NO Start !

Heb je schakelproblemen of een ander probleem waar je niet uitkomt? Post hem dan hier. Zodra de oplossing bekend is verplaatsen de mod's hem naar de bekende problemen.
Vwlupo
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
Echte naam: Mike
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 01 feb 1999
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat

Re: NO Start !

Bericht door Vwlupo »

3L-Emiel schreef:kabelbreuk?
ecu in de stress bijna dood?

wat dacht de garage er van?

Garage zei moet verder onderzoeken? .. volgens mij had hij er niet veel verstand van een lupo3l ?
hij zegt kan paar weken in beslag nemen. onderdelen eruit en testen en of vervangen !
dat is de hele auto niet waard ( hahahaa ) .. en hoe denk je dan dat kabel breuk kan zijn : (zo uit t niets dat kabel defect is)
en hoe kan ik dat onderzoeken
[]
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: NO Start !

Bericht door Nietsnut »

Jij kan dat niet oplossen is mijn vermoeden want anders had je dat al gedaan, en het is duidelijk dat die garage geen verstand heeft van de 3L; dat is je immers al verteld. Emiels vermoeden kan nog wel eens kloppen dat je ergens een kabelbreuk hebt, dit is prima op te lossen door een goede garage MAAR omdat er dingen met het schakelmechaniek kunnen zijn is het advies om hem naar een specialist te brengen. Voor het geval je niet weet wie dat zijn svp hier klikken: http://wiki.3lvrienden.nl/?page_id=165
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Vwlupo
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
Echte naam: Mike
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 01 feb 1999
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat

Re: NO Start !

Bericht door Vwlupo »

wat een antwoord ! jij kan dat niet oplossen daarvoor is er toch een FORUM >?
[]
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: NO Start !

Bericht door Nietsnut »

Ja want als je beton in je hoofd hebt moet je wat directer zijn. Breng je auto naar Jos en hij regelt het voor je.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Vwlupo
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
Echte naam: Mike
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 01 feb 1999
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat

Re: NO Start !

Bericht door Vwlupo »

Nietsnut schreef:Ja want als je beton in je hoofd hebt moet je wat directer zijn. Breng je auto naar Jos en hij regelt het voor je.

BETON >?

makker niet zo doen hier zijn we allemaal vriendelijk en ga aub niet zo DOEN !! met je BETON ?

jij bent ook als goed is met NIETS begonnen en je hebt er mischien nu wel een beetje verstand van of niet !
[]
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: NO Start !

Bericht door Nietsnut »

Kijk, advies geven en mensen helpen doet iedereen met alle plezier, alleen is de conclusie dat je meer stuk maakt dan je repareert en als zelfs het vervangen van een eenvoudige sensor al te lastig is zie ik je ook niet een mogelijk lastig electrisch probleem oplossen. Misschien schat ik je verkeerd in maar als monteur begin je altijd met het makkelijkste, zekeringen. Daarna meet je systemen door en vind je eventueel een draadbreuk en los je dit op. Als de draadboom goed is en een nieuwe sensor geeft geen respijt is er meer aan de hand, hier komt ERVARING om de hoek kijken en hoe handig je ook bent, ook jij hebt geen kennis van de 3L. De specialisten hebben dat wel en weten vaak al snel wat er aan de hand is.
Zoals het er uit ziet is dit probleem lastiger dan je initiële diagnose (foutcode, sensor stuk en na vervangen probleem opgelost) dus breng hem naar iemand die weet waar hij over praat.

En ja, ik ben ook naakt geboren en weet nog lang niet alles en al helemaal niet van de 3L, maar ik zie niet de match tussen jouw huidige vaardigheid en de skills en ervaring die nodig zijn om het probleem op te lossen. Als je voldoende tijd hebt en de auto een tijd kunt missen kan je zelf de kennis opdoen met trial en error, heb je dat niet; naar de specialist.

Dat bedoel ik met beton, snap je het nu?
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Vwlupo
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
Echte naam: Mike
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 01 feb 1999
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat

Re: NO Start !

