Koos Lupoloos

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Gebruikersavatar
Niek
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
Echte naam: Nicolaas Simon
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 368000
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Gele met "vollausstattung"

Bericht door Niek »

Lupo2002 schreef: Quote van DNADave;
"Die gele heeft op een hele laffe manier zwart gespoten dorpels, zo hoog naar boven, daar moet haast wel iets van schade onderzitten, want je maakt hiermee je auto optisch hoger, en dat is niet bepaald het schoonheidsideaal van autos. Ook moest ik een beetje fronsen toen ik zag hoe de standkachel was ingebouwd, zo hoog rechtsboven, en dat rode kastje bij de voorzijde onder de motorkap? en die stootstrips....er is een beetje mee gerommeld met deze 3L."


Klopt. Het is beslist niet moeder's mooiste. De opties maken voor mij de auto meer waard. Maar als blijkt dat het een hok is, dan laat ik 'm liever staan. Opties of geen opties - ik zit niet te wachten op een versnellingsbak/turbo/blokrevisie of andere narigheid.
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland. :handgestures-thumbup:
Gebruikersavatar
Lupo2002
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1081
Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
Echte naam: Call me Issy
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 nov 2002
Kilometerstand: 275000
Transmissie: Automaat
Kleur: Ravenna Blue - LA5W
Brandstof: Normale diesel

Re: Gele met "vollausstattung"

Bericht door Lupo2002 »

Niek schreef:
Lupo2002 schreef: Quote van DNADave;
"Die gele heeft op een hele laffe manier zwart gespoten dorpels, zo hoog naar boven, daar moet haast wel iets van schade onderzitten, want je maakt hiermee je auto optisch hoger, en dat is niet bepaald het schoonheidsideaal van autos. Ook moest ik een beetje fronsen toen ik zag hoe de standkachel was ingebouwd, zo hoog rechtsboven, en dat rode kastje bij de voorzijde onder de motorkap? en die stootstrips....er is een beetje mee gerommeld met deze 3L."


Klopt. Het is beslist niet moeder's mooiste. De opties maken voor mij de auto meer waard. Maar als blijkt dat het een hok is, dan laat ik 'm liever staan. Opties of geen opties - ik zit niet te wachten op een versnellingsbak/turbo/blokrevisie of andere narigheid.
Mijn advies, Koop die zilveren full opties van David. Ga daarna op vakantie naar Hongerije met je Lupo en spuit de auto daar proffessioneel maar goedkoop in de kleur kanarie geel, dorpel fixen en alle andere reparaties die je wilt doen zoals een leren interieur? kan allemaal daar in Hongerije.... Kan je ook nog eens onze Willem daaro opzoeken :mrgreen:
achteraf ben je dan goedkoper uit als die auto in Duitsland en je hebt dan een keurige in topstaat Full Options OEM wagentje

Zo zou ik het gedaan hebben met 5000 in me broekzak ;)
Gebruikersavatar
NicoTDI
3L Speurvriend
3L Speurvriend
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
Echte naam: Nico
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: GLD

Re: Koos Lupoloos

Bericht door NicoTDI »

Hij staat zeker een stukje weg!

Wat vind je van deze, je wil betrouwbaarheid = handschakel. Lage kilometerstand : 110dkm
Verder wil je veel optie's arico navi en stuurbekrachtiging heeft deze ook allemaal
ohja 8 alu velgen nieuwe TUV, dus 2 jaar APK vrij rijden

En als laatste deze staat : 440km enkele reis

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/vw-lupo-1-2-tdi-3l-klima-,-schaltgetriebe-/178858516-216-4522?ref=search
Handschakel = Probleemloos!
Gebruikersavatar
Niek
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
Echte naam: Nicolaas Simon
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 368000
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Koos Lupoloos

Bericht door Niek »

NicoTDI schreef:Wat vind je van deze, je wil betrouwbaarheid = handschakel. Lage kilometerstand : 110dkm
Verder wil je veel optie's arico navi en stuurbekrachtiging heeft deze ook allemaal
ohja 8 alu velgen nieuwe TUV, dus 2 jaar APK vrij rijden

En als laatste deze staat : 440km enkele reis
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-lupo-1-2-tdi-3l-klima-schaltgetriebe-offenbach-am-main/189952264.html?&ticket=ST-1406289-uFAh9oWLxmQBANl566Oc-mycas47-3_c01_4201#utm_source=kleinanzeigen.ebay.de&utm_medium=textlink_VIP&utm_campaign=partner_ad&utm_content=more_information
Nico, je brengt me aan het twijfelen. Keuzes, keuzes, keuzes. :grin:
Nader beschouwd is dit een prachtig ding met slechts een ton op de teller. Helaas weinig opties, maar wel handschakel en een schijnbaar goede staat van onderhoud. :handgestures-thumbupleft: :handgestures-thumbupleft: :handgestures-thumbupleft:

