Bendert - afscheid

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Gebruikersavatar
Bendert
3L Maat
3L Maat
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 feb 2014, 19:14
Echte naam: Martijn
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 498.400
Transmissie: Automaat
Kleur: Candy Wit - LB9A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Groningen

Re: Bendert en zijn witte 3L - ouderdom komt met gebreken

Bericht door Bendert »

Er was 1 band afgesleten aan 2 buitenkanten. Blijft inderdaad vreemd. Op 24 april krijgt de auto alweer onderhoud. Dan weer op naar Heerhugowaard voor een nieuwe startmotor, olie en alle filters, basisinstellingen en een aantal checks. Dan kan hij er hopelijk weer 30.000km tegenaan zonder gebreken.
"Je hebt meer aan goed onderhoud van een auto dan een jongere auto met minder kilometers kopen."
sjoerd
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 315
Lid geworden op: 14 sep 2014, 19:03
Echte naam: sjoerd
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 24 sep 1999
Kilometerstand: 493.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Enkhuizen

Re: Bendert en zijn witte 3L - ouderdom komt met gebreken

Bericht door sjoerd »

Mijn winterbanden voor ook afgesleten aan de twee buitenkanten, leek alsof er te weinig druk in zat. In de praktijk is de druk altijd rond de 3 bar is geweest. Ik snap het niet.

Sjoerd
Audi A2 blauw youngtimer
Landrover D2 TD5 1999 youngtimer
hiervoor: Audi A2 zwart 3L youngtimer
daarvoor: 2014-2016 Moonsilver 3L 1999
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Bendert en zijn witte 3L - ouderdom komt met gebreken

Bericht door reichbus »

Ehm. Is het bij die dingen niet omgekeerd? Is drie bar niet een beetje veel voor winterbanden? Je hebt dan geen grip meer. Aan de andere kant: bij te hard op pompen verwacht ik eerder dat hij in het midden is afgesleten. Maar drie bar voor winterbanden lijkt mij persoonlijk wat veel eerlijk gezegd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
pinkpanter
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 923
Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
Echte naam: mario
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 270.000km
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel

Re: Bendert en zijn witte 3L - ouderdom komt met gebreken

Bericht door pinkpanter »

De banden druk is afhankelijk van de maat regel is meestal hoe breder de band hoe lager de druk.
In dit geval lijkt het mij meer een geval van de veel toe spoor kun je oplossen door uitlijnen controleer wel goed de wielophanging met name de draag arm rubbers vervang die desnoods eerst en dan uitlijnen :cool:
Wat niet kapot is moet je niet repareren :doh:
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Bendert en zijn witte 3L - ouderdom komt met gebreken

Bericht door Nietsnut »

Onze auto's rijden al zeker 5 jaar op 3,5 bar icm zomerbanden en 3,3 (voor) en 3,0 (achter) op winterbanden, al mijn banden zijn tot nu toe recht afgesleten ondanks dat ik verwacht had dat het midden als eerste op zou zijn, ik denk inderdaad wat Pinkpanter zegt dat met smalle banden de druk niet heel veel invloed heeft op je slijtagepatroon. Smal is 145 tm 175 als ik de druk per cm2 uitreken, daarboven wordt de invloed van de auto, oftewel de neerwaartse massa veel minder tov de opwaartse masse, oftewel de tegendruk van de weg waardoor je eerder verschil in bandendruk gaat merken.

Winterbanden hebben een zachtere compound, als het karkas evenveel staal en nylonlagen bevat zit er verder geen verschil tussen alleen dicteert de samenstelling van het rubber hoe hard de band slijt bij hogere temperaturen en recht evenredig hoeveel extra verbruik je hebt.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Bendert
3L Maat
3L Maat
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 feb 2014, 19:14
Echte naam: Martijn
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 498.400
Transmissie: Automaat
Kleur: Candy Wit - LB9A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Groningen

Re: Bendert en zijn witte 3L - ouderdom komt met gebreken

Bericht door Bendert »

Auto rijdt inmiddels al weer een hele tijd zoals het hoort. 24 april nog even bij Ecomotive geweest voor de olie en alle filters. Tijdens onze vakantie in de maand mei heeft degene die onze auto die periode te leen had de remklauw linksvoor weer gangbaar gemaakt, want die zat vast en heeft hij het knakken van de deuren verholpen door de boel goed schoon te maken én zijn mijn ruitenwisserstangen weer mooi zwart gespoten. Die waren namelijk behoorlijk roestig.

