Ha, sinds een week of 3 rij ik rond met een A2 3L 9-KDJ49. Gekocht bij Huisman in Ruinerwold. Hij wist duidelijk niet wat ie verkocht want zijn telefoon stond roodgloeiend vertelde hij, maar hij had geen idee waarom. Ik heb hem na de betaling maar verteld dat A2's met euro 4 in Nederland nauwelijks te vinden zijn.
Ben een jaar op jacht geweest, maar nu kan ik gewoon zuinig (voorlopig) alle steden in, en komend jaar ook nog naar dochterlief in Amsterdam.
De afgelopen 4 jaar heeft ie in NL ongeveer 5000km per jaar gereden, van daarvoor geen info, en waar die in onderhoud is geweest, geen idee.
Zonder vuiltje aan de lucht door de APK behalve de band links achter, maar hij stond al op te kleine bandjes, dus die zijn ondertussen vervangen, en doet het top.
Wel een trillinkje links voor, en dat zal waarschijnlijk zijn omdat ik bij het verwisselen van de banden de steekas een millimeter heen en weer kon bewegen. Weet niet of iemand weet hoe en of dat te herstellen is.
Daarnaast start hij niet in de stop stand, maar alleen in de N, maar dat komt vaker voor heb ik gelezen. Is het raadzaam om dit snel te laten oplossen, of kan dit later ook? Ik heb geen flauw idee wanneer er voor het laatst een servicebeurt is geweest met het opnieuw afstellen van de automaat. Iemand nog een goed adres hiervoor in de omgeving van Nijmegen? En dan helaas niet bij Hans Weijs in Elst, want die vertelde me doodleuk dat de trilling voor een nieuwe steekas betekende, maar ook nieuwe remschijven en blokken. Maar zoals gezegd, bij het vervangen van de banden even meegekeken, en op alle blokken zat nog een dikke halve centimeter.
De 1 op 30 haalt ie keurig, en vergeleken met de Volvo V70 classic die ik hiervoor reed lach ik me dood bij de pomp. (de Volvo staat overigens te koop op MP)
Ik staat verbaasd van de laadruimte, en denk erover om de achterbank er permanent uit te laten, dan kan ik voor ons bedrijf (jazzpodium) net iets makkelijker naar de Makro. Alleen de hoge tildrempel van de kofferbak is een probleem bij fusten. Daar moet ik nog iets op verzinnen.
Kortom, weer een tevreden A2 rijder, met een trilkinkje, een start probleempje en op zoek naar een goede plek voor een grote beurt.
Voor tips, ik hoor het graag.
Dank en een mooie maar regenachtige maandag, Godfried
eindelijk een A2 3L met euro 4
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: eindelijk een A2 3L met euro 4
Welkom op ons forum Godfried en veel plezier met je nieuwe auto gewenst!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2649
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: eindelijk een A2 3L met euro 4
Ik hoop dat niet alleen de verkoper weet wat hij heeft verkocht, maar jij ook.
Gezien de vragen die je aan ons stelt vrees ik dat je je nog ziet goed hebt verdiept in de veel voorkomende problemen met een 3L.
Uitval begint vaak met het niet starten in de stop-stand. Je schrijft een startprobleempje. Maar dan kan een kostbare reparatie worden.
En een servicebeurt met het afstellen van de automaat?
Een 3L is niet zozeer servicebeurtgevoelig, wel heeft ie frequent een "basisinstelling" nodig.
Op je vraag om een specialist in de regio, kan ik je in contact brengen met een in Brabant regio ten noorden van Eindhoven.
Laat die basis snel doen, zeker als je niet weet wanneer dat het laatst is geweest.
Gezien de vragen die je aan ons stelt vrees ik dat je je nog ziet goed hebt verdiept in de veel voorkomende problemen met een 3L.
Uitval begint vaak met het niet starten in de stop-stand. Je schrijft een startprobleempje. Maar dan kan een kostbare reparatie worden.
En een servicebeurt met het afstellen van de automaat?
Een 3L is niet zozeer servicebeurtgevoelig, wel heeft ie frequent een "basisinstelling" nodig.
Op je vraag om een specialist in de regio, kan ik je in contact brengen met een in Brabant regio ten noorden van Eindhoven.
Laat die basis snel doen, zeker als je niet weet wanneer dat het laatst is geweest.
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02 sep 2023, 11:33
- Echte naam: Godfried
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 26 mar 2004
- Kilometerstand: 286.159km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Mauritiusblaublau Perleffekt, 2Y - LZ5C
Re: eindelijk een A2 3L met euro 4
Ha Johan, ik denk dat ik me redelijk heb verdiept, maar beter kan altijd, en ja, ik weet dat geen geliefd probleem is, maar dat heb ik voor een A2 wel over.
Die basisafstelling is wat ik per ongeluk een afstelbeurt noemde. Als je iemand weet, heel graag. Ik had al met EJR gebeld of zij iemand wisten in de buurt hier, maar daar kwam niet echt wat uit. Dus ik hoor t graag.
Die basisafstelling is wat ik per ongeluk een afstelbeurt noemde. Als je iemand weet, heel graag. Ik had al met EJR gebeld of zij iemand wisten in de buurt hier, maar daar kwam niet echt wat uit. Dus ik hoor t graag.
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02 sep 2023, 11:33
- Echte naam: Godfried
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 26 mar 2004
- Kilometerstand: 286.159km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Mauritiusblaublau Perleffekt, 2Y - LZ5C
Re: eindelijk een A2 3L met euro 4
De enige die ik kan vinden is de A2 doktor in het zuiden des lands
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2649
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: eindelijk een A2 3L met euro 4
Ik heb het niet over de A2 dokter, maar een vervanger voor de bekende Paul Derks uit de regio Eindhvoen.
Ik stuur je een berichtje.
Ik stuur je een berichtje.
-
- Nieuwe vriend
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02 sep 2023, 11:33
- Echte naam: Godfried
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 26 mar 2004
- Kilometerstand: 286.159km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Mauritiusblaublau Perleffekt, 2Y - LZ5C
Re: eindelijk een A2 3L met euro 4
Gisteren bij Koen geweest, duidelijk iemand met kennis van zaken. Basisinstelling gedaan, fluitje van een cent. De trilling is speling op de fuse kogels, die gaan we binnenkort doen. Dank voor de lead Johan.Volgens Koen kan deze A2 nog jaren mee.
Nu op zoek naar de originele gesloten wieldoppen, dus als iemand deze nog heeft liggen, dan hoor ik het graag.
Nu op zoek naar de originele gesloten wieldoppen, dus als iemand deze nog heeft liggen, dan hoor ik het graag.