Verlichting

Heb je schakelproblemen of een ander probleem waar je niet uitkomt? Post hem dan hier. Zodra de oplossing bekend is verplaatsen de mod's hem naar de bekende problemen.
Plaats reactie
wilnij
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Echte naam: Willem Nijenhuis
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jul 2000
Kilometerstand: 124.855km
Transmissie: Automaat
Kleur: Jazzblue - LW5Z

Verlichting

Bericht door wilnij »

Het zal wel aan mijn leeftijd liggen, maar ik heb moeite met het onderscheiden van de belijning op straat. In het bijzonder als de weg nat is. Nu zat ik laatst bij een buurman in de auto op weg naar een handbalwedstrijd. Hij heeft xenon-verlichting. Dat scheelt dus wel een paar slokken op een borrel. Nu weet ik, dat een paar vrienden de xenon-verlichting van de gti hebben gemonteerd. Aan die lampen is praktisch niet te komen. Nu zag ik een advertentie. Is er iemand op het forum, die deze lampen heeft gemonteerd? En mocht dat zo zijn: voldoen ze?

https://tinyurl.com/ycndzja8
pinkpanter
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Echte naam: mario
Kilometerstand: 270.000km
Brandstof: Normale diesel

Re: Verlichting

Bericht door pinkpanter »

Geen ervaring met deze lampen .
Maar je moet er wel rekening mee houden dat het koplamp beeld voor Nederland anders is dan voor het VK.
Wij rijden hier rechts en hun links ik kan niet er uit opmaken of deze lampen om te stellen zijn.
Wat niet kapot is moet je niet repareren :doh:
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Echte naam: Melvin
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Kleur: Moonsilver - LR7X

Bericht door Nietsnut »

Hi Willem,

wat er vaak gebeurt met de Lupo lampen is dat de passagierskant versneld doffer raakt en de lampen zelf kunnen mogelijk een lagere lichtopbrengst krijgen, in combinatie met je slechter wordende ogen kan het tezamen een hoop uitmaken qua zicht in het donker.
De lampen die jij aanhaalt zijn in gebruik bij msstona (Jack) uit Kerkwerwe. Deze lampen lijken geschikt te zijn voor Xenon wegens de lens die erin zit, de certificering is achter alleen voor halogeen. Dit betekent natuurlijk niet dat ze met xenon niet zouden werken, volgens mij heeft Jack er ook xenon in geplaatst.

Ik stuur je Jack's contactgegevens per pb zodat je hem kunt vragen of ze bevallen en welke lampen hij erin heeft. Mocht je ze daarna willen aanschaffen moet je alleen een montagepartner vinden in jouw buurt.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Autotype: Overige autotypes

Bericht door Johan »

Is het ook niet zo dat, wanneer Xenon geplaatst is de koplamphoogtverstelling automatisch moet werken?

...want je ziet vaak zelfbouwXenonsetjes waarvan de lampen heel erg verblindend zijn, omdat de lampunit niet geschikt is en de lampen veel te hoog staan
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam

Bericht door 3L-Emiel »

nee, hoogte verstelling moet werken voor de apk.

voor nieuwe (re) autos voor zien van xenon moeten wel een automatische regeling hebben
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam

Bericht door Johan »

Ok
Ik wist het ook niet zeker.
Wel weet ik dat, wanneer een Lupo standaard Xenon heeft, er een hoogtedetectieunit (of hoe dat ding ook heten mag) zit bij de achterbank, wachter de deurkaart aan de bestuurderskant.
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam

Bericht door 3L-Emiel »

Dat klopt.
Betreft alleen de GTI met standaard xenon
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam

Bericht door Johan »

Ok.
weten we dat ook weer.
Dus er bestaat automatische hoogteverstelling, maar is niet verplicht bij after-market setjes.
Daarvoor moet je met de hand bijregelen, zoals bij elke auto (tegenwoordig verplicht).

We worden steeds wijzer... :auto-swerve:
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe problemen”