Bericht door Vwlupo »

Nietsnut schreef:Kijk, advies geven en mensen helpen doet iedereen met alle plezier, alleen is de conclusie dat je meer stuk maakt dan je repareert en als zelfs het vervangen van een eenvoudige sensor al te lastig is zie ik je ook niet een mogelijk lastig electrisch probleem oplossen. Misschien schat ik je verkeerd in maar als monteur begin je altijd met het makkelijkste, zekeringen. Daarna meet je systemen door en vind je eventueel een draadbreuk en los je dit op. Als de draadboom goed is en een nieuwe sensor geeft geen respijt is er meer aan de hand, hier komt ERVARING om de hoek kijken en hoe handig je ook bent, ook jij hebt geen kennis van de 3L. De specialisten hebben dat wel en weten vaak al snel wat er aan de hand is.
Zoals het er uit ziet is dit probleem lastiger dan je initiële diagnose (foutcode, sensor stuk en na vervangen probleem opgelost) dus breng hem naar iemand die weet waar hij over praat.

En ja, ik ben ook naakt geboren en weet nog lang niet alles en al helemaal niet van de 3L, maar ik zie niet de match tussen jouw huidige vaardigheid en de skills en ervaring die nodig zijn om het probleem op te lossen. Als je voldoende tijd hebt en de auto een tijd kunt missen kan je zelf de kennis opdoen met trial en error, heb je dat niet; naar de specialist.

Dat bedoel ik met beton, snap je het nu?

deze beton kop heeft als nr 1 alles van 1 tot nu nagekeken en heb niks stukgemaakt en nix gerepareerd ik vraag hier raad en aangeziens jij al geen verstand hebt van een lupo 3l dan moet je inprincipe al helemaal niet reageren want mensen die dan reageren hebben dan ook zelf een verstand van een natte dwijl en dat blijkt wel weer uit deze reactie
en ik vraag juist om de oorzaak sensor is vernieuwd draadboom nog niet na gekeken daaron vraag ik raad maar bij deze laat aub jou raad zitten want als ik die wil haal ik me goudvis wel uit de kom die blubt net zo dom als jij
verder nog een fijne avond
[]
Gebruikersavatar
Wolf
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1174
Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
Echte naam: Dirk
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 03 jan 2005
Kilometerstand: 257.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Drenthe !
Contacteer:

Re: NO Start !

Bericht door Wolf »

Toch is het advies om een specialist te raadplegen best een goede raad. Als er heen rijden niet mogelijk of te ver weg is zou je een specialist kunnen bellen en je probleem voorleggen. Soms kunnen ze een advies geven waar je moet zoeken. De site van Gerrit speek ken je vast al. Als je de foutcode hebt kan je daar eens kijken. Google en de zoek functie hier op het forum zijn dan ook nuttig om te gebruiken. Zelf ben ik ook niet technisch maar door veel lezen en zoeken op internet kan ik bij de garage vaak wel aangeven wat ik verwacht dat het probleem is. Dat scheelt vaak in de onderzoekskosten. Hier op het forum zit veel deskundigheid en veel mensen hier weten wat eenvoudig op te lossen is en waarvoor je beter even een specialist in kan zetten. Dat voorkomt dat je auto over 2 weken voor onderdelen te koop staat op marktplaats
Succes en ik hoop dat het goed komt.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375



Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij :cry:
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: NO Start !

Bericht door Nietsnut »

Okee, nogmaals hier gaat 'ie weer: een goede monteur heeft een bepaalde manier van werken*, die heeft de garage niet gevolgd, en die heb jij niet gevolgd. Prima, je hebt alles gerepareerd maar wel een sloot water in je turbo uitgeschonken en daarna gestart waarna de auto niet meer aanslaat waarna er met uitlezen middels Vagcom een foutcode uitkwam die wees op een defecte sensor.

Je geeft zelf al de juiste activiteit aan: de kabel controleren. Hoe je dat doet? Druk er een naald in, zet spanning op de motorcomputer (=sleutel op contact), pak een multimeter en meet spanning op de draad. De zwarte kant van de multimeter leg je op een massa van de wagen neer, een bout van de veerpoot bijvoorbeeld, of gewoon een 'echt' massapunt.

