: km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
Re: JuJo - Lupin
Hm, na de eerste en ook de tweede keer bijtanken, komt het verbruik uit op rond de 1:24....
Ik heb de LMM al eens losgekoppeld tijdens stationair draaien; dat gaf eigenlijk geen verschil. Binnenkort moeten we de auto maar eens uit laten lezen dan.
Gr. Johan
Ik heb de LMM al eens losgekoppeld tijdens stationair draaien; dat gaf eigenlijk geen verschil. Binnenkort moeten we de auto maar eens uit laten lezen dan.
Gr. Johan
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: JuJo - Lupin
Dat moet veel beter kunnen dan 1op24
Mijn Polo doet dat op benzine al....
Mijn Polo doet dat op benzine al....
-
- 3L Makker
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 16 feb 2014, 15:23
- Echte naam: fritz kok
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 17 apr 2004
- Kilometerstand: 98000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Zwart - L041
- Kleur: Audi exclusive Lackierung
Re: JuJo - Lupin
Hartstikke leuk om CALIMERO weer terug te zien , en hij ziet er nog zo mooi uit , na dat hij in april 2014 mij heeft verlaten...
grtjs fritz
grtjs fritz
- JuJo
- Nieuwe vriend
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22 okt 2020, 17:46
- Echte naam: Judith&Johan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2003
- Kilometerstand: km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
Re: JuJo - Lupin
We zullen ons best doen Fritz! Het is inderdaad een machtig leuk wagentje.3L Calimero schreef: ↑05 nov 2020, 11:03 Hartstikke leuk om CALIMERO weer terug te zien , en hij ziet er nog zo mooi uit , na dat hij in april 2014 mij heeft verlaten...
grtjs fritz
Kleine voortgang; ik heb de voor en achterbanden omgewisseld om wat gelijkmatige slijtage te bevorderen. Daarbij kwam ik erachter dat de remtrommel linksachter iets sleepte. Dus de handel schoongemaakt en de trommel van binnen iets opgeschuurd. Dat was niet mooi glad. De trommels lijken wel erg nieuw overigens dus dat is mooi.
Daarnaast vind ik de wielnaven achter wel wat stroef lopen, maar ik heb geen idee hoe soepel of zwaar dit moet gaan. Heeft iemand een ezelsbruggetje, bijvoorbeeld als ik de band in de vrije lucht ronddraai?
Plus tot slot; de wielen zijn winterbanden. Ik heb ze eerst al van 2,5 naar 3 bar en nu zelf 3.5 bar gebracht. Dit is de maximale werkdruk voor de band. Winterbanden hebben natuurlijk meer rolweerstand, dus dat zal wel een aardige factor zijn in het verbruik.
Ik heb de LMM nog even ontkoppeld; de motor gaat anders lopen dus die doet het nog. Ons volgende plan om het verbruik te verlagen zal zijn:
-Luchtfilter en brandstoffilter vervangen
-Versnellingsbakolie vervangen (die is nog wel relatief vers, maar voor de zekerheid)
-Inspectie EGR en Turbo.
-Controleren op vacuümlekkage
Daarnaast wil ik de injectoren proberen te reinigen door ze ''in-line'' te spoelen met een mix van diesel met reinigingsmiddel. Ik vermoed toch iets met de injectoren gezien de leeftijd en kilometerstand, en het blok schudt naar mijn idee nogal.
Dan haal ik de zekering van de brandstofpomp eruit, koppel de brandstofleidingen van het filter en maak een gesloten lus in een flesje of canister. Ik heb daarover ook een filmpje gevonden op youtube van een polo 1.2.
Weten jullie of de brandstof dan wel met voldoende druk naar de pompverstuivers gaat? Omdat het pompgedeelte erin zit lijkt het me van wel.
Groet,
Johan
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: JuJo - Lupin
Een lupo 1,2 heeft geen zekering voor de brandstof pomp .
De lupo is voorzien van een pompverstuiver motor en ik denk dat de 1,2 polo een commonrail motor heeft.
De tandempomp wordt aangedreven door de nokkenas en zit direct boven de versnellingsbak deze pomp zorgt voor vacuum en pompt via het brandstof filter de diesel uit de tank.
Je kunt dus niet de verstuivers reinigen door alleen de brandstof rond te pompen maar om diesel door de verstuiver te krijgen moet de nokkenas draaien
Het vervangen van de verstuivers is nogal een klus dat eigenlijk heel precies dient uitgevoerd te worden
De lupo is voorzien van een pompverstuiver motor en ik denk dat de 1,2 polo een commonrail motor heeft.
De tandempomp wordt aangedreven door de nokkenas en zit direct boven de versnellingsbak deze pomp zorgt voor vacuum en pompt via het brandstof filter de diesel uit de tank.
Je kunt dus niet de verstuivers reinigen door alleen de brandstof rond te pompen maar om diesel door de verstuiver te krijgen moet de nokkenas draaien
Het vervangen van de verstuivers is nogal een klus dat eigenlijk heel precies dient uitgevoerd te worden
Wat niet kapot is moet je niet repareren
- JuJo
- Nieuwe vriend
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22 okt 2020, 17:46
- Echte naam: Judith&Johan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2003
- Kilometerstand: km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
Re: JuJo - Lupin
Dankje!pinkpanter schreef: ↑09 nov 2020, 17:29 Een lupo 1,2 heeft geen zekering voor de brandstof pomp .
De lupo is voorzien van een pompverstuiver motor en ik denk dat de 1,2 polo een commonrail motor heeft.
De tandempomp wordt aangedreven door de nokkenas en zit direct boven de versnellingsbak deze pomp zorgt voor vacuum en pompt via het brandstof filter de diesel uit de tank.
Je kunt dus niet de verstuivers reinigen door alleen de brandstof rond te pompen maar om diesel door de verstuiver te krijgen moet de nokkenas draaien
Het vervangen van de verstuivers is nogal een klus dat eigenlijk heel precies dient uitgevoerd te worden
Ik vind wel degelijk een zekering voor een brandstofpomp in het kastje onder het stuur, deze zal voor een opvoerpomp zijn van de tank naar het filter en daar doelde ik ook op.
Het gedeelte op de motor had ik ook zo in de smiezen zoals jij zegt, dus dan heb ik het goed begrepen. Dat is dan ook mooi, dan kan ik de aanzuig en retour in het potje hangen en closed loop reinigen met draaiende motor.
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: JuJo - Lupin
Het is niet onmogelijk dat er een opvoer pomp in de lupo zit ik zelf heb er nog nooit een gezien in een lupo 3L.
Dat er een plek is voor deze zekering wil niet zeggen dat er ook een pomp in zit .
Maar dat is simpel te zien als je het luikje onder de achterbank los haalt en dan kun je een stekker zien zitten als daar maar 3 draden op zitten heb je geen pomp in de tank.
Dat er een plek is voor deze zekering wil niet zeggen dat er ook een pomp in zit .
Maar dat is simpel te zien als je het luikje onder de achterbank los haalt en dan kun je een stekker zien zitten als daar maar 3 draden op zitten heb je geen pomp in de tank.
Wat niet kapot is moet je niet repareren
- JuJo
- Nieuwe vriend
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22 okt 2020, 17:46
- Echte naam: Judith&Johan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2003
- Kilometerstand: km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Geel - LD1B
- Brandstof: Normale diesel
Re: JuJo - Lupin
Helder! We gaan het eens goed bekijken.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: JuJo - Lupin
In de tank zit alleen maar een vlotter en daar zijn die draden voor, om in je dashboard het brandstofniveau aan te geven.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.