auto valt uit bij lang stationair draaien

Heb je schakelproblemen of een ander probleem waar je niet uitkomt? Post hem dan hier. Zodra de oplossing bekend is verplaatsen de mod's hem naar de bekende problemen.
Harold
3L Buddy
3L Buddy
Echte naam: Harold
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 sep 2002
Kilometerstand: 379000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Re: auto valt uit bij lang stationair draaien

Bericht door Harold »

Kon zijn dat er toch een passende reactie kwam. Je weet immers nooit.

Ik zal m eens gaan liggen, wellicht dat daar iets uitkomt.

Moderator aanpassing: dubbel geplaatst bericht verwijderd
Joris123
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Echte naam: Joris van Hooidonk
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 27 jun 2002
Kilometerstand: 297.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Softblue - LR5A
Brandstof: Normale diesel
Contacteer:

Bericht door Joris123 »

Hier het zelfde probleem, treedt niet altijd op. Maar als ik wegrij en ik zet de selecteur op D. Dan kan het gebeuren dat ze uitvalt. Opnieuw starten gaat, maar duurt even tot ze aanslaat. Met het gaspedaal pompen helpt.

Afgelopen week, moest de Lupo voor de APK... Ik kreeg een telefoontje van de APK meester, dat ze niet wilde starten... En dus niet gekeurd kon worden.
Ik ben de Lupo gaan halen. Ze wilde met geen mogelijkheid aan de gang... of maakte wel aanstalten om aan te slaan, maar werkelijk aanslaan, dat deed ze niet.

Accu plat gestart, ik heb de Noko op de accu gezet startmotor liep ineens veel sneller rond en zonder probleem aanslaan. Goed, resume... het valt me ook op dat als de motor stationair draait, het lampje van de binnenverlichting flimmert. Ik verdenk de dynamo ernstig van het te weinig opwekken van vermogen om de elektrische systemen goed te laten functioneren. Ik ga meten hoeveel de accuspanning is bij stationair draaien, met en zonder belasting. Kijken of ze rond 13,8 / 14,5 volt blijft. Zo niet, dan gaat de dynamo naar de revisie. Wordt vervolgd
It's not Lupus, it's never Lupus
Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Autotype: Overige autotypes

Bericht door Johan »

Je hebt enkele problemen tegelijk.
Ten eerste het niet meer willen starten. Dat zou een typisch 3L probleem kunnen zijn en daarover staat het forum bol.
In jouw geval maak ik op dat de startmotor wel draait, maar de motor niet aanslaat. Dat is een niet-3L probleem en dat zou ik eens op een ander forum zoeken.**

De dynamo is een typisch niet-3L probleem en zou ik meer info zoeken op een VW forum, wij hebben daar amper iets over staan.**

** Dit forum is specifiek voor de Luop en Audi A2 in de 3L uitvoering. De zuinige diesels, met de eigenwijze versnellingsbak, die nogal eens voor strotringen zorgt.
Mocht je auto niet starten in de zin van helemaal niks, wil het wel eens helpen om de accu even een paar seconden los te koppelen, daarna start ie soms wel weer.

In elk geval eens laten uitlezen en zien welke storingen er naar boven komen. Dan weet je meer.
Lukraak onderdelen vervangen is kostbaar bij een model van 25 jaar oud.

Succes en hou ons op de hoogte
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe problemen”