Ga eerst die kabel eens doormeten en meld je dan terug, en dan zal ik je vergeven dat je me een dweil noemt. Zo schrijf je dat namelijk.

* Ze werken van makkelijkste oplossing naar moeilijkste oplossing. Heel simpel. Het is gewoon een flowchart met vragen die een monteur naloopt totdat ze bij het meest lastige en onwaarschijnlijkste uitkomen.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Vwlupo
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
Echte naam: Mike
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 01 feb 1999
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat

Re: NO Start !

Bericht door Vwlupo »

Wolf schreef:Toch is het advies om een specialist te raadplegen best een goede raad. Als er heen rijden niet mogelijk of te ver weg is zou je een specialist kunnen bellen en je probleem voorleggen. Soms kunnen ze een advies geven waar je moet zoeken. De site van Gerrit speek ken je vast al. Als je de foutcode hebt kan je daar eens kijken. Google en de zoek functie hier op het forum zijn dan ook nuttig om te gebruiken. Zelf ben ik ook niet technisch maar door veel lezen en zoeken op internet kan ik bij de garage vaak wel aangeven wat ik verwacht dat het probleem is. Dat scheelt vaak in de onderzoekskosten. Hier op het forum zit veel deskundigheid en veel mensen hier weten wat eenvoudig op te lossen is en waarvoor je beter even een specialist in kan zetten. Dat voorkomt dat je auto over 2 weken voor onderdelen te koop staat op marktplaats
Succes en ik hoop dat het goed komt.

wolf super bedankt voor je raad maar die had ik al opgevolgd maar helaas zonder resultaat maar ik ga zoiezo ff die specialist bellen maandag bvd
[]
Vwlupo
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
Echte naam: Mike
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 01 feb 1999
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat

Re: NO Start !

Bericht door Vwlupo »

Nietsnut schreef:Okee, nogmaals hier gaat 'ie weer: een goede monteur heeft een bepaalde manier van werken*, die heeft de garage niet gevolgd, en die heb jij niet gevolgd. Prima, je hebt alles gerepareerd maar wel een sloot water in je turbo uitgeschonken en daarna gestart waarna de auto niet meer aanslaat waarna er met uitlezen middels Vagcom een foutcode uitkwam die wees op een defecte sensor.

Je geeft zelf al de juiste activiteit aan: de kabel controleren. Hoe je dat doet? Druk er een naald in, zet spanning op de motorcomputer (=sleutel op contact), pak een multimeter en meet spanning op de draad. De zwarte kant van de multimeter leg je op een massa van de wagen neer, een bout van de veerpoot bijvoorbeeld, of gewoon een 'echt' massapunt.

Ga eerst die kabel eens doormeten en meld je dan terug, en dan zal ik je vergeven dat je me een dweil noemt. Zo schrijf je dat namelijk.

* Ze werken van makkelijkste oplossing naar moeilijkste oplossing. Heel simpel. Het is gewoon een flowchart met vragen die een monteur naloopt totdat ze bij het meest lastige en onwaarschijnlijkste uitkomen.

ik noem jou dwijl want jij noemt mij beton hoofd
en heel appart dat je na dat vissenverstand me nu wel kan helpen dus bij deze excuus voor de goudvis maar bedankt dat je me NU wel raad kan geven inplaats coment ga ermee aan deslag
[]
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: NO Start !

Bericht door Nietsnut »

Houd er wel rekening mee dat een specialist jou geen uren aan de lijn kan houden, er moet ook gewerkt worden. Weet wat je wilt vragen en zorg dat je snel ter zake komt.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: NO Start !

Bericht door Nietsnut »

Lees dit topic even door, ik heb je meervoudig geholpen maar het dringt nergens tot je door. Daarom blijf je voor mij een betonkopje. En ik hoef helemaal niemand te helpen, iedereen doet dit belangeloos.