Autootje kan er wel weer even tegenaan. Ook met de verhoging van de wegenbelasting die misschien wordt doorgevoerd blijf het een voordelige auto om te rijden. Wat mij betreft gaat hij voorlopig nog niet weg.
"Je hebt meer aan goed onderhoud van een auto dan een jongere auto met minder kilometers kopen."
Gebruikersavatar
Bendert
3L Maat
3L Maat
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 feb 2014, 19:14
Echte naam: Martijn
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 498.400
Transmissie: Automaat
Kleur: Candy Wit - LB9A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Groningen

Re: Bendert en zijn witte 3L - ouderdom komt met gebreken

Bericht door Bendert »

Ik ben alweer even niet op het forum geweest en heb mijn interesse momenteel wat verloren om actief met het forum en de auto bezig te zijn. Nu weer druk bezig met andere zaken. Inmiddels is de auto de 375000 km voorbij en tikt alweer bijna de 37600 aan.

Mijn eerdere topictitel geldt nog steeds. Ondanks een vlekkeloze APK in augustus heeft zich nu weer een nieuw probleem voorgedaan. In een hevige regenbui schoot de ruitenwisserstang los en kregen de ruitenwissers ruzie. Dat werd aan de kant op de N31 op een stuk waar geen vluchthaven was. Dat was even rijden zonder zicht. Ruitenwisser vastgeklikt, maar een paar slagen verder weer los. Ik had ooit al eens nieuwe stangetjes gekocht en daarvan 1 vervangen. Die was nu weer stuk. Omdat de dag vol zat met afspraken moest het worden gemaakt. Helaas was er geen garage met tijd beschikbaar om de boel vast te zetten. Op goed geluk ben ik naar de Volkswagen dealer in Leeuwarden gereden. Daar bleek het mechanisme zelf versleten van de rechter ruitenwisser, tenminste dat beweren ze.

Onderdeel maar gelijk besteld, omdat ik geen tijd heb om naar een andere oplossing te kijken en ook maar een afspraak voor montage ingepland. Ik kan gelukkig morgen al terecht. Eigenlijk was er geen tijd, maar ze vonden het gevaarlijk voor mij om er langer mee rond te rijden, dus hebben ze een gaatje gevonden. De dealer is duur, maar gelukkig maken ze wel tijd en zijn ze klantvriendelijk op het overdrevene af. Overig onderhoud gelijk maar afgewimpeld, want ik werd direct in hun systeem doorgelicht om te kijken wat er volgens de fabriek nog nodig zou moeten zijn. Voordeel van de reparatie bij de dealer is dat de auto weer eens terug te vinden is in hun systeem.

Ondanks de leeftijd en de kilometerstand van de auto blijf ik positief en blijf ik vrolijk doorrijden totdat de auto volledig op is.
"Je hebt meer aan goed onderhoud van een auto dan een jongere auto met minder kilometers kopen."
Gebruikersavatar
Russelheimer
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mei 2015, 22:42
Echte naam: sebas
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 210.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Groningen,

Re: Bendert en zijn witte 3L - ouderdom komt met gebreken

Bericht door Russelheimer »

volledig op zal hij met dit onderhoud niet snel worden!

leuk om te zien hoe veel je er aan doet.
groeten een mede 3L rijder uit grunn
Gebruikersavatar
Bendert
3L Maat
3L Maat
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 feb 2014, 19:14
Echte naam: Martijn
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 498.400
Transmissie: Automaat
Kleur: Candy Wit - LB9A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Groningen

Re: Bendert en zijn witte 3L - ouderdom komt met gebreken

Bericht door Bendert »

