Mijn vraag is of er wel eens iemand serieus kilo's heeft getrokken met de 3L.
Ik heb namelijk een 30 jaar oude Kip Kompakt, die volgens mij best wel door de Lupo kan worden getrokken. De caravan weegt leeg 520 kilo en voorzien van koelkast, tent, proviand en bagage max 750 kilo.
De Lupo is gechipt naar 85 pk en ca 200 Nm en weegt incl. mijzelf en bagage ca. 1000 kilo. Zware spullen doe ik achter in de auto... De ratio tussen auto en aanhanger is dus in orde en de motor is sterk genoeg. Vroeger wel met een Fiat Tipo met 75 pk 1.4 benzinemotortje een caravan van 900 kilo de bergen over gezeuld.
Dus ongeacht of het mag... Zou de 3L nog rijden met zo'n caravan?
Hoe groot is de kans dat je wordt aangehouden met de combinatie? Zou de gemiddelde verbalisant weten dat een Lupo niets mag trekken? Ook als ik de 3L grill zou vervangen door een 'gewone' grill? Zelfs een 1.4 TDI logo op de achterkant plakken... Zou je nog worden aangehouden? Eerlijk, ik ben in 30 jaar caravannen nog nooit aangehouden... Bovendien ben ik normaal in 3 uur het land uit.
Tuurlijk, ik weet dat de papieren nul kilo aangeven, maar hoe veel kans loop je om te worden aangehouden in voor- of naseizoen?