Als je nu geld betaald had hadden we een leverplicht naar jou gehad maar er is geen verplichting vanuit wie dan ook om jou te helpen.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: NO Start !

Bericht door foppe »

Ik formulier even wat unwritten rules, waarvan ik aanneem dat iedereen ze automatisch wel weet.

Ik zal ze voorzichtig formuleren, want merk dat je gauw geïrriteerd raakt.
  1. Houd respect, want vragen op het forum stellen is geheel gratis en vrijblijvend. De kracht van een forum is dat vaak iemand wel eens iets soortgelijks hebben meegemaakt en ervaringen kunnen delen. (in jouw geval niet, niemand heeft water in zijn inlaat gegooid)
  2. De antwoorden die je terugkrijgt zijn ook gratis. Dit betekent dat er vaak wel een antwoord terug komt, maar niet als automatisch en vanzelfsprekend aangenomen worden dat je een juiste antwoord terugkrijgt. Er kunnen allerlei redenen zijn je kan bijv. gewoon niet in andermans agenda kijken.
  3. Blijf altijd respect houden voor diegene die je helpen. Zij proberen je geheel belangeloos te helpen, blijf ze altijd dankbaar.
  4. Geef zo veel mogelijk informatie en alle details zo duidelijk mogelijk. Hoe meer informatie, hoe beter een diagnose gesteld kan worden.
    Zo hebben wij bijvoorbeeld een aparte topic geschreven om nieuwkomers zo goed mogelijk op gang te helpen: http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=33 ... 2840#p2840
Het lijstje kan vast wel uitgebreid worden, maar dit is waar ik mee kom. ik hoop dat je luup weer gauw rijdt, want dat is voor jou de bron van de irritatie.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
lupocor
Vriendelijke ebay held
Vriendelijke ebay held
Berichten: 1793
Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
Echte naam: cor
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 68.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: emmen

Re: NO Start !

Bericht door lupocor »

Vwlupo schreef:Nee er is niet 500ml erin gevallen.. tusse de 50 a 150ml was heel weinig.. zoals ik al zei..
De motor sloeg aan .. er kwam veeel rook na ongv 5 a 10min viel motor uit.. kon hem niet meer starten rond draaien deed wel maar weer aanslaan ho maar !

En nee ik heb de sensor nog niet vervangen of schoongemaakt de 'Engine speed sensor wel gereset.
Waar zit dese sensor?
Is dat de sensor die op de bak zit die een beetje naar boven uitsteekt dichtbij de gangsteller op de v bak?

Hoe plaats je fotos ?
[]
als ik dit weer lees ben ik bang dat er veel meer aan de hand is dan een kabelbreuk of een kapotte sensor.
voordat er water binnen is gekomen liep hij wel goed begrijp ik.
ben van mening dat het water ergens toch schade heeft aangericht waardoor er nu gekke problemen ontstaan.
ik vind het namelijk zeer vreemd dat er nu een sensor fout na boven komt en men denkt aan kabelbreuk.
er is water binnen gekomen en dat is de oorzaak van alle nu ontstane problemen naar mijn mening.
persoonlijk zou ik er zelf niet meer aan gaan klooien/prutsen en de auto naar een specialist brengen en uitleggen wat er gebeurt is zodat deze gericht naar een eventuele oplossing van de nu ontstane problemen kan zoeken.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: NO Start !

Bericht door Nietsnut »

Het vermoeden is dat er idd meer aan de hand is maar TS wil de auto zelf repareren zonder dat hij weet waar hij aan begint. Het zal vast lukken als er maar voldoende tijd in gestoken wordt.

Wat sturing betreft zoals foppe aangeeft, dat lijstje staat boven dit forum en heb ik het in een reactie al eens genoemd middels een klikbare link. TS had het kunnen weten mits hij gelezen had.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: NO Start !

Bericht door foppe »

Je informatievoorziening is gebrekkig.
Vwlupo schreef:uitgelezen foutcode Engine speed sensor ! we resette het met vagcom .. maar alsnog het start niet !
sensor kapot ?
wat kan de oorzaak alsnog zijn ?
Laat ik je uitleggen waarom: want alleen met vetgedrukte ben je er niet.