De monteur vond nog een stangetje wat vervangen moest. Uiteindelijk 180 euro armer, maar wel 20% korting op arbeidsloon én hij is door hen weer gewassen. Dat scheelt mij weer een bezoek aan de wasstraat.
"Je hebt meer aan goed onderhoud van een auto dan een jongere auto met minder kilometers kopen."
Gebruikersavatar
Bendert
3L Maat
3L Maat
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 feb 2014, 19:14
Echte naam: Martijn
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 498.400
Transmissie: Automaat
Kleur: Candy Wit - LB9A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Groningen

Re: Bendert en zijn witte 3L - boem is ho en weer wat onderh

Bericht door Bendert »

Het is alweer even terug, maar ik heb voor het eerst schade gereden met mijn 3L. Echt stom. Ik wilde wegrijden uit een parkeerplaats, maar had voor weinig ruimte. De auto achter me was weg, dus ik gaf een dot gas naar achteren en BOEM de auto stond stil. Bleek ik een lantaarnpaal over het hoofd te hebben gezien die half tussen de twee parkeerplaatsen stond. Precies in de dode hoek. Lelijke deuk, scheur in de bumper en kapot achterlicht ten gevolg. Bah balen en dan te bedenken dat ik de week er na naar de IAA in Frankfurt zou gaan met een vriend. Dat moest dus gemaakt. Eldert Jan had gelukkig een witte bumper liggen. Deze is er samen met een nieuw achterlicht de dag er na (zaterdag) al op gekomen. Bumper is niet mooi. Wat schampschade en geborsten lak, maar in ieder geval heel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Ruim een maand later weer problemen. Ditmaal schakelproblemen bij ongeveer 382.500km. De auto bokte behoorlijk in de eerste versnelling. Ik had moeite om hem in bedwang te houden. Thuis sloeg de motor af. Na wat heen en weer bellen en uiteindelijk slepen naar EJR is er een verse koppelingscilinder opgekomen met de basisinstellingen. gelijk maar verse olie en oliefilter gegeven, want anders moet ik na 2 maanden weer voor onderhoud en daar had ik geen zin in. Probleem lijkt niet geheel verholpen, maar daar heb ik het volgende topic voor geopend: http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=33&t=2938. Ik baal inmiddels wel flink, want de koppelingscilinder was in 2012 meen ik ook al vervangen samen met koppeling, geleidebus, bakrevisie, aandrijfassen etc.
Laatst gewijzigd door Bendert op 07 jun 2016, 20:42, 2 keer totaal gewijzigd.
"Je hebt meer aan goed onderhoud van een auto dan een jongere auto met minder kilometers kopen."
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Bendert en zijn witte 3L - boem is ho en weer wat onderh

Bericht door foppe »

Dat is wel even een Bummer Bendert, maar je rijdt weer gelukkig.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gebruikersavatar
Bendert
3L Maat
3L Maat
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 feb 2014, 19:14
Echte naam: Martijn
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 498.400
Transmissie: Automaat
Kleur: Candy Wit - LB9A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Groningen

Re: Bendert en zijn witte 3L - boem is ho en weer wat onderh

Bericht door Bendert »

Het streven is om de bumper ooit weer te fiksen. Uitdeuken met hete lucht, scheur repareren met glasvezelmatjes denk ik en dan plamuren schuren en spuiten. Beter dat proberen dan de bumper weggooien.
"Je hebt meer aan goed onderhoud van een auto dan een jongere auto met minder kilometers kopen."
lupocor
Vriendelijke ebay held
Vriendelijke ebay held
Berichten: 1793
Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
Echte naam: cor
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 68.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: emmen

Re: Bendert en zijn witte 3L - boem is ho en weer wat onderh

Bericht door lupocor »

je kunt de scheur beter repareren met een stuk van de oude kapotte bumper.
dan heb je hetzelfde materiaal (pp volgens mij).
dit materiaal kun je door warm stoken aan elkaar smelten en daarna weer in model schuren ,eventueel plamuren en weer voorzien van primer en tot slot aflakken in de juiste kleur.
ik zou geen glasvezel gebruiken want dit zal naar mijn mening weer loslaten op den duur.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Bendert en zijn witte 3L - boem is ho en weer wat onderh

Bericht door Nietsnut »

Bendert schreef:Het is alweer even terug, maar ik heb voor het eerst schade gereden met mijn 3L. Echt stom. Ik wilde wegrijden uit een parkeerplaats, maar had voor weinig ruimte.
Klote man, schade is vervelend maar helemaal als je achteruit rijdt. Weet je vrouw niet een mooi adresje om dit te fixen?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Bendert
3L Maat
3L Maat
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 feb 2014, 19:14
Echte naam: Martijn
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 498.400
Transmissie: Automaat
Kleur: Candy Wit - LB9A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Groningen

Re: Bendert - kilometers en onderhoud lopen door

Bericht door Bendert »

Een update is al weer even geleden. Wegens privé omstandigheden en het meer gebruiken van een smartphone voor internet ben ik hier een tijdje niet meer geweest. Even weer een kleine update.

