Momenteel ondervind ik een groot probleem bij mijn lupo 3l, namelijk:
De Lupo start goed in de N, maar zodra je ermee gaat rijden gaat het mis.
Terwijl je aan het rijden bent, schakelt hij wel netjes van 1 t/m 5. Alleen steeds vaker is het zo op het moment dat je hem laat uitrollen voor een stoplicht of rotonde is hij de versnelling volledig kwijt. Mijn dashboard geeft wel aan dat hij in de D staat, alleen geeft hij geen versnelling weer. Alle keren heb ik mijn auto nog aan de kant kunnen zetten. Zodra hij voor langere tijd de versnelling kwijt is, gaat het alarm loeien in de auto, wat geheel normaal is zodra de auto niet in een versnelling verkeerd. Vaak na 5 min wachten of door het gaspendaal intrappen vind hij zijn versnelling weer terug en rijd de auto weer normaal zoals het hoort.
Tot nu toe is het probleem voorgekomen op het moment dat je met een hoge snelheid aankomt, afremt en verwacht van de auto dat hij terugschakelt. Daarnaast is het zo dat ik al langere tijd problemen heb met het achteruit schakelen, ook dan knippert de R op het dashboard en weet de auto zich geen raad.
Helaas is het probleem niet fijn, aangezien het steeds vaker terugkomt. Tevens de auto uitgelezen, met helaas geen resultaat en geen foutmeldingen.
Kan iemand mij mogelijk helpen met dit probleem?
Zelf dachten wij aan het vervangen van de gangsteller.