Op http://www.gerritspeek.nl kun je ontzettend veel vinden. als ik google op "engine speed sensor gerritspeek", kom ik al vrij gauw op:
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00513.html

Bij een foutcoude uitlezing krijg je nog extra info: No signal, Implausible signal, Circuit malfunction of Open signal

Geeft je uitlezen aan "No signal", dan kan dit het probleem zijn:
- Afstand van de Toerentalsensor is te groot
- Losse metaalsplinters in de houder van de Toerentalsensor
- De bedrading en/of aansluitingen van/naar de Sensor toerenteller (G28) zijn defect
- Sensor toerenteller (G28) defect

Geeft je uitlezen aan "Implausible signal", dan kan dit het probleem zijn:
- Toerentalsensor (G28); of de rotor zit los, of is defect
- Toerentalsensor (G28) zit los

Geeft je uitlezen aan "Circuit Malfunction", dan kan dit het probleem zijn:
- (G28) hapert / defect
- Afstand toerentalgever - sensor te groot
- Metaalsplinters in de (G28)
- Kortsluiting of draadbreuk

Geeft je uitlezen aan "Open signal", dan kan dit het probleem zijn:
- Kortsluiting of draadbreuk
- (G28) hapert / defect
- Afstand toerentalgever - sensor te groot
- Metaalsplinters in de (G28)

Begint het je al een beetje te dagen? Alleen met juiste info kunnen we je snel verder helpen.



Nu ik er in begin te duiken en ook gerritspeek heb gelezen en alles hier bijelkaar optel, begin het mij duidelijk te worden wat er aan de hand is. Jij ook al?

Even wat info over hoe de sensor werkt:
De toerentalsensor zit vast gemonteerd en werkt samen met een getande ring op de krukas. Als de ring voorbij de toerentalsensor gaat dan wordt het magnetische veld van de sensor onderbroken en dit veroorzaakt een signaal waardoor de PCM de positie van de krukas kan bepalen. Als de PCM geen signaal ontvangt, of een probleem ontdekt in die signalen, dan wordt een foutcode afgegeven.

Hmmm losse metaalsplinters... hmmm magnetisch :think:

Als het klopt wat ik vermoed, dan heeft je blok het niet overleeft. :roll:
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
lupocor
Vriendelijke ebay held
Vriendelijke ebay held
Berichten: 1793
Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
Echte naam: cor
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 68.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: emmen

Re: NO Start !

Bericht door lupocor »

oftewel de krukas heeft misschien een beste dreun gehad doordat er toch water in 1 cilinder terecht is gekomen waardoor de zuiger niet ver genoeg naar boven kon waardoor de krukas een opdoffer gekregen heeft of de zuigerstang enz , zeg het maar.
vandaar ook mijn advies , ga naar een lupo 3l specialist .
Gebruikersavatar
andretti_a2
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 dec 2016, 18:19
Echte naam: Andre
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Transmissie: Automaat
Kleur: Islandgrün Metallic, 6E - LY7S
Brandstof: Normale diesel

NO Start !

Bericht door andretti_a2 »

Nou men kan niet zeggen dat de mensen in dit forum niet altijd klaar staan met goede adviezen. Complimenten hoor. Auto rijden kost gewoon geld en als je (nog) niet handig bent schakel je een specialist in inderdaad.

Groeten andre
Groeten andre
A2 1.2 tdi
Vwlupo
3L Buddy
3L Buddy
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 sep 2016, 18:48
Echte naam: Mike
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 01 feb 1999
Kilometerstand: 000.000km
Transmissie: Automaat

Re: NO Start !

Bericht door Vwlupo »

Wat ik vandaag heb gedaan is de krukas sensor stekker los gehaald
en de stekker doorgemeten op contact met de multimeter de zwarte kabel van de multimeter op de massa van de auto )of op de - van de accu
en de rode op de stekkers maar geen 12v0lt te bekenne ?
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe problemen”