De advertentie
Afbeelding
Afbeelding

Rondje om de auto... (rechtsvoor)
Afbeelding

(linksvoor)
Afbeelding

(linksachter)
Afbeelding

(rechtsachter)
Afbeelding

Groen frontje op de verwarmingsknoppen... hoe komen ze erop? ;)
Afbeelding
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland. :handgestures-thumbup:
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Koos Lupoloos

Bericht door 3L-Dnadave »

als je echt serieus bent over die lupo dan wil ik je er zondag wel heenbrengen, als ik begin aan mn Hongarije tripje. Het is een beetje omrijden maar ach.
Vraag is alleen of er een postkantoor in Duitsland open is op Zondag....zal wel niet :(

wel wazige tellerkap en klimaatfrontje trouwens
en die stootstrips zijn ook al dubieus :(
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Gebruikersavatar
Niek
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
Echte naam: Nicolaas Simon
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 368000
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Koos Lupoloos

Bericht door Niek »

3L-Dnadave schreef:als je echt serieus bent over die lupo dan wil ik je er zondag wel heenbrengen, als ik begin aan mn Hongarije tripje. Het is een beetje omrijden maar ach.
Vraag is alleen of er een postkantoor in Duitsland open is op Zondag....zal wel niet :(

wel wazige tellerkap en klimaatfrontje trouwens
en die stootstrips zijn ook al dubieus :(
Dank je voor het aanbod Dave! Meerijden zal niet nodig zijn, want - als het goed is - kan ik komende week met een maat mee richting Stuttgart. Dat is daar praktisch om de hoek. Van daaruit ga ik dan ook kijken bij onderstaande zilveren 3L in Mains. En er staat er ook nog 1 in Offenbach an Main. Keuze genoeg! :dance:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland. :handgestures-thumbup:
Gebruikersavatar
Niek
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
Echte naam: Nicolaas Simon
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 368000
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Koos Lupoloos

Bericht door Niek »

Even los van al het Duitse moois, heb ik voor morgenmiddag een afspraak staan voor deze knappe blauwe in zonnig Drenthe. Een totaal andere kleur dan alles wat ik tot nog toe als interessant heb aangemerkt, maar dat mag de pret niet drukken. :smile: Mevrouw Niek gaat mee, want ook zij heeft soms onverwacht interessante invalshoeken. Deze knap uitziende 3L is conform uitspraak van de verkoper onderhouden door Hans van JB service. Er zitten zelfs sjieke nummerplaten op. Bonus! :handgestures-thumbup:

Weetje: de eerste toelating is 1 april 2003. Eén april!!! lolll

Optielijst
  • airco
    alarm klasse 2
    centrale deurvergrendeling
    elektrische ramen
    elektrisch verstelbare buitenspiegels
    esp
    stuurbekrachtiging
    zelfdimmende binnenspiegel
    inclusief 2 sleutels met afstandsbediening
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland. :handgestures-thumbup:
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Koos Lupoloos

Bericht door Nietsnut »

Ziet er netjes uit, wel even informeren naar belangrijke zaken als koppeling/geleidebus, versnellingsbak en koppelingscylinder. Die zouden voor dat geld wel vervangen mogen zijn.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Lupo2002
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1081
Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
Echte naam: Call me Issy
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 nov 2002
Kilometerstand: 275000
Transmissie: Automaat
Kleur: Ravenna Blue - LA5W
Brandstof: Normale diesel

Re: Koos Lupoloos

Bericht door Lupo2002 »

Mooie wagen, en als de KM stand klopt zeker niet duur voor een full option OEM, deze zou ik nachecken bij Vw. Als je gaat kijken stel hem even wat vragen over de motorkap wat daar mee gebeurd is... de rechterzijde heeft namelijk een enorme spleet vergeleken met de andere kant, ik zie ook kleur verschil in sommige carroserie delen... kan aan de foto liggen,

volgens meneer is deze auto "schadevrij" dat klopt niet eens want de motorkap staat bv scheef :hand:
Gebruikersavatar
Niek
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
Echte naam: Nicolaas Simon
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 368000
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Koos Lupoloos

Bericht door Niek »

Nietsnut schreef:Ziet er netjes uit, wel even informeren naar belangrijke zaken als koppeling/geleidebus, versnellingsbak en koppelingscylinder. Die zouden voor dat geld wel vervangen mogen zijn.
Inderdaad. Staat op de checklist.
Lupo2002 schreef:Mooie wagen, en als de KM stand klopt zeker niet duur voor een full option OEM, deze zou ik nachecken bij Vw. Als je gaat kijken stel hem even wat vragen over de motorkap wat daar mee gebeurd is... de rechterzijde heeft namelijk een enorme spleet vergeleken met de andere kant, ik zie ook kleur verschil in sommige carroserie delen... kan aan de foto liggen, volgens meneer is deze auto "schadevrij" dat klopt niet eens want de motorkap staat bv scheef :hand:
Die scheve klep en kleurverschillen kunnen ook de andere grille verklaren. Toevallig was er vandaag een koper die afhaakte omdat de wagen overgespoten zou zijn. Wat uiteraard stellig werd tegengesproken. We gaan het zien.