Lupo heeft bij 396.582 km duur onderhoud gehad. De turbo was compleet vastgelopen. Ik reed van Eindhoven terug naar huis, wil inhalen, en opeens wilde de auto niet meer versnellen, ook een andere snelweg op wilde bijna niet meer. De auto reed slecht en ik heb de auto laten staan om erger te voorkomen. Voor diagnose ben ik ermee naar de garage gereden en het bleek dat de turbo vast zat. Bij C&E Turbochargers een revisie exemplaar besteld die ze hadden liggen en netjes per post ontvangen.

Bij montage bleek de auto nog niet te willen. De katalysator en nog een andere pot zaten helemaal dicht en wilden met speciaal reinigingsmiddel niet meer open. Bij gas geven sloeg de motor direct af. Hierop heb ik de auto bij de garage moeten laten staan en heb ik bij EJR een Freeflow uitlaat opgehaald. Gelukkig waren ze zo vrij eerst de uitlaat mee te geven, want ik had de oude uitlaat niet bij me. Die heb ik later nog gebracht.

Heerlijk wat een verschil! De Lupo heeft veel meer power en rijd ook nog eens stukken zuiniger. Inmiddels staat de teller alweer voorbij de 404.000km. Ik hoop weer een hoop probleemloze kilometers te rijden, al denk ik dat de geleidebus binnenkort vervangen moet worden aangezien de auto nog steeds wat onrustig is met wegrijden en de koppelingscilinder alweer voor de tweede keer is vervangen. We zien het wel, weg gaat hij nog niet in ieder geval.
"Je hebt meer aan goed onderhoud van een auto dan een jongere auto met minder kilometers kopen."
Gebruikersavatar
Kanerr
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1183
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
Echte naam: Kaner
Autotype: non-3L Lupo TDi
Productiedatum: 20 okt 2001
Kilometerstand: 309.015km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zoetermeer

Re: Bendert - kilometers en onderhoud lopen door

Bericht door Kanerr »

Erg knap! Lekker doorkarren :auto-swerve:

Low is a lifestyle..
Gebruikersavatar
Bendert
3L Maat
3L Maat
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 feb 2014, 19:14
Echte naam: Martijn
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 498.400
Transmissie: Automaat
Kleur: Candy Wit - LB9A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Groningen

Re: Bendert - en weer een halve ton erbij

Bericht door Bendert »

Ik zie dat ik alweer dik een jaar niet actief ben geweest op het forum, al voelt het als gisteren. De reden is dat we vorig jaar besloten ons huis in Groningen in de verkoop te zetten. Voor de verkoop moest er veel gebeuren en daarom, ben ik al mijn vrije tijd bezig geweest. De woning was na een plaatsing op Funda binnen 10 dagen verkocht en de overdracht was in november. Ondertussen hadden we al een ander huis gekocht, een vrijstaand huis in Midwolde (bij Leek) waar jaren niets aan is gedaan. Ook daar aan de slag en de maanden erop volgend een aantal tegenslagen in het onderhoud moeten incasseren die een aanslag waren op mijn vrije tijd en de portemonnee. Helaas is het nog lang niet klaar en blijft het huis tijd kosten. Erg vind ik het niet, want zo leer ik zelf wat klussen en ik kan genieten van de mooie plek waar we nu wonen.

IN dat jaar zie ik dat ik ook alweer bijna een halve ton met de Lupo erbij heb gereden. Ik kan niet zeggen dat het zonder problemen is geweest. Je merkt dat de auto wat ouder en vermoeider wordt en dan komen de rare gebreken. Een aantal maanden terug stond de auto bij de garage om de remmen na te laten kijken die een wat vreemd geluid gaven. Ik werd die dag gebeld dat ze de auto niet meer konden starten. Een deel van het contactslot bleek te zijn afgebroken, met als gevolg een duur contactslot en veel manuren om het klaar te krijgen. Kort geleden brak de deurhendel aan de bestuurderskant af. Het plastic dwars door midden. Ik blijf het maken, want ik kan nog steeds niet voordeliger rijden en inmiddels ben ik ook steeds meer aan de Lupo gehecht. Hij gaat niet weg roep ik altijd, pas als het blok het begeeft of als hij total-loss is. Het half miljoen kilometers wil ik er sowieso mee halen. Dat zal ergens eind volgend jaar zijn.
"Je hebt meer aan goed onderhoud van een auto dan een jongere auto met minder kilometers kopen."
Gebruikersavatar
pinkpanter
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 923
Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
Echte naam: mario
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 270.000km
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel

Re: Bendert - en weer een halve ton erbij

Bericht door pinkpanter »

Zo snel gaat een goed onderhouden lupotje niet totaloss op een motor naar mijn idee die zijn redelijk gebruikt te vinden voor een normale prijs .
Ik weet niet welk bedrijf je contactslot vervangen heeft maar zoveel werk is dat niet .
Wat ik meestal doe is het afgebroken deeltje van de cininder wisselen voor een heel exemplaar voordeel daar van is mocht je oude cilinder bruikbaar zijn dat je maar 1 sleutel houd voor alles of je moet op chassis nr je slot bestellen dat kost wel wat .
Vaak is het raadzaam het contact blokje gelijk mee te vervangen zijn redelijk betaalbaar en geven mij oude Lupo,s nog wel eens een storing .
Wat niet kapot is moet je niet repareren :doh:
Gebruikersavatar
Bendert
3L Maat
3L Maat
Berichten: 196
Lid geworden op: 25 feb 2014, 19:14
Echte naam: Martijn
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 498.400
Transmissie: Automaat
Kleur: Candy Wit - LB9A
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Groningen

Re: Bendert - en weer een halve ton erbij

Bericht door Bendert »

Ik weet niet wat de garage heeft vervangen. Er is wel een nieuw contactslot in gekomen. Die heeft nog wat problemen gegeven en is uiteindelijk goed afgesteld. Kan nu de sleutel er niet meer uit halen als hij in de drive staat en hij draait niet meer door. Ik had daardoor een storing op de verlichting van tijd tot tijd.

Sinds september helaas niet meer gereden in de Lupo. Hij staat sindsdien stil bij een 'foute' garage. Ik ben stilgevallen met een kapotte bak in Duitsland. Een bevriende transporteur heeft de auto teruggehaald en bij hem op het terrein gezet. De garagehouder die daar zit kon d ebak reviseren voor een bedrag lager dan dat David het zou kunnen doen. Dat is een verkeerde keuze gebleken. De auto schiet nog steeds uit de vijfde versnelling na een stuk rijden. Volgens David wijzen de foutmeldingen op de bak. Hij denkt van niet. Tot overmaat van ramp heeft hij zich uitgeschreven bij de KVK. Gelukkig is hij nog bereikbaar en staat de auto voor de derde keer bij hem om het probleem op te lossen. Ditmaal met een officiële ingebrekestelling. Nu denkt hij dat het de gangsteller is en heeft een nieuwe besteld. Vreemd want die zijn erg duur. Heb er inmiddels weinig vertrouwen meer in.

Goedkoop is duurkoop gebleken. De volgende keer ga ik direct naar een specialist toe. Wel weer een wijze les. Ondertussen rijd ik in de Twingo benzine van mijn schoonmoeder en ben ik langzaam op zoek naar een vervanger voor de Lupo. Het liefst een mooie en goed onderhouden A2. Die zijn helaas lastig te vinden.
"Je hebt meer aan goed onderhoud van een auto dan een jongere auto met minder kilometers kopen."
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Bendert - en weer een halve ton erbij

Bericht door Nietsnut »

Wat is de km-stand van je auto nu Martijn?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Plaats reactie

Terug naar “Introductie”