Zoals altijd, dank voor de tips! Het is toch wel een luxe dat ik ruim de tijd heb om een Lupo-naar-mijn-zin te vinden. Dat is op zich geen garantie dat ik uiteindelijk geen kat in de zak koop, maar de factor "overhaaste aankoop" speelt gelukkig geen rol van betekenis.
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland. :handgestures-thumbup:
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Koos Lupoloos

Bericht door Nietsnut »

Die andere grille is een FSi grille, zeldzamer dan een 3L dus. Daarnaast zie ik zaken die erop wijzen dat de auto van een liefhebberachtig iemand is. Een scheef vallende motorkap kan ook liggen aan de aanstootrubbers in de zijschermen waardoor hij te laag/hoog in ruststand uitkomt. Verder kan ik niks zien op de foto's want op een foto ziet alles er snel mooi uit.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Lupo2002
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1081
Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
Echte naam: Call me Issy
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 28 nov 2002
Kilometerstand: 275000
Transmissie: Automaat
Kleur: Ravenna Blue - LA5W
Brandstof: Normale diesel

Re: Koos Lupoloos

Bericht door Lupo2002 »

Ik zou van het chassisnummer check prioriteit #1 maken, daarna Bak/gangsteller+Motor controleren, zie daarvoor de "3L aankoop tips"
Dat de auto ooit een keer overgespoten zou ik niet eens het erg vinden.. als het maar goed gebeurd is... (ik bedoel wij maken & schilderen ons huisjes ook afentoe :mrgreen: ) zolang het maar netjes in orde is gemaakt. Laat desnoods een 3L kenner ernaar kijken
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Koos Lupoloos

Bericht door reichbus »

Stuur Hans even een pbtje eventueel via het drieliterforum. Hij zou de auto van haver tot gort moeten kennen.
Afbeelding
Tank
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 feb 2014, 19:11
Echte naam: KJ
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 04 mar 2000
Kilometerstand: 241.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Locatie: Midden Nederland

Re: Koos Lupoloos

Bericht door Tank »

Leuke opties! Die duitse handschakel spreekt me aan. Maar zo weinig km's? en die groene streep bij de knoppen en stootstrippen....
succes met kiezen!
lupocor
Vriendelijke ebay held
Vriendelijke ebay held
Berichten: 1793
Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
Echte naam: cor
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 68.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: emmen

Re: Koos Lupoloos

Bericht door lupocor »

dat hans hem zou hebben onderhouden dat geloof ik niet.
hans zal wel de gansteller hebben afgesteld en de basisafstellingen hebben doorgevoerd
en eventueel hebben uitgelezen.
Gebruikersavatar
Niek
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
Echte naam: Nicolaas Simon
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 368000
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Koos Lupoloos

Bericht door Niek »

reichbus schreef:Stuur Hans even een pbtje eventueel via het drieliterforum. Hij zou de auto van haver tot gort moeten kennen.
Top tip. Geregeld.
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland. :handgestures-thumbup:
Gebruikersavatar
Niek
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
Echte naam: Nicolaas Simon
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 368000
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Koos Lupoloos

Bericht door Niek »

Niek schreef: Afbeelding

Afbeelding
Niek schreef:
reichbus schreef:Stuur Hans even een pbtje eventueel via het drieliterforum. Hij zou de auto van haver tot gort moeten kennen.
Top tip. Geregeld.
Keurige Lupo. Ook het oordeel van Hans Koolen (JB Autoservice Dieverbrug) na de door hem uitgevoerde aankoopkeuring was positief. Maar het is 'm niet geworden. Rustig verder zoeken.
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland. :handgestures-thumbup:
Gebruikersavatar
Wolf
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1174
Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
Echte naam: Dirk
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 03 jan 2005
Kilometerstand: 257.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Drenthe !
Contacteer:

Re: Koos Lupoloos

Bericht door Wolf »

Jammer. Ik vind dit wel een erg mooie auto. Waarom is het hem toch niet geworden als ik vragen mag ?
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375



Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij :cry:
Gebruikersavatar
Niek
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
Echte naam: Nicolaas Simon
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 368000
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Koos Lupoloos

Bericht door Niek »

Wolf schreef:Jammer. Ik vind dit wel een erg mooie auto. Waarom is het hem toch niet geworden als ik vragen mag ?
Een financiële tegenvaller stond tussen mij en deze Lupo... :cry:
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland. :handgestures-thumbup:
Gebruikersavatar
Niek
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
Echte naam: Nicolaas Simon
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 368000
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Koos Lupoloos

Bericht door Niek »

Inmiddels zijn wij een kleine anderhalve maand verder en lijken mevrouw Niek en ik een geschikte kandidaat te hebben gevonden.
Niek schreef:Mevrouw Niek vind een 3L in het zwart er niet zo mooi uitzien.
...en ik vrees dat ik mevrouw Niek op dit punt niet haar zin gaat krijgen. :lol:

Meer nieuws volgt later deze week! :happy-jumpeveryone:
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland. :handgestures-thumbup:
Gesloten

Terug naar “Introductie”